Welkomst e-mail over Toon terwijl ik al 3 jaar Toon heb | Eneco Community
vraag

Welkomst e-mail over Toon terwijl ik al 3 jaar Toon heb

Hallo moderators,

Enkele minuten geleden ontving ik onderstaande Email:

Eneco Eneco_noreply@eneco.com via msdp1.com
13:17 (18 minuten geleden)

aan mij

Bekijk in uw browser

Eneco
Toon van Eneco
Klantnummer: XXXXXXX-1

Toon®️ van Eneco. Welkom!

Beste mevrouw, heer van XXXXXXXXX,
Gefeliciteerd met de aanschaf van Toon®️ van Eneco, de thermostaat die u de regie geeft over uw energie. Binnenkort wordt uw Toon door een van onze monteurs bij u thuis geïnstalleerd. Om de installatie zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen wij uw aandacht voor onderstaande punten:

* De monteur die binnenkort Toon bij u komt installeren heeft de activatiecode nodig tijdens de installatie. Uw activatiecode is: XXXXX

* Het Toon abonnement werkt via internet. Houdt u daarom voor de installatie van Toon de netwerknaam van uw WiFi (ook wel SSID genoemd) en het wachtwoord van uw WiFi (ook wel WEP-key of WPA2-key genoemd) bij de hand. Deze informatie vindt u meestal achter- of onderop uw router.

Heeft u nog vragen?
Bel ons op
0900 - 235 3632
(lokaal tarief, dit is incl. uw telefoonkosten)
Bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur.
Of ga naar eneco.nl/toonsupport

Samen gaan we voor duurzaam
t f y F

Wat is hier aan de hand?
Uiteraard heb ik klantnummer; naam en de code onherkenbaar gemaakt!!

Heeft deze mailing soms te maken met Toon Zon?
Voor de zekerheid stuur ik Marco een verwijzing naar deze reactie!

Graag nader onderzoek!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

33 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Brandje,

Bedankt voor de melding en het plaatsen van de e-mail. We gaan het inderdaad verder onderzoeken. Ik hou je op de hoogte.
Hoi Danielle,

Graag gedaan en dank je!
Ik wacht het af!
Reputatie 3
Badge
Heb exact hetzelfde gehad Danielle 🙂
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje en @Mbnn,

Het systeem is op de hoogte dat jullie al een Toon hebben, alleen zoals jullie gemerkt hebben is er een algemene welkomstmail verstuurd. Omdat we Zon Toon toch uit wilden rollen, is de e-mail nog niet aangepast. Sorry voor het ongemak maar het kan gelukkig geen kwaad.
Badge
Goede middag,

Ook ik heb deze mail gehad vanmiddag (13:18 uur).

Bij de bestelling duidelijk aangegeven dat ik al Toon bezitter ben.

Mijn gedachte was dat Toon Zon misschien ook een andere Toon / Hardware nodig heeft en dit niet alleen softwarematig kan worden geimplanteerd.
Hoi Danielle,

Bedankt voor je onderzoek.
Maar de code is dus wel degelijk relevant voor Toon Zon en dient bewaard te worden?
Heb vandaag ook dezelfde mail ontvangen: eindelijk ziet het er naar uit dat mijn Toon binnenkort de juiste waarden weergeeft. Ben wel -net als Ton- benieuwd of het toezenden van een code voor installatie van Toon (die ik al heb) op een vergissing berust of dat de code wel nodig is voor de installatie van Toon Zon
Helaas geeft Danielle op nadere vragen daarover van mij nog geen antwoord.
Ik zou voorlopig de code maar bewaren!

Hopelijk krijgen we morgen daar nadere info over!
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

De code is om Toon te activeren; dat is in jullie geval niet nodig aangezien jullie Toon al geactiveerd is.
Hoi Folkert,

Helemaal nu duidelijk!
Bedankt voor de aanvulling.
Helder, dank voor je reactie Folkert!
Reputatie 3
Badge +1
Bewaren van deze mail lijkt me niet overbodig, je weet maar nooit 🙂
Ik had deze onduidelijkheid ook, heb alleen gelijk gebeld naar eneco vorige week voordat ze de toon meebrengen i.p.v de Stroom meter. Ze bevestigden dat er iets fout zat in de mailing, en word gebeld voor een afspraak... ik wacht nog steeds.
Reputatie 7
Badge +6
@Xcellency

Ik zal het installatiebedrijf vragen contact met je op te nemen. Je kan eventueel ook zelf bellen met 030 635 88 77, dan wordt er meteen een afspraak met je ingepland.

Groet,

Folkert
Ik heb idd net gebeld en kon een afspraak maken, Bedankt.
Reputatie 4
Badge +4
@Brandje en @Mbnn,

Het systeem is op de hoogte dat jullie al een Toon hebben, alleen zoals jullie gemerkt hebben is er een algemene welkomstmail verstuurd. Omdat we Zon Toon toch uit wilden rollen, is de e-mail nog niet aangepast. Sorry voor het ongemak maar het kan gelukkig geen kwaad.

Hallo Danielle,

Vandaag om 13.20 uur ook een welkom mail ontvangen. Is na negen! dagen deze mail nog niet aangepast? Heb al sinds begin 2013 Toon!
Reputatie 4
Badge +4
@WvdM,

Helaas is de welkomste-mail nog niet aangepast. We verwachen dat het binnenkort opgelost is.
Reputatie 4
Badge +4
Bedankt voor je antwoord, blijf het echter vreemd vinden dat het na zoveel dagen nog niet is aangepast.
Badge
Ik krijg na de bestelling van TOON ZON deze onderstaande mail. Ga er vanuit dat het soortgelijk onaangepast email verkeer is?
Ook ik heb TOON al ruim 3 jaar. In de mail staat een pdf bestand als contractbevestiging voor de thermostaat. Als ik deze open gaat het alleen om TOON ZON. Hopelijk gaat er geen monteur komen om TOON bij ons te installeren. 2 van die displays aan de muur staat een beetje decadent! Dat gaat niet meer passen omdat die 75inch Samsung van ons al een groot deel van de muur inneemt :-)

Maar goed. Het blijft raar dat het 11 dagen na de laatste reactie nog steeds niet is aangepast!

Eneco
Uw contractbevestiging Toon van Eneco

Uw klantnummer:
Ons kenmerk: RTL/TOON®️/CON1317

Geachte mevrouw, heer,

U heeft gekozen voor Toon®️ van Eneco. Met deze revolutionaire thermostaat krijgt u straks de regie over uw energie.

De Overeenkomst Toon®️ van Eneco en bijbehorende leveringsprijzen en (actie)voorwaarden staan voor u klaar. We verzoeken u vriendelijk de gegevens op deze overeenkomst te controleren.

Via onderstaande persoonlijke, beveiligde links kunt u de documenten downloaden. Als u ze downloadt, hoeven wij de documenten niet meer per post na te sturen. En dat is wel zo duurzaam.

Klik hier voor uw contractbevestiging
Klik hier voor de voorwaarden

Vanwege veiligheidsredenen zijn de pdf bestanden slechts 72 uur na verzending van deze mail te downloaden. Vergeet dan ook niet uw contractbevestiging op te slaan voor uw administratie.

Meer informatie of vragen?
Heeft u nog vragen over Toon®️, neem dan gerust contact met ons op. Onze medewerkers helpen u graag. Wij zijn op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 0900 – 235 3632 (lokaal tarief, dit is incl. uw telefoonkosten). Of kijk voor meer informatie over Toon op eneco.nl/toon.

Met vriendelijke groet,
Eneco

Privacy | Disclaimer

Deze e-mail is verzonden in opdracht van Eneco Consumenten B.V., KVK nr. 24324527. Bezoek voor vragen onze contactpagina. Of bel onze klantenservice, op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur bereikbaar op 0900 - 0201 (€ 0,45 per gesprek).
Ik krijg na de bestelling van TOON ZON deze onderstaande mail. Ga er vanuit dat het soortgelijk onaangepast email verkeer is?
Ook ik heb TOON al ruim 3 jaar. In de mail staat een pdf bestand als contractbevestiging voor de thermostaat. Als ik deze open gaat het alleen om TOON ZON. Hopelijk gaat er geen monteur komen om TOON bij ons te installeren. 2 van die displays aan de muur staat een beetje decadent! Dat gaat niet meer passen omdat die 75inch Samsung van ons al een groot deel van de muur inneemt :-)

Maar goed. Het blijft raar dat het 11 dagen na de laatste reactie nog steeds niet is aangepast!

Eneco
Uw contractbevestiging Toon van Eneco

Uw klantnummer:
Ons kenmerk: RTL/TOON®️/CON1317

Geachte mevrouw, heer,

U heeft gekozen voor Toon®️ van Eneco. Met deze revolutionaire thermostaat krijgt u straks de regie over uw energie.

De Overeenkomst Toon®️ van Eneco en bijbehorende leveringsprijzen en (actie)voorwaarden staan voor u klaar. We verzoeken u vriendelijk de gegevens op deze overeenkomst te controleren.

Via onderstaande persoonlijke, beveiligde links kunt u de documenten downloaden. Als u ze downloadt, hoeven wij de documenten niet meer per post na te sturen. En dat is wel zo duurzaam.

Klik hier voor uw contractbevestiging
Klik hier voor de voorwaarden

Vanwege veiligheidsredenen zijn de pdf bestanden slechts 72 uur na verzending van deze mail te downloaden. Vergeet dan ook niet uw contractbevestiging op te slaan voor uw administratie.

Meer informatie of vragen?
Heeft u nog vragen over Toon®️, neem dan gerust contact met ons op. Onze medewerkers helpen u graag. Wij zijn op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 0900 – 235 3632 (lokaal tarief, dit is incl. uw telefoonkosten). Of kijk voor meer informatie over Toon op eneco.nl/toon.

Met vriendelijke groet,
Eneco

Privacy | Disclaimer

Deze e-mail is verzonden in opdracht van Eneco Consumenten B.V., KVK nr. 24324527. Bezoek voor vragen onze contactpagina. Of bel onze klantenservice, op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur bereikbaar op 0900 - 0201 (€ 0,45 per gesprek).

Wat je doorgeeft hebben we uiteraard al uitgebreid behandeld en moderators hebben daar ook op gereageerd.
Slimmer is om in het topic ""Opgewekt enz"" het daar genoemde 030 telefoonnummer te bellen, want dan kan je meteen een installatie afspraak maken!
Badge

Wat je doorgeeft hebben we uiteraard al uitgebreid behandeld en moderators hebben daar ook op gereageerd.
Slimmer is om in het topic ""Opgewekt enz"" het daar genoemde 030 telefoonnummer te bellen, want dan kan je meteen een installatie afspraak maken!

Neemt U mij niet kwalijk dat ik hierover een vraag stel terwijl dit al uitgebreid behandeld is. Zal niet meer voorkomen! Zal geduldig wachten tot zaken worden aangepast.

Neemt U mij niet kwalijk dat ik hierover een vraag stel terwijl dit al uitgebreid behandeld is. Zal niet meer voorkomen! Zal geduldig wachten tot zaken worden aangepast.

Hoi Ton,

Leuk jouw reactie! Een beetje sarcastische ondertoon bespeur ik daar in, maar daar houd ik wel van hoor!:P

Maar waarvoor ik met name reageerde heb je de tip van mij om het 030 nummer NU te bellen opgevolgd, want dan pas zet je vaart achter de installatie van Toon en heb je in de loop van juli de zaak werkend en daar gaat het uiteindelijk toch om?

Gaat Eneco in de tussentijd de mailing aanpassen en een hotfix voor bereiden.
Komt allemaal goed!
Badge
Hallo naamgenoot. Ik heb jouw tip ter harte genomen en zojuist de telefoon erop gesmeten!
Krijg bij dat 030 een persoon die mij ging uitleggen dat de order nog niet binnen was en dat hij dan ook geen afspraak kon maken. Ik moest maar 2 tot 3 weken wachten tot de order wel binnen komt want dat is de verwerkingstermijn voordat er gebeld gaat worden om een installatie afspraak te maken.

Toen ik aangaf dat in de bevestiginsmail staat dat er binnen een week na aanmelding gebeld gaat worden en dat dit niet strookt met zijn bewering van 2 /3 weken en dat er blijkbaar vaker zelf gebeld wordt door klanten om een afspraak te maken voor TOON ZON, begon de medewerker te stotteren en kwam er alleen nog maar uit zijn woorden: 'Dan moet U maar een week wachten, er zit niets anders op'

Zoals ik al eerder aangaf. De zomer zal voorbij zijn als hier een module geplaatst gaat worden door een leerling

Sarcastisch genoeg? 😉
Hoi Ton,

Goed dat je die termijn van 5 dagen noemde.
Want de ervaring leert dat dat de termijn is die het systeem bij Eneco nodig heeft om de zaak door te zetten naar Eneco Installatie bedrijven.

Je zal zien dat je over enkele dagen wel degelijk die afspraak kan inplannen.
Vermoedelijk wordt het dan medio juli en ach de zomer loopt tot 21 september, toch....

Hoewel de signalen qua aantal geoutilleerde monteurs niet hoopvol zijn zal de komende tijd leren of dat aantal zal stijgen.
Het lijkt me stug dat je een leerling toegewezen wordt.

Dus uiteindelijk vind ik dat je het e.e.a. TE somber inschat.!
Reputatie 7
Badge +7
verbeterd:$

@ Ton,

als het goed is kun je begin volgende week de afspraak in laten plannen bij het EIB
hier duurde het ook 5-7 werkdagen na de mail eer ik het in het systeem stond
gewoon blijven proberen.