Het Eneco Forum bestaat 1 jaar! | Eneco Community

Het Eneco Forum bestaat 1 jaar!

• 25 april 2013
  • 97 reacties
  • 2915 Bekeken

Badge
  • oud Community Manager
  • 381 reacties
Beste forumleden,

Vandaag bestaat het forum precies 1 jaar! We zijn trotst op waar we nu staan met het Eneco Forum: bijna 2000 leden (helaas net niet :)), ca. 1500 topics en ruim 19.000 reacties. Met zijn allen hebben we in een jaar tijd ook nog eens ruim 600.000 forumpagina’s bekeken. Vergeleken met andere klantforums maken we een bovengemiddelde groei door. En daar zijn we erg trots op!

We willen iedereen dan ook enorm bedanken voor zijn bijdrage, het maak niet uit hoeveel reacties je ook hebt. Zonder jullie waren we niet op dit punt gekomen! Als bedankje hebben we een x-aantal kaartjes voor Dagje Vooruit in Diergaarde Blijdorp weten te reserveren. Rond 23 mei volgt op het forum een uitnodiging daarvoor, dus nog even geduld 🙂.

Korte terugblik
We hebben het afgelopen jaar veel gezien en veel geleerd. Zoals eerder aangegeven was een forum een totaal nieuw klantcontactmiddel voor ons. Daar hebben we even aan moeten wennen: de hoeveelheid reacties, de snelheid, de openheid/transparantie, etc.
Wat we interessant en leuk vinden om te zien is dat er best veel mensen zijn heel bedreven zijn met hun energieverbruik. Al is het vanuit kostenbesparing of juist vanuit de duurzame gedachte. Het is ook heel mooi om te zien dat we via het forum klanten kunnen helpen, klanten elkaar helpen en dat klanten ons helpen. Wat ons betreft past het Eneco Forum perfect bij onze pay-off ‘Samen gaan we voor duurzaam’. Het forum geeft namelijk heel goed invulling aan het woord ‘samen’.

Het forum heeft voornamelijk een grote groeispurt gemaakt door Toon. Daar gaan toch wel de meeste gesprekken over. We hebben helaas ook moeten ervaren dat we daar niet altijd de service hebben kunnen bieden die we wilden. Gelukkig is daar verandering in gekomen, al zijn er zeker nog punten voor verbetering. De klap op de vuurpijl was toch wel de klantenavond met Toon-gebruikers. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.

Vooruitblik
Toevallig was vandaag de dag waarop we het Eneco Forum in het management team van Eneco hebben besproken. Daar is in ieder geval besloten dat het forum goed bij ons als bedrijf en onze producten past en dat we graag daar verder op in willen zetten. Dit betekent dat we jullie veel meer willen gaan betrekken bij het verbeteren van onze producten en diensten.

We hebben afgelopen periode ook veel suggesties gehad (m.n. via PB’s) voor de ontwikkeling van het forum. Die ontwikkeling is voor ons een cruciale vraag. Hoe gaat het nu? Wat gaat goed en wat kan beter of moet anders? Wat is het toekomstperspectief? Deze vragen gaan we komende periode verder invulling geven.

Een belangrijk gegeven is in ieder geval dat we elkaar kunnen blijven ontmoeten op het forum en met elkaar in gesprek kunnen blijven gaan over energie, energie besparen, duurzaamheid en natuurlijk Toon!

Nogmaals bedankt voor jullie bijdrage!

Marijn, Kelly, Mike, Folkert, Danielle en Joep

97 Reacties

Reputatie 3
Badge
Na 2 weken afwezigheid zal ik vandaag weer beginnen met het feliciteren van Eneco met het bestaan van het forum! GEFELICITEERD
Badge
Bedankt jeroen, we maakten ons al even zorgen!
Reputatie 3
Badge
Ik heb het wel gemist hier. Hoop weer vele mensen van dienst te kunnen zijn. Hebben jullie bij Eneco nog een leuk feestje gevierd ter ere van het forum?
Hoi Marijn,

Bedankt voor je duidelijke uiteenzetting.
Met dit soort zaken is het altijd even terug zien en vervolgens de blik tot de toekomst. Dat verwoord je dus goed.

Met name je samenvatting bij het laatste onderwerp Toekomst heeft mijn grootste aandacht.
Je stelt: "Dit betekent dat we jullie veel meer willen gaan betrekken bij het verbeteren van onze producten en diensten".
Nou daar wil ik zeker een bijdrage aan verlenen.

Je stelt: "Wat gaat goed en wat kan beter of moet anders? Wat is het toekomstperspectief? Deze vragen gaan we komende periode verder invulling geven".

Ik ben erg nieuwsgierig de komende tijd wat we daar van mogen/kunnen verwachten.
Reputatie 7
Badge +7
Nog maals gefeliciteerd , Marijn, Kelly, Mike, Folkert, Danielle en Joep.
en alle andere medewerkers die op de achtergrond er aan mee werken.
Ik denk dat het voor jullie als mederwerkers van Eneco ook heel erg wennen was .
en ook niet altijd even makkelijk.
maar een pluim hoor voor jullie.
en ga zo door 
mvg,
jan
Reputatie 6
Badge +1
Vanuit mij ook nogmaals gefeliciteerd met het forum. Ik ga niet weer gebak en komkommers uitdelen.
Eergisteren 1 dag te vroeg, vandaag 1 dag te laat, dus mooi gecompenseerd :)
@Marijn, dank je voor je terugblik en toekomst vise. Helder!
Eneco gefeliciteerd en bedankt voor de bloemen!
Reputatie 4
Badge +1
Graag gedaan Jacob en jij bedankt voor je fijne bijdrage op het Eneco Forum :)

Mike
Reputatie 3
Badge +1
Van Harte!!
Ik vind het leuk dat ik aan deze forum mee mag doen en zo misschien veel anderen kan helpen  :o

Eneco krijgt van mij een lintje voor het onderhouden van de forum. Want er zijn ook genoeg bedrijven die zo'n ding hebben maar er niets mee doen of heel sporadies. Dus dat is zeker wel een + punt waard!!

Mike

Hoi Mike,

Ook hier is net de bloemist aan de deur geweest!
Geweldige mooie bos bloemen!
Deze geste en felicitatie van Eneco wordt enorm door mij en mijn echtgenote op prijs gesteld!!
Reputatie 3
Badge +1

Mike

Hoi Mike,

Ook hier is net de bloemist aan de deur geweest!
Geweldige mooie bos bloemen!
Deze geste wordt enorm door mij en mijn echtgenote op prijs gesteld!!

Heel veel plezier met je mooie bloemen!!
Ik mag dan nog wel even lid blijven wil ik net zo bruizen van energie als jij 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Marijn, Kelly, Mike, Folkert, Danielle en Joep en Eneco

heel hartelijk dank namens mij en mijn vriendin.
voor deze mooie bos bloemen.
jullie hebben er zeker ook wel een verdiend .

mvg,
jan
Reputatie 4
Badge +1
@Brandje @jvdl

Leuk dat je jullie het zo waarderen 🙂 Graag gedaan! En jullie ook nogmaals hartelijk dank voor de fijne bijdrage hier op het forum

Groet,
Mike
Ook hier een mooie bos ruikers bezorgd! Allen die aan het forum meewerken, bedankt voor de geste.
Op naar een produktief tweede jaar.
Mijn vrouw kreeg vanavond ook al een prachtige bos bloemen. Ze is er erg mee in haar nopjes. Eneco bedankt voor dit gebaar.
Zo zie je maar, zij zit in de goede groep. Misschien is er voor mij ook nog hoop. :D

Misschien is er voor mij ook nog hoop. :D

Hoi Toon econoom,

Ik denk dat jouw bos via Jeroen de Haas komt!
Badge
Volgende keer geen bloemen maar een ipad ? .. 😉 Grapje. Leuke bos bloemen en natuurlijk bedankt voor dit forum en ondersteuning die jullie bieden. Ik zeg: Hop nog 5 jaar erbij! .. 😉
... Ik denk dat jouw bos via Jeroen de Haas komt!Dat zou ook nog goed kunnen. Ik ken hem verder niet persoonlijk, maar heb wel binnen Eneco contacten in zijn omgeving. Misschien dat die een goed woordje voor me hebben gedaan. :D
Reputatie 6
Badge +1
Jongens, van harte en veel plezier met jullie bos bloemen. Geniet ervan! 
Het is een leuk idee dat Eneco aan jullie gedacht heeft tijdens deze eerste jaars viering van het forum. Dat wil wel wat zeggen van een energieleverancier.
Reputatie 3
Badge
Eneco is een mooi bedrijf. Zou er graag werken. 😉 nogmaals bedankt voor de bos bloemen.
Een kwestie van solliciteren Jeroen!
Reputatie 6
Badge +1
En vanmiddag ging bij mij de bel, en je raad het nooit.... 🙂 .....Ook een fantastische mooie bos bloemen. 
Dit had ik totaal niet verwacht, omdat ik voor mijn gevoel te kort op het forum rond "zwerf".
Het was dus een hele leuke en totaal onverwachte verassing vanuit jullie.
Dank je wel Marijn, Kelly, Joep, Mike, Danielle, Folkert , en alle vergeten moderators en Eneco. Ook namens mijn vrouw. 🙂
Reputatie 3
Badge +4
Een dag te laat maar alsnog gefeliciteerd met het 1 jarige bestaan van het Forum. Had jullie al bedankt via ander topic voor de bloemen.
Badge
@allen, bedankt voor jullie felicitaties. Leuk om alle berichtjes te lezen.
En goed om te lezen dat de vrouw van @Toon Econoom zich de bloemen heeft toegeëigend 🙂
Reputatie 5
Badge +3
@Allen,
Bedankt voor de felicitaties en leuk om jullie reacties op de bloemen te lezen 😃

Reageer