1 oktober naar variabel tarief | Eneco Community
vraag

1 oktober naar variabel tarief

Reputatie 3
Badge +1
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
Geen vast contract meer voor mij, per 1 oktober variabel.
Kreeg gelijk een ophoging van 0,95 Eurocent op mijn maandbedrag.
Waarop gebazeerd?
Ga me er natuurlijk niet druk over maken maar ben benieuw als de olieprijzen gaan zakken of de exangerate Euro Dollar of de zachte winter of dan ook mijn maandbedrag door Eneco wordt aangepast?

Blijft toch koffiedik lijkt mij, ik denk dat die Euro per maand wel eens 3 Euro per maand minder zou kunnen worden als we een tropische zomer krijgen in 2016 en mijn panelen meer opleveren dan door Eneco ingeschat.

Ik zeg koffiedik:D

6 Reacties

Hoi Stan,

Long time no see...........
Lekker he weer ouderwets variabel; straks weer verlaging gastarieven; voorlopig zit je gewoon goed.

Ik hoop dat je lekkere koffie hebt gezet van de koffiedik die je nu zit te bekijken.......:P

Die €0.95 zal dat niet in de afronding zitten??
Reputatie 7
Badge +6
@Stansat

Normaal passen we je termijnbedrag niet tussentijds aan wanneer je veranderd van contract, in dit geval staat deze nog op hetzelfde bedrag als voorheen.Heb je een brief gekregen waar het anders op vermeld stond?
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Stan,

Lekker he weer ouderwets variabel; straks weer verlaging gastarieven; voorlopig zit je gewoon goed.

Ik hoop dat je lekkere koffie hebt gezet van de koffiedik die je nu zit te bekijken.......:P

Hi Ton,

Tja beetje druk gehad op werk, freelancer, nu effies rustiger..
Afronding? Nee dat ken Eneco niet, Echt van 34,- naar 34,95 lachwekkend obenullig.

Maar het signaal is duidelijk: je bent duurduur uit met variabel wil dit suggeren.
Haha, ik blijf in varaibel geloven, je kunt gewoon niet in je glazen bol kiken en bijvoorbeeld 3cjaar vooruit kijken.
Wie had kunnen voorspellen dat de olieprijs gehalveerd zou worden?

Ton "glazen bol"

Lekker bakkie koffie zeg
Reputatie 3
Badge +1
@Stansat

Normaal passen we je termijnbedrag niet tussentijds aan wanneer je veranderd van contract, in dit geval staat deze nog op hetzelfde bedrag als voorheen.Heb je een brief gekregen waar het anders op vermeld stond?

Goedemorgen Folkert,.

Een mail met de mededeling dat mijn maandbedrag is aangepasr met 0,90 cent.

Zie:Uw termijnbedrag is aangepast naar € 34,90. In de bijlage vindt u meer informatie over uw termijnbedrag.

Geef helemaal niets hoor, ik reken op die superzomer volgend jaar.:D
Reputatie 7
Badge +6
Hi Stansat,

Dan heeft ons systeem dat weer naar beneden afgerond, wat betreft die zomer daar houd ik je aan 😉
Hoi Stan,

Hi Ton,

Tja beetje druk gehad op werk, freelancer, nu effies rustiger..
Afronding? Nee dat ken Eneco niet, Echt van 34,- naar 34,95 lachwekkend obenullig.

Maar het signaal is duidelijk: je bent duurduur uit met variabel wil dit suggeren.
Haha, ik blijf in varaibel geloven, je kunt gewoon niet in je glazen bol kiken en bijvoorbeeld 3cjaar vooruit kijken.
Wie had kunnen voorspellen dat de olieprijs gehalveerd zou worden?

Ton "glazen bol"

Lekker bakkie koffie zeg

Oké Stan,

Duidelijk! Het zat dus echt in de afronding en inderdaad (Folkert zei het al) dan rond het voorschotsysteem het weer van naar ronde bedragen.
Toch mooi dat je nu van dat 3 jarige contract af bent!

Als straks de gasprijzen weer dalen en stroom misschien ook, dan kan je altijd nog een contract nemen van bv 1 jaar, wat bv Consumentenbond ook al jaren adviseert!
Uiteindelijk zal er toch ooit een bodemprijs bereikt worden.
Maar vergeet de opslagbelasting ook even niet die lekker verhoogd gaat worden!

Ik hoop dat de zomers niet TE tropisch gaat worden; de bruto opwek loopt dan wel terug ivm de temperatuur stijging van de panelen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen