Ervaringen met Ziggo | Eneco Community
vraag

Ervaringen met Ziggo

• 16 september 2014
  • 285 reacties
  • 6967 Bekeken

Toon eerste bericht

285 Reacties

Ja soms wil je iets te snel voor elkaar hebben. Ach we zien wel hoe alles straks gaat verlopen.
Ja soms wil je iets te snel voor elkaar hebben. Ach we zien wel hoe alles straks gaat verlopen.

Hoi Mark,

Ja ik ken dat!!
Maar hoe zit dat met je voetnoot???
Straks heb je ook in PV geïnvesteerd en neem je dien dan mee naar de VS?
Reputatie 1
Badge +1
Nou Brandje, het is een drama dat hele horizon. In 8 jaar Ziggo nog nooit zo grote moeite gehad om iets opgelost te krijgen. Met de afdeling klachten besproken dat de 7401 geleverd zou worden, staat vorige week woensdag de monteur voor de deur met...een 7400:@ hi erkende de problemen maar kon er niets op dat moment aan doen. Gisteren weer contact met de klachten afdeling en opnieuw besproken dat nu overmorgen de 21ste weer een monteur komt met hopelijk nu echt die 7401.

Dan de horizon extra media box. Nog en groter drama, om de 10 sec valt het beeld stil en da geeft die aan dat het contact met de hoofdbox is verbroken. Uit zichzelf herstelt die dan en na 10 sec weer hetzelfde. Overmaat van ramp verliest de extra box het contact met de afstandsbediening en krijg hem niet meer gekoppeld, ook niet na een hard reset van de afstandsbediening.

De hoop is nu gevestigd op de 21ste dat het word opgelost. Ik ga niet weg en zeg niet op, mede omdat Ziggo ons al zeer ruim heeft gecompenseerd. Het thuisnetwerk verliest bij het kijken vanaf de nas ook steeds het contact, en Wi-Fi lijkt nergens meer op.

Afijn, ik zal donderdagavond laten weten of het nu word opgelost, en als die monteur weer met een 7400 op de proppen komt word ik hysterisch:D
Badge
Sinds het samengaan van UPC en Ziggo heb ik de laatste maand problemen met Horizon Go.
Daarvoor kon ik welk programma dan ook zonder problemen op mijn tablet, laptop of PC bekijken.
Nu valt elk programma na een aantal minuten uit. Het begint met de melding bufferen en daarna is het over en uit. Bij mij thuis is er niets veranderd aan de hardware/software en de plaats van de diverse componenten.

Wie heeft ook deze ervaring?:(
Nou Brandje, het is een drama dat hele horizon. In 8 jaar Ziggo nog nooit zo grote moeite gehad om iets opgelost te krijgen. Met de afdeling klachten besproken dat de 7401 geleverd zou worden, staat vorige week woensdag de monteur voor de deur met...een 7400:@ hi erkende de problemen maar kon er niets op dat moment aan doen. Gisteren weer contact met de klachten afdeling en opnieuw besproken dat nu overmorgen de 21ste weer een monteur komt met hopelijk nu echt die 7401.

Dan de horizon extra media box. Nog en groter drama, om de 10 sec valt het beeld stil en da geeft die aan dat het contact met de hoofdbox is verbroken. Uit zichzelf herstelt die dan en na 10 sec weer hetzelfde. Overmaat van ramp verliest de extra box het contact met de afstandsbediening en krijg hem niet meer gekoppeld, ook niet na een hard reset van de afstandsbediening.

De hoop is nu gevestigd op de 21ste dat het word opgelost. Ik ga niet weg en zeg niet op, mede omdat Ziggo ons al zeer ruim heeft gecompenseerd. Het thuisnetwerk verliest bij het kijken vanaf de nas ook steeds het contact, en Wi-Fi lijkt nergens meer op.

Afijn, ik zal donderdagavond laten weten of het nu word opgelost, en als die monteur weer met een 7400 op de proppen komt word ik hysterisch:D

Hoi marcel,

Ik hoop voor je dat je dan inderdaad de 4701 krijgt.
Vreemd dat je nu ook met die extra box problemen hebt. Loopt de koppeling via de coax kabel over een goede versterker heen?
Wat bedoel je met kijken via de NAS en het wegvallen; kijk je dan via Wifi?
Want wegvallen via een netwerkkabel lijkt mij toch onmogelijk?

Hoi Mark,

Ja ik ken dat!!

Even een kort berichtje

Nee hoor Ton

De hwoning zou ik aan houden en familie mocht er dan in. Helaas is sinds maandag alles anders en zit ik nu vollop in de rouw 😞 😞

kan zijn dat ik voorlopig wat minder op het forum actief zal zijn.

Hoi Mark,

Ja ik ken dat!!

Even een kort berichtje

Nee hoor Ton

De hwoning zou ik aan houden en familie mocht er dan in. Helaas is sinds maandag alles anders en zit ik nu vollop in de rouw 😞 😞

Oke Mark,

Duidelijk!

En sterkte met de verwerking!

Je afwezigheid is begrijpelijk natuurlijk; we zien je wel weer verschijnen.
Reputatie 3
Badge +1
4701 kan je wel vergeten! Ziggo is deze nog aan het testen en zal deze sporadisch uitbrengen, eigenlijk alleen nog maar naar mensen die testen. Voorlopig moeten we het doen met de 4700, die overigens ook super geweldig is en prima werkt. Hier hebben wij nergens last van. Mocht je problemen hebben met de versterker, misschien is dit informatie die je verder kan helpen: https://community.ziggo.nl/beeld-geluid-54/versterkers-combinatie-horizon-mediabox-nodig-3742

En om er nu achter te komen hoe je vernomen is, kan je ook inloggen op je HB. Voor meer informatie zie: https://community.ziggo.nl/wifi-22/wi-fi-uitschakelen-horizon-box-inloggen-3347

Dat je HB Extra niet werkt heb ik wel vaker gelezen. Op de forum van Ziggo hebben ze het er ook vaak over. Volgens mij moet het goed werken via WiFi, als je je hoofd HB maar op standbye hebt staan, en niet uit. En anders zou je een kabel kunnen gebruiken, als dat werkt natuurlijk, dat weet ik niet.

De Horizon app is een ander verhaal. Jammer genoeg is deze nog niet klaar voor 'oude' Ziggo klanten. Eerst hebben ze aangegeven, wat ze nog steeds zeggen, dat je er mee kunt opnemen en dat je hem kan gebruiken als afstandsbediening. Echter, dit werkt dus niet voor 'oude' Ziggo klanten, en dat zeggen ze nu ook eindelijk op hun website. En daar staat zelfs dat het nog wel tot het eind van dit jaar kan duren voor het verholpen is. Natuurlijk hopen we dat het sneller is!!

We zijn nog wel tevreden over Ziggo, zijn voor 1 jaar weer klant en kunnen niets anders zeggen dan dat we tevreden zijn. Best jammer dan andere mensen hier andere ervaringen mee hebben. Beeld is hier goed, de Horizon 4700 is perfect. Dus voor ons geen problemen, gelukkig.

@mpleizr, veel sterkte!!
En weer zijn er bij Ziggo prijsverhogingen aangekondigd.

http://tweakers.net/nieuws/103053/ziggo-verhoogt-prijzen-veel-pakketten.html
Reputatie 3
Badge +1
En weer zijn er bij Ziggo prijsverhogingen aangekondigd.
http://tweakers.net/nieuws/103053/ziggo-verhoogt-prijzen-veel-pakketten.html

Je hebt gelijk, het zijn prijsverhogingen. Echter, dit is alleen voor oude UPC klanten. Die prijzen zouden nog niet gelijk liggen met Ziggo. Maar of dit ook zo is, dat het gelijk komt, dat weet ik niet.

Maar online staat:
Ziggo verhoogt niet de tarieven van zijn huidige Start-, Complete- en Max-pakketten, maar alleen die van pakketten die klanten van het voormalige UPC eerder konden afsluiten, zoals Basis, Power en Extra Power.

Dus alleen voor UPC oude klanten ;)
En ja, ook de telefoon tarieven gaan ook omhoog vanaf 1 juni of 1 juli. Van 0,09 naar 0,10 euro!! Naar mobiel en thuis bellen. Weer een verhoging 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb onbeperkt bellen voor 10 euro, dus ik kan zo vaak en zo lang aan de l*l-ijzer hangen als ik maar wil. Zowel naar vast als naar mobiel. Wij hebben het er hier iedere maand uit.

Ja,ja dat krijg je als je veel thuis op de bank of bed hangt. Je Dood je tijd met andere dingen, zoals bellen en tv kijken en mensen op het forum hier vervelen.
Maar de vraag is of het ook 9,95 zal blijven.
Bij voormalig UPC is het onbeperkt bellen 14,95!

Hoi marcel,

En en...........
Ben je rustig gebleven? Kwam ie met de 4701 aanzetten?
Heb je ook de test nog even gezien?

http://www.totaaltv.nl/nieuws/19840/getest-de-nieuwe-horizon-mediabox.html
Hoi marcel1970,

Ik heb na m'n vorige bericht niets meer ban je vernomen.
Hoe is de situatie nu met de Horizon Box?
Reputatie 3
Badge +3
Even ook hier een post mbt stroomverbruik van de Horizon :
Deze mediabox trekt standaard 35 watt. Dit is ongeveer 306 Kwh voor een mediabox die minimaal in standby staat. Dit is best veel.

Een ziggo webcare medewerker heeft me via Twitter gewezen op de eco mode (dit wist ik al maar had nu zo iets : ik ga dit verschil meten. Scheelt het echt zo veel? van Hoog verbruik in de opties naar Eco mode.)

Hou je vast ........ het scheelt 1 hele Watt. :S :S :S De Eco mode is dus "nep" of op zijn minst "misleidend". Ik ben inmiddels in gesprek hierover met Ziggo. Daarnaast zorgt de 1 watt stroom besparing ervoor dat je geen programma's meer op afstand kan inplannen.

update: en ineens na een kwartier tot 20 minuten is de box UIT. De box wordt na aan/uit op de afstandsbediening drukken ook opnieuw opgestart. Vreemd, dit lijkt mij geen eco mode.

Hoi Mark,

Ja ik ken dat!!

Even een kort berichtje

Nee hoor Ton

Oke Mark,

Duidelijk!

En sterkte met de verwerking!

Je afwezigheid is begrijpelijk natuurlijk; we zien je wel weer verschijnen.

Oke,

Hier weer even een update van mijn zijde betreffende ziggo.

Hier kreeg ik onlangs nog het oud type horizon. Door omstandigheden heb ik de bestelling doen teruggaan hoewel de bedenktijd allang was verstreken.

Ziggo heeft hierin constructief opgesteld door het abo weer naar het oude om te zetten 🙂 Reden lag door diverse oorzaken bij ziggo.

Als straks alles hier is afgehandeld ben ik van plan om een andere woning te zoeken. Inmiddels is de huidige woning van mijn moeder al verkocht, en staat ook mijn onlangs aangeschafte appartement in Portland te koop :(

Plan is om hier of nieuw te bouwen, of een vrij recente woning te kopen. Hierdoor doe ik ziggo zo wie zo weg daar in deze nieuwe wijk glasvezel ligt.

Maar goed wijk af van waar het hier om gaat.
Hoi Mark,

Goed dat je weer online bent.
Altijd weer vervelend wat je je door gemaakt hebt.

Dus je bent nu geen expad meer?
Hoi Mark,

Goed dat je weer online bent.
Altijd weer vervelend wat je je door gemaakt hebt.

Dus je bent nu geen expad meer?

Hoi Ton dank je.

Voorlopig heb ik er voor gekozen om toch in Nederland te blijven. Alles was eigenlijk al geregeld tot dat ene telefoontje.

Maar kies er nu voor om de komende tijd heen en weer te pendelen. Kijk over een aantal jaren wel weer of ik de stap wederom wil/kan wagen.
Oké Mark, duidelijk!
Ik heb ook ziggo alles in 1 maar geen horizon. Ik heb een humax maar sinds een paar maanden kan ik geen tv meer kijken met de humax , voorheen prima beeld. Ik kan alleen via de ci+ kijken maar die valt ook vaak uit. Ik moet nog bellen met ziggo.
Ik heb ook ziggo alles in 1 maar geen horizon. Ik heb een humax maar sinds een paar maanden kan ik geen tv meer kijken met de humax , voorheen prima beeld. Ik kan alleen via de ci+ kijken maar die valt ook vaak uit. Ik moet nog bellen met ziggo.

Ik kijk ook via CI+ en heb nog nooit uitval gehad.
Is de CI nog goed of heb je wel eens gedacht om een nieuwe kaart te vragen.
Ook de aansluiting van de module op de achterzijde van je TV kan natuurlijk slecht zijn.............
Ik heb 3 ci+ modules waarvan ik er 2 in de tv's heb nog net geen 2jaar oud. Krijg dit probleem op beide tv's zowel slaapkamer als woonkamer. Ben je nieuws aan het kijken stopt hij "signal lost" dan 10 tot 30sec later is het weer goed maar dan heb ik net weer belangrijke info gemist... op de analoge tv op zolder nergens last van...
Ik heb 3 ci+ modules waarvan ik er 2 in de tv's heb nog net geen 2jaar oud. Krijg dit probleem op beide tv's zowel slaapkamer als woonkamer. Ben je nieuws aan het kijken stopt hij "signal lost" dan 10 tot 30sec later is het weer goed maar dan heb ik net weer belangrijke info gemist... op de analoge tv op zolder nergens last van...

Als het op 2 TV's is dan ligt het dus kennelijk aan de aanvoer van het signaal.
Ziggo geeft altijd het advies om de coax te vervangen door een goede uitvoering met keurmerk en de plastic koppelingen te vervangen door afgeschermde (metalen) stekkers.
Ook adviseert men bij meerdere TV's een goedgekeurde versterker te nemen, eventueel met retour geschikt.
Reputatie 7
Badge +7
ter aanvulling
een beetje zeuren bij de klanten service van ziggo dan krijg je de kabel nog gratis toegezonden ook:)
alleen of een goede kabel van upc , vervangen door 1 verkregen van ziggo heb ik m,n twijfels over
of het beter/goed werkt.
maar de test loopt bij m,n moeder van 86:)
Klopt helemaal Jan.
Toen de monteur bij ons de oude kabel en plastic stekkertjes had vervangen door een nieuw coax met keurmerk was het slechte signaal probleem bij mij over.

Reageer