Z-Wave schakelaar zichtbaar op dashboard | Eneco Community
beantwoord

Z-Wave schakelaar zichtbaar op dashboard

• 4 februari 2016
  • 4 reacties
  • 640 Bekeken

Hallo,

Sinds gisteren ben ik ook een trotse bezitter van Toon en daarnaast een Vera Edge owner met 4 lichtschakelaars, 1 motion en 1 4in1 sensor van fibaro.
Ik ben even aan het stoeien geweest met Toon en heb de lokale login gevonden voor z-wave advanced.
In eerste instantie kreeg ik foutmelding dat ik z-wave moest inschakelen in app en na wat zoeken heb ik het gevonden onder Instellingen - Energiemeters - Meteradapters (bewerken) - onderaan z-wave inschakelen.
Eenmaal beland in de z-wave advanced page van Toon wou ik kijken of het mogelijk was om mijn lichtschakelaar te koppelen, en na eerste poging was het raak!

Ik kan nu via de lokale pagina van Toon mijn lichten aan of uit schakelen.
Echter heb ik geen manier gevonden om die toegevoegde schakelaar via Toon zelf te kunnen bedienen.
Weet iemand een oplossing hier voor ? Iemand ooit een z-wave schakelaar toegevoegd op zijn Toon en die via de dashboard van Toon kunnen aan/uit schakelen ?

Ik voeg ook een plaatje toe van de schakelaar die ik heb toegevoegd om de lichten van mijn keuken te bedienen:

Groeten,
I. Kulgu
icon

Beste antwoord door I. Kulgu 5 februari 2016, 00:15

Ik heb het al gevonden, ik kan nu mijn wandschakelaars bedienen via toon 😃
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Ik heb het al gevonden, ik kan nu mijn wandschakelaars bedienen via toon 😃
Reputatie 7
Badge +8
Zou je willen delen hoe je dat gedaan hebt?
(foto's en of screenshot zijn welkom!)
Zou je willen delen hoe je dat gedaan hebt?
(foto's en of screenshot zijn welkom!)

Ik ben momenteel niet thuis dus ik kan geen screenshots versturen.
Wat ik heb gedaan is eerst z-wave functies aangezet.
Vervolgens via lokale toegang de schakelaar toegevoegd, en daarna via de Toon zelf toegevoegd.
Ik kreeg het knopje van schakelaars te zien en ik kon het toevoegen aan een tegel.

Je kan het via een tegel of via de app niet aan of uit zetten, hij ziet het als een slimme stekker.
Wel kan je via dat knopje van schakelaars aan of uit zetten.
Ik zou het ook wel via de tegels aan of uit willen zetten.

Als je een zwave netwerk hebt moet je opletten dat je via het menu van de stekker binnen toon het groep uit zet.
Ik kwam hier te laat achter, hij koppelde op de een of andere manier mijn keuken schakelaar aan mijn schakelaar in gang.
Als ik via de schakelaar keukenverlichting aan zette ging de lamp in de gang ook branden :D
Ik dacht dat het te maken had met de settings wat ik in lokale toegang had gewijzigd en heb me hele z-wave netwerk ge reset :8

Ik moet nu mijn z-wave netwerk opnieuw opbouwen en mijn schakelaars opnieuw toevoegen in Toon.
Klopt het dat je maar 2 schakelaars kan toevoegen of gaat er bij mij iets mis ?