De slimme meter bij EenVandaag | Eneco Community

De slimme meter bij EenVandaag

Toon eerste bericht

76 Reacties

Ik heb momenteel zoals al weder helemaal geen verbruiks weergave op de toon wel op de gasmeter

Pfff hoe moeilijk kan het toch zijn.....
Om het juiste topic te kiezen voor je reactie.....
Juiste energie leverancier met perfecte apparatuur en service NOG Moeilijker
Juiste energie leverancier met perfecte apparatuur en service NOG Moeilijker

Misschien is overstappen en Toon®️ van muur halen een optie!
Suc6 met je verdere forumvervuiling!
Eindelijk een zinnig antwoord
Reputatie 3
Badge +4
Iemand al een werkende link gezien naar Netbeheer voor de "foute" meters?
Reputatie 7
Badge +9
Werkende link met de type slimme meters waar het om gaat, is nog steeds niet in de lucht... Lijk wel alsof we het niet mogen weten..
De site is de hele dag al moeilijk en traag.
Er vinden dus veel bezoeken op de site plaats.
Helaas Pindakaas!

Kantoortijd is voorbij dus vandaag zal er op de site wel verder geen mededelingen/cq bestand komen met meters die problemen opleveren.......
Inmiddels heeft RTL-nieuws om 19:30 uur vanavond 6 maart 2017 gemeld:

Morgen komen ze (de netbeheerders) met een lijstje; zeggen ze......

Dus misschien wordt het wel overmorgen!
Badge +5
Ik kom er ook niet in bij www.netbeheernederland.nl wellicht overbelast maar goeie tip van je Ton, afwachten maar.
Inderdaad Theo.
Ik zit net op het breekpunt; het betreft meters gefabriceerd tot 2014 en eind 2014 werden ze bij mij geplaatst.
Ik hoop dat 1 van de betere merken Landis Gyr er dus niet bij zit.
Reputatie 2
Badge +1
Het zal een hoop onrust geven, en wantrouwen bij mensen die nu van hun netbeheerder een nieuwe slimme meter krijgen aangeboden. Zo her en der lezend het laatste jaar las ik al bij heleboel mensen wantrouwen maar dat toen vanwege dat op afstand kunnen uitlezen, en privacy.

Wat mijn eigen slimme meter(s) betreft, die ik nu 10 maanden heb, weet ik dat die geen foute waarden geven, en ik heb ook helemaal niet het idee dat zij teveel verbruik registreren. Ik ben er wel blij mee dat ik ze toen gekregen heb.
Nog meer info: http://nbn-assets.netbeheernederland.nl/p/32768//files/20170303_Vragen_en_antwoorden_betrouwbaarheid_energiemeters.pdf
Nog meer info: http://nbn-assets.netbeheernederland.nl/p/32768//files/20170303_Vragen_en_antwoorden_betrouwbaarheid_energiemeters.pdf

Is al genoemd:

https://forum.eneco.nl/actueel-87/de-slimme-meter-eenvandaag-13784/index1.html#post142023
Op de site is nog steeds niets van een lijstje van getroffen meters bekend gemaakt.
Reputatie 7
Badge +9
De mijne staat niet in rijtje.. Zelfs complete merk van mij Stroom en Gasmeter staan er niet tussen.
Helaas heb ik een Landis + Gyr

ZCF110CBtFs2 en de barcode begint met E0004

Maar eens kijken wat we daar aan gaan doen...........
En eerst maar eens bepalen of mijn meterstanden onverklaarbaar Hoog zijn.....
Reputatie 5
Badge +6
Pagina van netbeheer Nederland is kennelijk heel populair, zojuist weer onbereikbaar. Onze Landis + Gyr wijkt alleen af bij de barcode. Ik vraag me af wat de werkelijke betekenis van het lijstje is. Waarschijnlijk is het zo dat als de meter op het lijstje staat dat deze uit het onderzoek van de Universiteit Twente als probleem meter is gesignaleerd. Niet op de lijst wil waarschijnlijk niet zeggen dat je meter wel correct meet. (Een lijstje met volgens het onderzoek correct werkende meters zou helpen.) Ook het in de publicaties genoemde jaar 2014 betreft alleen maar de begrenzing van het onderzoek. Meters na 2014 zijn niet in het onderzoek betrokken maar kunnen dus waarschijnlijk ook afwijkingen geven. Voor de consument zal een onjuiste meting alleen in extreme gevallen aantoonbaar zijn. Als je na de aanschaf van een serie led lampen geen lager verbruik meet zal de netbeheerder daar geen nader onderzoek naar willen doen.
Hier in huis ook een Landis + Gyr met de code E0004
Zal ik Enexis nu bellen of niet..??
Pagina van netbeheer Nederland is kennelijk heel populair, zojuist weer onbereikbaar. Onze Landis + Gyr wijkt alleen af bij de barcode. Ik vraag me af wat de werkelijke betekenis van het lijstje is. Waarschijnlijk is het zo dat als de meter op het lijstje staat dat deze uit het onderzoek van de Universiteit Twente als probleem meter is gesignaleerd. Niet op de lijst wil waarschijnlijk niet zeggen dat je meter wel correct meet. (Een lijstje met volgens het onderzoek correct werkende meters zou helpen.) Ook het in de publicaties genoemde jaar 2014 betreft alleen maar de begrenzing van het onderzoek. Meters na 2014 zijn niet in het onderzoek betrokken maar kunnen dus waarschijnlijk ook afwijkingen geven. Voor de consument zal een onjuiste meting alleen in extreme gevallen aantoonbaar zijn. Als je na de aanschaf van een serie led lampen geen lager verbruik meet zal de netbeheerder daar geen nader onderzoek naar willen doen.

Hoi Zuid,

Jij stelt 'begrenzing'
Ik heb begrepen dat na 2014 de afwijking zich niet voor zou kunnen doen ivm aanpassingen.
Reputatie 5
Badge +6

Hoi Zuid,

Jij stelt 'begrenzing'
Ik heb begrepen dat na 2014 de afwijking zich niet voor zou kunnen doen ivm aanpassingen.

Ik heb tot nu nog geen website gevonden die bevestigd dat na 2014 de meters zouden zijn aangepast. Dat zou ook raar zijn, dan moeten de netbeheerders direct hebben gereageerd op de signalen van de TU Twente dat er vreemde resultaten waren bij hun onderzoek in 2015 of erger dat ze zelf al tot conclusie waren gekomen dat de meters niet altijd correct werkten.
Het definitieve resultaat van het onderzoek is pas het 4e kwartaal 2016 gepubliceerd.
[Static energy meter errors caused by conducted electromagnetic interference , Published in: IEEE Electromagnetic Compatibility Magazine ( Volume: 5, Issue: 4, Fourth Quarter 2016 ) ]
Hoi Zuid,

Ik leidde het af van hier (volzin begint met: "Sinds 2014.... )

Badge +1
Landis + Gyr ZCF120ABd(F)s2 KAAE geplaatst op 17-7-2013 dit is die van mij en die staat er tussen in de lijst en nu
Hoi Zuid,

Ik leidde het af van hier (volzin begint met: "Sinds 2014.... )

@Brandje, zodra de website van de netbeheerders weer reageert zoek ik verder.

Top Zuid!
Zoals altijd houden we elkaar scherp!!
Badge
Wij vallen ook in de prijzen. Wij hebben ook een variant die in het lijstje voorkomt. De Landis + Gyr ZCF120ABd(F)s2 KAAE. Ik heb in het begin toen wij deze meter hadden (half 2013) wel eens me twijfels erover gehad omdat we van volledig halogeenverlichting in huis naar LED zijn overgegaan met bijna overal dimmers met het idee stroom te besparen en daarbij ook nog eens zonnepanelen toen laten installeren. Ben daar nog mee in contact geweest met Eneco maar toen meer verwijzingen gekregen van dat bijvoorbeeld de vriezer of koelkast wel dan meer stroom zou verbruiken dus meer afwimpeling qua gevoel toen. Kon het apparaat laten doormeten maar dat zou voor onze kosten komen (diverse honderden euro's) als het apparaat wel goed zou werken. Ja, hoe wordt er dan getest dachten we toen. Dus dat hebben we niet gedaan. Als je nu vraagt qua gevoel over de slimme meter dan knaagt het bij mij dat als er veel zon is zoals in de zomer er dan ook zoveel toch nog wordt verbruikt ook al ben je op vakantie en er dus niets aanstaat behalve de koelkast. De omvormer voor zonnepanelen verbruikt dan uiteraard ook stroom maar wat ik toen op Toon terug kijkt dan vond ik wel buiten proporties naar mijn idee. Jammer genoeg kan ik dit niet meer terug zien i.v.m. storing in m'n vorige Toon waarvoor ik nu een andere heb hangen aan de muur (waar ik nog wel op een andere meetadapter wacht)

Reageer