Zichtbaar maken verbruik in woonkamer | Eneco Community
vraag

Zichtbaar maken verbruik in woonkamer

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Hi, na jaren wachten op een integrale oplossing van Eneco (eerste aankondiging v Toon ontving ik in 2012 ), wil ik het nu graag zelf aanpakken.

Op dit moment heb ik stroom en stadswarmte via Eneco. Binnenkort krijg ik zonnecellen. Ik zou graag in de woonkamer ons bruto en netto stroom verbruik realtime zichtbaar maken. Liefst doe ik dat ook met realtime verbruik v energie voor warmte. Onder het mom: “zien wat je verbruikt, maakt je zuiniger.”

Wie heeft er goede tips voor me? Ik sta ook open voor tips wie me hierbij kan helpen installeren mocht het te technisch worden.

Vriendelijke groet
Marc

7 Reacties

Omdat je stadswarmte hebt is het allereerst makkelijk als je een thermostaat hebt die centraal een klep bedient die werkt op 24 volt in je stadswarmte unit.
Je zal alles zelf moeten doen want Eneco ondersteunt het nog (steeds) niet.
Je zal ook in je groepenkast een kWh-verbruiksmeter PRO1-S of draadloze Qubino moeten opnemen. Ik ga beven uit van 1fase.

Als dat allemaal lukt zal Eneco vast wel de Zon op Toon®️ optie (gratis) voor je aan willen zetten.
Dank je!! Ik ga er eens rustig naar kijken. Groet, Marc
Een aanvullende vraag. De meter is een "Landis + Gyr Ultraheat UH50". Volgens de klantenservice is het nog niet mogelijk om deze uit te lezen. Weet iemand van jullie of dit mogelijk is? Of dat ik een andere warmtemeter moet laten ophangen?
Als het laatste het geval is: van wie is de meter eigenlijk? (Eneco verwees me naar Stedin en die verwijzen me weer terug naar Eneco) En als ik het zou willen vervangen: hoe laat ik dat doen en welke meter heb ik dan nodig?

Groet, Marc
Gebruik de zoekfunctie even met UH50.
Dan krijg je genoeg respons.
Done, levert 4 hits (waaronder dit bericht) en brengt me eerlijk gezegd niet veel verder.

Dus hopelijk kun je me helpen met de volgende vragen:
  • wie is de eigenaar van die UH50 meter? (moet ik wel bij Eneco zijn?)
  • is de UH50 meter op zichzelf uit te lezen? (voor zover ik kan achterhalen niet)
  • kan ik de UH50 laten vervangen door iets anders wat wel uitleesbaar is?
1) voor zo ver ik weet ja!
2) nee, want daar is nu juist veel commotie over.
3) dan zou ik bellen met 0800 0072
Hi, ik kwam deze nog tegen. Heeft emand van jullie een idee wat die pulse module is en hoe ik daaraan kan komen? En heeft iemand het al werkend?

https://www.wattics.com/tool/landis-gyr-ultraheat-t550-uc50-via-octopus-gateway/

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen