Even voorstellen: leer elkaar kennen | Eneco Community

Even voorstellen: leer elkaar kennen

Hallo forumleden,

Officieel is iedereen nieuw op dit forum. Het zou leuk zijn als we als vrienden met elkaar omgaan. Elkaar leren kennen is hierbij onmisbaar. Dus stel je even voor aan de andere leden. Wat houd je zoal bezig? Een ludieke manier wordt altijd gewaardeerd.

Ik gooi er zelf even een ijsbreker in.

81 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Naam: Ricardo

Leeftijd 28

Woonplaats het altijd mooie Almelo

Kinderen? Ja, 2 stuks. Ik noem ze eigenlijk Dinobabys.

Opleiding? Ik studeer voor Applicatieontwikkelaar. Vandaar ook mij passie voor Beta's & Bugs.

Toon? Uiteraard beschik ik over Toon. Al sinds Januari '16

Slimme Uitbreidingen? Ik beschik nu over 7 Slimme Stekkers. 2 Rookmelders staan op mij verlanglijstje.

Wat doe je buiten school en werk? Ik ben geboren en getogen Rotterdammer. Uiteraard Feyenoorder. Het is mijn club, in voor en tegenspoed.

Wat hoop ik wat er in de toekomst komt op Toon

- Koppeling met Domoticz.

- Water druk van de CV ketel aflezen op Toon.

- Sensor voor het dagelijkse waterverbruik.

Groetjes,

Ricardo
Badge +1
Hoi iedereen
Even voorstellen ik ben mike 28 jaar
Mijn hobbies zijn ict netwerkbeheer en applicatie beheer, en naartuurlijk alles wat met toon te doen is.
Al een geruime tijd volg ik met veel belangstelling toon al 3 jaar.
Omdat ik toon only heb kon ik nooit op het forum meepraten, maar met dit nieuwe forum gelukkig wel.
Mvg Mike.
Reputatie 7
Badge +7
Creativiteit alom. 🤥

Copy/paste en aangepast ;-)

Naam: Paul

Leeftijd: 51, met hart en ziel van een 30 jarige ;-)

Kinderen? 4 stuks, volgens de laatste tellingen. Met een vriendin die er ook nog een stuk of drie heeft is het een vreugdevol gebeuren, gelukkig woont merendeel van het spul uit huis ;-)

Opleiding? Senior Verpleegkundige op een grote Spoedeisende Hulp in: soms ontzettend druk, vaak doenerig, dynamisch maar oneindig mooi werk.

Toon? Uiteraard beschik ik over Toon, alweer een tijdje. Eigenlijk met name aangeschaft vanwege de koppeling met Domoticz, waar inmiddels helaas weer de klad inzit vanwege het ontbreken van een native api koppeling. (Denk breder, jongens van Eneco/Quby., een open api heeft echt de toekomst als je mensen aan je wilt blijven binden)
Voorts gaat alles via Domoticz en dus mijn Iphone.

Slimme Uitbreidingen? Tsja, dat men bedenkt om de filemeldingen eruit te halen omdat het weinig zou worden gebruikt, vind ik een verkeerde voorstelling van zaken. Zodra je zulks niet handig op een tegel kunt zetten maar achter een menu zet dan wordt het uiteraard minder gebruikt. En dat je weerstations niet eens dichtbij je huis kunt vinden is echt niet meer van deze tijd. Voor mij is het OF Utrecht OF Amsterdam ... hallo.. daar zit alletwee minstens 40 km tussen ! Dat kan echt beter.

Wat doe je buiten school en werk? School is alweer een tijdje terug. Maar Domotica is een fijn tijdverdrijf, klooien met LUA scripts, eigen dashboards maken voor de tablet naast mijn
Toon. Erg leuk om te doen. Elke avond wel even wat gamen (world of Tanks) Daarnaast stappen, muziek en de kinderen uiteraard.

- Koppeling met Domoticz. (!!!)

Groetjes,

Paul
Reputatie 6
Badge +7
Naam: Patrick

Leeftijd 39

Woonplaats Glasstad Leerdam

Kinderen? Ja, 1 Zoon.

Beroep? Bakker

Toon? Uiteraard beschik ik over Toon. Al sinds dag 1

Slimme Uitbreidingen? Ik beschik nu over 2 Rookmelders en staan slimme stekkers op mijn verlanglijstje. Hue weet ik nog niet ..

Wat doe je buiten school en werk? Ik jou van voetbal en uiteraard Feyenoorder. Het is mijn club, Formule 1 en mijn zoon

- Nieuwe mobiele website.

- Buitentemp. sensor .

- Uitgebreidere programma's
Naam: Mark

Leeftijd 44

Single

Woonplaats Tapijtstad Genemuiden

Werkzaam: retired Toy hunter/collector

Toon? sinds 2013

Slimme Uitbreidingen?

6x Slimme stekker
5x Slimme rookmelder
1x Philips Hue
Zon op Toon

Wat doe je buiten school en werk? : genieten van het leven

- interactie Toon en Amazon Echo

Groet,

Mark
Reputatie 7
Badge +3
Naam: Toonz

Beroep? IT manager

Toon? 3x 😀

Slimme Uitbreidingen? Geen, alles via domoticz op de raspberry Pi met of zonder interface op Toon. Veel klikaan/klikuit spul.

Wat doe je buiten school en werk? Een nieuwe hobby sinds december is het ontwikkelen van applicaties voor Toon. Tot nu tot ben ik voornamelijk actief geweest op het domoticaforum.eu forum.

Wat hoop ik wat er in de toekomst komt op Toon?

- Een meer standaard open systeem

Toon®️ SW: verschillende versies 3 en 4
Reputatie 7
Badge +7
Dag, ToonZ.

Leuke hobby!
Graag lees ik (we) met over je Toon root avonturen!
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Ton, bijna alles is te lezen op https://www.domoticaforum.eu/viewforum.php?f=87. Bij het ontwikkelen probeer ik zoveel mogelijk alles op de Toon zelf te bouwen, dus zonder gebruik van extra servers. Dat is soms wel een uitdaging gezien de technische beperkingen van de Toon en het feit dat ik niet de beschikking heb over de Quby ontwikkelomgeving. Maar uitdagingen zijn leuk. Ik heb het vorige forum wel eens gebruikt als bron voor inspiratie, bijvoorbeeld de vraag van iemand of de tegels konden roteren op het eerste scherm. Ik vind het dan wel leuk om zoiets voor elkaar te krijgen. Zoals gezegd, puur een hobby en hopelijk kan het in de toekomst bijdragen aan verdere ontwikkelingen op het platform. Het is niet mijn beroep en alles wat ik maak staat ter beschikkng voor een ieder (ook Quby) om er iets mee te doen als er behoefte aan is.

Ondertussen heeft Toon hier wel een centrale plaats in de huiskamer veroverd......

Tip:mocht je hierdoor ook enthousiast voor worden voor applicatie bouw, regel dan een tweede Toon om op te ontwikkelen, het is een beetje vallen en opstaan in het begin, dat wil je niet hebben op de Toon aan de muur 😉
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb op mijn domoticz Pi ook Pi-Hole en OpenVpn geïnstalleerd en daar wilde ik ook nog de Hue bridge bij installeren. Dat laatste lukte helaas niet. Moet misschien op een andere Pi (ik heb er twee), is wel veel makkelijker te linken aan Toon ipv het alternatief van ontwikkelen van losse apps op Toon.... Eerst maar eens de Pi vanaf scratch gaan inrichten, iets teveel mee gerommeld het afgelopen jaar
Reputatie 7
Badge +8
Ik heb op mijn domoticz Pi ook Pi-Hole en OpenVpn geïnstalleerd en daar wilde ik ook nog de Hue bridge bij installeren. Dat laatste lukte helaas niet. Moet misschien op een andere Pi (ik heb er twee), is wel veel makkelijker te linken aan Toon ipv het alternatief van ontwikkelen van losse apps op Toon.... Eerst maar eens de Pi vanaf scratch gaan inrichten, iets teveel mee gerommeld het afgelopen jaar

Wat lukte niet dan? Het draaien sowieso van de HA-Bridge? Ik heb een topic lopen over de HA-Bridge met Toon... Zal daar morgen even in stappen uitleggen hoe ik dat heb gedaan..
Reputatie 7
Badge +3
De HA bridge gaf foutmeldingen bij installatie, ik denk vanwege een conflict met domoticz /of pi-hole /of open vpn.
Reputatie 7
Badge +8
De HA bridge gaf foutmeldingen bij installatie, ik denk vanwege een conflict met domoticz /of pi-hole /of open vpn.

Heb je een privébericht gestuurd..
Aan Domoticz kan niet liggen, want die heb ik ook gewoon draaiend. 😉
Reputatie 7
Badge +7
Jammer dat hier van Mij verwacht word dat ik helemaal nieuw ben op dit forum.:)

niet dus !!!

wilt u / je meer weten kijk ff op ons oude forum.

https://forum.eneco.nl/

jammer genoeg wegens prive omstandig heden ben ik niet erg actief op dit moment.

maar ben er achter de schermen zeker wel.👉

en werk 24/7 mee als veldtester aan een beter worden Toon.😀

mvg,

jan😎
Exact Jan, zo denk ik er ook over!
Reputatie 7
Badge +7
@Toonz
Ik heb het een en ander gelezen en ben erg enthousiast over wat je jullie allemaal voor elkaar krijgen op het witte kastje👌🏼 Ga zo door!
Zal eens een Poll starten met jullie projecten en hoe de andere gebruikers hier over denken om zaken zoals Kodi etc. te implementeren in Toon.
Reputatie 7
Badge +3
@Toonz
Ik heb het een en ander gelezen en ben erg enthousiast over wat je jullie allemaal voor elkaar krijgen op het witte kastje👌🏼 Ga zo door!
Zal eens een Poll starten met jullie projecten en hoe de andere gebruikers hier over denken om zaken zoals Kodi etc. te implementeren in Toon.

Leuk, en nogmaals, de inspiratie is wederzijds. Kan je in zo'n poll ook vragen om nieuwe ideeën?
We hebben bij het domoticaforum nog wel wat leuks op het programma maar het is nog iets te vroeg om daarover uit te wijden. De vaart is er heel even uit vanwege de vakanties.

Overigens een van onze apps waar we de meeste vragen over krijgen is de afval kalender, daar is toch meer behoefte aan dan we dachten. Helaas moeten we daar nu per afvalverwerker een aparte functie voor maken omdat ze allemaal op een andere manier de electronische afvalkalender ter beschikking stellen. Zou een mooie kandidaat zijn voor quby om op een meer gestructureerde manier dit op te lossen. Niet direct gerelateerd aan energie misschien maar wel van toepassing op een Toon als middelpunt van de huiskamer. Ik heb echter totaal geen inzicht in de prioriteiten van quby kan dus ook niet beoordelen of dit überhaupt ooit op de planning zou kunnen komen....

Maar goed, ik ben erg benieuwd naar de resultaten van de poll. Ik ben ook wel geïnteresseerd naar een lijst met nog openstaande wensen. Ik ben nog te nieuw op dit forum om te kunnen bepalen wie zo'n lijst beheert: Quby? Eneco? De veldtesters? Moderators?
Uiteraard beheert Quby de roadmap.
Daar zou ik, samen met een paar anderen, nog wel meer over kunnen vertellen, maar neem van mij maar aan dat de roadmap hier niet gecommuniceerd gaat worden.
Hooguit lekken wat toekomstige zaken uit, die bijna ge-implementeerd worden.
Reputatie 7
Badge +3
@Brandje, dank voor de verduidelijking. Is er een specifieke reden waarom de roadmap niet verder kan worden gedeeld? Uit nieuwsgierigheid : hebben jullie ook invloed op de prioriteitstelling van uitstaande wensen of is dat puur ter beoordeling aan quby?
Maar goed, het blijft zo natuurlijk wel spannend wat er in iedere nieuwe release beschikbaar komt... 😀
Reputatie 7
Badge +4
Dag Toon vrienden!

Wij als moderators kunnen natuurlijk ook niet achter blijven (beter te laat dan nooit!). Laat ik daarom mezelf kort introduceren:

Mijn naam is Denise en woon sinds een klein jaar in Rotterdam (voorheen een Hilversumse). Inmiddels bijna 2 jaar werkzaam bij Eneco. Begonnen als Toon Technical Support medewerker bij de klantenservice, nu ongeveer een half jaar onderdeel van het Webcare Team. Mijn passie voor communicatie (schrijven, uitingen bedenken en creëren) kan ik hierbij optimaal inzetten. Ben ik niet aan het werk, dan kan je me vaak vinden in de stad of lekker op de bank met een film/serie aan. Een van mijn grote liefdes is muziek (van Michael Bublé tot Beyoncé) en je mag mij 's nachts altijd wakker maken voor goed stuk chocolade.

Groet, Denise
Reputatie 7
Badge +8
Dag Toon vrienden!

Wij als moderators kunnen natuurlijk ook niet achter blijven (beter te laat dan nooit!). Laat ik daarom mezelf kort introduceren:

Mijn naam is Denise en woon sinds een klein jaar in Rotterdam (voorheen een Hilversumse). Inmiddels bijna 2 jaar werkzaam bij Eneco. Begonnen als Toon Technical Support medewerker bij de klantenservice, nu ongeveer een half jaar onderdeel van het Webcare Team. Mijn passie voor communicatie (schrijven, uitingen bedenken en creëren) kan ik hierbij optimaal inzetten. Ben ik niet aan het werk, dan kan je me vaak vinden in de stad of lekker op de bank met een film/serie aan. Een van mijn grote liefdes is muziek (van Michael Bublé tot Beyoncé) en je mag mij 's nachts altijd wakker maken voor goed stuk chocolade.

Groet, Denise

Ha Denise,

Wat leuk dat je voorsteld (Nou de rest nog zover krijgen, zoals @Danielle ?)..
Wat een overgang, van Hilversum naar Rotterdam. Blijft een geweldige mooie stad. Mij hart lig eral 28jaar, ben er geboren en getogen.

Ik zal er niet blij van worden hoor, als ze mij middenin de nacht wakker maken voor chocolade ?.

Groetjes,

Ricardo (Ja inderdaad, die van de whatsapp laatst. ?) / mAiden
Reputatie 5
Badge +3
Beste Toon vrienden!

Ook ik kan niet achterblijven als moderator! Mijn naam is Audrey en ik woon al heel mijn leven in Rotterdam. Ik werk bijna 10 jaar bij Eneco en ik ben ooit begonnen bij de klantenservice. Ik ben nu al 3 jaar onderdeel van het Webcare Team. Ik vind het netals mijn overige teamleden superleuk om te schrijven en klanten op een excellente manier verder te helpen! Buiten werk vind ik het erg leuk om festivals en concerten te bezoeken en te genieten van het leven.

Groet, Audrey
Reputatie 7
Badge +7
Hey Audrey, nu nog een fototje bij je profiel!
Reputatie 7
Badge +6
Hi all!

Kort maar krachtig 😉 Ik ben al enige jaren werkzaam voor Webcare. Ik woon in Utrecht, ben getrouwd en heb 1 zoon. Passies van mij zijn reizen, basketbal, computers en uiteraard gadgets.

Groet,

Folkert
Reputatie 7
Badge +6
Hoi allemaal!

Al een tijdje loop ik mee bij Eneco en op de Eneco Community. Nu het Toon forum een aparte Community is geworden stel ik mij ook graag hier voor! :D
Ik ben Danielle, 27 jaar en ik woon in Vlaardingen. Sinds kort ben Community Manager op dit forum waarmee ik Lisendy en Marco versterk!
Ik vind het leuk om te fitnessen en soms stap ik op de mountainbike voor wat beweging en een frisse neus. (wel alleen bij mooi weer ;)).
Van uit eten gaan kan ik erg genieten, maar ook van een drankje op het terras of een gezellig avondje met vrienden thuis. Verder ben ik gek op avontuur en mooie reizen maken.

Groet, Danielle

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen