ITV van KPN | Eneco Community

ITV van KPN

• 20 november 2013
  • 96 reacties
  • 5005 Bekeken

Toon eerste bericht

96 Reacties

Hoi Jan,

Deze gelezen?

http://www.totaaltv.nl/nieuws/14933/hbo-gratis-via-kpn-interactieve-tv.html
He Jan,

Wat us dat?
Stuur ik je een mooie link, krijg ik mooi geen antwoord.
Reputatie 7
Badge +7
He Jan,

Wat us dat?
Stuur ik je een mooie link, krijg ik mooi geen antwoord.

:o o o o
helemaal vergeten Ton,
ik had m gezien hoor , deze aanbieding had ik ook al bij het aangaan van m,n abo gehad van KPN.
alleen ik ben er niet op ingegaan.
aangezien dat je niet moet vergeten om het weer op te zeggen anders zit je er weer een betalende maand aan vast 
zodoende dus niet gedaan.
Hoi Jan,

Hot nieuws of weet je het alweer...................

http://www.totaaltv.nl/nieuws/15027/problemen-opgenomen-programma%E2%80%99s-kpn-interactieve-tv.html
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Hot nieuws of weet je het alweer...................

http://www.totaaltv.nl/nieuws/15027/problemen-opgenomen-programma%E2%80%99s-kpn-interactieve-tv.html

hee Ton ,
bedankt voor de info ik was er nog niet van op de hoogte 
zal vanavond eens kijken of er bij ons wat mis is gegaan met de opname,s

grt
jan
Graag gedaan Jan. 
Ik las het en moest natuurlijk meteen aan jou denken. 
Ik hoor het vanavond wel!!
Reputatie 7
Badge +7
Graag gedaan Jan. 
Ik las het en moest natuurlijk meteen aan jou denken. 
Ik hoor het vanavond wel!!

zal vanavond eens kijken of de itv ontvanger bij opnames een fout aangeeft.

zoja dan zal ik de ontvanger terug moeten zetten naar de fabrieks instellingen.
en de laatste software moeten ophalen.

zo nee dan denk ik dat ik hem nog niet update ( hij draaid / ontvangt perfect ).
Hoi Jan,

Des te beter!
Maar in het bericht kon je toch ook afleiden dat het niet iedereen zou treffen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Des te beter!
Maar in het bericht kon je toch ook afleiden dat het niet iedereen zou treffen.

klopt Ton,
dus eerst maar eens kijken vanavond ,
en pas dan eventueel actie ondernemen.
Verstandig Jan!
Ik ben nieuwsgierig vanavond om van je te horen.
Reputatie 7
Badge +7
zo Ton,
er was niets aan de hand met mijn ontvanger/opnames
toch maar ff alles opnieuw ingeladen , betreffende de software
om te kijken of er al een nieuwe versie was , maar nee hoor ik had de laaste versie al:)

groetjes
jan
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Jan,

Ik begrijp dat je tot dusver tevreden bent met iTV.:D

SW verwijderen hoef je eigenlijk zelden tot nooit te doen.
Het beste is, bij problemen, de ontvanger te "rebootten" met de schakelaar achterop de ontvanger.(gaat sneller)

Wanneer een nieuwe SW versie beschikbaar is wordt deze standaard altijd  's nachts geladen, en heb je deze maximaal binnen 1 dag na beschikbaar komen voor jou ontvanger.
(Het is trouwens voldoende om de schakelaar aan de achterzijde van de ontvanger even uit en weer aan te zetten, je hoeft dus niet eerst de "oude" SW te verwijderen. Mocht er 's  avonds al een nieuwe SW versie klaarstaan, voor de nacht, wordt deze hierdoor ook direct geladen)
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Ik begrijp dat je tot dusver tevreden bent met iTV.:D

SW verwijderen hoef je eigenlijk zelden tot nooit te doen.
Het beste is, bij problemen, de ontvanger te "rebootten" met de schakelaar achterop de ontvanger.(gaat sneller)

Wanneer een nieuwe SW versie beschikbaar is wordt deze standaard altijd  's nachts geladen, en heb je deze maximaal binnen 1 dag na beschikbaar komen voor jou ontvanger.
(Het is trouwens voldoende om de schakelaar aan de achterzijde van de ontvanger even uit en weer aan te zetten, je hoeft dus niet eerst de "oude" SW te verwijderen. Mocht er 's  avonds al een nieuwe SW versie klaarstaan, voor de nacht, wordt deze hierdoor ook direct geladen)

hallo Willem,
ja kun je wel zeggen dat we tevreden zijn hier , zeker ook wat de internet snelheid betreft over de 2 koper draadje,s
en dan nog itv ook 🆒

wat betreft de software update,s bedank voor de uitleg.

op dit moment :

Actual Rate (Up/Down) 5223/51998 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 23142/78668 kbps
Noise Margin (Up/Down) 19.2/12.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 22.2/12.1 dB
Output Power (Up/Down) -3.3/14.5 dBm

mvg,
jan
Reputatie 3
Badge +1
hallo Willem,
.....................................................................................
op dit moment :

Actual Rate (Up/Down) 5223/51998 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 23142/78668 kbps
Noise Margin (Up/Down) 19.2/12.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 22.2/12.1 dB
Output Power (Up/Down) -3.3/14.5 dBm

mvg,
jan

Ik ben jaloers Jan. ;)
Zelf kom ik aan:

Line 0
Actual Rate (Up/Down )2516/21150 kbps
Line 1
Actual Rate (Up/Down) 2511/19060 kbps
Bonding
Total Bitrate (Up/Down) 5027/40210 kbps

En dan zit ik momenteel echt aan het maximum.
Hoi Jan,

Maar jij hebt natuurlijk wel de luxe van een kort koperdaadje, he?

Mooi dat jij niet in de groep viel met die hartnekkige storing van 10 jan tot 13 jan.
Wat ik wel goed vind de tip van KPN om je zg naamde verloren opnames weer tevoorschijn te toveren.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Maar jij hebt natuurlijk wel de luxe van een kort koperdaadje, he?

Mooi dat jij niet in de groep viel met die hartnekkige storing van 10 jan tot 13 jan.
Wat ik wel goed vind de tip van KPN om je zg naamde verloren opnames weer tevoorschijn te toveren.

Dat klopt Ton,
koperdraadje kort , en blijkbaar nog in zeer goede staat.

inmiddels was gisteravond op de site van kpn het bericht al weer veranderd .
als je een probleem met de opnames had in die aangegeven periode .
dan was het een en ander al door kpn gewist.
en hoefde je zelf niets meer te doen.

alleen jammer dat de klant geen berichtje krijgt als er zulke problemen zijn.
niet iedereen zit regelmatig op het kpn forum.
Hoi Jan,

Ja en wat nog belangrijker is, dat vermoedelijk op dat korte stukje ook nooit bv draadbreuk door graafwerkzaamheden hebt gehad.
Bij jou heb je dus nog de ouwerwetse blauwe KPB grond kabel zonder beschadigingen/reparaties/corrosie enz.
Wat me ook interesseert, ik weet niet of jij dat weet, maar komt jouw kabeltje rechtstreeks van af de centrale? Zou zo maar kunnen gezien de korta afstand.
En dan heb  je uiteraard de meest ideale connectie.
Bij mij gaat de grondkabel helaas eerst naar de verdeelkast op het pleintje en dan pas naar de woning.

Die link die ik je stuurde stond die ook op het KPN forum?
En ik ben met je eens dat het klantvriendelijk zou zijn om een batch-emailtje rond te sturen.
Reputatie 3
Badge +1
......................................................................
..............................................................................
Wat me ook interesseert, ik weet niet of jij dat weet, maar komt jouw kabeltje rechtstreeks van af de centrale? Zou zo maar kunnen gezien de korta afstand.
En dan heb  je uiteraard de meest ideale connectie.
Bij mij gaat de grondkabel helaas eerst naar de verdeelkast op het pleintje en dan pas naar de woning.
.................................................................................

Hoi Ton,

De aansluitingen gaan eigenlijk altijd via de wijkkasten.
Op zich is dat niet erg, deze staan zo opgesteld dat ze altijd maximaal 800 mtr van de huisaansluiting staan.
Het grootste item is vanaf de wijkkast naar de centrale, als er in deze buitenring al glasvezel ligt kun je dezelfde snelheden halen als Jan.
Zo niet, dan is de afstand tot de centrale nog steeds bepalend voor de maximaal te behalen snelheid, waarbij vectoring en bonding wel de snelheid in deze ook kunnen verhogen.
Hoi Willem,

Dat van die wijkkasten dat weet ik natuurlijk; ik noemde ze al.
Maar Jan woont maar 500m van de centrale vandaan, vandaar mijn gerichte vraag daar over.

Ook onze centrale heeft ongetwijfeld glasvezel voor de toevoer, maar onze oude kabel naar de wijkkast komt niet verder dan 8 download.
En via hulpgrepen hebben ze bij mij de snelheid na vele klachten kunnen opschroeven naar 7,998, maar er werd meteen al geroepen dan ontstaat een te grote ruis en onstabiele verbinding.
Later zakte de snelheid weer naar 6,660, ja ja eerst de klant lekker maken..............
Voor telefoon geen enkele probleem, maar voor data(internet) des te meer.
Een opwaardering voor onze centrale zal er wel nooit van komen, ik heb KPN dan ook gewezen op de in onze buurt vele klanten, die alleen daardoor weglopen................

Kijk al die problemen kent Jan niet met z'n korte stukkie en zeker als het 1 directe verbinding is, want zijn resultaat zullen er in Nederland niet veel klanten halen.

Ik was het zat en zit nu 3 maanden bij Ziggo en verbaas me nog elke dag over de snelheid (62) die ik binnen krijg!
En uiteraad snap ik dat de techniek niet vergelijkbaar is.
Reputatie 3
Badge +1
Ton,

Even voor de duidelijkheid betreffende met vorige quote.
Ik bedoel met de buitenring de bekabeling tussen de centrale en de wijkkasten.
Als dit een glasvezelkabel is dan kun je zeker de snelheden halen de Jan nu haalt.

Bij jou is dus de buitenringbekabeling nog van koper, en zit je totaal denk ik tussen de 3000 á 3500 mtr van de centrale af.
(let op: Met de afstand tussen centrale en je huis is wordt bedoeld de werkelijke kabellengte, en niet de afstand hemelsbreed van de centrale naar je huis)

Helaas zijn er nog zeker locaties die een lage verbindingssnelheid hebben.
Ook voor KPN zal het denk ik een afweging zijn waar eerst te investeren.
Dat ze momenteel flink investeren staat als een paal boven water, maar alles kan niet ineens natuurlijk.
Hoi Willem,

De kabel van centrale naar onze wijkkast is nog de ouderwetse.
En uiteraard bedoel ik ook de juiste reele lengte, die de KPN op bijna de cm nauwkeurig kan nalopen/doormeten.
Uit m'n hoofd zat ik op 2,8 km.  
Helaas geen glas; dat heb ik KPN Consumentenbelangen dan ook verweten!

En ja dat is een kwestie van investeren inderdaad of je laat je klanten gewwon weglopen, naar de kabelaar, dom, vind ik..........
En verdere alternatieven zijn er niet ook niet Canal Digital, want het gaat allemaal over het simpele koperdraadje van 37 jaar geleden.

Natuurlijk zijn er gebieden waar het wel gebeurt; ik heb af het idee dat je wat dat betreft geluk moet hebben.
Twee jaar geleden hebben ze bv bij m'n zoon in Hoofddorp ook alles verglaasd.

Reageer