Hoe is Ziggo als provider | Eneco Community
vraag

Hoe is Ziggo als provider

Toon eerste bericht

63 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Inmiddels is Ziggo al weer een stukje gedaald in mijn visie.
Nota ontvangen, extra pakket maar gedeeltijk gecompenseerd.
Dan maar een klacht ingediend, want via 1200 kwamen we er niet uit!

Ja Ton ,
zo is het bij elke provider wel wat :rolleyes:
jammer maar het is ni anders.

ik zit hier ook nog te zoeken naar een provider die goed werkt , voor zo weinig mogelijk centje,s
keuze mogelijk heden  upc horizon / kpn interactive tv / telfort interactive tv / en  tele 2 interactive tv ?
schotel voor hd tv heb ik al maar daar worden de gratis kanalen  ook steeds minder:(
Hoi Jan,

Dan zou ik TV via de koperdraadjes van het KPN net maar afschrijven.
Meestal is de downloadsnelheid te laag en krijg je slechte TV.
Dan zit je bij UPC met de simpele box op dit moment beter.
Inmiddels is Ziggo al weer een stukje gedaald in mijn visie.
Nota ontvangen, extra pakket maar gedeeltijk gecompenseerd.
Dan maar een klacht ingediend, want via 1200 kwamen we er niet uit!

Even deze melding naar voren gehaald.
Eindelijk is de 2e nota ontvangen en ja hoor keurig in etappes is de volle 17,= euro (2 x 8,50) voor TV-extra dus in mindering gebracht op de nota.
Ze konden zelf terug zien dat de activatie bij installatie door de monteur was gebeurd.
Ik had daar part noch deel aan.

Ziggo is weer in mijn achting gestegen!!
Vanavond op het nieuws om 19:30 uur:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/14721/eigenaar-upc-in-gesprek-overname-ziggo.html

Was ik blij dat de overname niet door ging, zijn ze weer aan het praten; gelukkig is de hoogte van het bod nog steeds een belemmering.
Moet er niet aandenken dat we (ik ben Ziggoklant) UPC erbij krijgen. Brrrrrrrrrrr

Geldt voor UPC uiteraard ook ,maar gezien de vele klachten nu nog bij UPC en de innovatieve zaken bij Ziggo, denk ik mij mezelf: ik hoop dat het voorlopig afspringt.
Reputatie 6
Badge +1
Ik wel. Nog meer wiffi hotspots er bij, en het netwerk is eigenlijk identiek. ( voor de achtergrond:  dezelfde persoon(nen) ingericht). Werken ook eigemlijk met dezelfde leveranciers. Het enigste wat verschillend is tussen de 2. Bedrijven is de bedrijfsvisie en bedrijfstructuur. 
Uiteraard ben ik ook voor meer Wifi hotspots; daar heb je geen overname voor nodig. 
UPC en Ziggo hebben al in april 2013 een intentieverklaring afgegeven daarover. UPC is al langer aan het testen; dus dat hotspotgebeuren dat komt er echt wel ook zonder overname. 
Reputatie 3
Badge +1
Het jammere van het geheel is dat mochten de kartelwaakhonden hier toestemming voor geven, er eigenlijk nog maar 1 héeéele grote leverancier via de kabel is.
Zelf ben ik daar fel op tegen.
Helaas hebben kabelmaatschappijen al heel veel macht op het kabelnetwerk.
Dat is ook de reden dat je alleen voor Ziggo kan kiezen in het Ziggo gebied, en alleen UPC in het UPC gebied.
Met andere woorden, GEEN concurentie voor de gebruikers, slechter kan het niet.

Jaren geleden was dit ook op de telecommarkt (infrastructuur), hier is de boel open gebroken waardoor er nu vele aanbieders gebruik kunnen maken van de bestaande infrastructuur. Dat heeft de consument geen windeieren gelegd.
De kabelmarkt zit nog steeds op slot, en kabelmaatschappijen willen dit ook beslist niet vrijgeven.
Wat mij betreft ketsen de kartelwaakhonden deze eventuele deal af en gaat de kabelmarkt (infrastructuur) helemaal open.
Helemaal mee eens. Maar.....zo maar de kabel open gooien voor meerdere exploitanten, zoals bij de 2 koperdraadjes van de KPN is zo makkelijk niet. Want zolang het analoge TV signaal er nog is, zal dat niet gebeuren. 
Ook de Opta is een fel voorstander hier voor. 
Ziggo voorop zou graag willen stoppen met dat analoge signaal; alleen de 2e kamer is nog steeds tegen. 

Daarom om is het tot op heden niet mogelijk ALLEEN internet bij de kabelexploitanten aftenemen. 
Ze kunnen het analoge TV signaal namelijk niet per klant afschakelen. 
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Ton,

Ook de telecommarkt heeft technisch veel moeten investeren om de open markt mogelijk te maken.
Voor de kabelmarkt is dit niet anders, technisch zijn de mogelijkheden er al lang.

Officiëel zijn de kabelmaatschappijen ziggo en UPC al per 1 januari verplicht om hun analoge zenderpakketten aan te bieden aan andere leveranciers die de kabel op willen.
Helaas doen ze er tot nu toe nog alles aan om dat tegen te houden. Er loopt momenteel een bodemprocedure om dit te voorkomen.

Ik weet niet waarom die kabelmarkt nu nog zo heilig is, vele partijen proberen op één of ander manier Ziggo en UPC te helpen met het instant houden van hun kartel (zo mag je het inmiddels wel noemen).
Bij deze kabelmaatschappijen vraag ik mij echt af wat hun concurentiepositie nu werkelijk zou zijn als de markt open was.
Met andere woorden, hoe weet je nu of je met kabel de juiste prijs/product verhouding hebt, je kan dit beslist niet vergelijken met de telecommarkt.
Als je kijkt naar de glaskabel, dan zie het het grote voorbeeld; er zijn plaatsen waar wel 7 verschillende providers hun diensten aanbieden.
Schijnt alles te maken te hebben met de techniek; op glas is alles digitaal.....................
Reputatie 3
Badge +1
Glas kan digitaal ook heel veel aan.
Maar vlak een coax ook niet uit, door de constructie is daar ook veel mogelijk.

Maar daar gaat de discussie bij de kabelmaatschappijen niet over, analoog is geen belemmering voor het open moeten zetten van de kabelmarkt, daar zijn de technieken al voor aanwezig.
Wel gaat het erom, wat ook in de telecommarkt gespeeld heeft, dat ze de monopoliepositie willen handhaven.
Ze zijn namelijk totaal niet ingericht, beleidsmatig, om grote concurentie aan te kunnen.
Wel behouden ze een marktaandeel, maar die zal beduidend lager zijn dan nu het geval is.
Daarbij, gaan ze niet om, zal de markt ze vanzelf uitsluiten in de toekomst, kijk nu maar naar de investeringen die gedaan worden in de telecommarkt en met welke snelheid dat gaat.

Even zijdelings.
Kijk naar de energiemarkt, er is heel wat water door de rijn gestroomd voordat die hun monopoliepositie kwijt waren.
En nog zijn die lerende om goed marktconform te werken en hun producten te leveren.
De technieken kunnen wel aanwezig zijn, maar of ze toegepast kunnen worden is een anderen vraag.
Toen ik met Ziggo in contact was, bleek nou juist het analoge pakket van heden ten dage voorlopig de belemmering.

Los van dat ze de grote breedte op de frequentie, die analoog nu inpikt, willen gebruiken, willen ze heeel graag van dat analoge pakket af.
Zolang de 2e Kamer daar nog dwars ligt zal er voorlopig niet veel veranderen; uiteraard kunnen gerechtelijke procedures daar verandering in brengen.
De digitale opmars beslaat in Nederland nu 80%, die laatste 10 a 20 % kunnen wel eens een harde kern (ouderen met oudere TV) blijven.

Ik hoop het overigens niet, want ik ben een digitale voorstander hoor...................
Vandaag vanuit ZTnet over o.a. Ziggo een test resaltaat:

http://www.zdnet.nl/nieuws/152609/nederland-heeft-snelste-internet/?utm_source=zd_weekly&utm_medium=newsletter&utm_term=20131213&utm_content=0_art_list&utm_campaign=weekly

Niet verkeerd!

UPC blijft bedroevend achter..........................

Reageer