Kaal, zo zonder Toon aan de muur | Eneco Community

Kaal, zo zonder Toon aan de muur

• 17 augustus 2018
  • 68 reacties
  • 3872 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 552 reacties
Wel heel erg kaal nu, zo zonder Toon aan de muur. Hoop dat die snel weer terug is van Quby.

Gelukkig is het nog niet koud zodat die nog niet nodig is.

68 Reacties

Hoe zo?
Wat is er aan de hand?
Reputatie 7
Badge +9
Ben heel benieuwd hoe alles is nadat hij terug is van Quby @EdwinKort. Of je inderdaad Root-Access heb via SSH. Mocht je hulp nodig zijn bij het installeren of Domoticz. Je weet me te vinden.

@Brandje

Hoi Ton.

Edwin laat z'n Toon1 rooten via Quby.
Reputatie 5
Badge
@EdwinKort

Ik sluit me aan bij @Brandje
Ik ben ook wel erg benieuwd wat er aan de hand is. Heb ik iets gemist?

EDIT:

Duidelijk...thanks voor de aanvulling @mAiden

Groet,
Glenn
Reputatie 7
Badge +9
Lees mij bericht @Glenn ?
Reputatie 6
Badge +4
Nee, wat @mAiden al zei, mijn Toon is naar Quby om geroot te worden (mag ik dat hier zeggen ;)) Dus niet defect of vervangen voor iets anders.
Reputatie 6
Badge +4
En ik dacht dat ik snel kon typen, maar jullie zijn nog sneller met reacties plaatsen.
Ohhhh is dat alles!
Het was zo geheimzinnig.
Naar Quby toe is uiteraard wat anders!
Veel plezier straks met Domoticz
Reputatie 7
Badge +4
@EdwinKortEindelijk voor het eerst ononderbroken weer gegevens rond middernacht 👍🏼 👍🏼
Reputatie 6
Badge +4
Morgen alweer twee weken bij Quby. Hoe lang gaat het nog duren.
Helaas Edwin, het zit soms tegen.
@mAiden heeft zo ook het e.e.a. meegemaakt.
Zou het de vakantie zijn?

Via het forum kom je ook niet verder.
Heb je geen contactpersoon daar?
Reputatie 6
Badge +4
Helaas Edwin, het zit soms tegen.
@mAiden heeft zo ook het e.e.a. meegemaakt.
Zou het de vakantie zijn?

Dat zal het wel zijn.

Via het forum kom je ook niet verder.
Heb je geen contactpersoon daar?

Niet dat ik weet. Ach, we wachten nog wel eventjes af.
Hoi Edwin,

Het komt vast goed!
En gelukkig heb voor verwarming je Toon®️ niet nodig.
Reputatie 7
Badge +4
Morgen alweer twee weken bij Quby. Hoe lang gaat het nog duren.

Dat weet niemand, het staat vast op 'hun lijstje'....…. 😂

Zonder dollen, een tijdje terug hoorde ik iemand die drie weken had moeten wachten.
Er is dus nog hoop.....

(Ik heb totaal geen idee waarom het zolang moet duren overigens, ze hoeven alleen maar een 'unharden' package te draaien en klaar. Het zal wel ontmoedigingsbeleid zijn om het niet te populair te laten worden.)
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Edwin,

Het komt vast goed!

Gelukkig nog niet 😉 en anders een handige harry vinden die de oude thermostaat weer even terug hangt.
Hoi Edwin,

Het komt vast goed!

Gelukkig nog niet 😉 en anders een handige harry vinden die de oude thermostaat weer even terug hangt.

Hoi Edwin,

In jouw situatie begrijp ik dat!?
Toon®️ van de muur van trekken ging natuurlijk nog net, maar dan wordt het lastiger, denk ik.
Heet de buurman niet ”Harry”???
Reputatie 7
Badge +9
Root process via Quby kan 3 tot 4 weken duren. Zodra deze terug is, ben ik naar paar dingen hééél benieuwd.

- Is SSH actief (kan je inloggen via putty), ik verwacht dit namelijk niet. Aangezien je een password moet ingeven.

- Kan je custom apps installeren?
Reputatie 7
Badge +4
Is SSH actief (kan je inloggen via putty), ik verwacht dit namelijk niet. Aangezien je een password moet ingeven.

Ik mag hopen van wel anders heeft het hele rooten via Quby geen zin.
Ik verwacht dat Quby het password zal leegmaken danwel een vaste waarde geven (we horen wel wat het is geworden)

Met SSH access is dat een fluitje van een cent.......
Reputatie 6
Badge +4
Root process via Quby kan 3 tot 4 weken duren. Zodra deze terug is, ben ik naar paar dingen hééél benieuwd.

- Is SSH actief (kan je inloggen via putty), ik verwacht dit namelijk niet. Aangezien je een password moet ingeven.

mag hopen van wel.
Reputatie 7
Badge +9
Is SSH actief (kan je inloggen via putty), ik verwacht dit namelijk niet. Aangezien je een password moet ingeven.

Ik mag hopen van wel anders heeft het hele rooten via Quby geen zin.
Ik verwacht dat Quby het password zal leegmaken danwel een vaste waarde geven (we horen wel wat het is geworden)

Met SSH access is dat een fluitje van een cent.......

Ik verwacht het eigenlijk niet @Toonz, hoop het wel voor Edwin.. Lege password van de root regel, resulteert in dat Toon een random password genereert voor Toon (uiteraard zelf getest.).. Waardoor je dus alsnog via de seriële poorten in Toon zou moeten, om dit te veranderen.

Custom app is uiteraard appeltje eitje via SSH, opkg install naampackage.
Reputatie 5
Badge

Ik verwacht het eigenlijk niet @Toonz, hoop het wel voor Edwin.. Lege password van de root regel, resulteert in dat Toon een random password genereert voor Toon (uiteraard zelf getest.).. Waardoor je dus alsnog via de seriële poorten in Toon zou moeten, om dit te veranderen.

Tuurlijk wel. Wat heeft het rooten dan voor zin 🤔 ? Hij krijgt gewoon z'n Toon terug met een onbekend wachtwoord hahaha 😅

Nee natuurlijk niet. Hij krijgt toegang tot zijn eigen Toon. En heeft daar uiteraard een SSH wachtwoord (of private key) voor nodig. Zijn VPN sleutels zijn er af gehaald en toegang tot de vele abonnement opties zijn er af gehaald. Updaten gaat niet meer lukken (geen VPN tunnel meer) maar kan wel gewoon custom apps installeren (bijv. toonstore).

Overigens zijn er een aantal op het 'andere' forum die dit al gedaan hebben. Niks nieuws onder de zon.
Reputatie 6
Badge +4
Wij hebben uw Toon, met displaycode eneco-001-*, succesvol voorzien van root acces en vandaag per post teruggestuurd. We hebben gebruik gemaakt van de door u meegestuurde adressticker.

Dus... met beetje geluk is die morgen weer binnen.
Reputatie 7
Badge +4
@EdwinKort veel plezier ermee alvast. Hoef je hem tenminste nooit meer 5 min stroomloos te maken of een vast IP adres te geven :-)

Heeft er trouwens iemand al eens een Toon 2 laten rooten door Quby?
Reputatie 7
Badge +9
@EdwinKort veel plezier ermee alvast. Hoef je hem tenminste nooit meer 5 min stroomloos te maken of een vast IP adres te geven :-)

Heeft er trouwens iemand al eens een Toon 2 laten rooten door Quby?

Vast IP adres is nogsteeds een aanrader, nu helemaal.. Aangezien je niet steeds wil kijken wat nou IP is geworden van Toon 😉..

Toon2 word niet geroot door Quby, dat is tot nu toe een no-go.
Wij hebben uw Toon, met displaycode eneco-001-*, succesvol voorzien van root acces en vandaag per post teruggestuurd. We hebben gebruik gemaakt van de door u meegestuurde adressticker.

Dus... met beetje geluk is die morgen weer binnen.

Hè Edwin dat is een goed bericht en toch nog redelijk op tijd toch?
Morgen weer zo aan de wand geprikt; makkelijker dan hulp inroepen toch?
Reputatie 6
Badge +4
[quote=Brandje]
Hè Edwin dat is een goed bericht en toch nog redelijk op tijd toch?
Morgen weer zo aan de wand geprikt; makkelijker dan hulp inroepen toch?

Precies. Die ene dag hebben we nog wel geduld 🙂 Daarna zo gauw mogelijk Toonstore installeren en andere goodies.

Reageer