Ervaringen met Ziggo | Eneco Community
vraag

Ervaringen met Ziggo

• 16 september 2014
  • 285 reacties
  • 6966 Bekeken

Toon eerste bericht

285 Reacties

Marc,

Nu valt met op dat Dolby 5.1 op de NPO 1 t/m 3 het niet doen; RTL 4 wel.
Hoe is dat bij jou?

Hier precies hetzelfde Ton. Dolby staat niet meer in de lijst van audiostreams
Gaat nog niet helemaal goed zo te zien

Oké, ik zal nog eens rondneuzen op ziggo.nl en anders eens 1200 bellen.
Hoi Marc,

Het probleem zit bij NPO; zie deze link:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=482437&postcount=13
Hoi Marc,

Vreemde conclusie van de NPO. Hier nooit problemen ondervonden, en bij CD werkt het wel gewoon?
Reputatie 2
Badge
Dit heeft inderdaad niets met de omzetting naar het UPC-netwerk te maken. Ik ben nog niet omgezet, en hier geven de NPO-zenders ook al vele weken geen Dolby Digital 5.1-geluid meer. Hopelijk dat ze het bij de NPO snel weer op orde hebben...
Hoi Marc,

Vreemde conclusie van de NPO. Hier nooit problemen ondervonden, en bij CD werkt het wel gewoon?

Hoi Marc,

Inderdaad, omdat ik ook veel via CD kijk, was het me nog niet eens opgevallen en aanvankelijk dacht ik dus aan de koppeling met UPC............
Via Totaal TV kreeg ik de melding dat in de harmonisatie gebieden, dus de koppeling met UPC, de internetsnelheid voor Alles in één Plus en Extra verhoogd worden naar 120/12 en 200/20.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/19165/ziggo-verhoogt-internetsnelheid-naar-200mbps.html

Daar werd ook verwezen naar Tweakers:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523379/122

Even de bekende "truc" toepassen en je modem van Ziggo een half minuutje stroomloos maken (dus stekker er uit) en opnieuw laten opstarten en ja hoor:

Kijk dat zijn toch weer de voordelen van UPC, die we als Ziggo-klanten mooi meenemen.
Zodra ik weer aan de andere kant van de oceaan ben zal ik het even testen. Volgens mijn broer zijn ook de pakketten van alleen internet en tv ook geüpgraded

Nu eerst genieten van een regenachtige werkbezoek in Portland, om vervolgens door te gaan naar Sarasota. Dan twee dgn rust en weer up to the Netherlands.
Zodra ik weer aan de andere kant van de oceaan ben zal ik het even testen. Volgens mijn broer zijn ook de pakketten van alleen internet en tv ook geüpgraded

Nu eerst genieten van een regenachtige werkbezoek in Portland, om vervolgens door te gaan naar Sarasota. Dan twee dgn rust en weer up to the Netherlands.

Hoi Marc,

Die controle is een werkje van nix; even een 30 seconden met de stekker van het modem er uit en klaar is het. Gek overigens dat Ziggo er geen ruchtbaarheid aan geeft.

Of Internet alleen ook verhoogd is weet ik niet van Alles in 1 is het laagste pakket bv NIET verhoogd.
De TV-pakketten worden volgens mij pas op 1 april 2015 geüpgraded.

Suc6 daar aan de overkant en geniet van je verdere reis!

Genieten wij hier morgen van de mooie blauwe lucht en veel kWh, die dan opgewekt worden.
Vandaag eindelijk de Email van Ziggo gekregen dat de internetsnelheid van 90 naar 120 Mbps is opgewaardeerd.
Reputatie 3
Badge +4
Grappig kwam dit interview tegen op Youtube met Quby http://youtu.be/dlY-mgW4rd0.

In het interview wordt ingegaan op het trage verloop van de introductie van demotica in woningen. Uiteindelijk moeten we nog steeds naar TOON lopen op de meterstanden te bekijken of een foto maken om de waardes op te slaan en vervolgens in een spreadsheet te stoppen, het is niet echt een 2015 oplossing he 🙂

Ik zie TOON ook niet als een demoticabox maar meer als een energiebewaker/control unit. Volgens mij is dat ook de roadmap van ENECO, het energie-grid en hoe we ermee omgaan, niet de beveligingsunit voor ons huis.

Wat me nog het meest verwonderd is de absolute afwezigheid van het meten van bijdrage zonne-energie in de TOON. Het lijkt me vanzelfsprekend dat je hiermee toch rekening zou moeten houden. Waarom zou je niet op 2 kanalen kunnen meten ?

http://youtu.be/dlY-mgW4rd0
Grappig kwam dit interview tegen op Youtube met Quby http://youtu.be/dlY-mgW4rd0.

In het interview wordt ingegaan op het trage verloop van de introductie van demotica in woningen. Uiteindelijk moeten we nog steeds naar TOON lopen op de meterstanden te bekijken of een foto maken om de waardes op te slaan en vervolgens in een spreadsheet te stoppen, het is niet echt een 2015 oplossing he 🙂

Ik zie TOON ook niet als een demoticabox maar meer als een energiebewaker/control unit. Volgens mij is dat ook de roadmap van ENECO, het energie-grid en hoe we ermee omgaan, niet de beveligingsunit voor ons huis.

Wat me nog het meest verwonderd is de absolute afwezigheid van het meten van bijdrage zonne-energie in de TOON. Het lijkt me vanzelfsprekend dat je hiermee toch rekening zou moeten houden. Waarom zou je niet op 2 kanalen kunnen meten ?

http://youtu.be/dlY-mgW4rd0

Leuk je reactie, maar waarom in het topic over Ziggo???????????
Wat jij schetst om naar de Toon te lopen enz is natuurlijk nergens voor nodig.
Je kan bij Tussenstand Slim deze info gewoon bekijken en downloaden.

En wil je het je nog makkelijker maken dan neem je een gratis abo bij www.slimmemeterportal.nl en je hebt alle info op 'n rijtje.

V.w.b. de zonne-energie heeft Eneco kenbaar gemaakt dat dat in April 2015 wordt uitgerold.
Vermoedelijk komt er vooraf hier aan in deze maand een update.
Reputatie 3
Badge +4
Sorry vergissing ,had het in een eigen post moeten plaatsen. Dank voor de tips en nu nog wachten op slimme meters natuurlijk.
Sorry vergissing ,had het in een eigen post moeten plaatsen. Dank voor de tips en nu nog wachten op slimme meters natuurlijk.

Oké duidelijk!
Ja slimme meters zijn essentieel uiteraard!
Nu kreeg ik bericht van ziggo om mijn modem te resetten maar ben ik dan niet een stukje data van toon kwijt
Nee hoor! Gewoon de stekker van het modem er uit en 30 seconden wachten en weer aansluiten.
Als je Toon reset ben je toch ook je gegevens niet kwijt.
Nee ik bedoel tijdens de 30 minuten wordt er dus geen data verstuurd wordt dit later weet toe gevoegd of heb je een gat van rond de 30 seconden
Nee ik bedoel tijdens de 30 minuten wordt er dus geen data verstuurd wordt dit later weet toe gevoegd of heb je een gat van rond de 30 seconden

Er zal een kleine onderbreking zijn in de data wat te verwaarlozen is.

Oke

Snelheid zou aangepast moeten zijn volgens het mailtje van ziggo. Helaas bleek bij thuiskomst alleen de upload aangepast. Ziggo stuurt vanmiddag nog een mannetje.

Daarnaast zit ik ook nog in een koud huis. Zekering cv kapot brrrr
Dat is minder als het maar weer goed komt toch 😉

Welke data bedoel je?
De verbruiksdata gaat via zWave en loopt via je adapter, die wordt toch niet stroomloos gemaakt?
Dus data verlies je niet.

Oke

Snelheid zou aangepast moeten zijn volgens het mailtje van ziggo. Helaas bleek bij thuiskomst alleen de upload aangepast. Ziggo stuurt vanmiddag nog een mannetje.

Daarnaast zit ik ook nog in een koud huis. Zekering cv kapot brrrr

Gelukkig valt de temperatuur nog mee, maar een paar graadjes warmte mis je wel natuurlijk!
Vreemd dat als je je modem volledig stroomloos maakt dat de software niet meteen gereset wordt naar de hogere snelheid.
Laat even weten als de monteur geweest is.

Hoi Marc,

Die controle is een werkje van nix; even een 30 seconden met de stekker van het modem er uit en klaar is het. Gek overigens dat Ziggo er geen ruchtbaarheid aan geeft.

Of Internet alleen ook verhoogd is weet ik niet van Alles in 1 is het laagste pakket bv NIET verhoogd.
De TV-pakketten worden volgens mij pas op 1 april 2015 geüpgraded.

Suc6 daar aan de overkant en geniet van je verdere reis!

Genieten wij hier morgen van de mooie blauwe lucht en veel kWh, die dan opgewekt worden.

Je raad het al Ton, Internetsnelheid is niet correct hier. Wel een e-mail ontvangen dat het is opgeleverd. Monteur die vanmiddag is geweest zij dat alles werkte???.

Na een wel dringende verzoek telefonische van mijn zijde sturen ze nogmaals een monteur aan, en krijg ik een vergoeding terug voor niet geleverde diensten.

Zucht..... en dat noemen ze nou voorruitgang.

1 ding wat wel weer goed is is het dolby signaal

Hoi Marc,

Aii dat is jammer. Bij mij staat de curve op 121/122 en 12.
Dolby werkte inderdaad afgelopen maandag weer; de aanvoerstoring was kennelijk bij NPO opgeheven.

Qua snelheid heb je nog bij buren nagevraagd die ook AllesinEen Plus hebben?
Hoi Marc,

Aii dat is jammer. Bij mij staat de curve op 121/122 en 12.
Dolby werkte inderdaad afgelopen maandag weer; de aanvoerstoring was kennelijk bij NPO opgeheven.

Qua snelheid heb je nog bij buren nagevraagd die ook AllesinEen Plus hebben?

Die buren die ziggo hebben in de straat maken gebruik van alles in 1 basis.

Ooi had ik hier ook extra en toen werkte het wel goed. was toen als ik het goed heb 150mb.
Klopt, onze jongste zoon, die hier vlakbij, woont had dat ook en toen werd het 180 en die zit nu op 200.
Misschien is bij jou dd wijkkast nog niet omgezet; gewoon eens vragen aan de monteur.
Ze hebben altijd een sleutel bij zich van die kast.
Kijk uiteraard zetten ze bij Ziggo op afstand de software, in mijn geval, op 120/12, maar de wijkkast moet ook geschikt zijn.
Voor deze verhoging hadden we ook een servicemail gegadigden dat er weer werkzaamheden plaats vinden.
Kan zijn dat ze bij jullie daar achter op schema liggen.
Uit m'n hoofd werd er op TVTtaal over gemopperd.

Reageer