Zon op Toon | Eneco Community
beantwoord

Zon op Toon

• 24 september 2019
  • 1 reactie
  • 149 Bekeken

Wellicht worden in week 3 van 2020 mijn zonnepanelen geïnstalleerd.

• Wanneer is het goede moment om 'Zon op Toon' te bestellen? De aanmelding bij energieleveren.nl is al gedaan.
  • Wanneer wordt bepaald of ik eventueel een extra module nodig heb buiten het pakket van € 99,00 om? De extra kWh-module van € 199,00. De omvormer is een SolarEdge SE3000H met P370 optimizers. Is dat een 3-fase omvormer? Kan ik niet uit de datasheet halen of ik snap het niet. Deze vraag is zojuist beantwoord door de leverancier: is een 1-fase omvormer. De extra kosten spaar ik daarmee dan al uit...
  • Extra Din-rail kastje naast de meterkast? Of kunnen de oude stoppen worden vervangen door een smalle automaat? Dan is er namelijk ruimte zat.
Kan een moderator mij vast informeren?
icon

Beste antwoord door Brandje 24 september 2019, 16:51

Eigenlijk kan je nu al contact (kan telefonisch of via de site) opnemen met Eneco om aan te kondigen dat in de 3e week je panelen worden geplaatst. De Eneco monteur komt dan vlak hierna, want je kan een datum laten inplannen.

Ter plaatse bepaalt de Eneco Zon op Toon monteur de laatste finesses, zoals bv het bijplaatsen van een extra din-rail kastje voor de 1 fase kWh-verbruiksmeter, als er in je groepenkast geen voldoende ruimte is.
De vaste kosten daarvoor zijn €69,95

Wil je de porseleinen zekeringen laten vervangen, dan doet de Eneco monteur dat niet.
Dat wordt dan een nieuwe groepenkast, die je beter vooraf zelf cq door een installateur kan laten plaatsen.
Maar dat kan je wellicht met de Zonnepanelen leverancier ook regelen.
Bekijk origineel

1 Reactie

Eigenlijk kan je nu al contact (kan telefonisch of via de site) opnemen met Eneco om aan te kondigen dat in de 3e week je panelen worden geplaatst. De Eneco monteur komt dan vlak hierna, want je kan een datum laten inplannen.

Ter plaatse bepaalt de Eneco Zon op Toon monteur de laatste finesses, zoals bv het bijplaatsen van een extra din-rail kastje voor de 1 fase kWh-verbruiksmeter, als er in je groepenkast geen voldoende ruimte is.
De vaste kosten daarvoor zijn €69,95

Wil je de porseleinen zekeringen laten vervangen, dan doet de Eneco monteur dat niet.
Dat wordt dan een nieuwe groepenkast, die je beter vooraf zelf cq door een installateur kan laten plaatsen.
Maar dat kan je wellicht met de Zonnepanelen leverancier ook regelen.

Reageer