Intergas Xtreme als best uit de test 2017 | Eneco Community

Intergas Xtreme als best uit de test 2017

Gefeliciteerd Intergas!
De Xtreme van Intergas mag in 2017 als enige cv-toestel het predikaat ‘Beste uit de Test 2017’ van de Consumentenbond dragen.
Gezocht forumleden dat hier zijn ervaringen willen delen van deze nieuwe topper.
Hoe extreem is de Xtreme?

https://www.installatie.nl/nieuws/xtreme-nieuwe-consumentenbond-topper/

73 Reacties

Hoi Pedro,

Daar werd toch al meer dan een jaar opgewacht!
Als je daar in die test genoemd wordt dan zegt dat toch wel iets.
Mooi hoor.

Ben blij dat ik ook een Intergas heb.
En dat gewonne wordt van de beste 2!
Ben benieuwd naar de CW3 en 4 versies.
Van de Tzerra het lijkt mij niet zo bijzonder, maar van de i36 ook met twee wisselaars is het wel een enorme prestatie. En dat met de helft van de onderdelen. 😂
Ja dat laatste is bijna een handelsmerk van Intergas geworden.
Ik ben nieuwsgierig naar de 1e echte reviews van een forumlid.
Ik weet dat er 1 was, die expliciet hierop zat te wachten..............
Ik ook...😂
Reputatie 6
Badge +5
Ben ook wel benieuwd naar de 1e review ..

Al zijn de anderen ook niet slecht natuurlijk .. De uitslag zat hem in details ..
Aan Allen:

Is er al iemand die deze CV heeft aangeschaft of interesse in heeft?

(Let op ben geen CV verkoper)
Ben alleen razend benieuwd, net als @Berny, naar een review.
nog steeds niemand een Xtreme icm Toon ???
Reviewers nogsteeds gezocht...

Wat staat ie mooi fier boven aan hè Pedro?
En dat komt voornamelijk door de energiezuinigheid warmwater en een flink verbetering op verwarmen op laag pitje. Opvallend is dat de opwarmtijd warmwater slechter is dan Remeha’s met een driewegklep en geen wtw op de rookgasafvoer en dat verschillend CW klassen door elkaar worden vergeleken, vind ik ook niet een eerlijk vergelijking.
Atag heeft het al inmiddels laten weten dat ze niet helemaal mee eens zijn met het resultaat.😀
https://www.atagwarmte.nl/cv-ketel/intergas-xtreme-vergelijken-2/
Iemand idee wanneer Intergas deze ketels gaat leveren.? Hoor dat er leveringsproblemen zijn? en dat dan als beste geteste ketel volgens de consumentenbond en niet kunnen leveren.Slechte zaak van Intergas?
Tja misschien is de vraag er na erg groot?
@Marcel76, volgens Intergas zelf op de VSK 2018 afgelopen week, zullen de nieuwe ketels in semptember leverbaar zijn als de nieuwe fabriek in Coevorden klaar is aanstande zomer.
De Xtreme CW 5 is al leverbaar, daarom hebben ze het al kunnen aanbieden bij de Consumentenbond test 2017, maar nog op basis van bestelling. Straks, als de fabriek klaar is dan beginnen ze met de massaproductie van de Xtreme ook in CW4 en CW3 uitvoeringen, de HRX CW3, 4, 5 en de nieuwe Intergas thermostaat Comfort Touch.
Nog even geduld dus.😉
Hallo,

Ik heb sinds drie maanden een Intergas Xreme 36 aangesloten op Toon.
Helaas herkent deToon app deze ketel nog niet!
Volgens mij werkt alles wel goed, maar ik krijg geen melding in de verspillercheck.

Albert
De nieuwe App onderdeel Thermostaat kan er wel 3 maanden overdoen voordat er een analyse kan worden gedaan.
Lees maar eens bij de FAQ van de App.

Ok, dan wacht ik nog even.
Overigens heb ik deze ketel gewoon kunnen bestellen bij CVtotaal.nl
Binnen twee weken geleverd en geinstalleerd.

Ik werk ook met Triggs (olisto). Werkt prima!

Albert
Hoi Albert,

Ja dat is grappig! Een paar dagen geleden kwam ik ook op die site terecht. Een bestelprobleem vond ik toen niet.

Nog een tip.
Houdt rekening mee dat deze nieuwe App verre van af is en nov in ontwikkeling.
Dus de oude App is wel volledig bruikbaar.

Veel plezier van je Intergas! Ik heb ook een oudere Intergas en vind het een prachtig mooi merk.

Het is denk ik leuk als je na dit stookseizoen hier een ervaring met dit type hier plaatst.
Daar zal je menigeen een plezier mee doen.
@Adehoop Hoeveel kuub heb je in januari gestookt met de Xtreme, hoe oud en hoe groot is jouw huis?
Het huis is uit 1920 (tussenwoning)
en ik heb 80 kuub gas gebruikt in januari.
Daarbij opgemerkt dat er twee weken niet gestookt is vanwege afwezigheid.
Oh ok. Het is ook geen zuinigheidspremie in jouw geval.😂
Ik heb 88 m3 met 2 weken volledig over dag thuis aanwezig, een oude ketel, maar wel een tussenwoning uit de 80’s.
Misschien moet je wel aandacht aan isolatie besteden... 160 m3 p maand is wel aan de hoge kant voor een tussenwoning en de laatste HR ketel techniek.
Reputatie 2
Badge
Hallo ik heb een intergas 36/30 cw 5 is eind december 2017 geplaatst gasverbruik in januari 2018
181 m3 huis uit 1977 beneden en boven HR++ glas overdag zijn mijn en ik niet huis werken beide
overdag op 16,5 gr bij thuiskomst 21 gr ook geen zuinigheidspremie denk ik
En hoeveel was het verbruik in die maand een jaar geleden met de oude CV?
Reputatie 2
Badge
Dat was 261m3 maar de maand was wel kouder in temperatuur.
Oké, dan snap ik beter waarom je huidige Intergas op 180 m3 uit komt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen