Andere forumgebruikers ook gelegenheid geven tot antwoorden op vragen | Eneco Community

Andere forumgebruikers ook gelegenheid geven tot antwoorden op vragen

Reputatie 3
Badge +3
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 316 reacties
Als er een vraag op dit forum gesteld wordt is er na een minuut of 2-3 al een antwoord gegeven door Brandje. Ik vind dat andere forumgebruikers ook de kansen moeten krijgen om een antwoord op een vraag te geven en hun kennis te delen. @Brandje is het niet mogelijk eens te kijken of je een start- of landingsbaan op Schiphol schoon kunt vegen met stoffer en blik, of je tuin eens winterklaar te maken, of je auto eens 2x per week te wassen of met je partner eens lekker uit eten te gaan. Hierdoor krijgen andere forumgebruikers ook kansen om kennis uit te delen en vragen te beantwoorden. Je weet veel maar geef anderen ook die ruimte tot antwoorden. En als je antwoord, wijzig dan niet je bericht weer snel met een antwoord wat de volgende op jouw bericht ook gegeven heeft. Daardoor wordt het bericht van degene na jou weer een beetje vreemd. Wacht gewoon eens een uurtje of 2 met antwoorden en als dan niemand verder antwoord dan kun je alsnog antwoorden. Kortom: Het is geen race om zo snel mogelijk te antwoorden maar wel een forum om ieder de gelegenheid te geven zijn of haar kennis ook te delen met de vraagsteller.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

19 Reacties

Badge
Amen!
Reputatie 2
Badge
Beste Arno01 en Peterharte, wat een aparte reactie op een forumlid welke veel tijd heeft en het leuk vindt om anderen te helpen met een snelle reactie op een vraag of probleem! brandje ontneemt niemand de kans om ook te reageren! En dat hij snel is, ja dat is hem mee te geven, maar heeft ook brede kennis en ervaring waardoor hij veel mede forumleden weer opgang kan helpen voordat een moderator tijd en gelegenheid heeft om te reageren! Daar is toch niets mis mee? En waarom zou brandje wat anders moeten gaan doen? En amen betekent, "zeker, het is zo" of " het zij zo"! Daar kun je dus twee kanten mee op!

Ton (brandje) gewoon door gaan!

Groet Leo C
Reputatie 7
Badge +8
Vind dit topic beetje erg overtrokken.. Ja Brandje of Ik of andere reageren snel op vraagstellingen.. Het zij zo.. Ik persoonlijk ga daar ook niks aan aanpassen.. Maar dat betekend niet dat je niet kan reageren op een vraagstelling.
Hoi Leo & mAiden,

Doorgaan was ik wel van plan, hoor!
Dit soort negatieve reacties kan je nu eenmaal verwachten en laat ik zo weer van m'n afglijden.
Inderdaad vele weten wel beter hoe ik altijd klaar sta om een ander forumlid te helpen.

Eigenlijk wilde ik op deze kul niet reageren, maar een beetje extra uitleg is wellicht beter.
Gister had een forumlid een vraag gesteld over hoe je slimme meters kunt aflezen om o.a. de meter-standen zelf te weten.
Er werd gereageerd dat de ts wel even kon googlen voor een handleiding van de slimme meters.............; ja zo wordt zo'n forumlid dan, in mijn ogen het bekende bos, ingestuurd.

Nadat de ts had gereageerd, reageerde ik ongeveer 1 uur later pas!, en gaf een duidelijke omschrijving hoe je zelf de standen kon aflezen op de gas en stroommeter en gaf een uitleg van de T1 en T2 tellers en gaf zelfs nog een tip om eventueel de standen via Mijn Eneco te downloaden.

Over de manier van reageren van het andere forumlid, had ik verder geen enkel waardeoordeel.

Toch vindt hij dat ik dus kennelijk niet had mogen reageren; daar zakt m'n broek van af........
Of je nu snel of langzaam reageert, alle reacties van meerdere forumleden zijn welkom, mits er uiteraard een toegevoegde waarde inzit, want kul-reacties zijn zinloos.

Over "wat anders gaan doen", daar zakte m'n broek natuurlijk, helemaal van af (hij hing al op m'n knieën), wie is hij dat hij een waardeoordeel kan/mag geven over mijn vrije tijdsbesteding:@?
Uiteraard is dit een huiskamer item en alles is mogelijk, maar een mede forumlid afzeiken, daar heb ik een hekel aan. Ik vond het op het "randje" van de huisregels.

Heb ik toch een reactie gegeven, terwijl ik dat, zoals gezegd, niet van plan was.
Een beetje duidelijkheid van mijn kant kon geen kwaad, dacht ik dan maar.
Bij een volgend keer zal ik dan ook de community-manager inseinen.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi Brandje,

Dat bewuste topic heb ik ook gelezen, en gezien.. Wou TS helpen, maar wist niet exact hoe ik het moest verwoorden, vandaar niet gedaan..

Ik ben blij met jou reacties en wijsheid.. Ben ook blij dat je gewoon doorgaat, ik heb al veel van jou kennis en wijsheid mogen leren.. Dat vind ik fijn..
Hoi mAiden,

Bedankt voor je reactie!
En ook voor de samenwerking, want zeker jij en ik hebben vele forumleden hier geholpen; van advies gediend; mee gedacht enz.
En VELEN keren trokken we in 1 topic samen op en vulden we elkaar aan en dat is zoals het hier in mijn ogen en gelukkig vinden velen dat met mij, behoort te zijn.
Zodra een ts er voor open staat dan gaan we tot het gaaaaatje.
Dat maakt het hier juist zo leuk!

Elkaar de vliegen afvangen heb ik nog nimmer bespeurt; hoe anderen toch op dat onzalige idee komen?
Ik kan er alleen maar naar gissen.
Reputatie 3
Badge
Helemaal eens met de TS. Er is volgens mij geen enkel topic waar Brandje niet op gereageerd.

Goed hoor dat je anderen helpt, zeker mee doorgaan. Maar vind het ook erg jammer dat vaak jou mening centraal moet staan.
Ik ben het best wel beu als ik ergens mee aan komt dat het door een paar mensen (je bent zeker niet de enige) al gelijk de grond in getrapt met worden voor iemand het van Eneco het maar kan lezen.

Zal dan ook gelijk voorbeelden noemen:
- Ik wens een apple watch app, de eerste reacties zijn gelijk dat niemand erop zou zitten wachten en Eneco moet eerst andere prioriteiten afwerken. Vervolgens slaat heel het topic over naar een ander onderwerp.
- Iemand vraagt om homekit support, die gene krijgt ook weer te horen dat er eerst scenes moeten komen op Toon en vervolgens gaat het topic over een compleet ander onderwerp.

IEDERE keer moet het maar weer om jou draaien, het lijkt wel of het jou forum is inmiddels.
Iets minderen mag best wel, volgens mij zit je op F5 te rammen tot er een nieuw bericht geplaatst wordt.
Reputatie 7
Badge +8
gvanderwindt wrote:

Helemaal eens met de TS. Er is volgens mij geen enkel topic waar Brandje niet op gereageerd.

Goed hoor dat je anderen helpt, zeker mee doorgaan. Maar vind het ook erg jammer dat vaak jou mening centraal moet staan.
Ik ben het best wel beu als ik ergens mee aan komt dat het door een paar mensen (je bent zeker niet de enige) al gelijk de grond in getrapt met worden voor iemand het van Eneco het maar kan lezen.

Zal dan ook gelijk voorbeelden noemen:
- Ik wens een apple watch app, de eerste reacties zijn gelijk dat niemand erop zou zitten wachten en Eneco moet eerst andere prioriteiten afwerken. Vervolgens slaat heel het topic over naar een ander onderwerp.
- Iemand vraagt om homekit support, die gene krijgt ook weer te horen dat er eerst scenes moeten komen op Toon en vervolgens gaat het topic over een compleet ander onderwerp.

IEDERE keer moet het maar weer om jou draaien, het lijkt wel of het jou forum is inmiddels.
Iets minderen mag best wel, volgens mij zit je op F5 te rammen tot er een nieuw bericht geplaatst wordt.

Je had me wel bij naam mogen noemen, geen probleem.. Ik steek het inderdaad niet onder stoelen of banken dat ik absoluut geen fan ben van Apple.. Alles wat daarmee te maken heeft..
Apple support op Toon vind ik ook absoluut geen goed idee... Juich het dan ook absoluut niet toe.. :)

Er zijn zat van andere mogelijkheden die nog eerst gemaakt dienen te worden, of kunnen worden gemaakt..

- Tijdschemas voor slimme stekkers.

- Waterverbruik over de hele dag (Zelfde concept als Gas.)

- Water druk van de CV.

Is niks persoonlijks, ik heb gewoon niks met Apple 😉
Badge +5
@gvanderwindt. Ik heb wel wat met Apple, echter niet met de Apple Watch, maar een gruwelijke hekel aan het feit dat Eneco zijn zaakjes niet af maakt en we vervolgens jaren moeten wachten op de juiste werking van simpele schakelschema's, nu ook weer via Toon®️ en Triggi's samenwerking en de keren dat het service centrum eruit ligt. Bar en boos.
Laat dat eerst eens in orde komen en ga dan voorzichtig aan iets nieuws beginnen Eneco. Voor mijn part HomeKit of een Beveiliging maar alsjeblieft coach dat dan ook en niet zoals het Waterverbruik.
Dat mijn reactie afstraalt op jouw verzoek om meer met Apple WATCH OF Home kit te doen geeft mij de neiging om aan de handrem te trekken voor nieuwe Nog meer half werk.
Vervelend voor anderen geeft ik toe. Zal me er eens op toeleggen dit naast me neer te leggen.

Verder moet de TS zich wel binnen de lijnen van fatsoen houden en to the point blijven vind ik. Als het zo over komt kan daar best wel een kern van waarheid in zitten maar blijf bij hoe jij dat ervaart.
Bekijk het ook eens van de andere kant, menigeen wordt prima op een vriendelijke manier (te?) snel geholpen en je zult maar eens op Eneco moeten wachten als je een storing hebt of in de kou.
Reputatie 7
Badge +7
Volgens mij gaan @ Arno01 en @peterharte , @ gvanderwindt,
hun boekje ver te buiten.
een rapportage is dan zo maar ineens mogelijk !!!
wees blij dat er snel en goed gereageerd word.

en dat daardoor al vele forum leden / Toon bezitters geholpen zijn en worden
het is wel erg als je daar jaloers op moet zijn (net kleine kinderen):D
dat noemt zich dan volwassenen :8
Badge
@jvdl

Pot verwijt de ketel? Je doet exact hetzelfde door anderen te veroordelen. (kleine kinderen...)
Als ik instemmend reageer ben ik eerlijker dan diegene die anoniem liked. Mijn manier van (vrijheid van) meningsuiting zonder directe belediging. Ik denk dat een moderator dit draadje even moet verwijderen om de lieve vrede....

mvg,
Reputatie 5
Badge +1
Een forum is bedoeld om mensen met problemen te helpen, persoonlijke ego's zijn niet relevant. Waarom zou je je eigen druk maken als een collega forumlid eerder heeft gereageerd dan jezelf, lekker belangrijk allemaal. Het is geen wedstrijd waar je aan deelneemt! :@

En ja, de een heeft meer kennis van zaken dan de ander, de een heeft meer vrije tijd dan de ander. Leer gewoon van de kennis die een ander bezit en jij misschien mist. Zo leren we van elkaar. Elkaar lopen afzeiken heeft geen enkele toegevoegde waarde voor een forum. Het is waarachtig toch geen kleuterschool waar we mee bezig zijn, kom op zeg, we zijn volwassen.

Zijn sommige reageerders nu ook volwassen genoeg om hier hun excuus aan te bieden voor hun misplaatste opmerking(en)? We gaan het meemaken. En laat je persoonlijke frustraties thuis, bezoek anders het forum niet meer, zijn we hiermede gelijk verlost van deze onzinnige discussies!
Ton63 wrote:

Een forum is bedoeld om mensen met problemen te helpen, persoonlijke ego's zijn niet relevant. Waarom zou je je eigen druk maken als een collega forumlid eerder heeft gereageerd dan jezelf, lekker belangrijk allemaal. Het is geen wedstrijd waar je aan deelneemt! :@

En ja, de een heeft meer kennis van zaken dan de ander, de een heeft meer vrije tijd dan de ander. Leer gewoon van de kennis die een ander bezit en jij misschien mist. Zo leren we van elkaar. Elkaar lopen afzeiken heeft geen enkele toegevoegde waarde voor een forum. Het is waarachtig toch geen kleuterschool waar we mee bezig zijn, kom op zeg, we zijn volwassen.

Zijn sommige reageerders nu ook volwassen genoeg om hier hun excuus aan te bieden voor hun misplaatste opmerking(en)? We gaan het meemaken. En laat je persoonlijke frustraties thuis, bezoek anders het forum niet meer, zijn we hiermede gelijk verlost van deze onzinnige discussies!

Een mooie samenvatting!
Een excuus voor misplaatste en respectloze "afzeik"-opmerkingen van de ts zullen wel niet volgen......
Reputatie 3
Badge +3
Brandje wrote:

Een excuus voor misplaatste en respectloze "afzeik"-opmerkingen van de ts zullen wel niet volgen......

In ieder geval niet van mij/ons. Met "ons" bedoel ik degene die positief op mijn bericht hebben gereageerd via PB. Ik ben blijkbaar niet de enige die er zo over denkt.:@
Arno01 wrote:

Brandje wrote:

In ieder geval niet van mij/ons. Met "ons" bedoel ik degene die positief op mijn bericht hebben gereageerd via PB. Ik ben blijkbaar niet de enige die er zo over denkt.:@

Daarmede geef je dus aan respectloos jegens mij een reactie te plaatsen en te volharden.
En dan doel ik uiteraard in je openingsreactie gebruikte bewoordingen.
Hoe je er over denkt en welke mening je hebt, die misplaatste uitingen dien je achterwege te laten. Als dat zou gebeuren ontstaat er een zuivere dialoog en respectvolle discussie. Kennelijk moet je op dat gebied nog veel leren.:@
Schande!

Gelukkig zijn er voldoende respectvolle reacties, die het tegendeel van jouw stelling bewijzen.
Geeft goede moed om gewoon door te gaan met het helpen en ondersteunen van forumleden:D
Reputatie 5
Badge +6
Einde discussie (hoop ik)
Reputatie 3
Badge
Laten we het op een gelijkspel houden 😃
Hoi Reinoud,

Lijkt me geen goed idee.

Mij zal je niet betrappen op een reactie voorzien van respectloze uitingen in den beginne.
Ook in deze discussie houd ik mij daar verre van.

De ts verwijt ik dat dus wel! Dat hij dit topic start heb ik geen enkele moeite mee.
Het onderwerp is best een leuke discussie.
Reputatie 4
Badge +2
Hallo allemaal,

Het forum is een plek waar iedereen zich welkom kan voelen. Een plek waar we met z'n allen vragen beantwoorden, ideeën delen, mee-denken of gewoon gezellig met elkaar praten. Voor mij staat een open en eerlijke discussie bovenaan, met de belangrijke voorwaarde dat deze met respect gevoerd wordt. Dit topic vind ik daar helaas geen voorbeeld van. Het ene forumlid is actiever dan het ander en dat is ieders goed recht. Als er al een reactie is gegeven op een vraag, staat het een ieder vrij om daar ook op te reageren en het antwoord aan te vullen en misschien beter te maken.

Hierbij sluit ik dit topic. Het is een discussie waar geen winnaar of verliezer in is. Het is een discussie die aantoont dat respect voor elkaar belangrijk is. Laten we dat met z'n allen proberen te doen, dat wordt het Eneco Forum écht een plek waar iedereen zich thuis voelt.

Bedankt!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen