Zon op Toon | Eneco Community
vraag

Zon op Toon

• 5 september 2018
  • 6 reacties
  • 334 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Energiekeling (level 11)
  • 20 reacties
Dinsdag 18 september worden er bij ons zonnepanelen geplaatst, nu zat ik te denken aan Zon op Toon. Mijn vraag is, heeft dit echt een meerwaarde? Via een app kan ik ook zien wat de opbrengst en terug levering is. Graag jullie advies.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
Hi @Johcar, Zon op toon heeft zeker meerwaarde. Je hebt gelijk dat een App van de zonnepanelen de bruto opbrengst laat zien, maar zon op Toon laat direct ( in dezelfde grafiek) ook je verbruik zien (bruto). Tevens wordt er zichtbaar hoeveel energie direct vanuit de zonnepanelen verbruikt wordt.

De KWh meter op Toon is noodzakelijk om de bruto opbrengst van de zonnepanelen realtime te volgen. Hierbij is de prijs bij Eneco relatief laag, aangezien deze inclusief montage is (Qurrent levert namelijk de meter zonder montage, en dan mag je het zelf uitzoeken). Je kunt als alternatief denken aan het inkoppelen van al je data in een Raspberry PI, maar dan moet je zelf knutselen.

Badge +1
Ik vind het zeker de moeite waard. Het geeft je een duidelijk inzicht in je opwek, verbruik en levering. Ondersteund door duidelijke grafieken.

Reputatie 1
Badge
Dank jullie wel voor voor deze reacties. Misschien dat een moderator dit op kan pakken en de aanvraag in gang kan zetten.
Reputatie 7
Badge +2
@Johcar

Super dat ook jij je woning gaat verduurzamen! Ik zie dat je al mooie antwoorden op je vraag hebt ontvangen van @mvaneck en @competer. Als toevoeging hierop, zonder Zon op Toon kan Toon geen goede weergave verzorgen van je elektriciteitsverbruik. Zie voor meer uitleg het topic Zonnepanelen in combinatie met Toon

Groet,
Urgel
Reputatie 1
Badge
Goedemorgen Urgel, jij ook bedankt voor je antwoord. Zou jij dit voor mij in gang willen zetten, zodat Zon op Toon bij mij geïnstalleerd kan worden?
Reputatie 7
Badge +2
@Johcar

Graag gedaan hoor 🙂. Het in gang zetten van de order kan ik vanuit mijn positie niet regelen, wel heb ik het nummer van mijn collega's die dit zo voor je in orde hebben, ☎ 088 895 59 59.

Veel plezier met de uitbreiding!

Groet,
Urgel

Reageer