Wie hebben er Toon opgezegd na prijsverhoging van bijna 30%? | Eneco Community
vraag

Wie hebben er Toon opgezegd na prijsverhoging van bijna 30%?

Reputatie 1
Ik heb Toon opgezegd en ga ook Eneco opzeggen en ben benieuwd wie dit ook heeft gedaan.

Ik vind het pure diefstal en je hebt geen keuze, het is slikken of stikken, ik heb het geweigerd en opgezegd.
bijna 30% prijsstijging vind ik echt veel te veel.
Je moet overal dik voor betalen, zoals 99,- Euro voor inzicht te krijgen in hoeveel mijn zonnepanelen opwekken.
Gezien ik al een hond werd behandeld, van wil u opzeggen prima en dagguuuu, ga ik nu ook Eneco opzeggen en overstappen na meer dan 30 jaar klant te zijn geweest.
Ik vraag mij af wie ook deze ervaring heeft.

28 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
We zijn weer en beetje terug gegooid in de tijd van voor de energiemarkt werd open gebroken en Eneco ook dit gedrag had. Moderators laten in gelijkwaardige topics ook geen letter horen. het is echt idd slikken of stikken momenteel bij Eneco.
Reputatie 5
Badge +4
Ik niet ik blijf! Dus tot ziens.
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben door dit hele geval eindelijk eens gaan nadenken waarom ik eigenlijk bij Eneco zit (altijd al gezeten, gemakzucht dus) en er achter gekomen dat ik 250-300 per jaar bespaar door over te stappen via een paar klikken op internet. Eneco zou zich de hogere prijs in de markt kunnen permitteren door een hele goede service (gratis Toon bijvoorbeeld) maar het tegendeel is waar.
Reputatie 2
Badge
Yup, same here. Toon abonnement direct opgezegd, en voornamelijk na het zien van de reacties van medewerkers van Eneco was ik dusdanig geschokt hoe ze hun klanten zien en behandelen, dat ik ook maar rond ben gaan kijken. Ik vermoed dat ik over een paar maanden dus ook weg ben bij Eneco... Het bespaart honderden euro's, en je ziet veelal een stuk positievere ervaringen van de klanten: plus gewoon nette medewerkers op social media; die niet constant bijdehand doen en een grote mond hebben.

Ik heb al eerder gezien dat Eneco maling heeft aan klanten (bijvoorbeeld: Toon wekenlang plat, nul compensatie.) en slechte PR; maar dit ging allemaal wel heel erg ver. Het telefoongesprek, met een overigens zeer vriendelijke vrouw, was voor mij de druppel. Niets tegen die mevrouw trouwens, maar wat ik te horen kreeg over wat Eneco's policy is en hoe ze erin staan: dat was wel zo overduidelijk zware arrogantie en een middelvinger naar de klant, dat ik het niet voor mezelf kan verantwoorden om te blijven.

Het is jammer dat Eneco niet heeft geluisterd naar de vorige keren dat hier commentaar op was van veel mensen uit de community, met verbeterpunten. Eneco just doesn't care. En nu gaat het ze aardig wat klanten kosten. Ik was vorige week bij de media markt en daar alleen al stonden 2 mensen te praten met mensen van een ander energiebedrijf; en ik ving duidelijk een paar keer de term "eneco", "toon" en "brutaal" op. Je ziet het hier, je ziet het op internet, en zelfs bij een kwartiertje in de mediamarkt hoorde ik er mensen over... Eneco is gewoon heel fout bezig, en het is te hopen dat ze snel het licht zien en hun leven gaan beteren.
Reputatie 1
Mooi ik lees wel dat ik niet de enige ben die na een telefoontje over de prijsverhoging van Toon gelijk heb opgezegd en nu aan het rondkijken ben voor ook Eneco er uit te zetten.
De arrogantie van de medewerker was echt te gek voor woorden.
Zijn er al mensen die een keuze hebben gemaakt naar welke leverancier ze gaan overstappen.
Ik zelf denk aan GreenChoice maar twijfel nog een beetje.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb de boel ook opgezegd... Toon opgezegd en gisteren de overstap gedaan naar een andere energieleverancier, dit gaat per 20-11-2017 in.
Ik laat mij door niets of niemand *verwijderd door moderator*.. 😡

Zie: https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/per-20-11-17-overgestapt-naar-een-veel-goedkopere-energie-leverancier-485
Reputatie 3
Badge
Ik heb het toon abonnement opgezegd, heb direct een homey (www.athom.com) gekocht om m'n domotica aan te sturen en ben op zoek naar een Nest omdat toon zonder duur extra abonnement niet met overige domotica lult.

Vendor lock-in van het ergste soort en als het dan nog een beetje goed werkte...

Volgende stap is ook een andere energieleverancier.
Reputatie 7
Badge +8
Succes verder. Ik blijf zitten bij Eneco, met een Toon Abbonement!
Toon abonnement betaal je ook in de zomer.
Display staat dan 6 maanden op zwart.
1e besparing van 54 euro is het opzeggen van TOON abonnement.
Zeker geen waar voor het geld in mijn geval!!
Reputatie 5
Badge +1
Zal dit jullie even tegenvallen, ik heb Toon dus niet opgezegd. Ik gebruik Toon als energie monitor in combinatie met zonnepanelen. Er zijn natuurlijk alternatieven, maar echt weinig die dat voor 99 Euro doen. De prijs die Eneco vraagt voor een KWh meter met montage is een spotprijs. Ik snap dat iedereen op dit forum zelf electrotechnicus is en dat zelf doet. En ja als je zelf een Raspberry Pie kan programmeren en heel veel tijd hebt, ga je gang. Heb je tenminste geen tijd meer om te klagen over de prijsverhoging.
Heb zelf gekeken naar de Smapee en dat ding kost 348 Euro als je zonnepanelen wil meten, maar daar hoor je dan niemand over. Dat ding doet echt niets meer hoor. Als ik op Mn Toon grafiek kijk weet ik zelf ook wanneer de wasmachine gedraaid heeft.
Heb zelf GEEN Eneco contract om de eerder genoemde redenen (te duur). Maar Toon blijft hangen aan mijn muur. P.s, de mensen die nu een Nest kopen hebben ook 125 euro uitgegeven. Dus over 2 jaar ben ik dat bedrag pas aan Toon Abb. kwijt.

Groetjes en benieuwd naar de reacties.
Reputatie 5
Badge +1
Overigens, pas Eneco aan de deur gehad. Ze waren heel vriendelijk hoor, maar toen ik aangaf wat mijn geschatte energieverbruik zou worde (max 30 Euro per maand) wilden ze me NIET meer terug. Pas op met GreenChoice, want als je gasloos gaat wordt je er zo uitgeknikkerd.
Toon opgezegd, Eneco gas-licht contract opgezegd en straks nog het cv-ketelabonnement.

Klantenbinding vind Eneco blijkbaar niet belangrijk.
Reputatie 7
Badge +3
Zal dit jullie even tegenvallen, ik heb Toon dus niet opgezegd......

Valt helemaal niet tegen hoor. Als je er blij mee bent en het is het je waard dan is dat prima! Gewoon abonnee blijven is dan inderdaad de juiste keuze!
Reputatie 4
Badge +1
Zal dit jullie even tegenvallen, ik heb Toon dus niet opgezegd. Ik gebruik Toon als energie monitor in combinatie met zonnepanelen. Er zijn natuurlijk alternatieven, maar echt weinig die dat voor 99 Euro doen. De prijs die Eneco vraagt voor een KWh meter met montage is een spotprijs. Ik snap dat iedereen op dit forum zelf electrotechnicus is en dat zelf doet. En ja als je zelf een Raspberry Pie kan programmeren en heel veel tijd hebt, ga je gang. Heb je tenminste geen tijd meer om te klagen over de prijsverhoging.
Heb zelf gekeken naar de Smapee en dat ding kost 348 Euro als je zonnepanelen wil meten, maar daar hoor je dan niemand over. Dat ding doet echt niets meer hoor. Als ik op Mn Toon grafiek kijk weet ik zelf ook wanneer de wasmachine gedraaid heeft.
Heb zelf GEEN Eneco contract om de eerder genoemde redenen (te duur). Maar Toon blijft hangen aan mijn muur. P.s, de mensen die nu een Nest kopen hebben ook 125 euro uitgegeven. Dus over 2 jaar ben ik dat bedrag pas aan Toon Abb. kwijt.

We blijven hollanders he, zeuren om het zeuren soms(en ondertussen een heleboel geld uitgeven aan accessoires maar dat vergeten we dan maar even)
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb het Toon abonnement (nog) niet opgezegd. Zoals ik al eerder zei wil ik nog even wachten tot begin volgend jaar wat Eneco nog in de trukendoos heeft om mij te overtuigen vrede te hebben met 4.50 p/m.
Reputatie 2
Badge +1
Heb 2 maanden geleden abo opgezegt, ik merk eerlijk gezegt geen verschil, TOON werkt voor mij nog naar behoren. Weer en verkeer bekeek ik toch al op m'n PC of TV, en wat de update's doen/hebben gedaan heb ik nooit begrepen.
Blijf wel tevreden over TOON als thermostaat.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb het Toon abonnement (nog) niet opgezegd. Zoals ik al eerder zei wil ik nog even wachten tot begin volgend jaar wat Eneco nog in de trukendoos heeft om mij te overtuigen vrede te hebben met 4.50 p/m.

Wat fijn om te lezen dat je nog gebruik wilt maken van het Toon abonnement. Het is zeker de moeite waard om dit te behouden!
Reputatie 5
Badge +3
Heb 2 maanden geleden abo opgezegt, ik merk eerlijk gezegt geen verschil, TOON werkt voor mij nog naar behoren. Weer en verkeer bekeek ik toch al op m'n PC of TV, en wat de update's doen/hebben gedaan heb ik nooit begrepen.
Blijf wel tevreden over TOON als thermostaat.

Hoi Joep,

Goed om te horen dat je nog wel tevreden bent over Toon, wie weet dat we in de toekomst toch dit verschil kunnen maken die je opmerkt :-)

Groet, Audrey
Ik wil na de laatste prijsverhoging mijn abonnement op Toon opzeggen. Ik gebruik deze alleen als thermostaat.
De overzichten van verbruik ontvang ik ook in mijn eneco.

Blíjft de Toon app na opzeggen wel te gebruiken voor de thermostaat?
Blijft het schema met slaap, weg, thuis en comfort temperaturen ook in te stellen na opzeggen?

Hoe kan ik zo snel mogelijk opzeggen en welke opzeggingstermijn wordt in acht genomen?

Groet Jacquelien
Ik wil na de laatste prijsverhoging mijn abonnement op Toon opzeggen. Ik gebruik deze alleen als thermostaat.
De overzichten van verbruik ontvang ik ook in mijn eneco.

Blíjft de Toon app na opzeggen wel te gebruiken voor de thermostaat?
Blijft het schema met slaap, weg, thuis en comfort temperaturen ook in te stellen na opzeggen?

Hoe kan ik zo snel mogelijk opzeggen en welke opzeggingstermijn wordt in acht genomen?

Groet Jacquelien

Hoi Jacqueline,

Als kale thermostaat is Toon perfect te gebruiken. Ook de programma keuzes blijven het normaal doen.

Je kan ook het abo opzeggen op de service pagina.
https://www.eneco.nl/service/toon-support/veelgestelde-vragen/

Even naar beneden scrollen en je komt het abo tegen en de opzegmogelijkheid.

Dat kan per dag met een opzegtermijn van 30 dagen.
Dank je wel voor het complete beantwoorden. Ik ga direct Toon opzeggen. De €55 per jaar besparing kan ik wel anders besteden.
Komende tijd mij beraden over goedkopere energie leverancier.
Iemand suggesties voor goede onafhankelijke en betrouwbare vergelijkingssites?
Graag gedaan Jacquelien!
En weet wel dat je je Toon gewoon ook bij een nieuwe leverancier gewoon kan blijven gebruiken.
Wat wel en niet kan kan je altijd in het staatje "Voordelen van het abo op Toon" nalezen.

Als je dat wilt plaatst ik daarvan nog even een screendump.
Dank, ik gebruik de voordelen van Toon te weinig om het abonnement te behouden.

Voor het overige tevreden over Eneco.
In tijden van bezuinigingen wel de moeite waard om overstappen naar andere aanbieders te overwegen.
Dank, ik gebruik de voordelen van Toon te weinig om het abonnement te behouden.

Voor het overige tevreden over Eneco.
In tijden van bezuinigingen wel de moeite waard om overstappen naar andere aanbieders te overwegen.

Ik gebruikte de zogenaamde voordelen ook zo goed als nooit. Voor mij was het dan ook zonde van het geld. En voor die 54 euro kan je ook andere leuke dingen doen.
Ik stap al jaren over van energieleverancier, dit heeft mij al honderden en honderden euro's bespaart in al die jaren.
Bij mij is tot nu toe de overstap nog altijd goed gegaan. In het verleden ging het overstappen vaak mis en die angst voor overstappen zit er bij veel mensen nog steeds in.
Badge
ik ben ook overgestapt, in dit geval heeft NUON ons een welkoms bonus beloofd van 280 Euro.
Na berekening bij independer en prisewise ten opzicht van huidig gebruik versus Eneco zijn de scherpe tarieven + welkoms bonus doorslaggevend geweest voor onze keuze over te stappen, in ons geval sheelt het 321 euro.

Toon houden we nog eventjes aan.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen