Welke cijfer geef jij aan Toon? | Eneco Community

Welke cijfer geef jij aan Toon?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

82 Reacties

Nu door een monteur laten aan sluiten je doet de kabel in p1 poort en je sluit hem aan op de adapter en dan stel je toon in op slimme meters die ziet hijmaar op toon zelf staat 262 watt maar dit veranderd niet dus software of adapter looptvast tog of niet je mag wel een monteur stuuren hoor dan betaal ik hem zelf wel als hij het dan doet
jantet wrote:

Nu door een monteur laten aan sluiten je doet de kabel in p1 poort en je sluit hem aan op de adapter en dan stel je toon in op slimme meters die ziet hijmaar op toon zelf staat 262 watt maar dit veranderd niet dus software of adapter looptvast tog of niet je mag wel een monteur stuuren hoor dan betaal ik hem zelf wel als hij het dan doet

Eindelijk geef je nu een betere fout omschrijving, waar ik al enige uren geleden om vroeg.
Als je Toon van Eneco had gehad, dan had je vermoedelijk een nieuwe adapter gekregen, omdat ik nu vrijwel zeker weet dat jouw oude type adapter NIET geschikt is voor DSMR 4.0. Kijk maar op je slimme meter of dat klopt!
Reputatie 1
Badge
jantet wrote:

Misschien kan je een van de moderatoren vragen om hulp? Die zijn doorgaans goed geïnformeerd en hebben uitstekende contacten,et de ontwikkelaars.
Toon is een mooi product, maar toch heb ik een 5 gegeven. Dit komt door de aansturing van de ketel. Ik had hiervoor een iSense van Remeha met een stooklijn o.b.v. een buitentemperatuurvoer. De buitentemperatuurvoeler kan niet gebruikt worden. Ok, niet erg, met de hand de max. aanvoertemperatuur verlaagd.
Grootste probleem van Toon is dat deze niet erg modulerend aanstuurt, je ziet duidelijk verschil in de grafieken als ik Toon uitsluitend gebruik als energiemeter of ook als thermostaat. Toon stuurt piekerig aan en gooit de ketel hard aan, terwijl met de iSense veel meer gemoduleerd wordt. Gasverbruik is veel vloeiender.
Gebruik van Slimme Stekkers die bovendien duur zijn is beperkt. Je kunt de stekkers niet schakelen met een tijdklok of met "Thuis, weg, slapen, etc.". Daardoor kun je bijv. WiFi apparatuur niet automatisch uitschakelen met de slimme stekker.

Het product is op de goede weg, zeer bruikbaar, beter dan veel andere producten, maar nog niet geavanceerd genoeg.
als het goed is werkt toon nu goed ze zijn vandaag geweest om de slimme meter aan te sluiten nu kan ik genieten van toon
mhschaap wrote:

Toon is een mooi product, maar toch heb ik een 5 gegeven. Dit komt door de aansturing van de ketel. Ik had hiervoor een iSense van Remeha met een stooklijn o.b.v. een buitentemperatuurvoer. De buitentemperatuurvoeler kan niet gebruikt worden. Ok, niet erg, met de hand de max. aanvoertemperatuur verlaagd.
Grootste probleem van Toon is dat deze niet erg modulerend aanstuurt, je ziet duidelijk verschil in de grafieken als ik Toon uitsluitend gebruik als energiemeter of ook als thermostaat. Toon stuurt piekerig aan en gooit de ketel hard aan, terwijl met de iSense veel meer gemoduleerd wordt. Gasverbruik is veel vloeiender.
Gebruik van Slimme Stekkers die bovendien duur zijn is beperkt. Je kunt de stekkers niet schakelen met een tijdklok of met "Thuis, weg, slapen, etc.". Daardoor kun je bijv. WiFi apparatuur niet automatisch uitschakelen met de slimme stekker.

Het product is op de goede weg, zeer bruikbaar, beter dan veel andere producten, maar nog niet geavanceerd genoeg.

Ach Eneco is pas iets meer dan 2 jaar bezig en ik heb liever een uitbreiding die het doet dan snel invoeren.
Zo is bekend dat de scenes voor slimme stekkers ook zullen worden ingevoerd.
De audio/TV hoek loopt bij mij ook via slimme stekker; het is toch simpel om tijdelijk bij het naar bed gaan de stekker op UIT te schakelen. Soms vergeet ik het en doe ik het alsnog vanuit bed.

Let wel dat je op de Poll hebt gestemd die 2 jaar oud is!
Nu zouden de parameters uiteraard anders zijn.

Ook schets je problemen met moduleren; dat ligt m.i. aan je CV; mijn Intergas produceert een prachtige curve tijdens het moduleren.

Een buitenvoeler wordt bijna altijd rechtstreeks op de CV aangesloten; bij mij kan dat, maar ik kies ook voor handmatige regeling aanvoer temperatuur en ook daar acteert Toon perfect op. Gebeurt gewoon binnen het continue inleerproces!

Op het forum komen meer van dit soort berichten voor van vroegere bezitters van een iSense; ben je niet te vroeg ingestapt?; had je niet beter even door kunnen gaan met je iSense:P
Reputatie 1
Badge
mhschaap wrote:

Mag ik vragen welke ketel je hebt? Ikzelf heb een Remeha Avanta, nu in combinatoe met toon. Toon staat nog in de kinderschoenen maar heeft in mijn ogen wel een enorm potentieel. Voor een echte domotica oplossing heb ik zelf een raspberry pi met daarbij een z-wave usb stick om z-wave apperatuur aan te sturen. Tevens kan ik hiermee de Hue lampen aansturen en programmeren. Ik noem dit omdat de stekkers z-wave zijn, en toon ook de Hue lampen ondersteund op een op dit moment nog wat primitieve wijze. De aanvulling met de pi is een'stop gap' oplossing.

Hoe heb je het stookgedrag tov de isense kunnen onderscheiden? Heb je grafieken en kan je die delen misschien? Isense tov toon?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen