beantwoord

Zon op toon met Enphase Envoy

Toon eerste bericht

107 Reacties

Reputatie 2
Weer bellen? Ze snappen er daar niks van, die meter is er niet, de monteur is er niet geweest, dat soort uitspraken heb ik al gehad.
En ik zou deze week weer gebeld moeten worden als ze meer weten over hoe het nu wel zit..
Dat begrijp ik maar het verschilt wel wie je bij het Toon®️ Zon op Toon®️ team treft.
Zie je bellen niet zitten dan zou je de WhatsApp kunnen proberen.
Het Zon op Toon®️ team zou toch simpel weg met de monteurs moeten kunnen overleggen; ze weten tenslotte welke monteur bij jou is geweest...
Reputatie 2
Net weer gesproken met de helpdesk, en die zegt dat er weer een monteur moet komen.
Nu is het dus wachten tot die contact op neemt voor een nieuwe afspraak...
Tja dat wisten we uiteraard. In ieder geval goed dat de de monteur nu aansturen. Jammer had gister al gekund.
Maar had je nu wel iemand die begreep wat er aan de hand is??
Reputatie 2
Nope, niemand.
Ik kreeg zelfs de vraag of ik die module zelf heb gekocht en heb laten installeren!
Schijnbaar is het daar echt onbekend ofzo, ik snap het niet meer.
Maar je had het over support via Whatsapp, maar ik kan nergens iets vinden daarover.
Ik kan nu niks anders doen dan wachten op een telefoontje van de monteur om dan pas een afspraak te maken, en dat schikt natuurlijk nooit, en kan niet op een zaterdag..
Ja, ja dan vraag ik mij toch echt nu af waarom de "monteurs" wel op de hoogte zijn, maar Eneco zelf niet.
Jammer dat je op WhatsApp niet eerder reageerde.
Ik dacht dat je de mogelijkheid wel kende.

Je kan Webcare bereiken via WkatApp op 06 13 22 06 00
Dat is bereikbaar op werkdagen tot 18:00 uur.

Deze mogelijkheid geldt niet voor de monteurs.
Ze hadden je een telefoonnr van het Installatiebedrijf moeten geven, dan kon je zelf een afspraak maken.
Overigens kan er wel degelijk ook op zaterdag een afspraak gemaakt worden; niet iedereen kan vrij nemen........
Reputatie 2
Die optie van Whatsapp kan ik nergens terugvinden, maar ben het nu aan het proberen.
Maar het gaat wel vaker mis bij Eneco/toon..
De vorige keer dat ik problemen had met de toon had ik een nieuwere software versie dan dat er uit was volgens de helpdesk op dat moment. Dat duurde toen ook vrij lang voor duidelijk was dat ik een update had gehad die net uit was gekomen die ochtend.
Nu een nieuw type kWh meter, en daar is ook niemand wat van bekend.
Erg slordig allemaal!
Als je de Webcare van Eneco even als contactpersoon aanmaakt, kan je snel, indien mogelijk dus een WhatsApp sturen.
Je kan uiteraard geen mobielgesprek met dat 06 nummer voeren.
Reputatie 2
Heb ik al gedaan, maar na 10 minuten nog geen antwoord op de vraag of iemand bekend is met de nieuwe qubino module.
Het kan soms even duren, als men daar even niet door heeft dat WhatsApp wordt gebruikt.
Tot 18:00 uur kan je nog gewoon een reactie krijgen.
Als je een reactie krijgt vraag dan ook of je het telefoonnr mag hebben om zelf de afspraak te maken.
Reputatie 2
Badge +1
Brandje wrote:

Maar @KevinFaun waarom toch niet gewoon weer even met het Toon®️ team gebeld?
Het verkeerd aansluiten is nu eenmaal meer voor gekomen; een monteur sturen is dan enige oplossing.

Omdat het blijkbaar lastig is de telefoon werknemers te overtuigen van z'n bijzondere nieuwe aansluiting. Ze kennen daar de zwave kwh meter niet en weten geen monteur te vinden die het wel snapt. Proberen houdt een keer op.

Het is wel bijzonder dat de huidige moderators hier nog niet gereageerd hebben.
Reputatie 2
Geen reactie meer gehad op Whatsapp..
En omdat de moderators nog niet hadden geantwoord had ik je gevraagd het aan te kaarten in het andere topic.
In de hoop dat het dan onder hun aandacht kwam
Aii jammer Kevin.
Maar dan kan je morgen ook nog een reactie krijgen. Denk dan aan het vragen van het telefoonnummer.
De ervaring leert dat die weg (als jij belt dus) de snelste is.
Reputatie 7
Badge +6
@KevinFaun

Kun je je klantnummer aanvullen in je profiel? Dan kijk ik voor je na bij wie we de opdracht hebben uitgezet.
Reputatie 2
Folkert wrote:

@KevinFaun

Kun je je klantnummer aanvullen in je profiel? Dan kijk ik voor je na bij wie we de opdracht hebben uitgezet.

Gedaan
Reputatie 7
Badge +6
@KevinFaun

Dank voor het aanvullen van je klantnummer! Ik stuur je het telefoonnummer van ons installatiebedrijf via een privébericht, dit kan namelijk per regio verschillen.
Reputatie 2
Ik zou vandaag teruggebeld worden voor een afspraak, zal ik dat telefoontje niet eerst even afwachten?
Reputatie 2
Dank je, maar zijn de monteurs op de hoogte van het probleem of de qubino meter?
En is er inmiddels niemand die kan vertellen hoe hij aangesloten dient te zijn?
Reputatie 7
Badge +6
@KevinFaun

Ik heb voor de zekerheid even met de installateur gebeld, en er voor gezorgd dat de monteur er van op de hoogte is dat je de nieuwe Qubino meter hebt.
Kijk top!😎
Nu zijn we op de goede weg!
Nu zal het ongetwijfeld goed komen.
Reputatie 2
Badge +1
@Folkert goed werk! Kan/mag je aangeven in hoeverre deze qubino nu al standaard is en hoeveel er al geplaatst zijn? Wordt de oude manier nog gebruikt of is het nu alleen op de qubino manier?
Reputatie 7
Badge +6
@ThehogNL

De oude manier wordt momenteel ook nog gebruikt, sinds vorige week zijn er door monteurs voor het eerst Qubino's geplaatst. Exacte aantallen heb ik niet maar het gaat hooguit om enkele tientallen.
Reputatie 2
Badge +1
Gaat het dan wel de 'nieuwe' optie worden of alleen als de oude methode niet geschikt is?
Reputatie 2
Ik vermoed als nieuwe optie. Ik zou niet weten waarom de oude optie bij mij niet zou kunnen, ik heb alles gewoon bij elkaar in de meterkast dus zou die gewoon moeten kunnen.
Die andere methode had ik overigens ook verwacht aangezien ik daar foto's van had gevonden op dit forum.
Reputatie 2
Ik word hier niet veel wijzer van.
Ik heb van de week iets van 3 keer gesproken met iemand voor een afspraak voor een monteur en telkens kon het niet geregeld worden op zaterdag of ben ik niet teruggebeld nadat er gekeken ging worden of er een monteur toch nog even tijd had..
Donderdag voor het laatst gebeld om een afspraak te maken en toen ben ik niet teruggebeld.

Valt me eerlijk een beetje tegen deze ondersteuning en dan vooral op een nieuw onderdeel dat nog niet veel geïnstalleerd is.

Kan @Folkert misschien iets voor mij betekenen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen