Zon op Toon: de zon is bij Eneco nog niet opgekomen.... | Eneco Community
beantwoord

Zon op Toon: de zon is bij Eneco nog niet opgekomen....

• 3 september 2018
  • 21 reacties
  • 409 Bekeken

• Liefhebber (level 10)
  • 24 reacties
de 21 zonnepanelen zijn op mijn dak geplaatst, alles werkt.
Gelijktijdig heb ik Zon op Toon aangevraagd, het contract heb ik op 21 aug toegestuurd gekregen.
Volgens de mail bij het contract hoef je daarna verder niets meer te doen en wordt er binnen een week een afspraak gemaakt voor de installatie van Zon op Toon.
Na een week maar eens een mail gestuurd, geen reactie.
Vervolgens heb ik gebeld en kreeg het volgende antwoord: "helaas mijnheer, uw aanvraag is wel bij ons binnen gekomen, maar abusievelijk is de aanvraag niet naar onze installateur doorgestuurd. Wij gaan er gelijk achter heen".
Maar daarna blijft het donker, geen reactie, geen antwoord op de mail, geen bericht van de installateur.
De Zon is bij Eneco nog niet opgekomen...... 😞
icon

Beste antwoord door Rodney 4 september 2018, 11:06

Hi @ArjanK,

Bedankt voor jouw reactie, mooi investering heb je gedaan! Wel zonde uiteraard dat het zonnetje nu spreekwoordelijk achterwege blijft. Ik zie dat hierover op 30 augustus voor het laatst contact is geweest met mijn collega's van onze afdeling Toon. Naar aanleiding van dit gesprek is actie uitgezet om je hier alsnog zo snel als mogelijk mee van dienst te zijn. Ik reken erop dat je hierover meer verneemt, zodra er nieuws is.

Voor eventueel rechtstreeks contact hierover met mijn collega's van Toon, kun je ook hier terecht, per e-mail op toon@eneco.com of telefonisch 088 - 895 59 59 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).
Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi @ArjanK,

Bedankt voor jouw reactie, mooi investering heb je gedaan! Wel zonde uiteraard dat het zonnetje nu spreekwoordelijk achterwege blijft. Ik zie dat hierover op 30 augustus voor het laatst contact is geweest met mijn collega's van onze afdeling Toon. Naar aanleiding van dit gesprek is actie uitgezet om je hier alsnog zo snel als mogelijk mee van dienst te zijn. Ik reken erop dat je hierover meer verneemt, zodra er nieuws is.

Voor eventueel rechtstreeks contact hierover met mijn collega's van Toon, kun je ook hier terecht, per e-mail op toon@eneco.com of telefonisch 088 - 895 59 59 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).
Reputatie 1
Badge +2
Sorry, maar ik kan deze topics maar beter niet lezen. Het is wel zo, dat eenmaal op de community dat er meteen een antwoord komt van Eneco. Prima hoor. Maar waarom niet via de gewone weg. Ik heb hetzelfde 2x gehad, alsmaar laten wachten, zeker structureel bij Eneco.
Er kan natuurlijk wel eens wat fout gaan en dat is in de reactie voor jou uitgelegd. Dus daarom start men ook vaak een topic voor een oplossing of verdere hulp?
Men start meestal geen topic om te vertellen hoe mooi het weer is of hoe goed dat Eneco het doet, toch.....

Het is aan de ts om even telefonisch contact op te nemen; zo simpel is het.
Reputatie 7
Badge +5
@L.J.F. de Ruiter & @Brandje

Heren, bedankt voor jullie deelname aan het topic. Ik heb de meeste berichten wel moeten verwijderen, aangezien deze verder niks aan het topic toevoegen. Het vriendelijke verzoek hier in de toekomst rekening mee te houden.

Fijne avond!
Helemaal goed Denise!
Reputatie 1
Badge +2
Beste Denise, ik zal er zeker rekening mee houden, ben een vredelievend mens en wars van ruzies. Heb me ook in de discussie aan de topic gehouden, maar omdat het vaak over geen antwoord krijgen ging, was ik daar kritisch over. Volgens mij mag dat en hoort ook bij de topics die over dat onderwerp gaan.
Ook een fijne avond en gezellige discussies.
Reputatie 1
Badge +2
In deze topic meldt ArjanK zonnepanelen te hebben aangeschaft en er gelijk zon op toon te hebben bijbesteld. Hij zegt zelf daar een tijdje op te hebben moeten wachten en zelfs na nog een mail met antwoord dat de mail laat binnen is gekomen wordt het "donker" (citaat). Maar eenmaal op de community en het is meteen, dezelfde dag nog, opgelost. De community en de moderatoren werken dus perfect, een pluim, een compliment. Ik heb kritiek op het slechte antwoorden dan wel het lange wachten van de klantenservice, maar in de community met een topic werkt het echt perfect. Chapeau, ik hoop dat ik dat compliment mag geven, het is echt gemeend, overal waar ik in het forum klachten lees, wordt het snel door de moderatoren opgelost. En dat is een unicum, ga zo door.
Waren er maar meer complimentjes inzake de werking van deze community!
Dat is wat ik eerder ook bedoelde, toen er wat negatief over de veelheid van geuite klachten werd gesproken.
Dat is nu eenmaal evident aan een forum.
Af en tie een compliment over hoe het vaak snel en goed wordt opgelost is dan ook zeer welkom.
Reputatie 1
Badge +2
Beste Brandje, een compliment kan nooit kwaad, maar we zijn het niet gewend ze te krijgen. Mijn complimenten ook aan jou zijn echt gemeend, zit niets achter.
Ik doe aan veel communities of forums of discussies mee
Voor mij is belangrijk dat het gezellig en vriendelijk is, en men elkaar respecteert.
Er zijn regels voor, staan ook bij deze community.

In online communities komen mensen met gedeelde interesses samen om kennis en ervaringen te delen en elkaar direct of indirect te helpen in het verwezenlijken van doelen, verwachtingen en activiteiten door middel van het delen van informatie en ideeën, waarmee zij bijdragen aan het duurzaam ontwikkelen van een gemeenschap”
Het opzetten van een community is iets wat de afgelopen jaren steeds populairder is geworden.
En ook vind het leuk te doen. Dus verder zand over de meningsverschillen. Groeten Leo.
Fijn omdat te horen Leo!
Want juist ik probeer hier op deze community, uiteraard samen met andere leden en soms moderators, de helpende hand te bieden.
Dat is de kracht van deze community!??

Ik wens je een fijne dag!
Met belangstelling heb ik de reacties gelezen op mijn post waarin ik aangaf dat de Zon bij Eneco nog niet opgekomen was.
Als je een berichtje op dit forum plaatst, dan zouden alle problemen snel opgelost zijn..., zo las ik in diverse reacties hierboven.

Helaas, niets is minder waar:
  • op 21 aug zendt Eneco het contract voor Zon op Toon naar mij toe en meldt daarbij "u verneemt binnen een week het bericht van installatie". Resultaat: geen reactie.
  • na een week een mail gestuurd: geen reactie.
  • op 30 aug heb ik gebeld met de klantenservice van Eneco: er wordt nu direct actie ondernomen. Resultaat: geen reactie.
  • op 4 sep een mooie reactie van moderator Rodney op dit forum nav mijn post:"wat heb je een mooie investering gedaan, er is actie uitgezet". Resultaat: geen reactie.
Kortom: het blijft donker bij Eneco en de zon is is nog niet opgekomen 😞
Een mooie samenvatting!
Gelukkig komt de zon wel echt elke dag op!
We willen tenslotte graag stroom opwekken en eventueel terugleveren. Gelukkig voor jou werkt dat ongetwijfeld; alleen nu wil je ook inzicht hebben.

Inderdaad worden veel hier gestarte problemen opgelost. Geldt ook uiteraard voor jouw Zon op Toon®️ issue. Dat blijkt uit de laatste actie van een moderator.

De aanvragen voor Zon op Toon®️ hebben helaas, gezien meerdere meldingen hier en op het toonforum, een vertraging opgelopen.
Dat is pech hebben en daar zit jij nu even midden in.

Wellicht dat er morgen een nadere status bekend is.
Eén ding is dus zeker, er is aandacht voor je aanvraag!??
als er vertraging is door teveel aanmeldingen, dan kan ik dat begrijpen, als Eneco dat even laat weten.
Maar verschillende keren beloven: er wordt actie ondernomen en vervolgens niets meer horen, dat komt niet goed over.
Of dat door veel aanmeldingen komt durf ik te betwijfelen.
Daarom is het altijd goed het forum in te schakelen en het digitaal vast gelegd te hebben.
Wellicht leert Eneco hier ook weer van en jij zelf kunt beter de voortgang bewaken.
Hi @ArjanK,

Beste Rodney,

mooie woorden, maar het schiet echt niet op. Ook bellen met het door jou aangegeven telefoonnummer levert niets op. Een vriendelijke mevrouw aan de telefoon die niets anders wist te melden dat mijn aanvraag in behandeling is..... In 3 weken komt er geen enkele reactie of actie van Eneco, niet op mijn telefoontjes, mail wordt niet beantwoord en ook ondersteunende antwoorden in dit forum leiden niet tot enige actie of bericht.
Het wordt langzamerhand een beetje onbehoorlijk van Eneco
Reputatie 7
Badge +5
@ArjanK

Ik lees net dat mijn mede moderator Folkert jou via het Toon forum verder heeft geholpen. Mijn excuses voor de vertraging die ontstaan is.

Mochten wij je in de toekomst ergens bij kunnen helpen, laat het ons dan gerust weten!
er gaat vaart in komen: de afspraak voor installatie is gemaakt.

Reageer