Ervaringen met Ziggo | Eneco Community
vraag

Ervaringen met Ziggo

• 16 september 2014
  • 285 reacties
  • 6966 Bekeken

Toon eerste bericht

285 Reacties

Klopt, onze jongste zoon, die hier vlakbij, woont had dat ook en toen werd het 180 en die zit nu op 200.
Misschien is bij jou dd wijkkast nog niet omgezet; gewoon eens vragen aan de monteur.
Ze hebben altijd een sleutel bij zich van die kast.
Kijk uiteraard zetten ze bij Ziggo op afstand de software, in mijn geval, op 120/12, maar de wijkkast moet ook geschikt zijn.
Voor deze verhoging hadden we ook een servicemail gegadigden dat er weer werkzaamheden plaats vinden.
Kan zijn dat ze bij jullie daar achter op schema liggen.
Uit m'n hoofd werd er op TVTtaal over gemopperd.

Vanmorgen gaven ze aan dat alles opgeleverd was, na contact ziggo doordat de monteur wel heel gemakkelijk iets constateerde (kwam ook nog in de ochtend i.p.v. middag) zij men dat pas in mei wanneer alles is opgeleverd het pas zal werken.

Nou dan kennen zij mij nog niet. Ben dan echt een pitbull die niet eerder los laat dan dat er een oplossing is.

Laten we de 2e monteur maar even afwachten.

Laten we de 2e monteur maar even afwachten.

Uiteraard; wie weet is die slimmer.......
Vandaag in Totaal TV. Ziggo wil internet met 500 Mb gaan aanbieden. Daar hoort een nieuw modem bij.
Sinds vandaag worden, die uitgeleverd:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/19271/ziggo-overweegt-500mbps-internet.html

http://tweakers.net/nieuws/101780/ziggo-levert-nieuw-modem-in-aanloop-naar-mogelijk-500mbit-s-abonnement.html?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed
Reputatie 6
Badge +1
Ik ga niet groter met mijn mb. We hebben hier de laagste snelheid en dat werkt hier goed, voor alles wat we doen. Persoonlijk vind ik het flauwekul. De luitenant op dat je met een Porsche in Nederland over de snelweg rijdt mij toch maar 120 mag. Dus een hogere snelheid is leuk...... Maar als je pc of netwerkkaart het niet aan kan heb je er niks aan. Net als met die porche. Hij kan harder, maar dat mag niet....dus heb je er niks aan.
Ik kan weer het gas intrappen op het www. Snelheid is ruim 122/12 :)

Technische afdeling belde gisteren of het wel goed was, om dat er al wel een monteur is geweest die niets heeft geconstateerd???

Uhmm. Afijn nieuwe monteur heeft alles nagelopen en het werkt nu
Reputatie 6
Badge +1

Technische afdeling belde gisteren of het wel goed was, om dat er al wel een monteur is geweest die niets heeft geconstateerd???

Maar weten ze nu ook wat het is geweest. Ik weet wel dat er nu veel storingen zijn, wegens de onzetting digitale Tv naar het UPC netwerk. Dit vergd veel van het ziggo Netwerk, waardoor andere diensten er onder leiden tijdelijk

Maar weten ze nu ook wat het is geweest. Ik weet wel dat er nu veel storingen zijn, wegens de onzetting digitale Tv naar het UPC netwerk. Dit vergd veel van het ziggo Netwerk, waardoor andere diensten er onder leiden tijdelijk

Ze vermoeden inderdaad dat de lijn nog niet volledig opgeleverd was, maar er is een ander AOP geplaatst en een kabel vervangen
Sinds gister (13 april 2015) is de samenvoeging van het vroegere UPC en Ziggo geëffectueerd.
Sindsdien zijn er meteen problemen met de digitale bereikbaarheid van de Ziggo-site. Maar dit terzijde.

Sinds gister is bij Ziggo klanten nu dus ook mogelijk om een horizon-media-box af te nemen.
Kopen is nu bij Ziggo ook afgeschaft; je mag voor €5 p/m de box huren.
In het verleden waren er veel problemen met de software op deze box.
Nu schijnen er nieuwe boxen met een snellere processor uitgereikt worden aan dus ook (echte) Ziggo-klanten.

Is hier iemand die in het vroegere Ziggo-gebied de nieuwe Horizon-box al in gebruik heeft?
En zo ja wat zijn de ervaringen?
Reputatie 6
Badge +1
Sinds de omzetting, word ik niet vrolijk van het signaal hier. Daarbij ga ik niet ove naar de mediabox voor 5 euro per maand huur. Geef mij maar een hd digitale decoder...
Waarom?

Kan evenveel, kost uiteindelijk minder en met het kaartje kun je overal tv kijken. In de mediabox, zitten je gegevens ingebakken en kun je er dus niet uithalen. Daarbij kan de mediabox volgens mij niet streamen naar andere netwerkapparwten.
Sinds de omzetting, word ik niet vrolijk van het signaal hier. Daarbij ga ik niet ove naar de mediabox voor 5 euro per maand huur. Geef mij maar een hd digitale decoder...
Waarom?

Kan evenveel, kost uiteindelijk minder en met het kaartje kun je overal tv kijken. In de mediabox, zitten je gegevens ingebakken en kun je er dus niet uithalen. Daarbij kan de mediabox volgens mij niet streamen naar andere netwerkapparwten.

Zit jij dan in het voormalige UPC gebied of in het Ziggo gebied?
Als je problemen hebt met het signaal dan zou ik de coax kabels en aansluitingen maar eens onder de loep nemen. In 9 van de 10 gevallen zit daar het probleem.
De mediabox voor de Ziggo klanten is HD decoder en recorder ineen.
Vroeger kon je bij Ziggo ook zo'n box kopen bv Samsung of Humax, maar dat is sinds afgelopen maandag voor nieuwe klanten bij Ziggo over! Je moet nu ook huren, zoals vroeger bij UPC.
Dat geldt ook als je met een CI (commen interface) en het kaartje digitale en HD TV kijkt. Je hebt dan geen los kastje en je kunt ook geen opnames maken.

Ik was dus nu nieuwsgierig of er al Ziggo klanten zijn die van plan zijn die nieuwe Horizonmediabox te huren of misschien al hebben en wat de ervaring is.
Reputatie 3
Badge +1
Die 500Mb/s, is dat voor de nieuwe klanten of voor de bestaande klanten?
Heb gezien dat je nu opeens, als nieuwe klant, 10,- euro per maand meer moet betalen dan de oude klanten.

Mijn ouders willen ook meer info over een Horizonmediabox, maar niemand die dit nu kan geven. Zelfs de mensen van Ziggo niet. Ze krijgen alleen te horen dat ze moeten afwachten op een persoonlijke brief met een aanbieding erin. Mij benieuwen, hoop dat er hier iemand is die meer vanaf weet, of komt te weten.
Een horizonbox met 500 mb was er toch al voor oude UPC klanten?
Die nieuwe box, die ik bedoel met een snellere processor is bedoeld voor Ziggo klanten, die hun lopende contract willen omzetten, dat is sinds afgelopen maandag mogelijk.
In mijn geval gaat het maandbedrag van €54 naar €59; dat is logisch gezien het huurbedrag van €5 per maand.
Ik heb de info nu gewoon van Totaal TV, die doorgaans perfect geïnformeerd zijn.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/19593/ziggo-verbetert-horizon-go.html
http://www.totaaltv.nl/nieuws/19589/ziggo-kiest-voor-stapsgewijze-uitrol-horizon-mediabox.html
http://www.totaaltv.nl/nieuws/19587/nieuwe-tv-abonnementen-bij-ziggo.html
Reputatie 3
Badge +1
Dat snap ik Brandje. Maar ziggo klanten hebben oude contract van 62,50 met 200Mb/s. Nu zeggen ze dat ze oude klanten de horizon willen geven, omzetten naar nieuwe avonnement. En dat abonnement is nu opeens 72,50 euro per maand!!

Dat is dus 10,00 euro per maand meer, is wel heel veel. Maar mensen zeggen ook dat ziggo de 200 MB/s gaat verhogen naar 500. Is dit dan voor alle klanten, ook de oude, of alleen voor de nieuwe klanten, of de oude ziggo klanten die overstappen?

Veel vragen, maar ziggo geeft er geen antwoord op 😞
Er moet heel veel veranderen wil ik zo horizon in huis willen hebben. Ik heb met mijn ci+ meer dan voldoende. En daar komt geen verandering in.

Helaas werkt mijn ci+ 3 televisie niet interactief maar daar maak ik toch geen gebruik van
Reputatie 6
Badge +1
Ik zit in het ziggo gebied en ik wil geen horizonbox in huis. Mijn storing ligt niet aan de kabels, want er is een nieuwe aansluiting van de kamer totaan de kast door ziggo aangelegd.
Ik zit in het ziggo gebied en ik wil geen horizonbox in huis. Mijn storing ligt niet aan de kabels, want er is een nieuwe aansluiting van de kamer totaan de kast door ziggo aangelegd.

Hier idem nieuwe bekabeling en storing de ene oude kabel van 14 jaar oud die nog naar zolder loopt geeft geen storing???

Hoezo kabelkeur allemaal bull....
Reputatie 6
Badge +1
Maar ze komen morgen weer, want het signaal komt niet goed het modem binnen...

Heel goed, want Ziggo werkt met goede kabels.
Zelf had ik ook oude kabels liggen met de bekende en verfoeide kabelaansluitingen en toen de TV door Ziggo werd aangesloten was het waardeloos.
Na het aansluiten van de nieuwe kabel (met uiteraard de storingsvrije metalen aansluitingen) van Ziggo was het beeld FANTASTISCH.

Bij jou kan de kabel van wijkkast naar je woning slecht zijn. Hier in onze wijk heeft een Ziggo klant op het andere pleintje daar ook last van gehad.
De groene kabel van die kast naar zijn huis moest mooi opnieuw gelegd worden. Aardige klus kan ik je zeggen.
Als de monteur weer langskomt zal ongetwijfeld ook die groene kabel tot aan het "klant overname punt" doorgemeten worden.
Reputatie 3
Badge +1
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat je zelf je pakket kunt samenstellen.
Dus was het voorheen 62,50 per maand, dan is het nu 62,55 per maand. Maar dan krijg je wel alle extra van het nieuwe Ziggo abonnement. Ik dacht dat je echt gelijk het volledige pakket moest afnemen en dan zit je gelijk 10,- euro meer. Maar dat hoeft nu niet meer, je kan ook kiezen wat je wel en niet wil hebben.

Dat ziet er dan toch wel weer positief uit. Dan nog de vraag natuurlijk, hoe bevalt de nieuwe HorizonMediabox van Ziggo?
Reputatie 3
Badge +1
En wat ik ook wel fijn vind, wat ik zojuist heb vernomen, dat je als oude klant gewoon je Router blijft behouden. Je gebruikt dus geen router in de Horizon Mediabox! De Horizon sluiten ze aan op je router. Daarnaast is het ook mogelijk om je oude decoder nog te blijven gebruiken. Verhuis je decoder naar je slaapkamer en zet de Horizon in de huiskamer. Ook dit is gewoon mogelijk, je hebt dus niet 2 Horizon boxen nodig. Dat vond ik ook wel erg belangrijk om te weten.

En zojuist vernomen dat vaste klanten geen jaar contract aangaan, gewoon een maand contract. Dat klinkt ook wel heel erg prettig, zeker als het niet bevalt. Maar toch zit ik nog te denken of we het moeten doen 🙂
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat je zelf je pakket kunt samenstellen.
Dus was het voorheen 62,50 per maand, dan is het nu 62,55 per maand. Maar dan krijg je wel alle extra van het nieuwe Ziggo abonnement. Ik dacht dat je echt gelijk het volledige pakket moest afnemen en dan zit je gelijk 10,- euro meer. Maar dat hoeft nu niet meer, je kan ook kiezen wat je wel en niet wil hebben.

Dat ziet er dan toch wel weer positief uit. Dan nog de vraag natuurlijk, hoe bevalt de nieuwe HorizonMediabox van Ziggo?

Voor het vroegere Alles-In-Een plus (dus 120/12 down/up) is de verhoging maar €5!
Ik heb dan de Horizon box in huur erbij, maar ja de vraag blijft hoe werkt ie t.o.v. de vroegere bij de voormalige UPC........Daar waren genoeg klachten over en nu zou versie 3.1 daar op draaien.

Er zou in het nieuwe type een snellere processor zitten......
Gister was de site normaal in de lucht en kon je het nieuwe abo kiezen en inderdaad ook zelf samenstellen.
Ook heb ik nergens nog een test kunnen vinden.
Want een nieuw abo is zo afgesloten, maar je zit er wel minimaal 1 jaar aan vast, dacht ik............
Volgens jou is het dus een maand contract..........
Dat moet ik nog eens controleren, want dan wil ik de gok ook wel eens maken.
Reputatie 4
Badge +5
Ik zit dan wel in het oude UPC gebied en heb de horizon box al een aantal jaren. In het begin leverde deze veel problemen op maar moet zeggen dat het de laatste tijd prima meevalt. Heb sinds kort de extra media box die aan te sluiten is op de horizon box via bv coax, utp op een andere tv bv in de slaapkamer.
Met deze box kun je alles bekijken wat je met de hoofdbox ook kan. Zo nemen we bv heel wat op en dat is ook te bekijken via de extra box. Je streamt als het ware via de hoofdbox.

Ik heb hier internet ook via een apart modem, mocht mijn horizon box stuk zijn heb ik altijd nog internet.
Ik zit dan wel in het oude UPC gebied en heb de horizon box al een aantal jaren. In het begin leverde deze veel problemen op maar moet zeggen dat het de laatste tijd prima meevalt. Heb sinds kort de extra media box die aan te sluiten is op de horizon box via bv coax, utp op een andere tv bv in de slaapkamer.
Met deze box kun je alles bekijken wat je met de hoofdbox ook kan. Zo nemen we bv heel wat op en dat is ook te bekijken via de extra box. Je streamt als het ware via de hoofdbox.

Ik heb hier internet ook via een apart modem, mocht mijn horizon box stuk zijn heb ik altijd nog internet.

Jij hebt dus de oude versie, vermoedelijk met software versie 3.1??
Mij gaat het namelijk om de nieuwe Horizon box, die een snellere processor heeft en nu ook aan Ziggo abonnee's wordt verstrekt. Het type nr is nu SMT-G4701
En wat dacht je van nu 6 tuners!!!!!

http://nl.hardware.info/reviews/6017/2/upc-wordt-ziggo-alles-over-de-grootste-kabelmaatschappij-van-nederland-horizon-mediabox-voor-alle-klanten-beschikbaar

Lees met name het gedeelte na "update 11:10 uur"
Reputatie 4
Badge +5
Ik heb inderdaad de oude variant maar heb ook gewoon 6 tuners, kan 4 dingen tegelijk opnemen als ik me niet vergis en ook gewoon zappen.
Wist niet eens dat er een nieuwere variant was.
Reputatie 3
Badge +1
Wij zojuist toch maar Horizon genomen, ze komen 28 april aansluiten.
Wij konden gewoon maand abonnement nemen, maar als we nu 1 jaar contract namen, dan kregen we ook nog eens de eerste 3 maanden korting. Ja, dat hebben we dan ook maar gedaan, we hadden geen telefoon, dat hebben we er nu wel bij genomen. Vandaar dus nu deze korting.

Mocht je nu echt niet tevreden zijn dan kan je gewoon je huidige decoder blijven gebruiken. Dat is het voordeel van oude ziggo klanten. Tenminste, dat hebben ze me zojuist laten weten. Zodra we het hebben dan zal ik jullie verder informeren.

Reageer