Ideeën uitwisselen. | Eneco Community

Ideeën uitwisselen.

• 24 december 2012
  • 30 reacties
  • 1319 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
Beste forumleden, het is misschien wat vroeg maar uiteindelijk begint er een kleine fanatiek clubje te ontstaan wat regelmatig op het forum te vinden is. Is het een idee om in het nieuwe jaar een keer bij elkaar te komen om mogelijk wat ideeen uit te wisselen omtrent Toon en over andere zaken mbt energie te praten. Mogelijk onder leiding van een moderator?

Het moet geheel vrijblijvend zijn en niet teveel moeite kosten, maar ergens in het voorjaar iets plannen zou mij harstikke leuk lijken?!

Dit kan (misschien bij Eneco) of een locatie in de buurt? Grand Cafe of iets dergelijks. Doet me denken aan meetings van het OMT forum... ;)

Ik merkt dat er een aantal leden zijn die voor ideeen zitten of de kennis hebben om dergelijke informatie te delen. Ik zou als Eneco zijnde hier wel gebruik van maken. Maar dat is mijn mening. Misschien zitten jullie als leden niet te wachten om elkaar is te ontmoeten. Ik hoor de reacties wel.

Gr. Jeroen

30 Reacties

Badge
@Jeroen,
Ik wil je vragen hier nog even mee te wachten want ik heb namelijk al eerder ons Toon-team de suggestie gegeven om een aantal forumleden uit te nodigen. Daar is positief op gereageerd.
Uiteraard ben je vrij om zelf daarnaast nog iets te organiseren.
Reputatie 3
Badge
Daarom poste ik het ook even richting Eneco. Ik was niet van plan om volgende week iets te doen al dan niet in samenwerking met Eneco maar wilde even kijken wat de reacties worden. 🙂
Count me in. Lijkt mij helemaal leuk. Zowel via eneco als via een eigen initatief.
Ben een newbee op Toon en energie gebied, maar als de agenda het toelaat, wie weet....
Reputatie 3
Badge
Leuk om te horen. Benieuwd wat Eneco wil en kan betekenen hierin.
Iemand alweer een uitnodiging gehad van Eneco over de klanten bijeenkomst? Of gaan we zelf toch iets organiseren?
Reputatie 3
Badge
Ik heb nog even geduld, zoasl ze aangeven liever een goed verhaal dan snel de informatie verzamelen die ze mogen geven. 🙂 maar ik had het idee om idd zelf iets te doen maar eneco werkt er dus graag aan mee.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Jeroen,

Gefeliciteerd met 3000ste reactie op dit forum.
Ik hoop wel dat je af en toe tijd neemt om met je gezinleden te praten want het lijkt wel een verslaving zoals jij begaan bent met het forum:D

In ieder geval bedankt voor het meedenken en je inzet op dit forum,

Stansat
Reputatie 3
Badge
@stansat,

Bedankt voor je reactie en je compliment. Ik ben de afgelopen maanden flink met het forum bezig geweest. Had redelijk veel vrije tijd maar dit is gelukkig nooit ten koste gegaan van gezin. 🙂 Die staan op nr. 1 en daarna mijn werk. Maar met een mobiel merk je dat je snel even reageerd als er bv een mail binnenkomt. Ik blijf me inzetten zodra ik tijd heb. Het is leuk en ik leer ook veel van de andere leden hier.
@Jeroen op naar de 6000 !
Ik wacht de uitnodiging van Eneco af. Die gaat er vast weer komen.
Badge
Het is altijd goed om te leren van elkaar. Ik ben in 2008 begonnen ons energiegebruik drastisch terug te brengen. Mijn zonneboilersysteem is nu vernieuwd (was 21 jaar oud) en sinds gisteren heb 9 zonnepanelen aan het werk voor me. Ik wil dit systeem naar 15 uitbreiden als de nieuwe biobased-panelen in de praktijk te koop zijn.🆒
Reputatie 3
Badge +4
Hallo mede Tooners, ik ben inderdaad ca. 1,5 maand geleden uitgenodigd voor een bijeenkomst en bezichtiging van het ENECO kantoor. Ik was helaas op reis dus ben er niet bijgeweest. Wat ze in de email vertelde werd er ook een roadmap besproken. Mogelijk kan iemand verslag dien van wat er destijds is getoond en besproken. Ben benieuwd. Groeten en ook jullie dank voor de online support.
Hallo mede Tooners, ik ben inderdaad ca. 1,5 maand geleden uitgenodigd voor een bijeenkomst en bezichtiging van het ENECO kantoor. Ik was helaas op reis dus ben er niet bijgeweest. Wat ze in de email vertelde werd er ook een roadmap besproken. Mogelijk kan iemand verslag dien van wat er destijds is getoond en besproken. Ben benieuwd. Groeten en ook jullie dank voor de online support.

Hallo @tursiops, je kan in de herkansing. Die avond is niet doorgegaan. Er komt binnenkort een nieuwe uitnodiging!
Reputatie 3
Badge +4
Iemand alweer een uitnodiging gehad van Eneco over de klanten bijeenkomst? Of gaan we zelf toch iets organiseren?

Ik heb inderdaad een uitnodiging gehad en dat was voor November 2012. Ben er helaas niet geweest omdat ik toen op reis was. Er werd me verteld dat ze het het gebouw wilden laten zien en de roadmap presenteren rondom TOON. Ben benieuwd of er iemand is geweest en wat er verteld is.
Reputatie 3
Badge +4

Hallo @tursiops, je kan in de herkansing. Die avond is niet doorgegaan. Er komt binnenkort een nieuwe uitnodiging!

Top dan kunnen we met een biertje in de hand eens wat hersenbraaksels bij elkaar plakken. 🆒

Top dan kunnen we met een biertje in de hand eens wat hersenbraaksels bij elkaar plakken. 🆒

Ehh.... ik heb het over 30 jan j.l.
Badge
Veel mensen hier hebben kennelijk een Toon. Ik doe het zonder, maar volgens mijn cijfers niet onverdienstelijk:
Gasverbruik in 2 jaar gedaald van 1500 m3 naar 900 m3
El.verbruik gedaald van 5000 naar 3500 kW
Daling gerealiseerd door:
vernieuwing van zonneboiler en uitbreiding naar 6 platen
daling in el.verbruik door nauwkeurig bepalen waar el. werd verbruikt en vervolgens samen kiezen
Doelstelling voor 2013:
Gas: 800 m3
el.: 1500 kWh (aankoop 9 panelen moet voor verlaging van 2000kWh zorgen
De tijd zal het leren of het mee of tegenvalt.
 :D
Veel mensen hier hebben kennelijk een Toon. Ik doe het zonder, maar volgens mijn cijfers niet onverdienstelijk:
Gasverbruik in 2 jaar gedaald van 1500 m3 naar 900 m3
El.verbruik gedaald van 5000 naar 3500 kW
Daling gerealiseerd door:
vernieuwing van zonneboiler en uitbreiding naar 6 platen
daling in el.verbruik door nauwkeurig bepalen waar el. werd verbruikt en vervolgens samen kiezen
Doelstelling voor 2013:
Gas: 800 m3
el.: 1500 kWh (aankoop 9 panelen moet voor verlaging van 2000kWh zorgen
De tijd zal het leren of het mee of tegenvalt.
 :D

Hoi Kees, welkom hier. Dat zijn ambitieuze doelen! Succes met besparen. Laat nog eens een tussenstand weten na een paar maandjes.
Reputatie 3
Badge
Een aantal hebben in November ook een uinodiging gehad, ik moest helaas door omstandigheden een half uur van te voren afbellen. 😞 maar ik wacht op een nieuwe datum en hoop ik kan ik dan.
Een aantal hebben in November ook een uinodiging gehad, ik moest helaas door omstandigheden een half uur van te voren afbellen. 😞 maar ik wacht op een nieuwe datum en hoop ik kan ik dan.

Jeroen, is dat dezelfde afspraak als die 30 januari is afgezegd? Of was dat een heel ander evenement dat niets met de Toon avond te maken had?
hij staat nu voor 11 Maart in mijn agenda! Jullie allen present, hoop ik?
Reputatie 3
Badge +4
Ha Jacob, jazeker van de partij, leuk om de mensen aktief met TOON eens niet electronisch te spreken.
Gezien het forum en de verzameling genoteerde ideeën kunnen we een aardige :D boom opzetten, maar ben ook benieuwd wat de toekomstvisie van Eneco TOON is, immers het is wel een produkt met een andere insteek dan de concurrentie produkten. Ik zal mijn top 5 even uitprinten.

Tot de 11de
Volledig eens. Ik heb een heleboel vragen/ideeen die ik nog niet heb gepost omdat ik deze bijeenkomst even afwacht. Vooral richting home automatisation/domotica. Daarnaast heb ik de concurrentie eens vergeleken en die staan ook niet stil in die richting. Eneco weet dat ook en wordt zeker gedwongen om er aan mee te doen dus ze zullen ongetwijfeld een leuke planning hebben. Ik hoop dat wij er aan bij kunnen dragen. Tot de 11e!
Reputatie 3
Badge
Ik ben met het idee begonnen maar kreeg binnen een uur een bericht van Marijn dat Eneco iets wilde organiseren. Dat is dus nu 11 maart geworden.
Heb je geen pb gehad? @mods Marijn?

Reageer