Hoe is Ziggo als provider | Eneco Community
vraag

Hoe is Ziggo als provider

Reputatie 3
Badge +4
Zit al een paar dagen te denken om over te stappen van XMS naar Ziggo. De voordelen van XMS (glasvezel) is dat we een hoge download en upload hebben 100/100  , HD tv is redelijk goed  en telefonie is slecht. Nu is mijn vraag is Ziggo goed heeft deze veel storingen ( nu hebben we in 10 jaar 2 x een grote storing gehad ivm het stuk trekken met graaf werkzaamheden van de vezel). Kwa kosten heb ik gekeken en dat verschild niet zo veel dus daarom wil ik niet voor overstappen. Dus : hoe is de beeld kwaliteit van de HD tv en internet snelheid , moet je vaak de box resetten  en is de verbinding stabiel het nadeel vindt ik wel de upload maar dat is het enigste . Nu is mijn vraag voor de gene die Ziggo heeft bevalt het. Waarom ik over wil stappen is dat XMS is overgenomen door KPN en nu worden we Telfort dus eigenlijk een b provider.

63 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Ik heb ziggo, en eigenlijk geen klagen. We hebben het alles in 1 plus pakket, maar we gaan terug naar alles in 1 basis. Mijn broer heeft basis en die kan daar gewoon film mee kijken etc. Dus waarom meer betalen voor minder.

Telefonie is ook niks mis mee en werkt ook hier eigenlijk altijd wel goed. Er zijn wel eens storingn, maar dat zal iedere dienstverlener wel hebben. 1 groot nadeel vind ik dat als er een storing is in het signaal dat je dan ook niks hebt. Geen internet en geen telefoon en dan kun je dus gaan bellen naar 0900 nummer. Echter doe ik dat nooit, want ik merk wel als ik het heb hebben mijn buren het ook, en lost het vanzelf wel op.
Daarintegen kun je wel gratis ziggo bellen als je telefonie van ziggo hebt. Dat is eigenlijk bij niemand. Ook de nieuwe dienst wifihotspots is een groot voordeel. 

En snelheid is te kiezen. Echter vind ik snelheid relatief. Snelheid hangt van veel factoren af, waaronder router, binnenbekabeling, en netwerkkaarten in apparaten. 
1 andr minpunt is de router die je van ziggo krijgt. Die is bagger. Niet dat hij niet functioneerd, maar het uitgezonden signaal is zwak. Maar dit is makkelijk op te lossen door een externe router er achter te knopen.
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb ziggo, en eigenlijk geen klagen. We hebben het alles in 1 plus pakket, maar we gaan terug naar alles in 1 basis. Mijn broer heeft basis en die kan daar gewoon film mee kijken etc. Dus waarom meer betalen voor minder.

Telefonie is ook niks mis mee en werkt ook hier eigenlijk altijd wel goed. Er zijn wel eens storingn, maar dat zal iedere dienstverlener wel hebben. 1 groot nadeel vind ik dat als er een storing is in het signaal dat je dan ook niks hebt. Geen internet en geen telefoon en dan kun je dus gaan bellen naar 0900 nummer. Echter doe ik dat nooit, want ik merk wel als ik het heb hebben mijn buren het ook, en lost het vanzelf wel op.
Daarintegen kun je wel gratis ziggo bellen als je telefonie van ziggo hebt. Dat is eigenlijk bij niemand. Ook de nieuwe dienst wifihotspots is een groot voordeel. 

En snelheid is te kiezen. Echter vind ik snelheid relatief. Snelheid hangt van veel factoren af, waaronder router, binnenbekabeling, en netwerkkaarten in apparaten. 
1 andr minpunt is de router die je van ziggo krijgt. Die is bagger. Niet dat hij niet functioneerd, maar het uitgezonden signaal is zwak. Maar dit is makkelijk op te lossen door een externe router er achter te knopen.
. Wij bellen onderling ook gratis en als er nu een dienst uitvalt gaat het andere wel gewoon door dit komt omdat glasvezel in een ring loopt.  Dat Wifi hutspot is dan wel weer een voordeel maar hoe lang blijft dat gratis? Mijn twijfel is er nog steeds maar naar jouw verhaal kom ik toch weer dichter bij een conclusie  :)
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het niet gratis zou worden. 
Sterker nog UPC is ook wakker geworden en gaat ook hotspots aanbieden. 
Eind april is er al een overleg tussen Ziggo en UPC over de samenwerking en elkaar toegang geven op elkaars hotspots. 
Logisch natuurlijk want ze willen een blok vormen tegenover KPN. 

http://webwereld.nl/e-commerce/78316-upc-en-ziggo-gaan-wifi-netwerk-delen
Reputatie 6
Badge +1
. Wij bellen onderling ook gratis en als er nu een dienst uitvalt gaat het andere wel gewoon door dit komt omdat glasvezel in een ring loopt. Dat Wifi hutspot is dan wel weer een voordeel maar hoe lang blijft dat gratis? Mijn twijfel is er nog steeds maar naar jouw verhaal kom ik toch weer dichter bij een conclusie :)

Ik zal zo zeggen. Het is overal wel iets en als je eenmaal ergens scheef loopt binnen een organisatie, is een oplosing niet snel gevonden. Dat geld voor ziggo, kpn, upc. bij mij werkt alles goed, maar dat geeft geen gerantie. Ik heb 1 keer een hakkefietje gehad, bedenk ik me nu, en dat was binnen 3 dagen wel opgelost,
Hoi PieterMary,

Ik lees in je bericht dat je je ook afvraagt hoe is het beeld in HD?
Ziggo heeft gelukkig de meest gebruikte HD kanalen gewoon in het standaard pakket zitten.
Qua beeld is er maar 1 opmerking te plaatsen: fenomenaal!!
Het pakket wat het meeste wordt verkocht is alles-in-een voor 54 euries.
En wil je opnemen op de harddisk, dan ben je eenmalig 49 euries kwijt.
Let wel op dat er inmiddels ook een 500Gig uitvoering is, vroeger was het 320

Niet voor niets heeft de Consumentenbond ze als beste kabelaar uitgeroepen.
De aktie met gratsi tablet van Samsung is verlengd en loopt nog tot eind van deze maand.
Zit al een paar dagen te denken om over te stappen van XMS naar Ziggo. De voordelen van XMS (glasvezel) is dat we een hoge download en upload hebben 100/100 , HD tv is redelijk goed en telefonie is slecht. Nu is mijn vraag is Ziggo goed heeft deze veel storingen ( nu hebben we in 10 jaar 2 x een grote storing gehad ivm het stuk trekken met graaf werkzaamheden van de vezel). Kwa kosten heb ik gekeken en dat verschild niet zo veel dus daarom wil ik niet voor overstappen. Dus : hoe is de beeld kwaliteit van de HD tv en internet snelheid , moet je vaak de box resetten en is de verbinding stabiel het nadeel vindt ik wel de upload maar dat is het enigste . Nu is mijn vraag voor de gene die Ziggo heeft bevalt het. Waarom ik over wil stappen is dat XMS is overgenomen door KPN en nu worden we Telfort dus eigenlijk een b provider.

Ik ben ook al jaren trouwe ziggo klant en ben zeer tevreden.

beeldkwaliteit is super goed, internet verbinding is goed, telefonie werkt ook perfect. onderling gratis bellen met ziggo klanten. Ziggo wifi spots.
zoals eerder vermeldt is de modem voor wifi van ziggo minder goed. hier heb ik een sitecom router met wifi achter gehangen en werkt perfect.
uiteraard ook wel eens storing gehad, internetverbinding 5 minuten weg. maar geen noemenswaardige problemen gehad.

succes met je keuze
Pascal
Reputatie 3
Badge +4
Volgende week komt er een adviseur  van Ziggo langs , ze zijn hier in de buurt mensen proberen aan het over te halen . 40% van de inwoners. Van Soest zit op glasvezel dus ze willen graag verkopen . Dus ik wacht even stond vrijdag al voor de deur en gaf ons een folder  en zei dat ie vande week terug zou komen als ik thuis was . Ben benieuwd wat ie te vertellen heeft . Ik laat jullie weten als ie geweest is en of ik dan overstap of niet. Alvast voor de info . 
Nou ik ben nieuwsgierig of ze ook nog een speciaal aanbod voor je in petto hebben.
Reputatie 3
Badge +4
We zijn een week verder en nog gogen ziggo adviseur geweest  wat wel was afgesproken.  Dus  conclusie getrokken blijf voorlopig nog wel bij XMS. Wacht even af hoe het loopt bij  XMS/ Telfort. Hou jullie op de hoogte. 
Treurig dat zo'n Ziggo adviseur je laat zitten. 
Ik zou mooi een email klacht sturen naarZiggo Utrecht. 
Hoi Pieter,

Heb je al wat nadere info inzake Ziggo?
Ik ben ook met ze in de slag, omdat ik bepaalde uitvoeringen van apparatuur zou willen hebben, helaas laten ze voorlopig (1 week) niets van zich horen. 
Reputatie 3
Badge +4
Tot op heden niks meer gehoord van Ziggo. Blijf voorlopig nog maar even bij XMS/ Telfort. 
Hoi Pieter,

Ik dacht dat Ziggo wel klanten wilde..............
Meer dan een week geleden een brief gezonden, tot op heden geen enkele reactie van Ziggo.

Ik denk dat ik een klacht stuur naar Ziggo hoofdkantoor in Utrecht.
Wij krijgen voorlopig hier in de wijk geen glasvezel en mijn belabberde internet-downloadsnelheid kan ik alleen maar opkrikken via Ziggo.
Reputatie 6
Badge +1

Meer dan een week geleden een brief gezonden, tot op heden geen enkele reactie van Ziggo.

Ik denk dat ik een klacht stuur naar Ziggo hoofdkantoor in Utrecht.

Doe je nog veel schrijven? Gewoon alles regelen via de website van ziggo. Gaat een stuk makkelijker en is ook efficiënter. Daarbij heb je in de regel ook sneller antwoord. 
Hoi Jürgen,

Ja dat kan ik nou juist niet, want ik ben (nog) geen klant.
Ik heb Internet plus bellen bij de KPN en TV via de schotel.
Dus zal ik wel moeten schrijven, toch................
Reputatie 6
Badge +1
Hoi Jürgen,

Ja dat kan ik nou juist niet, want ik ben (nog) geen klant.
Ik heb Internet plus bellen bij de KPN en TV via de schotel.
Dus zal ik wel moeten schrijven, toch................

hoezo? Je ,kunt toch naar www.ziggo.nl en vervolgens naar klantenservice en contact.
je kunt ze daar in ieder geval twitteren
Kijk als je dat doet komt je uit bij Tess......................
Die stuurt je gewoon het bos in...............
Dan mag je 1200 bellen, dan kan ik nou juist niet
Dan mag ik een 0900 nr bellen, dat haat ik.
Dus schrijf ik maar liever een klacht naar het antwoordnummer in Utrecht; zeker om het e.e.a. later te kunnen aantonen.
Ik wil nu een beroep doen op een aanbieding die op 1 septemer afloopt en de tijd dringt.
Reputatie 6
Badge +1
Kijk als je dat doet komt je uit bij Tess......................
Die stuurt je gewoon het bos in...............
Dan mag je 1200 bellen, dan kan ik nou juist niet
Dan mag ik een 0900 nr bellen, dat haat ik.
Dus schrijf ik maar liever een klacht naar het antwoordnummer in Utrecht; zeker om het e.e.a. later te kunnen aantonen.
Ik wil nu een beroep doen op een aanbieding die op 1 septemer afloopt en de tijd dringt.

Anders doe je toch even twitteren (  @ZiggoWebcare ) met het verzoek om je te bellen ivm mogelijk nieuwe klant.
Helaas, maar de sociale media, zoals twitteren doe ik niet aan mee.
Eén keer aanmelden en je wordt bestookt door "vrienden"; nee email; sms; face-time en skype vind ik genoeg.
Reputatie 6
Badge +1
Helaas, maar de sociale media, zoals twitteren doe ik niet aan mee.
Eén keer aanmelden en je wordt bestookt door "vrienden"; nee email; sms; face-time en skype vind ik genoeg.

Ja dan ben ik uitgeholpen. Er is idd geen mail verkeer mogelijk via webformulier of mailadres. Heeft net iemand via Twitter voor je nagevraagd, omdat die het ook een rare gang van zaken vond.
Maar je hebt gelijk, dan blijft er alleen nog de 0900 nummer of post over.
Hoi Jürgen,
Bedankt voor het meedenken.
Een brief is zo gemaakt en gratis via een antwoordnummer!
Hier is de kogel door de kerk!

Ik was zeer gereserveerd over Ziggo, maar ja ze kunnen mij met het abonnement alles en één plus theoretisch 60 mB leveren, tegen een schamele 8 mb die ik nu van de KPN heb.
Dus gister is de aanmelding naar Ziggo de deur uitgegaan en vandaag gaat de opzegbrief naar KPN!

Maandag 30 september 2013 krijg ik de monteur over de vloer om de zaak aan te sluiten.

Ik was eergister bij m'n zoon, die ook Ziggo heeft, hij heeft gekozen voor 20mb.
Ik deed via de iPhone een speed test en haalde simpelweg meteen 19,5 mb.
Reputatie 6
Badge +1
Krijg je een gratis tablet 🙂
Ja daar kon ik uiteraard voor kiezen, maar Samsung is vloeken in de kerk he......
Nee hoor grapje; kijk we hebben al een iPad3 dus die simpele Samsung hoeft er niet bij.
Ik heb via de klantenservice en een klacht geprobeerd zekerheid te krijgen dat ik een Samsung HD recorder kreeg.
Kunnen ze niet garanderen; ik heb al een Samsung TV dus wil ik geen ander merk erbij ivm de afstandsbediening.................
Nou een digitale ontvanger wil ik niet want de TV is geschikt voor een CI.
Toen was ik gauw klaar, dan maar 6 x 30,= euries ipv 54 euries is toch een korting van 144,= euries.
Kijk de TV interesseert ons niet zoveel, want we hebben HD TV van Canaldigitaal ivm ook de camper en opnemen op m'n Dreambox gaat makkelijker en ik kan de Dreambox in m'n netwerk benaderen en er mee spelen. Dus daar ga ik voorlopig wel mee door.
Voordeel is dat ik gratis nu met vrijwel iedereen in de familie GRATIS kan bellen.
Voordeel is dat ik nu theoretisch 60 mb heb ipv die schamele 8 van de KPN.................en dat is m'n grootste drijfveer geweest.
Jammer is dat Ziggo een simpele modem/router heeft waar helaas niet gelijkertijd een SSID 2,4 en een SSID 5,8 actief kunnen zijn.
Maar ik koppel gewoon m'n nu bestaande router achter het Ziggo modem aan; scheelt een heleboel IP- en MAC-adressen opnieuw invoeren.
Reputatie 6
Badge +1
Jammer, anders had ik misschien de tablet wel willen overnemen. Athans de code voor de tablet.

Reageer