Welke 3 fase Kwh module is bij jullie geïnstalleerd? | Eneco Community
beantwoord

Welke 3 fase Kwh module is bij jullie geïnstalleerd?

Badge
Heb net met Toon helpdesk gebeld en gevraagd welke 3 fase Kwh module er door de Toon installateurs wordt gebruikt.

Vrijdag wordt nl bij mij door het instalatie bedrijf van de extra zonnen panelen de meterkast uitgebreid met een nieuwe 3 fase groep.

Op dit moment heb ik een installatie die bestaat uit de volgende onderdelen:
14 st Canadian Solar 270Wp
1 st SMA SB3600TL-21

Aangesloten op een 1 Fase Kwh meter

De uitbreiding gaat bestaan uit:
14 st JA Solar 280Wp
en een SMA SB 3.6

Aangezien toon niet werkt op 2 aparte groepen wordt er een extra groep aangemaakt
deze is dan 3 Fase.

Er wordt ook een nieuwe draad naar de 2e installatie getrokken, zodat deze "schoon op de groep hangt"

Het installatie bedrijf wilde weten welke 3 Fase Kwh meter (module)
er gebruikt wordt, dan konden zij die direct plaatsen.

Na verschillende keren in de wacht gezet te zijn kon deze helpdeskmederwerkster mij niet vertellen welke module dat is......

Ik vind dit natuurlijk vreemd...
er moet toch een lijst zijn van de 3 fase Kwh meters die gebruikt ( en aanbevolen) worden door de installateurs ( Eneco/Toon)?

Misschien willen jullie mij doorgeven welke 3 Fase meter( type merk) door de installateur is geplaatst,
zodat ik dat aan het installatie bedrijf kan doorgeven.

Alvast bedankt voor het mee denken

Van brandje heb ik al doorgekregen dat er een zWave Qubino gebruikt wordt
icon

Beste antwoord door Brandje 13 mei 2019, 10:33

Jammer dat Eneco je dat niet even gemeld heeft.
Wellicht dat een moderator dat straks nog even recht zet.
Toch voor de zekerheid hier nog even de link/foto, incl schema, naar de 3fase Qubino:

Bekijk origineel

14 Reacties

Jammer dat Eneco je dat niet even gemeld heeft.
Wellicht dat een moderator dat straks nog even recht zet.
Toch voor de zekerheid hier nog even de link/foto, incl schema, naar de 3fase Qubino:

Reputatie 7
Badge +6
@Dutchdiver

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Voor een 3 fase aansluiting wordt altijd de Inepro PRO380S gebruikt. De Qubino wordt momenteel alleen voor 1 fase aansluitingen gebruikt.

Groet,

Folkert
Kijk ook weer duidelijkheid als het 3 fase betreft.
Badge
Beste Folkert,

Heb net even met de installateur gebeld en hij vraagt of je het ean nummer of artikel nummer weet?
Er staan bij zijn leverancier diverse Inepro PRO380 en Inepro PRO380S in de lijst, voordat hij de verkeerde besteld.

Wat ik verder begreep van de reacties op het forum is dat installateur de aflees sensor van mij "oude 1fase meter" op de PRO380S kan plakken en dat je in de Toon je opgewekte Kwh's moet verhogen tot
de nieuwe waarde, of vergeet ik nog iets?

Iedergeval bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag,

Richard
Ik weet niet hoe snel Folkert reageert dus hier maar vast even een link met foto voorbeeld en typenr en je ziet meteen op deze foto hoe de sensor idd ook weer gebruikt kan worden.

https://forum.eneco.nl/inzicht-besparen-163/zon-op-toon-3-fase-meter-18662#post184045

Je kan het totaal aan ingeschatte opwek idd op Toon®️ wijzigen en dan zou alles gewoon moeten werken.
Uiteraard moet je ook je ingeschatte jaarverbruik op Toon door Eneco laten aanpassen.
Reputatie 5
Badge +3
Wellicht overbodig maar elke 3-fase kWh meter met een led-pulsje werkt gewoon. Eneco plaatste de genoemde Inepro want deze is zeer nauwkeurig (10.000 imp/kwh) maar daardoor ook best prijzig.
Reputatie 7
Badge +6
@Dutchdiver

Wat @ThehogNL aangeeft klopt, wanneer je een ander type kWh meter plaatst, kun je zelf het aantal impulsen instellen.
Badge
Bedankt voor het advies, ik heb het doorgegeven aan de installateur.

Even voor mijn beeldvorming op hoeveel impulsen moet de Kwh meter dan ingesteld staan?

(Als de installateur klaar is dan maak ik er een foto van en laat het dan weten als alles perfect werkt.)
Je hoeft niets te wijzigen.
De instelling die je nu al hebt( als het goed is) is goed.
Deze dus: 10000 imp/kWh

Belangrijker is dat de sensor op het juiste ledje geplaatst wordt en zo precies mogelijk. Het meest linkse ledje dus!!

Vandaar dat ik de verwijzing naar de foto van de Pro380 even plaatste
Reputatie 7
Badge +6
@Dutchdiver

We hebben hier nog een Inepro 380-S liggen. Je ziet misschien staan dat er 0.1 Varh/imp opstaat(wordt heel klein weergegeven. Wanneer je deze waarde deelt door 1000 dan kom je op het aantal impulsen dat je moet invoeren.
1000/0.1 = 10.000

Reputatie 5
Badge +3
Of als je dus een andere plaatst moet je de aangegeven imp/kwh van die meter in je toon configureren. Meestal dan 1000 of 2000. Maar dat snapt je installateur ook wel
Badge
Top erg bedankt,

ben hier erg mee geholpen.

Grtz

Richard
Badge
Beste Folkert, en andere mede forum leden,
Ik zou nog even laten weten of het nog gelukt was..

Het werkt als een trein, ik ben door jullie goed geholpen.
De installateur heeft de 3 fase Inepro 380-S geplaatst.

Hoi Richard,

Ziet er perfect uit!
En idd de bekende PRO380 is gebruikt.
Veel plezier met je Zon op Toon®️.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen