Zon op toon met Enphase Envoy | Eneco Community
beantwoord

Zon op toon met Enphase Envoy

Toon eerste bericht

117 Reacties

Reputatie 3
Ik word hier niet veel wijzer van.
Ik heb van de week iets van 3 keer gesproken met iemand voor een afspraak voor een monteur en telkens kon het niet geregeld worden op zaterdag of ben ik niet teruggebeld nadat er gekeken ging worden of er een monteur toch nog even tijd had..
Donderdag voor het laatst gebeld om een afspraak te maken en toen ben ik niet teruggebeld.

Valt me eerlijk een beetje tegen deze ondersteuning en dan vooral op een nieuw onderdeel dat nog niet veel geïnstalleerd is.

Kan @Folkert misschien iets voor mij betekenen?
Hoi Kevin,
Tsjonge wat gaat dit stroef zeg, terwijl het vrijwel zeker is dat er foute installatie is geweest.
Je had toch ook het telefoonnr van het Installatiebedrijf zelf?
Heb je die ook nog even gecontact?
Reputatie 3
Die heb ik van de week nog gebeld, en die hebben mij nog gebeld. En dat drie dagen deze week, misschien 4 of 5 keer met hun gesproken.
Oké, duidelijk!
Dus zelfs als Folkert heeft gebeld met ze zijn ze bijna niet te gewegen om bij wijze van uitzondering op zaterdag te komen om een fout geplaatste module te herstellen.
Of de moderator die nu online is daar verbetering in kan brengen betwijfel ik.
Dan wordt het toch wachten tot volgende week.
Erg frustrerend hoor😢😢
Reputatie 3
Wachten tot volgende week zeg je.
Voor m'n gevoel word het wachten tot volgend jaar met dit tempo. En ik zie het al gebeuren, de rekening moet betaald worden maar de geïnstalleerde module werkt nog niet..
Dat zou treurig zijn!
@Folkert kennende laat hij dit echt niet over zijn kant gaan en zal volgende week echt wel de zaak proberen te regelen.
Kennelijk is er bij deze nieuwe module toch nu nog onvoldoende prioriteit en vooral onvoldoende kennis aan boord bij de installatiebedrijven van Eneco.
Daar kan je de klant niet de dupe van laten zijn.
Reputatie 5
Badge
@KevinFaun

Allereerst bedankt voor je geduld, want wachten is nooit leuk en zeker niet als je overal achteraan moet gaan. Ik snap dat het vertrouwen op dit moment wat minder is, maar vind je het goed als ik dit voor je uitzoek en je daar volgende week antwoord op geef?

Ik hou je hoogte.

Groet,
Mitchel
Reputatie 3
Mitchel wrote:

@KevinFaun

Allereerst bedankt voor je geduld, want wachten is nooit leuk en zeker niet als je overal achteraan moet gaan. Ik snap dat het vertrouwen op dit moment wat minder is, maar vind je het goed als ik dit voor je uitzoek en je daar volgende week antwoord op geef?

Ik hou je hoogte.

Groet,
Mitchel

Er zit weinig anders op denk ik.
Ik wacht je antwoord af, en zal zelf even wachten met bellen of er weer achter aan gaan.
Reputatie 5
Badge
@KevinFaun

Ik heb net het installatiebedrijf gesproken en zij laten weten hier druk bezig mee te zijn.
Je hebt een duidelijke wens gegeven om zaterdag een monteur te willen ontvangen. Zaterdag is een gewilde dag voor monteursbezoeken en daar dan de uitdaging om dit in te plannen. Ik heb gevraagd om hier extra naar te kijken, omdat je al even wacht. Ik kan je geen uitsluitsel geven voor een mogelijkheid.
Wil je toch snel geholpen worden, dan wil ik je vragen om te kijken naar eventueel een andere mogelijkheid om een monteur te ontvangen.

Groet,
Glenn
Reputatie 3
Glenn wrote:

@KevinFaun

Ik heb net het installatiebedrijf gesproken en zij laten weten hier druk bezig mee te zijn.
Je hebt een duidelijke wens gegeven om zaterdag een monteur te willen ontvangen. Zaterdag is een gewilde dag voor monteursbezoeken en daar dan de uitdaging om dit in te plannen. Ik heb gevraagd om hier extra naar te kijken, omdat je al even wacht. Ik kan je geen uitsluitsel geven voor een mogelijkheid.
Wil je toch snel geholpen worden, dan wil ik je vragen om te kijken naar eventueel een andere mogelijkheid om een monteur te ontvangen.

Groet,
Glenn

Heb ik net weer teruggebeld (had vanmiddag een oproep gemist van ze)
Heeft hij een optie voor komende zaterdag. Ik had namelijk aangegeven dat zaterdag of door de week na half 5 de voorkeur heeft.
Begint hij te vertellen over een repeater.
Nu lijkt mij niet dat het signaal het probleem is aangezien dat 5 sterren is en de qubino op 1 meter van de toon hangt, en dat heb ik dus aangegeven.
Toen moest hij met de technische afdeling bellen om het te hebben over de qubino en of die betreffende monteur daar wel aan mocht komen. Niet dus.
Hij zou gaan informeren bij de monteur die de vorige keer hier is geweest en wanneer die kan en heb ik aangegeven evt een keer na 3 uur ook wel kan.
Dus nu heb ik een afspraak staan voor volgende week dinsdag kwart over drie.
Hopelijk komt het dan goed en kan ik eindelijk mijn opwek en verbruik zien op de toon.
Jammer dat er over een repeater werd begonnen.
Dat is op die afstand uiteraard totaal overbodig.

Maar hoe dan ook nu is er dus een afspraak gepland.
Thums crossed dat er een monteur komt die van de nieuwste zWave module afweet.
Wordt vervolgd dus😎
Reputatie 3
Brandje wrote:

Jammer dat er over een repeater werd begonnen.
Dat is op die afstand uiteraard totaal overbodig.

Maar hoe dan ook nu is er dus een afspraak gepland.
Thums crossed dat er een monteur komt die van de nieuwste zWave module afweet.
Wordt vervolgd dus😎

Het is dezelfde monteur die hem heeft geïnstalleerd.
Hoi Kevin,
Ja dat las ik maar nu maar hopen dat dat ook zo is. Je gaat door dit hele gebeuren wel zwartgallig “denken”
Reputatie 3
Zojuist dezelfde monteur weer op bezoek gehad.
Hij gaf aan dat hij afgelopen weken zeker 30-40 van deze qubino meters heeft geïnstalleerd en allemaal zoals bij mij met de ingang naar de panelen.
Hij snapte niet dat het niet werkte en wou de oude methode installeren maar omdat ik het er over had toch nog eens proberen om hem "verkeerd om" te installeren.
Hij gaf nagenoeg direct aan dat er stroom werd opgewekt op de toon en dit verbaasde de monteur heel erg.
Hij was naar eigen zeggen flabbergasted dat hij het zo wel doet en andersom niet.

Hij heeft besloten het zo te laten zitten en gezegd dat ik het even in te gaten moet houden en de opwekking vergelijken met de app van de panelen.
Dus dat ga ik nu even doen en hopelijk is het nu zoals het wezen moet en is de opwek nagenoeg gelijk.
Reputatie 5
Badge +3
Nou dat klinkt fijn. 30-40 andere klanten waarbij het dus niet werkt :D

Fijn dat het bij jou nu wel werkt!
KevinFaun wrote:

Zojuist dezelfde monteur weer op bezoek gehad.
Hij gaf aan dat hij afgelopen weken zeker 30-40 van deze qubino meters heeft geïnstalleerd en allemaal zoals bij mij met de ingang naar de panelen.
Hij snapte niet dat het niet werkte en wou de oude methode installeren maar omdat ik het er over had toch nog eens proberen om hem "verkeerd om" te installeren.
Hij gaf nagenoeg direct aan dat er stroom werd opgewekt op de toon en dit verbaasde de monteur heel erg.
Hij was naar eigen zeggen flabbergasted dat hij het zo wel doet en andersom niet.

Hoi @KevinFaun,

Ongelofelijk dit Kevin.
Dan te bedenken dat het verkeerd om monteren toch echt bij de eerdere PRO’s zich ook voordeed en pas na omdraaiing alles perfect werkte.

Goed dat je hem kon overtuigen zeg!
En mooi dat nu de opwek dus wel goed binnen komt.
Idd ben ik het met @ThehogNL eens dat ik ook bij die andere 30 tot 40 stuks grote twijfels heb.

Uiteindelijk was dit een mooie testcase, die nu tot een goed einde is gebracht😎😎
Reputatie 3
Die andere 30-40 werken gewoon naar behoren.
Alleen bij mij niet, dus vandaar dat hij er zo verbaasd over was.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen