Home
Vrienden van Toon

Vraag: Toon en Toon functionaliteiten in samenhang met IOS8 Homekit

Tags:

jvp Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jvp heeft ontvangen van andere leden.

100 terawatt
Reacties: 3391
Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Helpende Hand

Helpende Hand

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

24 september 2014, 22:07

Ios8 van apple is uitgerold. Gelukkig zijn de apps, toon op afstand en toon op tabled ios8 proof. Echter Ios8 heeft ook een nieuwe functie "Homekit" genoemd. In hoeverre gaat Toon en gerelateerde aanverwante zaken, met deze nieuwe functionaliteit werken?
De groe(n)ten van Jürgen ;-). Config: Geen Toon meer, slimme meter; Kampstrup 162NTA en LG gasmeter.
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
Resultaten 26 tot en met 43 van 43
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28741
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

29 april 2016, 22:34

De enige koppeling met Toon, die nu mogelijk is loopt via API.
    Dit wordt heden ten dage getest.
    Maar.......ook daar loopt de verbinding/koppeling via de App Toon op Afstand.
    Dus geen App, dan ook weef geen werkende API.

Gelukkig is dus App na al weer enige dagen stabiel, want na het aanklikken van de App is 2 seconden later de verbinding gerealiseerd.
    Ik hoop dat dat de storingen van enige dagen geleden nu definitief achter ons gelaten hebben.
    Groet Ton; Toon® v.4.4.21; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • MetalJesus

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten MetalJesus heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 100

9 september 2016, 01:32

Hoi! Oud topic, maar bumpity bump.

iOS 10 is (bijna) uit. Al maanden mee aan het spelen, en werkt prima. De nieuwe "Woning" app is flink uitgebreid, en er is nu een behoorlijke API beschikbaar. Dit werkt geniaal, zowel via WiFi als via een iCloud-tunnel over 4G heen.

Nu dit intussen zo uitgebreid is en bijna niet meer dichtgetimmerd zit, moet het redelijk makkelijk zijn voor Toon om ook te gaan babbelen met de Woning-app via die mooie API. En dat gewoon via WiFi, dus Z-wave vs Bluetooth is geen issue.

Gaat Eneco hieraan werken voor iOS 10? Dat zou wel fijn zijn, gezien alles dan optimaal op elkaar afgestemd kan worden. Wat ook fijn is dat de iPhone geo-fencing kan doen, terwijl Toon dat niet (echt) kan. Het zou een grote toevoeging zijn, en zeker met iOS 10 staat er technisch gezien niets meer in de weg voor Eneco om dit te ondersteunen.

Wel snap ik dat het ontwikkelen tijd en resources kost, dus als jullie het niet gaan ondersteunen snap ik dat... Maar het zou wel heel erg fijn zijn, en kost zo te zien relatief weinig manuren. Gezien andere energieleveranciers ook deze functies uitrollen, is het extra tof als Eneco niet achter gaat lopen natuurlijk. :)

Ik ben benieuwd of de nieuwe mogelijkheden en API's in Woning op iOS 10 Eneco over de streep halen om ondersteuning in te bouwen.

Fingers crossed? :)
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 1886
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

9 september 2016, 08:49

MetalJesus wrote:

Hoi! Oud topic, maar bumpity bump.

iOS 10 is (bijna) uit. Al maanden mee aan het spelen, en werkt prima. De nieuwe "Woning" app is flink uitgebreid, en er is nu een behoorlijke API beschikbaar. Dit werkt geniaal, zowel via WiFi als via een iCloud-tunnel over 4G heen.

Nu dit intussen zo uitgebreid is en bijna niet meer dichtgetimmerd zit, moet het redelijk makkelijk zijn voor Toon om ook te gaan babbelen met de Woning-app via die mooie API. En dat gewoon via WiFi, dus Z-wave vs Bluetooth is geen issue.

Gaat Eneco hieraan werken voor iOS 10? Dat zou wel fijn zijn, gezien alles dan optimaal op elkaar afgestemd kan worden. Wat ook fijn is dat de iPhone geo-fencing kan doen, terwijl Toon dat niet (echt) kan. Het zou een grote toevoeging zijn, en zeker met iOS 10 staat er technisch gezien niets meer in de weg voor Eneco om dit te ondersteunen.

Wel snap ik dat het ontwikkelen tijd en resources kost, dus als jullie het niet gaan ondersteunen snap ik dat... Maar het zou wel heel erg fijn zijn, en kost zo te zien relatief weinig manuren. Gezien andere energieleveranciers ook deze functies uitrollen, is het extra tof als Eneco niet achter gaat lopen natuurlijk. :)

Ik ben benieuwd of de nieuwe mogelijkheden en API's in Woning op iOS 10 Eneco over de streep halen om ondersteuning in te bouwen.

Fingers crossed? :)

Mag toch niet hopen.
    Toon® SW: 4.3.20 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

9 september 2016, 09:52

Er zijn nog zat andere zaken, waar we al maanden op wachten.......
    Groet Ton; Toon® v.4.4.21; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

9 september 2016, 09:54

Brandje wrote:

Er zijn nog zat andere zaken, waar we al maanden op wachten.......

Exact! Ik persoonlijk zie liever dat de watertest weer word opgepakt.. Zodat we ook ons waterverbruik in de gaten kunnen houden.

Ik ben ook heel benieuwd naar dinsdag, als de ketel app word gelanceerd voor Innovators
    Toon® SW: 4.3.20 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

9 september 2016, 11:15

Helemaal mee eens!
    En wat dacht je van scenes?
    Dat hoort los van Triggi op Toon® geïmplementeerd te worden.
  • mAiden

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

9 september 2016, 11:59

Inderdaad Brandje.. Dat zou je gewoon via Toon moeten kunnen programeren, zodat ook word geschakeld bij CV tussen Thuis, Slapen, Weg, Confort.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

9 september 2016, 13:25

mAiden wrote:

Inderdaad Brandje.. Dat zou je gewoon via Toon moeten kunnen programeren, zodat ook word geschakeld bij CV tussen Thuis, Slapen, Weg, Confort.

Maar ik bedoel met name de scenes voor Slimme Stekkers.
    Want met Triggy is het een drama sinds API Toon® zo beroerd werkt.
  • gvanderwindt

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten gvanderwindt heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 79
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

9 september 2016, 16:30

Jammer dat er zo negatief wordt gereageerd op de wensen van MetalJesus. Lijkt er haast erop dat jullie alleen prioriteit willen zien op jullie eigen wensen en niet die van een ander.

Het topic gaat over homekit en er wordt begonnen over zaken die helemaal niet gerelateerd zijn aan homekit.

Om even te reageren op MetalJesus:

Helaas, Apple eist een homekit chip en deze zit niet in Toon. Dat houdt dus in dat het simpelweg niet gaat werken out-of-the-box.
    Als Eneco deze functie wilt, zullen ze echt een nieuwe toon moeten uitbrengen die deze chip bevat.

Zo moest Philips ook hun bridge vervangen voor een nieuwe versie om homekit te ondersteunen.

Maar als je wel graag homekit wilt, dan moet je eens verdiepen in Domoticz. Dit kan je op een Raspberry draaien en kan de homekit chip emuleren, zodat je toch homekit kan gebruiken.
    Zo heb ik het dus opgelost dat ik nu tegen siri zeg dat ik weg ga, dat dan de verwarming omlaag gaat, rolluik dicht en licht uit.

Domoticz kan je veel meer dan waar Toon voor gebouwd is, dus zeker wat voor jou!
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

9 september 2016, 16:41

Een jaar geleden is de chip al aan de orde geweest.

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/toon-toon-functionaliteiten-samenhang-ios8-homekit-7629/index1.html#post71186

Dus daarom is een wens inzake HomeKit, zoals je zelf ook aangeeft, totaal zinloos.
    Afwachten uiteraard wat de nieuwe Toon® qua hardware aan boord gaat krijgen.

Logisch dat ik en anderen dan aangeven dat er door velen onder ons nog wensen liggen, zeker mbt de Simme stekkers, die al 2 jaar bestaan.
    Daar zou eens implementatie ernergie in gestoken kunnen worden, omdat dat WEL haalbaar is.
  • gvanderwindt

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten gvanderwindt heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 79
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

9 september 2016, 20:32

Brandje wrote:

Logisch dat ik en anderen dan aangeven dat er door velen onder ons nog wensen liggen, zeker mbt de Simme stekkers, die al 2 jaar bestaan.
    Daar zou eens implementatie ernergie in gestoken kunnen worden, omdat dat WEL haalbaar is.

Eens, maar daar hebben we andere topics voor.
  • mAiden

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

9 september 2016, 22:22

Brandje wrote:

mAiden wrote:

Maar ik bedoel met name de scenes voor Slimme Stekkers.
    Want met Triggy is het een drama sinds API Toon® zo beroerd werkt.

Dat bedoelde ik ook Brandje.
    Er is al voorwerk ervoor.. Pak de schema's van de CV (maandag 8uur op weg. Maandag om 17u op Thuis, etcetera)..
    Ik geloof daar best wat mee te halen valt..
    Geen API nodig. En mensen kunnen op tijd hun stekkers schakelen..

Persoonlijk vind ik het erg naar om te lezen dat dit soort dingen nogsteeds niet zijn geïmplementeerd.. Je koopt een stekker van €60,- je kan er alleen zelf mee schakelen en stroomverbruik opzien...
    Vandaar mij keuze voor een Broadlink slimme stekker.. Deze kan ik via een speciale app op tijd laten schakelen, en ik zie het actuele stroomverbruik..
  • M. Kanon

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten M. Kanon heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt
    Reacties: 1

19 november 2016, 18:08

https://youtu.be/__Bir64bfqc Je hebt wel een servertje nodig (raspberry PI, of Windows etc..)
  • hmay

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten hmay heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 179
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

19 november 2016, 19:00

Hier een leuk artikel hoe je dit moet doen:
    http://www.iculture.nl/nieuws/stappenplan-homekit-siri-raspberry-pi-homebridge/

In dit artkel wordt de verbinding gemaakt met een Nest thermostaat maar er is ook een plugin voor Toon op de site van homekit.
    Toon v3.7.8, Slimme Meters, Nefit Topline Aquapower II via Opentherm. Domoticz op een Raspberry Pi2.
  • Swetsenegger

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Swetsenegger heeft ontvangen van andere leden.

250 megawatt
    Reacties: 90
    Klant aan huis

Klant aan huis

11 januari 2017, 21:54

Als Eneco een Toon 2 uitbrengt met homekit integratie en een leuk update aanbod doet zou ik 'm zo kopen :)
    toon, slimme stekker, slimme rookmelder
  • Swetsenegger

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Swetsenegger heeft ontvangen van andere leden.

250 megawatt
    Reacties: 90
    Klant aan huis

Klant aan huis

11 januari 2017, 21:56

Overigens ben ik het ook eens dat met de bestaande integratie ook wel eens stappen gemaakt mogen worden zoals de slimme stekkers. En waarom inderdaad nog geen waterverbruik en overige producten van fibaro toevoegen. Toon heeft nog genoeg potentieel.
    toon, slimme stekker, slimme rookmelder
  • jvdl

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jvdl heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 3806
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

12 januari 2017, 00:20

Toon 1 heeft nog genoeg potentie :)
    mits de juiste programma,s er voor geschreven worden.
    veldtester en vernieuwer :) - c.v. ketel nefit econom line - solarpower 1050 watt .
  • J. Versloot

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten J. Versloot heeft ontvangen van andere leden.

250 megawatt
    Reacties: 24
    Klant aan huis

Klant aan huis

17 juni 2017, 23:04

Nu HomeKit geen speciale hardware encryption vereist kunnen we een update verwachten zodat de toon HomeKit gaat supporten? Of bijvoorbeeld iOS widgets voor zonnepanelen, temperatuur, lampen?

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Vrienden van Toon