Zon op Toon en de extra kosten die niet gemeld waren in een eerder telefoongesprek | Eneco Community

Zon op Toon en de extra kosten die niet gemeld waren in een eerder telefoongesprek

• 14 februari 2019
  • 3 reacties
  • 148 Bekeken

Na een telefoongesprek en bezoek op de website tot de conclusie gekomen dat men in het verleden mij verkeerd heeft voorgelicht. Toon zou zonder problemen werken met zonnepanelen, maar er is nooit verteld dat er een extra module nodig was. Nu krijgen wij binnenkort de panelen en mag er nog even geld afgetikt worden naar Eneco om dit werkend te krijgen.

Onderstaande mail is dan ook naar toon@eneco.nl gestuurd en ik wil mensen waarschuwen duidelijk navraag te doen aangezien dit een leuk addertje onder het gras is waar ik dan ook niet op zit te wachten.

Beste klantenservice,

Helaas ben ik er achter gekomen dat ik wederom extra kosten moet maken om mijn Toon goed met mijn toekomstige zonnepanelen te laten werken.
Ik mag nu opeens € 99,95 gaan betalen om dit werkend te maken, terwijl dit in het verleden niet gemeld is.

Daarnaast heb ik al een keer mijn Toon laten vervangen (waarvoor ik ook nog heb mogen betalen), omdat de update was vast gelopen waar ik zelf ook geen invloed op had.

Ik voel mij dus redelijk benadeeld, en zie hier alleen een verdienmodel voor Eneco in over de rug van de klant.

Ik ben dan ook benieuwd of jullie nog mogelijkheden zien met tegemoetkoming of dat ik na einde contract toch maar naar wat anders op zoek mag gaan.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
@Kevin Schepers

Welkom op het Eneco forum en goed dat je je ervaring hier met ons deelt. Je zonnepanelen zijn inderdaad zonder problemen uit te lezen via Toon als je hier de uitbreiding 'Zon op Toon' bij aanschaft. Uiteraard is het niet prettig als blijkt dat dit niet met je is gedeeld 😞. De uitbreiding is echter niet gratis en dient door een ieder betaald te worden. We kunnen dan ook niets met de kosten die voor een ieder hetzelfde is.

Wat betreft je klacht over de betaling voor het vervangen van je Toon. Uit de notitie, n.a.v. het contact dat je met ons hebt gehad, lees ik dat dit heel netjes met je is opgelost. Spijtig dat je dit niet zo ervaart 😞.

Groet, Urgel
@Urgel

volgens mij klopt het verhaal niet helemaal.

Ik heb destijds bij de defecte toon aangegeven dat dit kwam door de update en niet door enig toedoen van mij. Daarnaast mag je van een dergelijk product toch echt wel een levensduur langer dan een paar jaar verwachten, maar helaas. In eerste instantie waren er ook geen kosten gemeld voor het vervangen, maar die kwamen achteraf. Na veel wikken en praten is dat destijds verminderd en dat heb ik ook onder protest geaccepteerd. Dus ja een oplossing maar of dit een volledig nette oplossing is laat ik verder maar in het midden.

nu kunnen we hier een hele discussie over voeren maar het lijkt mij handig om dit of telefonisch of per mail te doen.

ik heb dit topic aangemaakt om mensen te waarschuwen zodat ook zij niet geconfronteerd worden met kosten die vooraf bij de aanschaf van Toon niet vermeld zijn.
Reputatie 6
Badge +3
Voor niks gaat de zon op moet je maar denken. Als je een defecte toon laat vervangen vind ik wel dat jij ook de plicht hebt om te vragen of dat wel gratis is. En als je zon op toon zou kunnen krijgen ook dan dien je zelf ook wel te vragen 'is dat wel gratis?'.
Staat los van dat ook Eneco natuurlijk dat zonder te vragen ook moet aangeven. De fout ligt dus vind ik bij beide partijen.

Nou vind ik wel dat als jouw Toon stuk gaat door een update geleverd door de leverancier jij nooit de kosten zou moeten betalen voor vervanging als bij de update geen disclaimer staat. Dat je uiteindelijk die kosten wel betaald hebt en dan nu ineens voor kosten voor zonoptoon wordt gejaagd is dan wel zuur inderdaad. Het is opzich mogelijk om zelf zonoptoon te installeren (of door een bevriende electricien). De kosten zijn dan aanzienlijk lager gezien er genoeg goedkopere kwh-meters te krijgen zijn.

Reageer