Apparaat is 100% opgeladen. Stekker uitgezet! Handige 'trigg' met de Olisto app en Toon (FIBARO) stekkers. ?? | Eneco Community

Apparaat is 100% opgeladen. Stekker uitgezet! Handige 'trigg' met de Olisto app en Toon (FIBARO) stekkers. ??

Reputatie 4
Badge +1
  • Kind aan huis (level 12)
  • 64 reacties
Heb je het gelezen in De Telegraaf of één van de andere nieuwsberichten de afgelopen tijd? Steeds vaker zorgen telefoonopladers voor schokken of ze vliegen in de fik! ?⚡️

Met onze gratis Olisto app kun je dat eenvoudig voorkomen.
Wanneer je telefoon of tablet 100% is opgeladen schakel dan de FIBARO stekker uit en stuur een melding naar je telefoon:
“Je apparaat is helemaal opgeladen. Ik heb de oplader uitgezet. Groetjes, je slimme FIBARO stekker!”??

Je vindt de trigg direct in de Olisto app of check deze link:
https://share.triggi.com/rJlm1uTvM

Gebruiken jullie Olisto nog niet? Olisto is een app om jouw slimme apparaten (o.a. Toon, slimme stekkers) en diensten te laten samenwerken volgens jouw eigen gekozen regels. Dit noemen wij "triggs".

Olisto is gratis te downloaden voor Android en iOS.
Android via: https://olis.to/android
iOS via: https://olis.to/ios
Of zoek op Olisto in de app stores.

Voor meer informatie zie ook de website: www.olisto.com.
Mocht je vragen hebben? Reageer dan vooral onder dit bericht of stuur ons een berichtje via de in app functie!

Groetjes Jelmer (Online marketeer bij Olisto)

48 Reacties

Zo zo, Jelmer jij hebt aardig wat Tags bedacht bij dit topic.
Ik zou Trigg er toch ook bijgezet hebben.😋
Reputatie 4
Badge +1
Zo zo, Jelmer jij hebt aardig wat Tags bedacht bij dit topic.
Ik zou Trigg er toch ook bijgezet hebben.😋

Dit is mijn eerste post op het Toon forum en ik dacht dat deze tags alleen te zien waren voor de plaatser en dat mensen het hierop zouden kunnen vinden.

Trigg en triggs heb ik ook toegevoegd! Dankjewel @Brandje 😁
Reputatie 2
Badge
https://share.triggi.com/rJlm1uTvM14

Ik krijg een prachtige witte pagina te zien, hoop dat de trigg meer doet 🤣
Ik ook, maar ik heb via de scan vanmiddag op jullie forum de Trigg opgehaald.
Helaas was het kanaal Toon®️ vanmiddag even afwezig om een nieuwe Trigg te maken.
Morgen doe ik een nieuwe poging.
Reputatie 4
Badge +1
https://share.triggi.com/rJlm1uTvM14

Ik krijg een prachtige witte pagina te zien, hoop dat de trigg meer doet 🤣

https://share.triggi.com/rJlm1uTvM er was blijkbaar iets achter gekomen wat er niet achter had gemoeten. Deze link zou het moeten doen! Excuus 😁
Reputatie 4
Badge +1
Ik ook, maar ik heb via de scan vanmiddag op jullie forum de Trigg opgehaald.
Helaas was het kanaal Toon®️ vanmiddag even afwezig om een nieuwe Trigg te maken.
Morgen doe ik een nieuwe poging.

Zie de trigg vooraan in de app of via: https://share.triggi.com/rJlm1uTvM @braddb60
Hoi Jelmer,

Het werkt nu prima hoor!
Ik heb de Trigg klaar staan; tijdelijk even gemaakt met een reeds in gebruik zijnde andere slimme stekker.

Nu nog even wachten tot de slimme stekker binnen komt.

Ik heb ook een Now-knop aangemaakt om snel de slimme stekker op Aan te zetten als het opladen ‘s-avonds wordt gestart.
Reputatie 7
Badge +8
Ik gebruik hier automate voor veel dingen.
Zo ook sindskort hiervoor.

Zodra Automate merk dat ik de oplader erin doe, zet die doormiddel van Olisto Connect de stekker aan. Werk uitstekend ?
Reputatie 4
Badge +1

Zodra Automate merk dat ik de oplader erin doe, zet die doormiddel van Olisto Connect de stekker aan. Werk uitstekend ?

Cool Maiden. Heb je voor de andere gebruikers wellicht een uitleg stap voor stap hoe zij dit kunnen doen? 😁
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Jelmer,

Het werkt nu prima hoor!
Ik heb de Trigg klaar staan; tijdelijk even gemaakt met een reeds in gebruik zijnde andere slimme stekker.

Ik heb ook een Now-knop aangemaakt om snel de slimme stekker op Aan te zetten als het opladen ‘s-avonds wordt gestart.

Handig om dit met een Now-knop te doen. Goede oplossing hiervoor! ☺
Reputatie 7
Badge +8

Cool Maiden. Heb je voor de andere gebruikers wellicht een uitleg stap voor stap hoe zij dit kunnen doen? 😁

Dat word een uitdaging. Maar ga mij best doen. Weet niet of automate ook ondersteun word door iOS, ik gebruik namelijk een Android toestel.

Ziet er namelijk zo uit in automate :

Zal is kijken of ik een stappenplan ervoor kan maken.
Reputatie 4
Badge +1

Dat word een uitdaging. Maar ga mij best doen. Weet niet of automate ook ondersteun word door iOS, ik gebruik namelijk een Android toestel.

Top, heel erg bedankt. Dit zou ook wel interessant kunnen zijn als artikel op de Olisto website, social media en het forum!
Laat maar weten als je een stappenplan hiervoor hebt. Je kunt mij mailen op Jelmer.Smit@Olisto.com!
Reputatie 4
Badge +1
@Joost @Brandje ik heb de link in het artikel aan laten passen dus die werkt nu ook gewoon!
@Joost @Brandje ik heb de link in het artikel aan laten passen dus die werkt nu ook gewoon!

KLopt!
En wat "Automate" betreft het is puur een Android App.
Helaas doet Apple daar niet in mee😥
Dus voorlopig maar even de Now-knop gebruiken😏
Reputatie 7
Badge +8

Top, heel erg bedankt. Dit zou ook wel interessant kunnen zijn als artikel op de Olisto website, social media en het forum!
Laat maar weten als je een stappenplan hiervoor hebt. Je kunt mij mailen op Jelmer.Smit@Olisto.com!

Komt goed Jelmer! ?
Je mail adres zit nog wel in me contactlijst, heb je laatst nog een heel word document gemaild ?.
Hoi Jelmer,

Het werkt nu prima hoor!

Hoi @Jelmer,

De Chinese slimme stekker is binnen en geïnstalleerd.
Dit is de Trigg geworden. Stelt uiteraard niet veel voor, maar belangrijker is dat het werkt.
Nou zie de melding van vannacht.

Reputatie 4
Badge +1

KLopt!
En wat "Automate" betreft het is puur een Android App.
Helaas doet Apple daar niet in mee😥
Dus voorlopig maar even de Now-knop gebruiken😏

Top dat je met de Now knop inderdaad een hoop kunt oplossen of makkelijker maken!
Reputatie 4
Badge +1

Komt goed Jelmer! ?
Je mail adres zit nog wel in me contactlijst, heb je laatst nog een heel word document gemaild ?.

Haha ja ik dacht al dat jij dat was maar durfde het niet met 100% zekerheid te zeggen vandaar. Laat maar weten als er een stappenplan is dan kan ik met jouw input weer een mooi artikel schrijven zoals die van deze week: https://olisto.com/ricardo-zijn-slimme-woning-met-olisto/
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Jelmer,

Het werkt nu prima hoor!

Hoi @Jelmer,

De Chinese slimme stekker is binnen en geïnstalleerd.
Dit is de Trigg geworden. Stelt uiteraard niet veel voor, maar belangrijker is dat het werkt.
Nou zie de melding van vannacht.

Top dat de trigg werkt en je er wat aan hebt @Brandje ! 😁
Hoi Jelmer,

Nou zeker weten. In de App Olisto zag ik dat de Trigg om 02:53 de stroom had afgezet.
Normaliter zou dat pas rond 09:00 uur zijn geweest.
Dus veiliger (brandgevaar) en weer een heel klein beetje stroom bespaard.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Jelmer,

Nou zeker weten. In de App Olisto zag ik dat de Trigg om 02:53 de stroom had afgezet.
Normaliter zou dat pas rond 09:00 uur zijn geweest.
Dus veiliger (brandgevaar) en weer een heel klein beetje stroom bespaard.

Zeker veiliger maar daarnaast dus ook duurzamer. Top! 😁
Reputatie 1
Badge
Behalve als je slimme stekker ontploft zoals bij mij gebeurde (neo coolcam)
Reputatie 4
Badge +1
Behalve als je slimme stekker ontploft zoals bij mij gebeurde (neo coolcam)
Hoi @Toonzzz wow wat heftig!
Hoe is dat gebeurt?
Zelf raad ik deze stekkers ook zeker niet aan..
Reputatie 2
Badge
wow wat heftig!
Hoe is dat gebeurt?

Mijn vrouw wilde de oplader inpluggen van haar telefoon, wat resulteerde in een flinke vonkenregen, donkere huiskamer en een deels gesmolten plastic van de stekker van de oplader (genoeg om hem in de prullenbak te gooien).

Ik denk dat er intern in de Neo Coolcam stekker iets is afgebroken waardoor de kortsluiting kon ontstaan. Lijkt op een mechanisch problem. Ik heb nog twee andere die goed functioneren maar echt vertrouwen doe ik ze nog niet helemaal.
Reputatie 4
Badge +1
wow wat heftig!
Hoe is dat gebeurt?

Mijn vrouw wilde de oplader inpluggen van haar telefoon, wat resulteerde in een flinke vonkenregen, donkere huiskamer en een deels gesmolten plastic van de stekker van de oplader (genoeg om hem in de prullenbak te gooien).

Ik denk dat er intern in de Neo Coolcam stekker iets is afgebroken waardoor de kortsluiting kon ontstaan. Lijkt op een mechanisch problem. Ik heb nog twee andere die goed functioneren maar echt vertrouwen doe ik ze nog niet helemaal.

Hi @Toonzz,
Dit is precies iets wat we natuurlijk NIET willen.
Ik begrijp ook heel goed dat je de stekker niet meer vertrouwd. Wellicht is het beter stekkers uit Europa te kopen in plaats van uit China omdat die niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen