Zon op Toon - 3 -fase meter | Eneco Community
vraag

Zon op Toon - 3 -fase meter

• 3 februari 2018
  • 5 reacties
  • 440 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 78 reacties
Aankomende week gaan er bij mij 18 extra panelen op het dak naast de 18 die er al liggen. De huidige opstelling was aangesloten via 1 omvormer op 1 fase. De nieuwe panelen komen samen met de oude panelen op een nieuwe 3-fase omvormer.

Ik heb al Zon op Toon; kan ik de huidige sensor van Toon die nu op de 1 fase automaat zit overzetten naar de nieuwe 3 fasen automaat? Zo ja, moet ik dan nog iets wijzigen in Toon of ga ik hier toch Eneco bij nodig hebben?

5 Reacties

Als die nieuwe 3-fase kWh-verbruiksmeter aan de gestelde eisen van het Zon op Toon®️ pakket voldoet, dan is er geen enkel probleem.
Dus sensor overzetten en klaar!
Reputatie 6
Badge +3
Je sensor zit niet op de automaat maar op een kWh meter. Voor zon op toon met een driefasen omvormer heb je ook een driefasen kWh meter nodig. Je zou kunnen kiezen om die er zelf tussen te (laten) monteren. Als ik 't goed heb, wordt door eneco de Inepro PRO380S gebruikt.
Reputatie 2
Badge
Als die nieuwe 3-fase kWh-verbruiksmeter aan de gestelde eisen van het Zon op Toon®️ pakket voldoet, dan is er geen enkel probleem.

... maar waar kan ik die eisen vinden dan? Een led puls?
Reputatie 2
Badge
Je sensor zit niet op de automaat maar op een kWh meter. Voor zon op toon met een driefasen omvormer heb je ook een driefasen kWh meter nodig. Je zou kunnen kiezen om die er zelf tussen te (laten) monteren. Als ik 't goed heb, wordt door eneco de Inepro PRO380S gebruikt.

Sorry, vertikfoutje... er komt een 3-fasen kWh meter tussen, maar wat zijn de eisen?

... maar waar kan ik die eisen vinden dan? Een led puls?

Als je hetzelfde merk gebruikt is de puls gewoon hetzelfde als de 1-fase kWh verbruiksmeter.
Ook deze 3-fase kWh-verbruiksmeter heeft een led.

Dit is de foto:

Dus zoals gezegd sensorhouder plaatsen; sensor klemmen in de houder en that’s it!

Reageer