Frustraties en onnodige forums | Eneco Community

Frustraties en onnodige forums

Reputatie 4
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 236 reacties
Het is een nieuwe gewoonte reageren voor men heeft gelezen en onnodig veel nieuwe forums aanmaken over 1 probleem en de Moderators de huid vol schelden.
Deze mensen zullen ongetwijfeld hun best doen problemen op te lossen achter de schermen. Door velen word dit niet gezien en reageren als als beesten.
Ben je ook boos en wil je even je hard luchten ga gerust je gang plaats je reacties maar hier onder.

127 Reacties

Hoi ljr75,

Doe je dan wel ook even een vlagmelding, zodat een moderator het tegen de huisregels kan aanhouden en uiteraard eventueel voor verwijdering zorgen?
Reputatie 5
Badge +1
Het is niet normaal hoeveel mensen gewoon niet goed lezen, er staan verschillende topics met het antwoord dat het probleem gevonden is en z.s.m. wordt opgelost en stomweg gaan andere mensen eronder nog eens vermelden " het werkt niet, hij doet het niet".
Is toch eigenlijk onvoorstelbaar, hoe moeilijk kan het zijn!! 😠
Ze kunnen gewoon niet lezen of hebben er geen zin in. Gewoon ff een reactie plaatsen en ze zijn het weer even kwijt.
Nog steeds is het duidelijk bericht van Folkert met de 48 uurs termijn van toepassing.
Ongelofelijk dat dat niet begrepen wordt!!!!
Reputatie 4
Badge
Het is niet normaal hoeveel mensen gewoon niet goed lezen, er staan verschillende topics met het antwoord dat het probleem gevonden is en z.s.m. wordt opgelost en stomweg gaan andere mensen eronder nog eens vermelden " het werkt niet, hij doet het niet".
Is toch eigenlijk onvoorstelbaar, hoe moeilijk kan het zijn!! :@

Dat is inderdaad ook een stukje ergernis van mijn kant onnodig nieuwe topics of forums openen zonder dat men even kijkt wat er al staat.
En dan nog boos reageren ook het is maar een luxe denk ik dan als er iets mee is word er vast wel aan gewerkt. En lukt het nu niet op deze manier dan maar via weg b de oplossing word wel weer gevonden.
Reputatie 5
Badge +1
Het blijft techniek, en er kan altijd een storing extern of intern plaatsvinden.
Je Toon blijft gewoon standalone functioneren, dat je even niet de app kan gebruiken is vervelend maar niemand kan hierdoor in de kou komen zitten. Boos worden helpt hier niets aan. Maar vele mensen hebben wel voeding maar blijkbaar geen opvoeding genoten.
Reputatie 4
Badge
Ik wist ook niet dat dit zo als vervelend word ervaren lijkt wel of tegenwoordig alles via de telefoon moet gaan en mensen nog te lui zijn om even van de bank af te komen om de temperatuur aan te passen op hun thermostaat. In wat voor maatschappij leven we zeg ik kan me hier zo aan ergeren en dan die onnodige boosheid waar komt tegenwoordig toch al die frustratie vandaan kunnen we werkelijk niets meer accepteren. Waar komen onze kinderen in terecht de wereld lijkt in brand te staan.
Mijne heren, ik (h)erken hetgeen u beschrijft. Echter de taal die wordt gebezigd is niet altijd ABN. Kijkt u zelf eens hoeveel Engelse termen u gebruikt of mogelijk vakjargon. Ik ben vandaag voor het eerst bezig om iets meer inzicht te krijgen in hoe een en ander functioneert op deze site.
ICT is niet mijn wereld en zeker niet mijn deskundigheid.
Het is mij tot op dit moment niet gelukt om de forum pagina te vinden. Ik type eerst eneco.nl,
dan op de site klik ik op Mijn Eneco inloggen.
Ik zal wel niet goed lezen, maar ik zie geen link om naar het forum te gaan. Dan klik ik op service en ontvang ik de volgende melding dat ik die link niet mag bekijken?
Reputatie 4
Badge
Mijne heren, ik (h)erken hetgeen u beschrijft. Echter de taal die wordt gebezigd is niet altijd ABN. Kijkt u zelf eens hoeveel Engelse termen u gebruikt of mogelijk vakjargon. Ik ben vandaag voor het eerst bezig om iets meer inzicht te krijgen in hoe een en ander functioneert op deze site.
ICT is niet mijn wereld en zeker niet mijn deskundigheid.
Het is mij tot op dit moment niet gelukt om de forum pagina te vinden. Ik type eerst eneco.nl,
dan op de site klik ik op Mijn Eneco inloggen.
Ik zal wel niet goed lezen, maar ik zie geen link om naar het forum te gaan. Dan klik ik op service en ontvang ik de volgende melding dat ik die link niet mag bekijken?

Het forum is inderdaad lastig te vinden op de pagina van eneco helemaal onderin van de pagina staan een aantal logotjes die met de twee tekst ballonnen verwijst u naar het forum.
https://forum.eneco.nl/vriendenvantoon/
is ook en optie om deze aan uw favorieten toe te voegen in de internet browser.
Reputatie 5
Badge +1
Ben het volledig met u eens dat het ook voor mij soms zoeken is.
Wat mij betreft is het niet altijd logisch waar je moet zoeken.
"Mijn Eneco" bovenaan de pagina is niet het forum maar waar u uw verbruik, maandelijks voorschot, afrekeningen kan terugvinden. Maak anders voor uw gemak een icoontje aan op uw computer met een link erin naar het forum toe. Is handig en u hoeft voortaan niet meer te zoeken.
Reputatie 5
Badge +1
Hahaha, 2 zielen en dezelfde gedachte om @Roben verder op weg te helpen. Leuk! 😉
Reputatie 4
Badge
Hahaha, 2 zielen en dezelfde gedachte om @Roben verder op weg te helpen. Leuk! ;)

Mooi is dat he de kracht van zo,n forum 😉 daar doen we het toch voor!
Reputatie 5
Badge +1
Niks verder aan toe te voegen.......inderdaad.
Heb ik het nou goed?
Eindelijk lijkt het aanmaken van onnodige topic's aftenemen.
Reputatie 7
Badge +8
%€##_#/@)@=#/@

Sorry moest even.. Krijg er langzaam aan de pest over in.. Zoveel ongeduldige mensen.. Lijk wel alsof het allemaal vrouwen zijn, die niet kunnen wachten op hun Zalando pakketje.. Als die fix er is, gaan ze natuurlijk ook gillen van geluk, pfffff..
In ieder geval is de eerste 24 uur voorbij en ik ben nieuwsgierig of er morgen iets naders los komt.
Tenslotte moet er ook nog getest worden.
Ik heb vandaag eens gevraagd waar we die fix op krijgen, maar ben nog niet veel wijzer geworden.

Gelukkig doet Toon®️ verder prima z'n werk en zitten we niet in kou.
Hoi reactieplaatsers in dit topic,

Hebben jullie de update vanavond om 21:30 gezien in het storingstopic?

Ik denk dat Folkert het woordje Niet in de eerst zin heeft vergeten.
Hij begint zijn zin namelijk met "Jammer.......
Ik heb 'm al een pbtje gestuurd; kan ie bekijken of ik het juist zie!
Reputatie 3
%€##_#/@)@=#/@

Sorry moest even.. Krijg er langzaam aan de pest over in.. Zoveel ongeduldige mensen.. Lijk wel alsof het allemaal vrouwen zijn, die niet kunnen wachten op hun Zalando pakketje.. Als die fix er is, gaan ze natuurlijk ook gillen van geluk, pfffff..

Ten eerste is dit topic al enigszins raar naar mijn mening (althans: sommige reacties. Het sentiment "doe normaal en aardig tegen de moderators, die ook alleen hun werk doen" snap ik wel - en dat is volkomen terecht!! Mag ook zeker gezegd worden :)), en sommige reacties naar klanten (die vast lang niet allemaal even goed met PC's zijn) die ik gezien heb ook... Dat afkraken van andere klanten is daar aan toe en moet eigenlijk al niet kunnen... Maar dat er dan ook nog zulke vrouw onvriendelijke taal gebezigd moet worden overschrijft wat mij betreft nog een grens van het toelaatbare en overschrijdt fatsoensnormen.

Doe even normaal!? 😶

Leuk trouwens dat jullie allemaal precies weten hoe het forum werkt, maar de feiten zijn redelijk simpel;
1.) Het forum is moeilijk te vinden
2.) Veel mensen gebruiken nooit fora, en kennen dus ook hier de weg niet. Je gaat niet heel het forum langslopen om te kijken of (en zo ja: waar?) er uberhaupt iets over deze storing staat - maar ook de zoekfunctie geeft niet de gewenste zoekresultaten als je zoekt op "Toon" of "Toon storing". Het topic in kwestie heet "Storing service center" - ik denk niet dat veel mensen uberhaupt weten wat het servicecentrum is, dus kan je het ze ook niet kwalijk nemen dat "ze niet goed zoeken". Vraag dan gewoon aan de moderators om een topic titel te gebruiken die goed overeenkomt met de meest frequente zoekopdrachten bij een storing. Of tags toe te voegen. (Trouwens, het staat niet eens bij "Uitgelicht", dat is nou juist de plek die iemand misschien nog wél ziet als ze over de index heenkijken.)
3.) Niet iedereen is goed met PC's. Het is voor sommige mensen dus al heel wat dat ze hier uberhaupt weten te komen. Neem het ze dan ook niet kwalijk dat ze niet meteen alle ins en outs van het forum weten. Misschien wisten jullie dat meteen, al zal dat vast tegenvallen, maar dat zal lang niet voor iedereen het geval zijn. Hou dan je fatsoen, in plaats van anderen af te gaan kraken met termen als "jullie zijn gewoon lui". Bizarre vertoning van onbeschoft gedrag.

Het zal me vast op boze/afkrakende reacties komen te staan, maar dit mag best even gezegd zijn.
Fijn dat jullie heel blij zijn met Eneco, maar laat anderen netjes in hun waarde als je je positieve mening verkondigd! Wat voor jou niet belangrijk is, is dat voor een ander misschien wel. Respecteer hun mening, hun prioriteiten - en probeer ze te helpen in plaats van ze af te gaan zeiken.
(Dat laatste geld trouwens niet voor iedereen hoor, ik zie zeker mensen reageren om te helpen - maar sommige reacties op andere klanten die ik voorbij heb zien komen kunnen gewoon écht niet.)
Misschien iets om eens over na te denken - matig je toon (no pun intended), doe normaal: en blijf beleefd. Onbeschoftheid hebben we al genoeg op het internet.
Reputatie 7
Badge +8
@MetalJesus :

Ga de moeite niet eens nemen om jou laptekst te lezen.. Succes verder 😉
Reputatie 3
Waarschijnlijk heb je ook nooit de moeite genomen om jezelf fatsoensnormen eigen te maken. Zonde.
Reputatie 5
Badge +6
@MetalJesus Laat je NIET uitdagen. Hou de "toon" ook netjes Ik WAS het grotendeels met je eens. En.........je zal maar geen Toon hebben. Het is nu wel heel erg veel Toon.
Reputatie 3
Je hebt gelijk Zuid, ik moet niet reageren op trolls/flamebaits.
Mijn excuses. 🙂
Reputatie 3
Badge
@MetalJesus Laat je NIET uitdagen. Hou de "toon" ook netjes Ik WAS het grotendeels met je eens. En.........je zal maar geen Toon hebben. Het is nu wel heel erg veel Toon.

Het forum is inderdaad overspoeld door Toon gerelateerde onderwerpen. Je zou haast denken dat Toon niet zo'n goed product is. Er wordt zoveel over geklaagd...Er schijnt een Toon-forum te zijn, echter is deze lang niet bij iedereen bekend (zie: https://forum.eneco.nl/vriendenvantoon/ of deze: https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/gebruikers-ervaringen-toon-4194). Wat mij betreft mogen alle Toon onderwerpen gelijk naar het Toon-forum worden gezet. Scheelt een hoop wat mij niet interesseert en zo is gelijk het bos wat uitgedund en kunnen we beter de overige onderwerpen vinden. Zo, dat was mijn klacht

Voor de rest vind ik het een goed forum waar veel informatie wordt uitgewisseld en de meesten goed geholpen worden.
Reputatie 7
Badge +8
Er is beweging.. Toon op Afstand werkt hier dan wel dan weer niet.. Zit schoot in de zaak 🙂

Voor de rest vind ik het een goed forum waar veel informatie wordt uitgewisseld en de meesten goed geholpen worden.

Precies Reinoud!
Het lijkt er nu op dat een ieder z'n frustraties aan het wegschrijven is.
Gister heb ik dan ook besloten mij weer puur op het helpen van forumleden te storten, want oeverloze discussies helpen niet, maar directe hulp des te meer.
Dat is ddckracht van git forum.
Er is beweging.. Toon op Afstand werkt hier dan wel dan weer niet.. Zit schoot in de zaak :-)

Helaas dat kan ik nog niet zeggen met de testtoon.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen