Ervaringen met Ziggo | Eneco Community
vraag

Ervaringen met Ziggo

• 16 september 2014
  • 285 reacties
  • 6966 Bekeken

Toon eerste bericht

285 Reacties

Helaas hier zit dat er voor mij niet in!

En Marc, bedoel je dat door ouderdom van jouw modem er over de kabel geen update plaats kon vinden?

Ja Ton. Heb hier geluk. Zodra ik mijn nieuwe woning betrek kan kan ik genieten van Glasvezel. (zucht nog wel in dezelfde gemeente waar ik nu woon)

Helaas is dan wel weer mijn meterkast dom geworden. Gelijk maar weer slim aanvragen

Voor zover Ziggo aangeeft is mijn modem na de ddos onbruikbaar geworden. Ook voor nieuwe SW
Nu al enige tijd over op glasvezel(KPN), en is ziggo alleen nog maar als backup voor wat betreft tv.
Internet gaat hier als een speer en maak gebruik en kijk via iptv (een niet KPN gerelateerde provider) Hier kan wat betreft snelheid en aanbod ziggo niet aan tippen. en de kwaliteit is allemaal in full HD

Hoi Mark,

Schitterend! En uiteraard up & down zoals dat normaal is bij glas.
Daar kan m'n Ziggo voorlopig nog niet aan tippen.

Ik ben nu al jaloers!!

Ik ben nieuwsgierig wat de testen met coax op gaan leveren, want daar zou ook nog ruimte zijn.
Uiteraard zijn de wijkwasten wel verglaasd.
Dat geloof ik best Ton, maar als ziggo over gaat naar het nieuwe docsis protocol zijn snelheden tot 1Gbps haalbaar.

Er ligt hier nog niet overal glasvezel. Alleen de nieuwbouwwijken en binnenkort het buitengebied van heel ZWL.

Er komt hier in de overige wijken via de nieuwe VDSSL techniek binnenkort snelheden van rond de 200mbps. Door vectoring toe te passen kunnen ze op den duur snelheden halen van 4gig als ze vanaf de wijkkasten verglazen tot aan de woning.
Hou Mark,

Ja met dat laatste is KPN verwoed bezig.
Hun wijkkastjes zijn bij ons inmiddels ook verglaasd.
Ze hebben uiteraard het voordeel dat de er 5 aders (4 + aarde) naar vrijwel elk huis loopt, maar ook dat laatste stukje dat is ook geen glas, inderdaad.
Maar toch zullen ze achter blijven lopen bij Ziggo; gelukkig maar; nooit ga ik meer terug naar KPN.

Pas als hier ook glas komt ga er daar over nadenken.
Ach Ton de vraag is hoeveel ze achter gaan lopen. KPN heeft zijn zinnen gelegd op koper ipv glas(is goedkoper) maar dankzij nieuwere technieken nog lang niet op zijn einde. Tijd zal het leren wat vooruitstrevender is.
Ziggo nooit meer hihihi upc was het hier voorheen.
Upc .. uw.. problemen.. club...
Hier nu kpn en sinds enige tijd ook de wijkkasten geüpdated dus lekker snel
Volgens de geruchten gaat de snelheid aankomend jaar bij kpn fors omhoog gescroeft
Worden
Reputatie 5
Badge +6
Jaloers makende snelheden, hier alleen koperdraadjes. Geen glas/Geen UPC.
up:0,88/ down:7,65
Jaloers makende snelheden, hier alleen koperdraadjes. Geen glas/Geen UPC.
up:0,88/ down:7,65

Ja Zuid, van KPN had ik ook zo'n abo met een experiabox. Overigens UPC bestaat natuurlijk niet meer hè, dat is Ziggo geworden.
Soms haalde ik bij KPN maar amper 6. Terwijl het max 8 moest zijn.
Te ver van de centrale....
Ik was het na zovele klachten helemaal zat, want met 2 vingers in de neus haalt Ziggo met gemak 200.
Ik heb Ziggo nu bijna 3 jaar en nog never nooit storing gehad.
Na de laatste snelheidsverhoging heb ik nu 152 Mbit/s en 15 up.
Alleen jammer dat er elk jaar weer verhogingen zijn......
Ach Ton de vraag is hoeveel ze achter gaan lopen. KPN heeft zijn zinnen gelegd op koper ipv glas(is goedkoper) maar dankzij nieuwere technieken nog lang niet op zijn einde. Tijd zal het leren wat vooruitstrevender is.

Dat klopt Mark!!
Ik blijf voorlopig maar bij Ziggo en wacht daar de testen af.
Als straks de testen met de nieuwere modems afgerond zijn, kan ik hopelijk een nog hogere snelheid boven de 200 nemen.
De wijkkasten schijnen daarvoor al uitgebreid te zijn.
En misschien als m'n Dreambox 8000 dan te oud wordt dan ik zelfs een Horizon Box ga nemen......
Reputatie 7
Badge +9
Ik hang bij Caiway glasvezel.. 250mbit. (Globaal haal ik 30mb/s.), zal straks nog wel ff een speedtest erop gooien.

Tv kijken doe ik met mij Humax 5050c, 1TB harde schijf erin. Geen gezeur met opneempakketen ofzo, Humax beschik zelf al om een opneem functie.
Hier is de test als hierboven bedraad gedaan. Als ik via het stopcontact doe dan kom ik op rond de 60/70

Ik hang bij Caiway glasvezel.. 250mbit. (Globaal haal ik 30mb/s.), zal straks nog wel ff een speedtest erop gooien.

Tv kijken doe ik met mij Humax 5050c, 1TB harde schijf erin. Geen gezeur met opneempakketen ofzo, Humax beschik zelf al om een opneem functie.
Hoi Mark,

Je bedoelt via zo'n lan apparaatje van stopcontact naar stopcontact?
Bv van Devolo?
Reputatie 7
Badge +9
Hier is de test als hierboven bedraad gedaan. Als ik via het stopcontact doe dan kom ik op rond de 60/70

Dit is op desktop, aangesloten met een UTP kabel Cat6:

Dit is op WiFi (Even wat onbelangrijke gegevens zwart gemaakt.)

Moet je die test eens op een WiFi verbinding met AC-standaard doen, dan zie je het grote verschil.
Dat bedoel ik Ton. Ideaal voor als je geen netwerkkabels door de woning wil trekken. De snelheid is uiteraard afhankelijk van de aangesloten stroomgroep maar goed genoeg om boven ook tv te bekijken via de iptv box
Reputatie 7
Badge +9
Dat bedoel ik Ton. Ideaal voor als je geen netwerkkabels door de woning wil trekken. De snelheid is uiteraard afhankelijk van de aangesloten stroomgroep maar goed genoeg om boven ook tv te bekijken via de iptv box

Die dingen ben ik niet nodig.. Boven haal ik nog hetzelfde als wat ik beneden haal op WiFi, test gedaan op mij telefoon.. Ik heb boven ook voor de rest geen spul staan wat WiFi eist.

Dat vermoedde ik al Mark.
Ik haat die dingen. Jij hebt toch ook stopcontacten voor de telefoon?

Hup, die 5 aderige KPN-kabel er uit en UTP kabel er in en alle punten 1 Gig minimaal. Daar draait Samsung TV/Dreambox/Denon receiver op! Nooit storing/hackelende beelden of blokjes.

Zo heb ik het nu geregeld en op de eerste etage hangt daar een Accespoint aan; ook met AC-standaard.
Qua kosten allemaal zeer acceptabel.
In mijn vorige woning had ik binnenin alles verglaast. Dit is hier wat lastiger. De kabels die er nu liggen laat ik voor wat het is.

Deze adapters hebben een ingebouwde stopcontact dus mis ik er geen een. Internet is zo snel als je computer het aan kan. gigabit is mooi maar alleen als je processor dit aan kan.

Hier storingvrij tv ontvangst op mijn LG beneden en boven op mijn losse ontvanger

Ik betaal nog geen 13 euries aan mijn tv abo en met vaste kortingen internet met all-in-one pakket voor nog geen 55,00

Dat ziet er mooi uit Mark! En een mooie prijs voor €55.
Ik betaal bij Ziggo met All-in en 150 Mbps nu €57; dus Triple Play

Ja verglazen is uiteraard ook mooi, maar met 1 Gig kan ik prima leven.

Uiteraard heeft m'n laptop, waar ik de hoogste WiFi-snelheid wil hebben, ook een AC-adapter.
Dus vliegt hier er gemiddeld 850 Mbps door de lucht.
Wie graag wil testen: https://community.ziggo.nl/online-tv-kijken-96/testers-gezocht-horizon-go-app-voor-windows-10-12105
Hoi Mark,

Je bedoelt via zo'n lan apparaatje van stopcontact naar stopcontact?
Bv van Devolo?

Dit is hier al weer achterhaald Ton 😳 Maak nu gebruik van een range extender en heb ik het modem omgeruild voor een V10 model

Test gedaan via mijn wifi op een Mac

Hoi Mark,

Daar wordt ik ff heel jaloers van.
Via koper moet ik daar toch nog even op wachten.
Dan hoef ik mijn schamele 153 die ik nu heb niet te laten zien......
En over upload zullen we het maar niet hebben.
Reputatie 1
Brandje,

Dat is altijd beter dan mijn 60mbs down en 6mbs van KPN met nog geen vooruitzicht op glasvezel bij ons in het noordelijke plaatsje Den Helder.
Brandje,

Dat is altijd beter dan mijn 60mbs down en 6mbs van KPN met nog geen vooruitzicht op glasvezel bij ons in het noordelijke plaatsje Den Helder.

Vandaar dat ik zelfs na aanbieding pair-bonding afscheid van KPN heb je nomen en ik Ziggo heb genomen.
Puur voor internet, want als satelliet abonnee had ik TV niet nodig....
Maar jij hebt de Ziggo keuze toch ook?

Overigens hebben ze in onze wijk afgelopen jaar de wijkkasten verglaast, dus de situatie zou iets verbetert zijn.
Maar zal nooit in de buurt van Ziggo komen.

Reageer