Weergave stroomverbruik | Eneco Community
vraag

Weergave stroomverbruik

• 18 februari 2015
  • 25 reacties
  • 599 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Energiekeling (level 11)
  • 28 reacties
Hallo,

Ik heb sinds gisteren de toon aan de muur hangen. Zag helaas toen de monteur al weg was dat mijn gas verbruik niet doorkomt. Er blijft ook een groen lampje branden op de meteradapter.
Daar komt de monteur nog voor terug.

Maar nu valt mij ook op dat hoe hoog het stroomverbruik ook is, er constant 3 streepjes aangegeven worden in het balkje naast het wattage. Dit moet toch ook omhoog gaan en dan steeds donkerder rood worden?
Iemand misschien een idee?? ,dan kan ik het morgen meteen ook aan de monteur vragen.

mvg Mark

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

25 Reacties

Gewoon je adapter even een minuutje stroomloos maken en eventueel Toon ook!
Reputatie 1
Badge
Ja dat heb ik al een keer of drie geprobeerd . Hij blijft ongeacht hoe hoog het stroomverbruik is slechts drie balkjes aangeven.
Hoe heb je Toon stroomloos gemaakt?
Reputatie 7
Badge +6
@mark67

Het duurt ongeveer een week voordat dat balkje veranderd. Hij vergelijkt je dagverbruik met het vebrurik van de afgelopen week middels dat balkje,
Reputatie 1
Badge
Ok bedankt voor de info , ik ga het in de gaten houden

Mvg Mark
Bij mij gaf de toon de eerste 3 weken helemaal geen stroom verbruik aan. Maar zins vandaag 11:00 gaf hij in eens me stroom verbruik aan.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Sebas,

Welkom op het forum! Het verbruik van elektra zelf zou je meteen na de installatie moeten kunnen zien, vreemd dat dat bij jou niet het geval was. Gas kan inderdaad wat langer duren. Goed om te horen dat het nu werkt, mocht er iets aan de hand zijn kun je dat altijd aangeven hier op het forum.

Groet,

Folkert
Hallo,
ik heb de slimme meter sinds vorige week geinstallerd gekregen, maar zie het verbruik van stroom niet op Toon, wel van het gas?
Kan iemand mij iets meer vertellen?
Geef Toon even een harde reset, via het stroomloos maken van 1 minuutje van de module onder je CV.
Hallo Ton,

ondanks een harde reset is er geen verbruik van stroom te zien op Toon

gr
Hallo Ton,

ondanks een harde reset is er geen verbruik van stroom te zien op Toon

gr

Dan zou ik de externe klanten toegang aanzetten, dan kan een moderator op afstand in je Toon kijken wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Badge +6
Beste M.L. Moi Thuk Shung,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Kun je de toegang klantenservice aanzetten voor dan kijken we het een en ander voor je na. Hoe dit gaat kun je hier zien. Ik hoor graag van je.

Groet,

Folkert
toegang is open gezet
toegang is open gezet

Heel goed, dan kan Folkert morgen voor je nazien of er in Toon een reden is te zien waarom je het stroomverbruik niet in Toon ziet.
Reputatie 7
Badge +6
@M.L. Moi Thuk Shung,

Bedankt voor het aanzetten van de klantenservice.
De meteradapter en de Z-Wave verbinding in orde, het ligt aan de P1-kabel die niet naar behoren werkt. We sturen je een nieuwe kabel op die je binnen enkele dagen ontvangt. Je zult zien dat dan ook gelijk het stroomverbruik op Toon weergegeven wordt.
oke, kan ik de toegang weer uit zetten
Reputatie 7
Badge +6
@M.L. Moi Thuk Shung

Ja die kun je nu weer uitzetten, heb je de kabel al ontvangen?
Hallo,
ondanks nieuwe kabel, geen info over het verbruik van stroom!!!
Reputatie 7
Badge +6
@M.L. Moi Thuk Shung,

Dat valt tegen! De software-ontwikkelaars gaan er verder mee want alles lijkt verder in orde.
Zodra we meer weten komen we erop terug om er hopelijk voor te zorgen dat stroom uiteraard inzichtelijk wordt op Toon.
Reputatie 7
Badge +6
@M.L. Moi Thuk Shung,

Kun je de hotfix op Toon uitvoeren bij Menu > Systeem > Software > Update?
Ik ben benieuwd of dat de oplossing is. We vernemen het graag!
Hallo, het verbruik is wel te zien, dank u voor u inzet
Reputatie 7
Badge +6
Kijk eens aan, heel mooi!
Jij ook bedankt en een prettig weekend. 🙂
Hoi Danielle,

Is er nu tegenwoordig ook weekend dienst voor jullie??
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje,

Op zaterdag werken we tegenwoordig ook!
Nou, nou dat is wel service!