Blog

De gaskraan gaat dicht

De gaskraan gaat dicht
Reputatie 5
Badge +2
Je leest het overal: de gaskraan gaat dicht.
Dat is niet alleen beter voor het milieu, maar ook voor Groningen.

Eneco gelooft in een duurzame toekomst met energie uit hernieuwbare bronnen. Het verdwijnen van gas in woonwijken is een transitie van jaren. Waar gasnetten verdwijnen, ontstaan er kansen om te verduurzamen.

Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Het AD zet zeven vragen en zeven antwoorden op een rij:
https://www.ad.nl/binnenland/de-gaskraan-bij-ons-thuis-moet-dicht-maar-hoe~a7dbacd30/

Er zijn nog niet zoveel alternatieven. Daarom is gas besparen nog altijd de makkelijkste route. Wat je niet verbruikt, hoeft ook niet opgewekt te worden!

Wij zijn benieuwd: ben jij al bezig om minder afhankelijk te worden van gas? Of heb je vooral ervaring met besparen? En welke tips kun je delen?

5 Reacties

Reputatie 1
Badge
Ik ben nu op zoek naar een elektrische c.v ketel zodat ik afscheid kan nemen van het gas.

Want het koken en de warm water voorziening zijn al
Reputatie 1
Badge
Sorry mij toetsen bord was defect geraakt daardoor kon ik mij verhaal niet af maken.
Ik heb alles op elektrisch behalve de verwarming ,ik verstook per jaar maar 500 tot 600 kub per jaar
Ik heb in de meterkast 3x 400 v en de beschikking over 2 kracht groepen dus ik dacht aan een elektrische c.v ketel van ongeveer 9 k.w .Dus mij vraag is kan eneco die ook leveren.
Reputatie 2
Badge
Goedemorgen @aadje,

Bedankt voor je bericht. Hele goede suggestie, maar voor nu leveren wij deze nog niet.

Groet, Saida
Ik kook nog op gas, dus als we echt van het gas af gaan dan zal bij ons eerst het de gas moeten worden afgesloten
De laatste berichten zijn nog duidelijker:

https://nos.nl/artikel/2224675-over-drie-jaar-geen-traditionele-cv-ketel-meer.html

Er worden nu voorstellen uitgewerkt dat de vervangingsmarkt over 3 jaar geen nieuwe CV's meer installeert.
Rutte meldde vandaag: gaskraan Groningen gaat (getrapt/op termijn) dicht!

Reageer

Cookie Policy

Door gebruik te blijven maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies om je gebruikservaring te verbeteren. Meer info.

accept