Ervaringen met Ziggo | Eneco Community
vraag

Ervaringen met Ziggo

• 16 september 2014
  • 285 reacties
  • 6967 Bekeken

Toon eerste bericht

285 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Klopt helemaal Jan.
Toen de monteur bij ons de oude kabel en plastic stekkertjes had vervangen door een nieuw coax met keurmerk was het slechte signaal probleem bij mij over.

ben benieuwd Ton , hoe het bij moeders loopt.
ff een paar dagen aanzien
bij upc met nieuwe kabels van upc geen problemen wat blokken betreft van het beeld
upc werd ziggo ( de signaal frequentie,s worden veranderd)
en hop problemen met blokkerig beeld.
Ik heb 3 ci+ modules waarvan ik er 2 in de tv's heb nog net geen 2jaar oud. Krijg dit probleem op beide tv's zowel slaapkamer als woonkamer. Ben je nieuws aan het kijken stopt hij "signal lost" dan 10 tot 30sec later is het weer goed maar dan heb ik net weer belangrijke info gemist... op de analoge tv op zolder nergens last van...

Als het op 2 TV's is dan ligt het dus kennelijk aan de aanvoer van het signaal.
Ziggo geeft altijd het advies om de coax te vervangen door een goede uitvoering met keurmerk en de plastic koppelingen te vervangen door afgeschermde (metalen) stekkers.
Ook adviseert men bij meerdere TV's een goedgekeurde versterker te nemen, eventueel met retour geschikt.

Ik heb alles zelf aangelegd met de duuste keurmerk kabels die ik kon vinden ook idd de metalen betere coax stekkers gebruikt. Heb een splitter gebruikt het signaal te verdelen vanuit de bron uiteraard alle kabels zo kort mogelijk om verlies te beperken. De mantel van de kabel zorgt ervoor dat het signaal afgeschermd is met een extra folie.. ik ben gediplomeerd monteur electro/fijn electronica/panelen bouw ben er zeker van dat het niet aan mijn kabels/stekkers ligt. Het probleem begegon na de overname van upc..
Ik heb 3 ci+ modules waarvan ik er 2 in de tv's heb nog net geen 2jaar oud. Krijg dit probleem op beide tv's zowel slaapkamer als woonkamer. Ben je nieuws aan het kijken stopt hij "signal lost" dan 10 tot 30sec later is het weer goed maar dan heb ik net weer belangrijke info gemist... op de analoge tv op zolder nergens last van...

Als het op 2 TV's is dan ligt het dus kennelijk aan de aanvoer van het signaal.
Ziggo geeft altijd het advies om de coax te vervangen door een goede uitvoering met keurmerk en de plastic koppelingen te vervangen door afgeschermde (metalen) stekkers.
Ook adviseert men bij meerdere TV's een goedgekeurde versterker te nemen, eventueel met retour geschikt.

Ik heb alles zelf aangelegd met de duuste keurmerk kabels die ik kon vinden ook idd de metalen betere coax stekkers gebruikt. Heb een splitter gebruikt het signaal te verdelen vanuit de bron uiteraard alle kabels zo kort mogelijk om verlies te beperken. De mantel van de kabel zorgt ervoor dat het signaal afgeschermd is met een extra folie.. ik ben gediplomeerd monteur electro/fijn electronica/panelen bouw ben er zeker van dat het niet aan mijn kabels/stekkers ligt. Het probleem begegon na de overname van upc..

Oké, maar een splitter geeft ook signaalverlies, dus ik begrijp niet waarom je dat dan doet.
Ja ik snap wel dat je 2 TVs wilt bedienen, maar wellicht dat na de samenvoeging de sterkte van het signaal (nog) minder is geworden.......
Want je moet dan ook weten dat het huidige digitale signaal eigenlijk qua sterkte bijna niets voorstelt.
Ik wist het wel op de plaats van de splitter een goed merk versterker er tussen!

Heb je een monteur van Ziggo al eens met een sterktemeter het signaal van je wijkkast naar je Klant Overname Punt laten opmeten? Zit je ver van je wijkkast af?
Ik heb een splitter om het signaal te verdelen naar 4 kamers. Heb niet voor een versterker gekozen omdat dit weer een extra verbruiker is terwijl het gewoon goed werkte. Ik heb nog geen contact opgenomen met ziggo ik ga dit doen zodra ik weer in nederland ben. De signaal sterkte is volgens ziggo goed, ik had al eerder problemen met internet na een andere modem werkte dat weer prima. Mijn vorig adres heb ik meer dan 10jaar ziggo.. dat was toen nog casema met 5kb sec.
Ik heb een splitter om het signaal te verdelen naar 4 kamers. Heb niet voor een versterker gekozen omdat dit weer een extra verbruiker is terwijl het gewoon goed werkte. Ik heb nog geen contact opgenomen met ziggo ik ga dit doen zodra ik weer in nederland ben. De signaal sterkte is volgens ziggo goed, ik had al eerder problemen met internet na een andere modem werkte dat weer prima. Mijn vorig adres heb ik meer dan 10jaar ziggo.. dat was toen nog casema met 5kb sec.

Ik heb inmiddels al genoeg kennis de afgelopen jaren opgedaan om nu al meteen in te schatten dat de splitter dus de boosdoener is.
Gewoon een juiste versterker er tussen, die 4 uitgangen heeft de bekende:

http://www.mediazoo.nl/blog/antenneversterker-wanneer-en-welke-nodig/

En je zal zien de problemen zijn over!
Reputatie 7
Badge +7
hier inmiddels bij moeder de zaak wezen controleren
nieuwe kabel verkregen en geplaatst van ziggo
maar om de zoveel tijd dus nog steeds blokken in beeld.
oorzaak zo als ik al wist signaalverandering door ziggo
probleem ziggo zegt signaal op wijkkast is goed
ik zeg is niet goed
bij upc geen probleem
ci module is niet goedgekeurd door upc icm de tv ( maar werkte prima zonder blokken in beeld)
nu ziggo problemen monteur zal zeggen ci module / samsung tv niet goed kosten klant
en daar pas ik voor.
😠
Ik heb nog nooit gehoord van problemen ci in samenhang met Samsung.
Samsung was een van de eerste TV fabrikanten die aan de specificatie voldeden.
Met Philips TV's waren juist veel problemen.
Reputatie 7
Badge +7
type nummer was niet gecertificeerd Ton van deze tv maar werkte goed met dank aan upc voor het mogen testen
bij overgaan naar ziggo hup problemen
jammer maar helaas
Aii dat is het probleem dus.
Want sinds 2011 zijn de Samsungs allemaal gecertificeerd.
Ik heb de 46D8000 serie.
Is de TV van je moeder ouder?
Hier ervaar ik weldegelijk problemen ziggo en samsung.
Voor de overgang continue dat het beeld op zwart gaat. Nu na het samenvoegen lijkt dat iets beter te gaan, maar zappen, guide ed. Lijkt wel stroop.

Samsung is ziggo gecertificeerd met de nieuwste ci+ module.

Mijn LG tv beneden daar integen geen enkel probleem.

Nou is samsung niet mijn favoriet alleen maar om het feit dat de kwaliteit niet echt goed is

Nou is samsung niet mijn favoriet alleen maar om het feit dat de kwaliteit niet echt goed is

Grappig dat jij dat met Samsung zo ervaart.
Uit de testen van de consumentenbond komt Samsung met vele types al jaren lang als eerste uit de bus!
Ik ben dan ook dol blij met mijn type UE46D8000 met een CI+ module!

Uit de testen van de consumentenbond komt Samsung met vele types al jaren lang als eerste uit de bus!

Wat betreft prestaties is samsung in mijn ogen zeer goed, maar kijk ook naar het technische. En juist daarop is samsung niet echt betrouwbaar.

Ooit in de 1e fase van hd een tv die 3x gemaakt moest worden. 2x een losse ontvanger binnen een half jaar kapot......

Tja dan heb ik andere ervaringen.

Wat betreft prestaties is samsung in mijn ogen zeer goed, maar kijk ook naar het technische. En juist daarop is samsung niet echt betrouwbaar.

Ooit in de 1e fase van hd een tv die 3x gemaakt moest worden. 2x een losse ontvanger binnen een half jaar kapot......

Mogelijk hed je net pech met dat model en slechte componenten. Ik heb alles samsung in huis tot aan de wasmashine toe. Mede door dat mijn vrouw koreaanse is. Maar ik vind samsung best redelijk kwaliteid leveren. Ik snuffel soms in de hardware na de garantie, 1e wat kapot kan gaan is meestal de elco die heeft een leeftijd dit komt door goedkopere productie. Maar weerstanden hebben een prima rendament wat zij gebruiken, ik heb wel eens goedkope weerstanden besteld bij conrad deze zijn drama te hooge afwijking zorgt voor defecten na bepaalde tijd.. ook de pootjes zijn erg dun om materiaal te sparen. Aangezien samsung zijn producten verdeeld laat maken in Korea, thailand of china zou ik kijken of je geen chinees model hebt. Samsung maakt ook verschillende modellen voor europa en azie.. dit kan ook problemen geven. Mijn samsung telefoon is bijv totaal verschillend van het koreaanse model met het zelfde type nummer. De batterij is anders en werkt op een andere netwerk frequentie, tv functie met antenne. Zelfs wifi is net iets anders.

Hoi Mark,

Tja dat is begrijpelijk. Maar juist ook dat soort zaken weegt de Consumentenbond mee.
Mijn type UE46D8000 is alweer een ouwetje van 4 jaar; was toen het top-model en ik ben er nog erg blij mee. Vooral de kwaliteit van het beeld.
Uiteindelijk gebruiken we 3D zelden.
Reputatie 7
Badge +7
Aii dat is het probleem dus.
Want sinds 2011 zijn de Samsungs allemaal gecertificeerd.
Ik heb de 46D8000 serie.
Is de TV van je moeder ouder?

type nummer zou ik zo ff niet weten Ton
jaartal van de tv is denk 2011 toen is ze verhuist naar dit appartement
Vanavond was het weer bingo bij Ziggo, want wederom is het internet bij de kabelaar uitgevallen.
Nu is de DDos aanval nog erger dan gister.

Hopelijk vindt Ziggo zo gauw mogelijk een oplossing om dit soort aanvallen te pareren.

Gelukkig is er nog internet via T-mobile.
Gelukkig was vanmorgen het internet weer terug!
Op het nieuws werd gemeld dat vooral klanten in het voormalige Ziggo-gebied de Sjaak waren.

Nou dat klopt dus helaas.

Hopelijk hebben ze nu voldoende maatregelen genomen om een 3e DDOS-aanval te kunnen handelen.
Reputatie 4
Badge +5
Ik heb in mijn router alternatieve DNS adressen gezet, zodat ze dus niet meer via die van ziggo lopen. Als het goed is moet dat werken die alternatieve servers want ze hebben de dns server van ziggo aangevallen en dan ligt alles plat.

Misschien een optie om die te wijzigen.
Ik heb in mijn router alternatieve DNS adressen gezet, zodat ze dus niet meer via die van ziggo lopen. Als het goed is moet dat werken die alternatieve servers want ze hebben de dns server van ziggo aangevallen en dan ligt alles plat.

Klopt. Dat heb ik hier ook gedaan. Internet werkt dan, echter email lag er tot vanmorgen eruit

Klopt. Dat heb ik hier ook gedaan. Internet werkt dan, echter email lag er tot vanmorgen eruit

Ze zijn nu overgestapt op de dns servers van hun Ierse dochter
Hier staat voor anderen met plannen voor wijziging DSN nummers het stappenplan van Ziggo:

https://community.ziggo.nl/welkom-nieuws-15/ddos-aanval-tijdelijk-andere-dns-server-gebruiken-5545

Hoi Marc,

Je zat helemaal goed!!

http://www.totaaltv.nl/nieuws/20590/ziggo-reset-modems-en-stapt-over-naar-dns-upc-ierland-.html
Mijn netwerk ook helemaal door de war van die storing, heb als alternatief langzame mobiele internet moeten gebruiken.

Hoi Marc,

Je zat helemaal goed!!

http://www.totaaltv.nl/nieuws/20590/ziggo-reset-modems-en-stapt-over-naar-dns-upc-ierland-.html

Ik behoor tot 1 van de vele waarvan het modem na de ddos omgewisseld dient te worden. er is alleen draadloos verbinding mogelijk.

ff half jaartje uithouden. Dan zit ik eindelijk op glasvezel 🙂
Helaas hier zit dat er voor mij niet in!

En Marc, bedoel je dat door ouderdom van jouw modem er over de kabel geen update plaats kon vinden?

Reageer