Ervaringen met Ziggo | Eneco Community
vraag

Ervaringen met Ziggo

• 16 september 2014
  • 285 reacties
  • 6966 Bekeken

Toon eerste bericht

285 Reacties

Wij zojuist toch maar Horizon genomen, ze komen 28 april aansluiten.
Wij konden gewoon maand abonnement nemen, maar als we nu 1 jaar contract namen, dan kregen we ook nog eens de eerste 3 maanden korting. Ja, dat hebben we dan ook maar gedaan, we hadden geen telefoon, dat hebben we er nu wel bij genomen. Vandaar dus nu deze korting.

Mocht je nu echt niet tevreden zijn dan kan je gewoon je huidige decoder blijven gebruiken. Dat is het voordeel van oude ziggo klanten. Tenminste, dat hebben ze me zojuist laten weten. Zodra we het hebben dan zal ik jullie verder informeren.

Top dat je het al genomen hebt. Ik al bestaande Ziggo klant met een CI en bijbehorende kaart, kan die gelukkig altijd blijven gebruiken.
Ik val onder de regel, neem een Horizon en gebruikt de CI + kaart gewoon in de slaapkamer.
Dus dat ga ik nu overwegen. Aangezien ik al een Alles-In-Een abo heb, kan ik wel omzetten met een abo van €59 (dus €5,) duurder, maar de 3 maanden korting zit er voor mij niet in.

Hoe heb je bedongen dat je de nieuwste, dus SMT-G4701, krijgt?
Heb je m'n link gelezen wat daar de voordelen van zijn??

Ik ben razend nieuwsgierig naar je bevindingen na 28 april.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb laten weten dat ik de nieuwe versie wilde en toen kreeg ik te horen dat ze alleen maar nieuwe hebben. Toen ik heb ze laten weten dat als ik toch een oude versie krijg ik deze niet accepteer!! Zo heb ik het gedaan, mij benieuwen 😉
Reputatie 1
Badge +1
Morgen als en speer Ziggo bellen om die horizon box af te bellen, brandje, ik weet niet hoe jij je bekabeling hebt lopen maar die horizon box is tevens ook gelijk je modem. In mijn geval betekend dat dikke puin aangezien ik dan 3 ethernet kabels flink moet gaan verleggen naar achter mijn tv. Komt er NIET uit te zien.

Die jongen van de helpdesk zei dat ik gewoon mijn eigen router kon blijven gebruiken maar dat KAN helemaal niet. Morgen SNEL de boel terug zien te draaien want heb absoluut geen zin om een puinhoop aan kabels onder mijn tv te krijgen 😠
Reputatie 3
Badge +1
@marcel1970
Waarom opeens zoveel paniek? Ik heb Ziggo aan de lijn gehad, 3 verschillende personen, ik heb 3x gebeld over de hele dag heen, omdat ik zeker wilde zijn van het antwoord, en ze zeggen me alle 3 dat je je oude modem blijft gebruiken van Ziggo!!

Zie zelfs deze info, die ik via de website chat heb gevoerd met een medewerker, 2x toe:
VRAAG: Blijf ik mijn modem gebruiken van Ziggo of gaat straks alles via Horizon Mediabox en neemt de monteur mijn router (wifi modem) weer mee? ANTWOORD: Als u in een ''voormalig'' Ziggo gebied woont blijft u uw modem gewoon gebruiken. De horizon is enkel modem in een ''voormalig'' UPC gebied.

VRAAG: Oke, dus jullie sluiten de Horizon aan op mijn nu bestaande router van Ziggo (oude klant van Ziggo). En dan kan ik de Horizon gewoon uit zetten, net zoals mijn huidige decoder? ANTWOORD: precies.

VRAAG: En dan heb ik nog 1 kleine vraag... ik kan mijn huidige decoder gewoon nog in de slaapkamer blijven gebruiken, ook als ik in de huiskamer de Horizon heb staan? ANTWOORD: ja, dat kan

Bovenstaande heb ik dus via chat gevraagd op de website van Ziggo. Daar zegt men duidelijk dat je huidige modem blijft bestaan. Dit hebben ze me ook per telefoon laten weten. Waarom zou ik hier aan twijfelen? Als de goede man komt om alles aan te sluiten en hij komt toch de modem/router meenemen, dan kan die direct weer gaan!! Ik heb zwart op wit dat oude bestaande Ziggo klanten gewoon hun modem blijven gebruiken. Daar ga ik dus, na 3 telefoontjes en 2 online chats, dan wel vanuit.
Reputatie 3
Badge +1
07:10 uur contact gehad met Ziggo, per telefoon.
Wilde toch nog maar een keer bellen om er zeker van te zijn dat ik onze oude Ziggo modem/router kan blijven gebruiken. En weer iemand die zegt dat mijn oude Ziggo modem/router blijft bestaan! Toch mag ik hopen dat deze mensen er verstand van hebben en dat het waar is wat men zegt. Heb het nu al meer keren vernomen via de telefoon en ook nog eens via de chat, waar ik bewijs van heb.

Om er zeker van te zijn, of het dus ook echt zo is, moet ik gewoon wachten t/m 28 april. En die gok waag ik dan maar omdat ik ze per telefoon heb laten weten dat de monteur direct weer terug kan als ik mijn modem niet kan blijven gebruiken. Nu zou het voor ons niet zo'n probleem zijn als de Horizon ook de model is, maar dat wil ik niet. Wie er nu gelijk heeft en/of krijgt kan ik dus pas zeggen wanneer de monteur langs komt.

Best vervelend als er op meer plekken iets anders staat geschreven of dat ze iets anders zeggen via de telefoon. De een zegt dit en de ander weer dat. Vooralsnog zijn er op dit moment geen mensen die de Horizon al hebben ontvangen in het oude Ziggo gebied, want ze leveren pas uit rond de 23/24 april (als je al op 13 april hebt aangevraagd, duurt 10 dagen voor ze hem plaatsen). Dus eigenlijk dan kunnen we weten wat ze nu echt plaatsen en wat niet. Ik wacht tot 28 april en dan zal ik verslag doen, dan weten we het zeker 🙂 Het blijft altijd een gok, maar wat ik zeg, ik mag er toch wel vanuit gaan dat mensen die ik aan de lijn heb gehad, en nog wel zoveel verschillende, dat die weten wat ze zeggen. Ze vroegen wel elke keer waar ik woon, misschien heeft dat er nog mee te maken? Ik weet het niet, het is maar een gedachten die ik hier schrijf.

Vervolging volgt ;)
Misschien tip voor Brandje, bel anders zelf ook even! Je moet toch bellen om te bestellen, kan je het gelijk vragen. Dan weet je ook zeker wat ze je vertellen. Laat het ons weten....
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb nog eens gekeken op de site van Ziggo en daar moet je je postcode en huisnummer opgeven om te weten hoe je je Horizonbox gaat installeren.

Kijk op deze site en geef je gegevens in:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-televisie-installeren/

Mijn info komt uit op deze informatie:
https://www.ziggo.nl/pdf/Handleidingen/04_2_2_1412091%20Het%20Installeren%20Horizon%207400%20Ziggo%20FP_210x148_V16.pdf

En hierin staat ook duidelijk dat je je modem nog blijft gebruiken! Dus we blijven het beste er op hopen 🙂
Ik heb laten weten dat ik de nieuwe versie wilde en toen kreeg ik te horen dat ze alleen maar nieuwe hebben. Toen ik heb ze laten weten dat als ik toch een oude versie krijg ik deze niet accepteer!! Zo heb ik het gedaan, mij benieuwen ;-)

Hoi Energieboy,

Goed dat je dat nog even laat weten, want inderdaad alleen de 4701 heeft de eerder genoemde voordelen.
Morgen als en speer Ziggo bellen om die horizon box af te bellen, brandje, ik weet niet hoe jij je bekabeling hebt lopen maar die horizon box is tevens ook gelijk je modem. In mijn geval betekend dat dikke puin aangezien ik dan 3 ethernet kabels flink moet gaan verleggen naar achter mijn tv. Komt er NIET uit te zien.

Die jongen van de helpdesk zei dat ik gewoon mijn eigen router kon blijven gebruiken maar dat KAN helemaal niet. Morgen SNEL de boel terug zien te draaien want heb absoluut geen zin om een puinhoop aan kabels onder mijn tv te krijgen :@

Hoe weet jij dat dat helemaal niet kan? We hebben het hier over een nieuw type en niet over het voormalige UPC gebied. Mijn modem zit in (als een aftakking dus) de groene grondkabel van Ziggo; dus de groene kabel loopt door naar het Klant Overname Punt in de huiskamer. Vandaar loopt een net door Ziggo vervangen coaxkabel naar de TV; ook achter de TV heb ik 2 bedrade netwerkkabels vanuit het modem in de werkkast.
Dus de coax gaat nu de horizon-box in en wordt aangesloten op de netwerkkabel.
De HDMI gaat naar de schakel-receiver van Denon, die de TV bedient.
Simpel zat toch, want er zit ook nog een Dreambox8000 op aangesloten.
07:10 uur contact gehad met Ziggo, per telefoon.
Wilde toch nog maar een keer bellen om er zeker van te zijn dat ik onze oude Ziggo modem/router kan blijven gebruiken. En weer iemand die zegt dat mijn oude Ziggo modem/router blijft bestaan! Toch mag ik hopen dat deze mensen er verstand van hebben en dat het waar is wat men zegt. Heb het nu al meer keren vernomen via de telefoon en ook nog eens via de chat, waar ik bewijs van heb.

Om er zeker van te zijn, of het dus ook echt zo is, moet ik gewoon wachten t/m 28 april. En die gok waag ik dan maar omdat ik ze per telefoon heb laten weten dat de monteur direct weer terug kan als ik mijn modem niet kan blijven gebruiken. Nu zou het voor ons niet zo'n probleem zijn als de Horizon ook de model is, maar dat wil ik niet. Wie er nu gelijk heeft en/of krijgt kan ik dus pas zeggen wanneer de monteur langs komt.

Best vervelend als er op meer plekken iets anders staat geschreven of dat ze iets anders zeggen via de telefoon. De een zegt dit en de ander weer dat. Vooralsnog zijn er op dit moment geen mensen die de Horizon al hebben ontvangen in het oude Ziggo gebied, want ze leveren pas uit rond de 23/24 april (als je al op 13 april hebt aangevraagd, duurt 10 dagen voor ze hem plaatsen). Dus eigenlijk dan kunnen we weten wat ze nu echt plaatsen en wat niet. Ik wacht tot 28 april en dan zal ik verslag doen, dan weten we het zeker 🙂 Het blijft altijd een gok, maar wat ik zeg, ik mag er toch wel vanuit gaan dat mensen die ik aan de lijn heb gehad, en nog wel zoveel verschillende, dat die weten wat ze zeggen. Ze vroegen wel elke keer waar ik woon, misschien heeft dat er nog mee te maken? Ik weet het niet, het is maar een gedachten die ik hier schrijf.

Vervolging volgt ;)
Misschien tip voor Brandje, bel anders zelf ook even! Je moet toch bellen om te bestellen, kan je het gelijk vragen. Dan weet je ook zeker wat ze je vertellen. Laat het ons weten....

Hoi EnergieBoy,

Leuk dat je deus kennelijk als één van de eersten in het Ziggo-gebied straks van deze (in mijn optiek) zo mooie nieuwe (vooral snellere) horizon kan genieten.
Ik wacht gewoon jouw bevindingen even af.

Mijn info komt uit op deze informatie:
https://www.ziggo.nl/pdf/Handleidingen/04_2_2_1412091%20Het%20Installeren%20Horizon%207400%20Ziggo%20FP_210x148_V16.pdf

Hoi EnergieBoy,

Ik heb de gebruiksaanwijzing even doorgenomen. De daar getoonde Horizon Box is kennelijk het oude type, omdat ik bij info van het nieuwe type zag staan dat een SCART-aansluiting ontbrak en terecht natuurlijk.
Jammer is dat als je googled op SMT-G4701 er nog niets is te vinden...........
Kan je nagaan hoe nieuw dit alles is. Spannend hoor........
Reputatie 6
Badge +1
Even op het feit dat ik geen horizonbox wil, neemt niet weg dat ik het probleem niet zie.

@energieboy, wat de klnservice je heeft verteld klopt. Het modem blijft gewoon zitten, waar het nu zit. Rechtstreeks op de splitter of versterker na de Tras (1 gatsdoos aansluiting).

De Horizonbox kan zowel via een utp cabel werken, als via wifi. Dus zit de aansluiting dichtbij, dan is de wifi 2e keus. Zit de horizonbox ver weg dan is wiffi eerste keus. Nu is de eerste horizonbox, de maaster box. Dat wil zeggen, dat als je nog een 2e horizon box huurt, dan zal is dit een ander type, dan de eerste. Deze horizonbox communiseerd met de maaster (dus je 1e horizonbox)
Gaat de "maaster" dus kapot, dan is het ook tijdelijk afgelopen met de andere "sub" mediaboxen. En dat is de verwarring. Dus is de eerste mediabox een soort router voor andere mediaboxen. Echte moet de eerste mediabox dus nog wel steeds via het modem contact maken met het ziggo netwerk
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb ook de toezegging dat ik gewoon mijn eigen router kan blijven gebruiken en tevens word de ubee vervangen voor de nieuwe technicolor die beduidend minder enrgie zuigt dat de ubee. De 29ste april komen ze het aansluiten (is verplicht) dus afwachten maar 🙂
Ik heb ook de toezegging dat ik gewoon mijn eigen router kan blijven gebruiken en tevens word de ubee vervangen voor de nieuwe technicolor die beduidend minder enrgie zuigt dat de ubee. De 29ste april komen ze het aansluiten (is verplicht) dus afwachten maar :)

Ik lees steeds meer dat dat klopt, want het modem in de nieuwe SMT-G4701 wordt dus uitgezet.
Ook weer logisch want een oude regel geldt bij Ziggo dat een 2e modem niet mag worden aangesloten.

En Marcel houd je ons op de hoogte..........
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb net even een postcode van een *oud* gebied van UPC gedaan en daar vragen ze dan ook, als 2e vraag, of je hem wenst aan te sluiten zonder modem of met modem. En die vraag stellen ze niet als je *oud* Ziggo klant bent. Dus voor mij steeds meer reden dat je huidige modem behouden kan worden. Wel geweldig natuurlijk!

De Horizon Mediabox is volgens de uitleg gewoon via de antenne kabel en niet via UTP kabel, tenminste dat heel ik uit de aansluit informatie van Ziggo. Kan het ook mis hebben, maar volgens mij gaat het zo en we zullen het zien. Blijft gewoon erg spannend allemaal.

@marcel1970
Heb vernomen dat die nieuwe modem/router niet echt fijn werkt. Men zegt, maar ik moet afgaan op informatie via internet en mensen die de modem hebben getest, dat je niet kunt kiezen voor 2,4Ghz & 5Ghz maar of. Dus je gebruikt of de een of de ander. En dat zou voor ons echt vervelend zijn. Mocht ik dat mis hebben en je hebt betere ervaringen, let me know 🙂
Vandaar dat ik het WiFi gedeelte van mijn Ziggo modem niet gebruik. Ik heb er een Sitecomrouter met Dualband en AC standaard aan vast geknoopt.
Nu is de snelheid gemiddeld 850 bps.
Reputatie 3
Badge +1
Oh, is het dan beter om een externe router er op aan te sluiten? Dat wist ik niet. Gebruik hier de modem van ziggo voor, heb nooit een andere router er bij gehad. Maar het is dus met een externe met WiFi hoed te doen? Ook beet bereik dan? Want die van ziggo is niet altijd even sterk.
Oh, is het dan beter om een externe router er op aan te sluiten? Dat wist ik niet. Gebruik hier de modem van ziggo voor, heb nooit een andere router er bij gehad. Maar het is dus met een externe met WiFi goed te doen? Ook beet bereik dan? Want die van Ziggo is niet altijd even sterk.

Alleen al de sterkte van het Wifi gedeelte laat veel te wensen over. Uiteraard kan ik het Wifi gedeelte niet uitzetten, want dan ben ik m'n hotspot kwijt. Ik heb dat kanaal ver weg gezet van m'n kanalen op de aangekoppelde Sitecom. Al m'n utp kabels en alle draadloze WiFi zaken lopen nu gewoon via de Sitecom, die uiteraard via de gateway z'n internet bij 192.168.178.10 van Ziggo krijgt.

Nou is mijn download van internet ook draadloos 200 Mbps. De gemiddelde 850 Mbps op 5 Ghz gebruik ik om te backuppen en streamen van iTunes naar m'n Denon.
Ook het streamen van de NAS naar de Samsung TV gaat als een speer. Uiteraard zijn alle poorten Giga-byte poorten!!!

Bij de TV-hoek ligt een Netgear switch om daar de verdeling naar Dreambox8000/Denon af te wikkelen.
Op deze switch wordt straks simpelweg de Horizon SMT-G4701 aangesloten.

De TV heeft z'n eigen netwerk aansluiting, zodat het streamen uit de werkkast vlekkeloos verloopt.
Een dubbele netwerkkabel is zo in de pijp ter vervanging van de KPN-kabel getrokken, want de telefoon gaat toch draadloos via Dect. Nu zit op de plaats van het telefooncontact keurig 2 netwerk-aansluitingen.

De gelijktijdige noodzakelijke 2,4 Ghz band gebruik ik eigenlijk alleen nog maar voor Toon®️ en m'n iPhone 4S en m'n Apple Airport express in de badkamer.
Het stoort elkaar totaal niet; er draaien zelfs nog 2 Gast-werken en een 2e Dual-router met alleen AP op de 2e verdiepring; ook daar zijn 2 SSID in de lucht.
Via InSidder houd ik de verdeling/scheiding met de (statische)kanalen in de gaten en bereik zo een maximaal bereik.

Uiteindelijk geeft deze opstelling iets meer stroomverbruik, maar m'n hoge download (200 Mb) bij Ziggo tov van KPN (helaas is hier geen glasvezel....) en de mogelijkheid van een AC-WiFi en Dualband zijn daarbij doorslaggevend.

Ach het is een keuze...........
Reputatie 3
Badge +1
Zo, dat is nog eens informatie ;)
Jij hebt er wel veel aanhangen, dacht dat ik zo'n freak was.
Wat voor soort sitecom heb je? Ik ben nog op zoek naar een hele goede router.
Heb zelf nog een Cisco linksys EA6500, mij ooit eens laten voorlichten dat deze erg goed is.

Misschien nog mensen met goede router tips? Misschien moet ik ook toch maar weer een router achter mijn ziggo modem plaatsen. Al hoewel ik nu 100 MB/s haal op de modem van ziggo, 5ghz.
Hoi EnergieBoy,

Ik heb gekozen voor de WLR-8100.

https://www.sitecom.com/be-nl/wi-fi-router-x8-ac1750/wlr-8100/p/1621

Dit omdat de vroegere Sitecom mij prima bevielen en de instelmogelijkheden erg prettig werken.
Ook de bediening via een App vind ik een uitkomst; gebruik het redelijk veel.

Ook de koppeling via UTP-kabel uiteraard met m'n oude Dual-Sitecom op de 2e etage was daardoor vrij makkelijk te doen.

Nu terwijl ik op de laptop werk, heb ik toch 780 Mbps (uiteraard op de 5Ghz)

Uiteraard heb ik de Wifi module van de laptop vervangen door een Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260.

De Cisco linksys EA6500, die jij op het oog hebt is ook niet verkeerd; zelfs met ingebouwde media-server.
Dat laatste vind ik niet zo belangrijk, omdat alle media via de Synology NAS 214+ loopt, die een ingebouwde media-server heeft met gespiegelde hard-disk's, want 1 van de hd kan zo maar crashen.

Ja inderdaad ik ben een behoorlijk netwerk-freak, maar ik kom nog uit de tijd dat we draadloos 11mbps hadden en ik ziels gelukkig daarmede was.
Reputatie 3
Badge +1
@Brandje
Wat ik alleen niet snap, en misschien kan jij me er mee helpen, is dat wanneer ik mijn EA6500 aansluit op mijn modem/router van Ziggo, dat mijn EA6500 dan opeens een heel andere reeks (lokaal netwerk adres) krijgt. Mijn modem/router is 192.168.***.*** en mijn EA6500 krijgt opeens 10.143.***.***

Jij misschien een idee hoe ik mijn EA6500 binnen die 192.168.***.*** kan krijgen?
Ik snap daar dus helemaal niets van 😞 Of iemand anders die me daar mee kan helpen?
@Brandje
Wat ik alleen niet snap, en misschien kan jij me er mee helpen, is dat wanneer ik mijn EA6500 aansluit op mijn modem/router van Ziggo, dat mijn EA6500 dan opeens een heel andere reeks (lokaal netwerk adres) krijgt. Mijn modem/router is 192.168.***.*** en mijn EA6500 krijgt opeens 10.143.***.***

Jij misschien een idee hoe ik mijn EA6500 binnen die 192.168.***.*** kan krijgen?
Ik snap daar dus helemaal niets van 😞 Of iemand anders die me daar mee kan helpen?

Zodra je een nieuw of extra router aansluit dan ontstaat er een nieuwe range behorende bij het merk van die router. Een voorbeeld

Sitecom heeft als Gateway 192.168.0.1; via DHCP krijgen de aangeslotenen een IP adres 192.168.0.100 en hoger.

Ziggo heeft als Gateway 192.168.178.10; via DHCP wordt 192.168.178.100 en hoger uitgedeeld.

Jouw EA6500 heeft dus 10.143.xxx.xxx; dat is volgens mij een VPN-verbinding met je werk bv??
Normaal heeft Linksys EA6500 IP adres 192.168.2.1
Reputatie 3
Badge +1
Nee hoor, is gewoon bij mij thuis.
Dus als ik mijn EA6500 aansluit met een kabeltje, dan krijg ik al vanzelf deze code 10.143.***.***. Snap dan niet dat hij niet een reeks neemt binnen Ziggo. Wat vreemd dat bij mijn linksys dus geen 192.168.2.1 is. Daar snap ik niets van, beetje vreemd.
Reputatie 3
Badge +1
Dus als ik mijn EA6500 aansluit met een kabeltje, dan krijg ik al vanzelf deze code 10.143.***.***. Snap dan niet dat hij niet een reeks neemt binnen Ziggo. Wat vreemd dat bij mijn linksys dus geen 192.168.2.1 is. Daar snap ik niets van, beetje vreemd.
Reputatie 3
Badge +1

Oké dan is 10.143.xxx.xxx de range die bij die router hoort.
Maar voor de verdere werking maakt dat toch niet zoveel uit.
Als je statische IP's gebruikt moet je die helaas weer opnieuw vastleggen.

Reageer