Wie zit er aan de knoppen | Eneco Community
vraag

Wie zit er aan de knoppen

Badge
Ik heb mijn min. temperatuur op 10 graden staan in toon omdat ik een pelletkachel heb en ik gebruik voor de woning en koken ook maar heel weinig gas. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat de temperatuur verhoogd is naar 14 a 15 graden. En dat gebeurd 's nachts. Volgens mij jaagt Eneco of enexis mij bewust op de kosten omdat ik niet veel gas gebruik. Dat ontkennen ze natuurlijk. Ik ben helemaal alleen thuis en heb geen vrouw en geen kinderen en geen dieren. Maar 1 ding weet ik wel , als het nog 1 keer gebeurd dan trek ik overal de stekkers eruit en is dat geloer op mijn slimme meter ook gebeurd. En ik plaats me ouwe thermostaat weer. Hebben hier meer mensen last van die een toon hebben?

4 Reacties

Reputatie 5
Badge
@B.H. Ameln

Ik kan me je verbazing voorstellen als je de temperatuur zelf op 10 graden hebt staan en constateert dat dit 's nachts opeens naar 14 of 15 graden gaat.
Nu zie ik in je klanthistorie dat er recent geen telefonisch contact is geweest, klopt dit? Graag kijk ik met je mee op afstand om te achterhalen wat er precies op deze momenten gebeurt. Kun je daarvoor je externe toegang op Toon aanzetten via Menu > Toon Support > Externe toegang AAN?

Groet,
Glenn
Badge
Vandaag weer hetzelfde. Ging van 10 naar 16 graden. Gelukkig zag ik het op tijd. Ik heb me inmiddels afgemeld bij de slimme meter en heb de stekkers eruit getrokken. Dus abonnement moet maar opgezegd worden. Zal in ieder geval mijn andere thermostaat weer opzoeken want ik vertrouw deze niet meer.
Reputatie 5
Badge
@B.H. Ameln

Ik snap dat je met vragen zit en zoals ik in mijn vorige reactie heb aangegeven kijken ik of 1 van mijn mede-moderators graag met je mee om te zien wat er aan de hand is. Daarvoor wil ik je wel vragen om alle stekkers terug te plaatsen, die je eruit hebt gehaald en de handelingen uit te voeren die ik heb aangegeven.

Als je laat weten dat je dit hebt gedaan, kunnen wij meekijken op afstand wat er gebeurt.

Groet,
Glenn
Reputatie 7
Badge +7
B.H. Ameln wrote:

Vandaag weer hetzelfde. Ging van 10 naar 16 graden. Gelukkig zag ik het op tijd. Ik heb me inmiddels afgemeld bij de slimme meter en heb de stekkers eruit getrokken. Dus abonnement moet maar opgezegd worden. Zal in ieder geval mijn andere thermostaat weer opzoeken want ik vertrouw deze niet meer.Vandaag weer hetzelfde. Ging van 10 naar 16 graden. Gelukkig zag ik het op tijd. Ik heb me inmiddels afgemeld bij de slimme meter en heb de stekkers eruit getrokken. Dus abonnement moet maar opgezegd worden. Zal in ieder geval mijn andere thermostaat weer opzoeken want ik vertrouw deze niet meer.

Toon geeft op het display de temperatuur aan in je woonkamer aan waar de toon hangt neem ik aan .
en als je de pelletkachel aan hebt staan dan geeft hij dus de temperatuur aan die afkomstig is van je warmte van je pelletkachel

je vertelt niet of je dan het stook vlammetje ziet op je Toon , als dat zo zou zijn dan is het niet goed.

16 graden is wel erg koud voor een woning (slecht geisoleerd) ? brrrrrr

bij ons overdag Toon ingesteld op 21 grd s,avonds 21,5 en na 23 uur op 15 grd
kamer temperatuur word s,nachts niet lager dan 20 graden ( goed geisloleerde 55 plus hoek woning)

mvg, jan

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen