Home
Vrienden van Toon

Vraag: Electriciteitsverbruik weergave op de Toon

leohamar Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten leohamar heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt
Reacties: 2

19 mei 2017, 09:35

Het electriciteitsverbruik weergave op de Toon is sinds enkele weken véél hoger dan daarvoor. Ik neem het ook gewoon met de hand op elke week en daar zie ik geen verandering dus er is iets aan de hand met de sensors of de Toon zelf. Af en toe houdt de weergave zelfs helemaal op. Als ik dan de controle heb gedaan met de sensors doet ie het wel weer maar dan geeft ie nog steeds veel te hoge waardes aan op de Toon.
Resultaten 1 tot en met 5 van 5
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 1809
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

19 mei 2017, 09:46

Sensor dient exact recht voor het spiegeltje te zitten om tot een goede meting te kunnen komen.. Als dit iets verschoven is, dan register tie het al niet meer goed.
    Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
  • KellyKelly

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Kelly heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 2387
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

19 mei 2017, 15:38

@leohamar,
    Vervelend! Heb je zoals mAiden adviseert, gecontroleert of de sensor goed zit?
    Wellicht helpt het ook Toon te resetten door de ketelmodule 1 min uit het stopcontact te halen.
  • leohamar Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten leohamar heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt
    Reacties: 2

20 mei 2017, 16:24

Toon heb ik gereset, dat helpt niet. De sensor verschuift een beetje dus dat zou kunnen dat ie niet altijd even goed zit. Is het mogelijk dat ik nieuwe houdertjes voor de sensors kan krijgen? I heb het idee dat de lijmlaag niet helemaal goed meer is.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28453
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

20 mei 2017, 16:46

Dat is zeer goed mogelijk.
    Eneco verstrekt daar extra plakkers voor om die op je bestaande houders te plakken.
    Heb je ook de verpakking waar Toon® ooit in zat gecontroleerd, daar zit ook een reserve setje in.
    Groet Ton; Toon® v.4.3.20; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • DeniseMRDeniseMR

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten DeniseMR heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 421
    Toon-expert

Toon-expert

24 mei 2017, 13:59

@leohamar

Ah, dan zit de oorzaak waarschijnlijk in de plaatsing van de sensor. Ik heb zojuist een nieuwe houder inclusief stickers voor je besteld, zodat je deze opnieuw op je meter kan plaatsen. Een extra tip; zodra je de houder hebt opgeplakt en de sensor weer teruggeklikt, mag je de meteradapter nog 1 minuut uit het stroom halen. Hiermee worden de sensoren gereset.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Vrienden van Toon