Ervaringen met Ziggo | Eneco Community
vraag

Ervaringen met Ziggo

• 16 september 2014
  • 285 reacties
  • 6966 Bekeken

Alweer bijna 1 jaar ben ik nu abonnee bij Ziggo.
Niet iets bijzonders; ik ben alleen maar naar Ziggo gegaan, omdat er geen glasvezel bij on sligt en Ziggo mij via een Plus-abo een downloadsnelheid van 90 Mbps levert!

Gister kwam er een cadeautje via de post.
Ik mocht gratis 1 extra zenderpakket nemen voor 1 maand, wat automatisch wordt beëindigd!

Dus hebben we samen gekozen voor FilmNet, makkelijk een keuze maken via internet en 15 minuten later werden ALLE FilmNet kanalen vrij geschakeld.

Kijk dat vind ik nog eens een leuk cadeautje!

En negatieve ervaringen heb ik afgelopen jaar niet gehad, behalve het vrijschakelen van een extra kabelpakket waar ik niet om gevraagd had. Een vergissing van de monteur die alles 1 jaar geleden aansloot.

285 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Vreemd dat jij toch de 4700 kreeg en @marcel ook de 4700.
Dacht ik mooi een foto van de achterzijde van de 4701 van jullie te kunnen krijgen........
Wat ga je nu doen? Bellen en de box terug sturen en de nieuwe vragen?
Kan de monteur 'm meteen mee nemen:P

Voor mij dus zaak om toch maar even aftewachten tot dat de levering van de 4701 start!

Ik heb al meer keren gebeld, dat ze ook kunnen terug zien, en elke keer krijg ik de melding dat ze hem niet meer retour nemen. Daarnaast hebben ze bij de klantenservice hele goede instructies gekregen dat er geen NIEUWE, of wel NIEUW TYPE, zal worden uitgegeven. Elke Ziggo klant krijgt dus deze decoder en niet anders. Als ze het over nieuwe hebben dan wil dat zeggen dat je een nieuwe krijgt en geen gebruikte.

Daarnaast krijg je, bij sommige, als antwoord dat je als 'oud' Ziggo klant geen voordeel hebt aan de NIEUWE TYPE want die is alleen in modem/router sneller en niet in gebruik van iTV decoder. Die iTV decoder is namelijk nog het zelfde gebleven en daar heb je als 'oud' Ziggo klant mee te maken. Wij gebruiken namelijk de modem/router niet van de Horizon, wij gebruiken een losse modem/router. Dus vandaar dat je als 'oude' Ziggo klant, die een Horizon wil, geen NIEUW TYPE krijgt maar het prima volstaat met de huidige Horizon. En men zegt nu opeens dat de NIEUWE TYPE voorlopig helemaal nog niet uit komt.

Je kan natuurlijk afwachten op de nieuwe type, maar ze weten zelf nog niet eens wat en wanneer die komt. Het blijft gewoon een gok. En eigenlijk kan ik je zeggen dat het systeem perfect werkt, ben er toch wel blij mee eigenlijk. Daar ben ik dan ook wel weer eerlijk in. Maar ze zijn nog niet van mijn gezeur af natuurlijk 🙂 (wie een belofte maakt, moet die ook na komen).
Hoi EnergieBoy,

Duidelijk bedankt voor je nadere info.
Hoewel je dus niet de nieuwe snellere processor hebt, ben je toch dus blij met een snel werkende Horizon.
Komt dat niet omdat de 3.2 versie net is uitgebracht en dat die voor de toegenomen snelheid zorgt, die nu ook eindelijk de mogelijkheid biedt naar radio/muziek te luisteren zonder de TV aan te moeten laten staan.

Zie ook deze link:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/19112/nieuwe-firmware-upc-horizon-mediabox.html

Overigens wel fijn dat je erg tevreden bent met je huidige Horizon.
Reputatie 3
Badge +1
Wat je zegt dat klopt, wij hebben de nieuwe 3.2 versie op de Horizon Box. Ik heb me nog eens laten informeren, door iemand van buiten Ziggo en veel meer verstand heeft van electronica, en die zegt dat de snellere processor, die in het nieuwe type zit, niets te maken heeft met de snelheid van iTV (dus je TV gedeelte). Dit is alleen maar voor een snellere modem en het kunnen omgaan met snellere internet/router gedeelte. De TV gedeelte van de kast is nog helemaal het zelfde gebleven, daar zit niets meer en niets minder in aan techniek.

Aangezien 'oude' Ziggo klanten de modem/router toch niet gebruiken om internet binnen te krijgen, want wij hebben een extra modem/router van Ziggo, is deze techniek voor ons niet van toepassing. Deze jongen denkt zelfs, dat mocht Ziggo de nieuwe type gaan weggeven, deze aan 'oude' UPC klanten zal worden gegeven. Want die werken over het algemeen met de modem/router in de Horizon Box. Maar zo denkt hij er over, omdat wij als 'oude' Ziggo klanten de modem/router niet zullen gebruiken. Want volgens hem ook veel beter is want als er iets kapot gaat, je hebt dan altijd nog Internet en Bellen, dat kan dan toch wel erg handig zijn :)

Ik ga dan nu maar even uit van zijn verhaal en denk ook wel dat daar een waarheid in zal zitten. Zijn zeker tevreden met de Horizon Box, want hij doet het prima, opnemen gaat super goed, terug kijken ook echt VET en we hebben zelfs meerdere programma's op 1 tijd opgenomen en alles werkt super. Zelf vind ik het wel handig als je 2 programma's achter elkaar opneemt, hij er ook 2 stukken van maakt. Bij onze vorige decoder nam hij wel in 2 stukken op, maar had je soms nog dat het begin van programma 2 nog stond bij het eerste stuk dat je had opgenomen, van programma 1 (beetje lastig uitleggen en hoop dat je me snapt). Jawel, ik ben er echt super tevreden mee en wacht nu tot ze mijn abonnement ophoog krikken, want we hebben nog geen gratis uitzending gemist, maar dat zit niet in de decoder, dus dat moeten ze daar bij Ziggo even aanpassen.

Een monteur is eigenlijk helemaal niet nodig, maar ik laat hem toch 4 mei lekker langs komen. Kan die even controleren of alles goed staat 🙂 Heeft die ook wat te doen. Dus @Brandje, we zijn er al met al toch wel blij mee en doet wat ze beloven. Dat ik nog wel beetje boos ben dat ze hun afspraak niet nakomen, maar goed, daar kom ik wel weer overheen :P

Fijne Koningsdag vandaag!
Wat je zegt dat klopt, wij hebben de nieuwe 3.2 versie op de Horizon Box. Ik heb me nog eens laten informeren, door iemand van buiten Ziggo en veel meer verstand heeft van electronica, en die zegt dat de snellere processor, die in het nieuwe type zit, niets te maken heeft met de snelheid van iTV (dus je TV gedeelte). Dit is alleen maar voor een snellere modem en het kunnen omgaan met snellere internet/router gedeelte. De TV gedeelte van de kast is nog helemaal het zelfde gebleven, daar zit niets meer en niets minder in aan techniek.

Aangezien 'oude' Ziggo klanten de modem/router toch niet gebruiken om internet binnen te krijgen, want wij hebben een extra modem/router van Ziggo, is deze techniek voor ons niet van toepassing. Deze jongen denkt zelfs, dat mocht Ziggo de nieuwe type gaan weggeven, deze aan 'oude' UPC klanten zal worden gegeven. Want die werken over het algemeen met de modem/router in de Horizon Box. Maar zo denkt hij er over, omdat wij als 'oude' Ziggo klanten de modem/router niet zullen gebruiken. Want volgens hem ook veel beter is want als er iets kapot gaat, je hebt dan altijd nog Internet en Bellen, dat kan dan toch wel erg handig zijn :)

Ik ga dan nu maar even uit van zijn verhaal en denk ook wel dat daar een waarheid in zal zitten. Zijn zeker tevreden met de Horizon Box, want hij doet het prima, opnemen gaat super goed, terug kijken ook echt VET en we hebben zelfs meerdere programma's op 1 tijd opgenomen en alles werkt super. Zelf vind ik het wel handig als je 2 programma's achter elkaar opneemt, hij er ook 2 stukken van maakt. Bij onze vorige decoder nam hij wel in 2 stukken op, maar had je soms nog dat het begin van programma 2 nog stond bij het eerste stuk dat je had opgenomen, van programma 1 (beetje lastig uitleggen en hoop dat je me snapt). Jawel, ik ben er echt super tevreden mee en wacht nu tot ze mijn abonnement ophoog krikken, want we hebben nog geen gratis uitzending gemist, maar dat zit niet in de decoder, dus dat moeten ze daar bij Ziggo even aanpassen.

Een monteur is eigenlijk helemaal niet nodig, maar ik laat hem toch 4 mei lekker langs komen. Kan die even controleren of alles goed staat 🙂 Heeft die ook wat te doen. Dus @Brandje, we zijn er al met al toch wel blij mee en doet wat ze beloven. Dat ik nog wel beetje boos ben dat ze hun afspraak niet nakomen, maar goed, daar kom ik wel weer overheen :P

Fijne Koningsdag vandaag!

Hoi EnergieBoy,

Bedankt voor je duidelijke samenvatting.
Dus de nieuwe versie 3.2 heeft dus eindelijk een goed resultaat; goed om te horen.
Je omschrijving qua opname van je vroegere wijze van opnemen; snap ik uiteraard; dat heb ik gelukkig niet want mijn Reambox8000 maakt gewoon een volledig xxx.ts bestand aan, wat gelukkig altijd aaneengesloten is.
Kan je overigens wel je bestanden benaderen en eventueel zelf opgenomen bestanden op je Horizonbos z'n harde schijf zetten? Dat doe ik nu via m'n netwerk naar de Dreambox toe; simpel weg omdat ik de harde schijf
"zie" en dus films er ook óp kan zetten.

Ook voor jou een fijne Koningsdag!!
Reputatie 3
Badge +1
Goed dat jij het probleem niet kende, ik wel en fijn dat dit nu is opgelost. Of het mogelijk is om je hardeschijf te benaderen, weet ik nog niet. Moet hem nog aansluiten met kabel op de router en dan even kijken wat allemaal kan. Ik lees wel op de ziggo forum iets over koppelen en zo, maar wat het kan en doet, geen idee. Je kan ieder geval wel andere apparatuur aanspreken via je horizon, als je deze aansluit op je netwerk. Dat heb ik al gezien bij instellingen, maar nog niets mee gedaan.

Ga nu eerst een oranje dag vieren en morgen ga ik weer eens verder. Vanavond zal daar ook wel niets van komen 😛
Goed dat jij het probleem niet kende, ik wel en fijn dat dit nu is opgelost. Of het mogelijk is om je hardeschijf te benaderen, weet ik nog niet. Moet hem nog aansluiten met kabel op de router en dan even kijken wat allemaal kan. Ik lees wel op de ziggo forum iets over koppelen en zo, maar wat het kan en doet, geen idee. Je kan ieder geval wel andere apparatuur aanspreken via je horizon, als je deze aansluit op je netwerk. Dat heb ik al gezien bij instellingen, maar nog niets mee gedaan.

Ga nu eerst een oranje dag vieren en morgen ga ik weer eens verder. Vanavond zal daar ook wel niets van komen :p

Uiteraard veel plezier en als je inzake de netwerkfaciliteiten iets meer weet dan houd ik mij aanbevolen.
Tot nu toe hartelijk dank voor je uitwisselingen van info!:D:D
Reputatie 6
Badge +1
Maar even inbreken voor de fun. Als er iets is beloofd is het een overeenkomst en moet Ziggo dat nakomen. Dus wil je toch de nieuwe mediabox (al heeft die peroon buiten ziggo idd gelijk, omdat ziggo klanten de interne router niet gebruiken, vanwege een eigen router) dan moet je maar eens een aangetekend schrijven er aan wagen. 9 van de 10 worden de boxen omgerolen voor het nieuwe type. Want ze gaan de deur niet uit is larikoek! Maar het klopt wel dat ze eerste de oude ingekochte voorraad op aan het maken zijn, en mensen tot bepaalde erge hoogte laten klaaagen ........
Reputatie 3
Badge +1
@jvp

Men zegt mij gewoon, met nieuwe Horizon Mediabox bedoelen ze dus een NIEUWE, nieuw gebruikte. En ik vroeg elke keer om een nieuwe, volgens de medewerkers. Terwijl ik heb laten weten dat ik zeker om een nieuw type heb gevraagd. In mijn eerdere chat gesprekken, en dat klopt, want ik heb het zwart op wit, vraag ik om een NIEUWE VERSIE Horizon. En in mijn tweede chat, ook zwart op wit, heb ik gevraagd met type nummer er bij. Echter, toen kreeg ik als antwoord: Als het goed is leveren we de nieuwste.

Volgens Ziggo is dit gewoon een verwarring tussen klant en klantenservice. Ik heb overigens nog niemand gehoord die wel de nieuwste type heeft ontvangen, op forum van Ziggo ook niemand. Maar goed, ze kennen mij natuurlijk nog niet. Ik ga daar zeker nog op in door en een aangetekende brief ga ik ze niet schrijven, kost me weer geld. Voorlopig moet ik eerlijk bekennen dat het me nu ook prima bevalt, ondanks ik niet de juiste box heb ontvangen. Ik blijf op de hoogte van wat eruit gaat en kijk dan even wat ik verder ga doen.
Hoi EnergieBoy,

Ik neem aan dat je in de overwegingen naar Ziggo toe ook meeneemt dat in een gesprek met TVTotaal die nieuwe Horizon Box SMT-G4701 naar buiten is gebracht.
Want op de site van Ziggo is nog totaal niets van de nieuwe box terug te vinden.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb ze namelijk al wel gezien, omdat er hier laatst een monteur is geweest (oud collega van mijn vader, toen alles nog @home etc was) en die had ze in de bus liggen. Vandaar dat ik zeg, dt ze wel degelijk worden uitgeleverd. Echter wel op zeeeeeeeeer kleine schaal.
Ik heb ze namelijk al wel gezien, omdat er hier laatst een monteur is geweest (oud collega van mijn vader, toen alles nog @home etc was) en die had ze in de bus liggen. Vandaar dat ik zeg, dt ze wel degelijk worden uitgeleverd. Echter wel op zeeeeeeeeer kleine schaal.

Oké jij hebt het dus uit 1e hand, maar dat betekent dat ze kennelijk alleen "proefpersonen" aansluiten, want op de site en verder op Google is niets voorhanden.
Gelukkig zijn er nu vele Ziggo klanten bijgekomen, die ook de Horizon box (oud) zullen krijgen en ik hoop dat ze snel door de oude voorraad heen zijn.
En dan........ga ik vermoedelijk toch om........
Reputatie 6
Badge +1
Het zit namelijk zo. Er zijn mensen die problemen ondervinden met de oude mediabox, tewijl die veel stabieler werkt in het upc netwerk, dan de nieuwere versie. Nu zijn er ziggo gebieden die tussen wal en schip vallen en waar de oude horizonbox minder stabiel is, omdat de instllingen in de wijk en kop stations al zijn aangepast in signaal, of met andere eindversterkers werken. (Echter is dit een zeer tchnische verhaal en zal ik je niet mee lastig vallen. Het ging mij oo een beetje boven mijn pet, pp bepaalde punten, alleen mijn vader wist precies waar ze het over hadden. logische, eant hij is was de opzichter van het netwerk alhier ) Dit is dan op te lossen met het nieuwere type. Echter geld dit voor personen waar veelvuldig problemen geconstateerd worden. Het is eigenlijk het laaste redmiddel.
Reputatie 1
Badge +1
Hier is het helemaal bal met die horizonbox, het blijkt dat de routerfunctie gewoon vrolijk aanstaat en daardoor gaat mijn Wi-Fi signaal logisch vet over de zeik. Ik haal nu amper 4mb down en 15 up. gebeld met Ziggo en deze laten de box vervangen voor een andere waar de routerfunctie wel uitstaat.

@energieboy: wil jij eens kijken of er bij jou in het display een rood telefoontje staat? en als jij je netwerk scant zie jij dan iets staan als: upc.... want dan staat jouw routerfunctie ook nog aan en dat moet niet!
Hier is het helemaal bal met die horizonbox, het blijkt dat de routerfunctie gewoon vrolijk aanstaat en daardoor gaat mijn Wi-Fi signaal logisch vet over de zeik. Ik haal nu amper 4mb down en 15 up. gebeld met Ziggo en deze laten de box vervangen voor een andere waar de routerfunctie wel uitstaat.

@energieboy: wil jij eens kijken of er bij jou in het display een rood telefoontje staat? en als jij je netwerk scant zie jij dan iets staan als: upc.... want dan staat jouw routerfunctie ook nog aan en dat moet niet!

Hoi marcel,

Nou dat is fraai. Zou de monteur die modemfuctie niet uit hebben kunne zetten?

Zei je niet toen je belde met ziggo, stuur meteen even de 4701
Reputatie 1
Badge +1
[

daar hang ik nu voor in de wacht brandje:)
[

daar hang ik nu voor in de wacht brandje:)

Oké, afwachten dus, ik ben nieuwsgierig en jij niet minder, denk ik.......
Het zit namelijk zo. Er zijn mensen die problemen ondervinden met de oude mediabox, tewijl die veel stabieler werkt in het upc netwerk, dan de nieuwere versie. Nu zijn er ziggo gebieden die tussen wal en schip vallen en waar de oude horizonbox minder stabiel is, omdat de instllingen in de wijk en kop stations al zijn aangepast in signaal, of met andere eindversterkers werken. (Echter is dit een zeer tchnische verhaal en zal ik je niet mee lastig vallen. Het ging mij oo een beetje boven mijn pet, pp bepaalde punten, alleen mijn vader wist precies waar ze het over hadden. logische, eant hij is was de opzichter van het netwerk alhier ) Dit is dan op te lossen met het nieuwere type. Echter geld dit voor personen waar veelvuldig problemen geconstateerd worden. Het is eigenlijk het laaste redmiddel.

Eind Vorig jaar sprak ik in de wijk bij een kopstation al een monteur, die vertelde toen al dat alle versterkers vervangen werden.
Reputatie 3
Badge +1

Heb hier toch een paar vragen over:
1) waar haal jij amper 4mb WiFi mee? Met je modem/router van Ziggo of met je Horizon Mediabox?
Met mijn modem/router van Ziggo heb ik geen last, heb gewoon de normale 105Mbps en de WiFi van mijn Horizon Mediabox heb ik uitgezet, want dat zou wel storen met WiFi van modem/router van Ziggo.
2) Er staat bij mij in het display ook gewoon een rood telefoontje. Wat is daar mis mee dan?
3) Moet ik mijn netwerk scannen van modem/router van Ziggo? Daar staat een UPC info met IP adressen.
Wat is daar mis mee dan? En ik snap even niet wat er mis is met de retourfunctie, want die moet toch aan staan?

Hoor graag van je!
Reputatie 3
Badge +1
Hier voorlopig nog geen enkel probleem. Heb de modem (WiFi) gedeelte van de Horizon Box (hierna HB), kunnen uitzetten, zodat ik geen last heb met mijn modem/router van Ziggo. Verder werkt het als een trein, alles loopt prima en krijg alles wat ik moet hebben in beeld. Heb hem ook aangesloten op mijn netwerk en dat werkt ook prima. Kan zelfs mijn andere harde schijf aanspreken, wat ik wel leuk vind eigenlijk. Kan nu foto's en filmpjes bekijken op de HB.

Echt super goed, ben zeer tevreden over de HB, wel jammer dat we de nieuwe niet hebben, maar daar zal toch wel mee te leven. Ik heb al meer mensen nu gesproken van Ziggo, omdat ik toch nog wat andere vragen had, en die spreken allemaal over het oude type en die nieuwe komt er dus, na wat men zegt, voorlopig niet. En als ze worden uitgegeven dan is dit alleen om te testen (in test gebieden). Maar over het algemeen krijgen mensen dus het oude type!

Echt super goed, ben zeer tevreden over de HB, wel jammer dat we de nieuwe niet hebben, maar daar zal toch wel mee te leven. Ik heb al meer mensen nu gesproken van Ziggo, omdat ik toch nog wat andere vragen had, en die spreken allemaal over het oude type en die nieuwe komt er dus, na wat men zegt, voorlopig niet. En als ze worden uitgegeven dan is dit alleen om te testen (in test gebieden). Maar over het algemeen krijgen mensen dus het oude type!

Klopt

Gister was ik in Zwolle in de ziggo store, Men zij dat de nieuwste horizon nog niet uitgeleverd worden, maar alleen in test zijn in het upc gebied.

Arch........ Laat ik mij dan toch verleiden zo'n box te nemen. Ja. Na al mijn bedenkingen levert de speciale ziggo actie mij toch voordeel op van 9mnd 🙂
Reputatie 1
Badge +1

Heb hier toch een paar vragen over:
1) waar haal jij amper 4mb WiFi mee? Met je modem/router van Ziggo of met je Horizon Mediabox?
Met mijn modem/router van Ziggo heb ik geen last, heb gewoon de normale 105Mbps en de WiFi van mijn Horizon Mediabox heb ik uitgezet, want dat zou wel storen met WiFi van modem/router van Ziggo.
2) Er staat bij mij in het display ook gewoon een rood telefoontje. Wat is daar mis mee dan?
3) Moet ik mijn netwerk scannen van modem/router van Ziggo? Daar staat een UPC info met IP adressen.
Wat is daar mis mee dan? En ik snap even niet wat er mis is met de retourfunctie, want die moet toch aan staan?

Hoor graag van je!

Het ligt iets gecompliseerder. Ik zit in het oude Ziggo gebied, volgens Ziggo is in de horizonbox de routerfunctie uitgeschakeld, dat is dus niet het geval. Daardoor krijg je het volgende: mijn ubee staat in bridge met daarachter mijn Netgear router. deze staat op kanaal 3. Doordat de routerfunctie in de horizonbox NIET uitstaat zend deze een sterk 2,4 signaal uit op nog geen 3 meter van mijn Netgear. De pest is dat je in de horizonbox het wifi kanaal NIET vast kunt zetten, deze staat op auto, daardoor gaat die met regelmaat op hetzelfde kanaal zitten van mijn Netgear, en daardoor gaat mijn snelheid flink over de pist en zakt in tot 4mb.

Bedraad (heb ik getest) haal ik de volle 207mb. Na veeeel telefoontjes naar Ziggo (4 uur in totaal) kom je tot de conclusie dat NIEMAND verstand heeft van deze box en hun de routerfunctie niet kunnen uitzetten met bovenstaande als gevolg.

De monteur die woensdag kwam was regelrecht een aanfluiter, die beste man wist nog geeneens wat een coax kabel was dat beschermt is voor 4g straling (wat is 4g vroeg die?) na 20 min heb ik hem maar weggestuurt want hij wist totaal van 0.0.

De horizonbox extra is ook niet geleverd en het contract zou per 28 april moeten overgaan maar zit nog steeds op alles-in-1 extra waardoor replay tv niet werkt. Ook is het belachelijk dat de horizon app nog niet geïmplanteerd is dus op afstand programma's programmeren kun je de komende 4 weken nog wel vergeten.

Op aanraden van de hd moet ik bellen met retentie om een flinke compensatie te krijgen, want, als je al het bovenstaande bij elkaar optelt is het een halfbakken product dat buiten normaal tv kijken niet juist werkt.
Reputatie 3
Badge +1
@marcel1970

Ik woon ook in het 'oude' Ziggo gebied en moet eerlijk zeggen, heb nergens last van. Grappig dat jij zegt dat de retourfunctie uit staat, terwijl ze tegen mij zeggen dat die juist aan moet staan. Dit omdat je anders geen On Demand of MyPrime of Replay TV kunt kijken. Je moet de Horizon Box (hierna HB) gewoon direct aansluiten aan de muur, met de geleverde kastjes en kabels (wat de monteur toch moet weten). De modem/router (voor jou Ubee) van Ziggo heeft niets te maken met de HB, sterker nog, deze sluit je er niet eens op aan. Je sluit hem alleen aan als je er Internet op wilt hebben of gebruik wenst te maken van Thuis netwerk via een UTP kabel (zodat je foto's, films en andere dingen van andere dragers binnen je huis kunt inzien). Maar verder gebruik je deze niet!!

Als je inlogt op je HB, ik neem aan dat je dit inmiddels hebt gedaan, dan kom je op een zwart scherm uit waar je je WiFi helemaal uit kunt zetten. Op de forum van Ziggo zelf adviseren ze je ook gewoon je HB WiFi uit te zetten, zeker als die in de buurt van je huidige modem/router staat ('oude' Ziggo klanten). Dus je WiFi van je HB gebruik je helemaal NIET, behalve dan als je een extra HB ontvanger wilt aansluiten, dat doe je op het 5GHz kanaal!!

Ze hebben administratief een probleem bij Ziggo waardoor je online nog steeds klant bent met je oude contract. Volgens de meneer, die ik gisteren aan de lijn heb gehad, gaat dit pas over als de monteur Ziggo heeft laten weten dat alles goed is aangesloten en werkt. Pas dan gaan ze het omzetten bij de administratie, dus niet al op de dag dat je contract omgaat. Ja, ik laat me ook maar wat vertellen... Want je hoort elke keer andere verhalen, maar deze lijkt me wel aanneembaar.

Daarnaast snap ik net dat je zegt dat Replay TV niet werkt. Dit dacht ik eerst ook, maar ik deed het verkeerd en daarom snapte ik het niet helemaal en kwam Replay TV niet tegen. Je moet op je afstandsbedieng klikken op TV GIDS, daar zie je de dag van vandaag. Wil je nu iets bekijken van gisteren, klik dan op de terug spoel pijltjes (helemaal onderop je afstandsbediening). Dan zie je dat je een dag terug gaat, als je dan een film of een programma aanklikt dan krijg je die netjes te zien. En wil je tijdens een lopende programma het programma vanaf begin zien, dan moet je op OK of INFO klikken en kan je daar weer kiezen om het programma terug te kijken.

En dan kom ik terug op de retourfunctie, die moet dus aan staan om deze dingen te kunnen doen. Anders zou Ziggo niet weten dat je deze functies opgeeft. Zit ook nog te denken, heb je een versterker tussen je TV aansluiting? Je moet namelijk nu ook een retourversterker hebben!! Dat is mij de eerste keer ten strengste aanbevolen, zeker als je meerdere tv's hebt aangesloten op je TV aansluiting, want de HB kijkt daar heel erg naar.

Is een lang verhaal, maar ik heb nog 1 antwoord op je vraag over de Horizon App. Je geeft aan dat de app niet naar behoren werkt, dat klopt! Programma's opnemen kan nog niet, ze zijn er bij Ziggo nog mee bezig. En ik zal je nog blijer maken, uhhh... ik denk eigenlijk dat ik je juist minder blij ga maken, want op de site van Ziggo staat het volgende: Opnemen op afstand en de Remote control zijn nog niet overal in Nederland beschikbaar. Beide opties komen voor het einde van dit jaar overal beschikbaar. (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/apps/horizon-go-app/)

Dus die 4 weken ga je niet redden 😞 Ik snap best dat je een beetje genoeg van hebt gekregen, ik zelf kom ook weer elke keer in een nieuwe verbazing. Maar de HB werkt prima, geen enkel probleem mee, zijn er super tevreden over. Dat de App niet werkt is best vervelend, want daarom hebben wij ook deze HB genomen, lekker handig. Als je dan leest dat het nog wel een jaar kan duren is dat best zuur. Het zal mij benieuwen of je het voor elkaar krijgt om korting te krijgen. Ik denk eerder dat Kassa of Radar hier maar eens op in moet springen. Want echt soepel werkt het nog niet allemaal, als ik je verhaal zo lees.

Hopende dat ik je een beetje heb kunnen informeren. Mijn bevindingen willen niet aangeven dat die voor iedereen zo werkt, maar hier werkt het allemaal naar behoren. Succes! Oh ja, ik krijg morgen een monteur langs, maar die laat ik niet eerder vertrekken tot hij alles heeft nagelopen en gebeld heeft met Ziggo om mijn abonnement administratief goed om te zetten 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Ik wil nog even een reactie geven:
Als ik inlog op mijn HB (dat doe je dus via het IP adres van je HB, volg onderstaande info en je komt in je HB settings)

Dan zie ik bij Basisinstellingen van 2,4 GHz gewoon kanaal keuze, ik kan daar kiezen waar ik hem plaatsen wil. Daar heb ik dus geen probleem mee! Heb jij al wel eens gekeken in de ADMIN van je HB?

Als je het al kent, sorry... dan heb ik je willen helpen en is het dus niet gelukt. Weet je nog niet hoe je in je HB moet komen, hier informatie:

Inloggen op de Horizon-Box Ziggo en of indien deze is aangesloten bestaand netwerk
*indien uw Horizon-Box verbonden is met uw eigen netwerk of een aparte modem (bij Ziggo is dit altijd het geval)
achterhaal dan het video IP adres als volgt

• Menu
• Opties
• Mijn thuisnetwerk
• Status thuisnetwerk
• U ziet nu een video IP adres
• uw login IP is dit adres -1 op het laatst dus :

Video IP = 192.168.100 login IP is dan 192.168.99 (bij mij is het zelfs -2 IP adressen, dus daar moet je even mee spelen)

of bijvoorbeeld : Video IP = 20.1.2.12 login IP is dan 20.1.2.11
Nog een voorbeeld: Video IP = 192.168.178.80 login IP is dan 192.168.178.79 of misschien wel .78
(je moet daar dus even mee spelen en kijken waar je uit komt)

vervolgens volgt u deze stappen:

• Stap 1: Open uw internetbrowser.
• Stap 2: Vul in het browservenster het gevonden IP adres in en druk op enter.(video IP -1)
• Stap 3: Log in op de Horizon Media box met uw gebruikersnaam (admin) en wachtwoord (admin)
• Stap 4: Klik in de web interface op draadloos.
• Stap 5: klik in de linkerrij tabs onder 2.4 Ghz op Radio.
• Stap 6 : klik uitschakelen of wat jij wil aanpassen!
• Stap 7 : klik opslaan/save en wacht tot de Horizon-Box de instellingen heeft opgeslagen
• Stap 8 : klik in de linkerrij tabs onder 5Ghz op Radio
• Stap 9 : herhaal stap 6 en 7
Reputatie 3
Badge +1
Nou, daar mijn bevindingen van de Horizon Mediabox (hierna HB) en de monteur, die vandaag is langs gewenst. Hij was erg blij dat ik zelf de box al had aangesloten, dat is weer 25 minuten wachten op niets minder. Hij heeft de kabels even nagelopen en het signaal gecontroleerd en alles was prima op orde!

Ik vroeg hem waarom er andere kastjes op de muur moesten, dat had te maken met het retour zenden van de HB. Dus de HB heeft een retourfunctie en deze moet aan staan. De HB heeft echt het volledige signaal nodig om dit aan te kunnen en daarom is die functie erg belangrijk en daarom ook dat nieuwe kastje aan de muur. Wij hebben zelf een versterker gekocht en de monteur was blij dat er een retour versterker hadden gekocht, anders hadden we er niets aan. Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat ik het verhaal van marcel1970 best vreemd vind, als zijn monteur zegt dat het niet klopt. Hier is toch echt aangegeven dat het nodig is en zelfs verplicht, anders werken de diensten niet op de HB.

Al met al moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Deze monteur kende de nieuwe types wel maar zei me dat hij nog geen enkele nieuwe in handen heeft gehad of geplaatst heeft bij Ziggo. Nou ja, dat moet dan maar goed komen en heb ook aangegeven dat ik best wel tevreden ben met deze HB.
Nou, daar mijn bevindingen van de Horizon Mediabox (hierna HB) en de monteur, die vandaag is langs gewenst. Hij was erg blij dat ik zelf de box al had aangesloten, dat is weer 25 minuten wachten op niets minder. Hij heeft de kabels even nagelopen en het signaal gecontroleerd en alles was prima op orde!

Ik vroeg hem waarom er andere kastjes op de muur moesten, dat had te maken met het retour zenden van de HB. Dus de HB heeft een retourfunctie en deze moet aan staan. De HB heeft echt het volledige signaal nodig om dit aan te kunnen en daarom is die functie erg belangrijk en daarom ook dat nieuwe kastje aan de muur. Wij hebben zelf een versterker gekocht en de monteur was blij dat er een retour versterker hadden gekocht, anders hadden we er niets aan. Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat ik het verhaal van marcel1970 best vreemd vind, als zijn monteur zegt dat het niet klopt. Hier is toch echt aangegeven dat het nodig is en zelfs verplicht, anders werken de diensten niet op de HB.

Al met al moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Deze monteur kende de nieuwe types wel maar zei me dat hij nog geen enkele nieuwe in handen heeft gehad of geplaatst heeft bij Ziggo. Nou ja, dat moet dan maar goed komen en heb ook aangegeven dat ik best wel tevreden ben met deze HB.

Hoi energieBoy,

Je praat over een kastje aan de muur? Bedoel je niet de aansluiting op het klant overname punt waar de kabel uit de muur komt?

http://www.mediazoo.nl/webshop/product/wandcontactdozen/hirschmann-dio-01/

Ja die versterker is een bekend ivm retour; één van de beste is:

http://www.mediazoo.nl/blog/antenneversterker-wanneer-en-welke-nodig/

Reageer