Weergave ingeschat en werkelijk verbruik | Eneco Community
beantwoord

Weergave ingeschat en werkelijk verbruik

Sinds vandaag heb ik het duimpje in beeld (Toon in bedrijf sinds 19-12-2012). Dat is een fijne bijkomstigheid, alleen zie ik bij de tabbladen elektra en gas twee zwarte vlakken met de tekst Ingeschat en Werkelijk. Waarschijnlijk moet daar een percentage in verschijnen. Ook na een sofreset van Toon blijven de zwarte vlakken leeg.

@moderators komt dit nog of zijn die vlakken voor een toekomstige feature?

http://www.hupkato.nl/temp/duimpje.jpg
icon

Beste antwoord door Brandje 1 maart 2013, 11:33

Dat vakje wordt weer in de loop van deze maand gevuld.
Want die verwachting zie ik verder ieder maand!

Als die er in staat zal ik een nieuwe foto plaatsen.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

39 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hier zie ik idd rechts in het donkere vlak -6 procent
Moggûh Jeroen, en wat staat er bij jou dan in het vakje Ingeschat?
Reputatie 3
Badge
Niets. Dat zal we horen denk ik.
Nou dat dacht ik niet!
Al sinds 1 februari (de bekende 2 maande termijn) staat daar bij mij de besparing vermeld. 
Midden in het zwarte vlak genaamd werkelijk staat voor deze maand:
voor stroom 6% minder
voor gas     24% minder

Dus het werkt hier al 2 maanden als een speer. 
Dus iedere maand krijg ik van de afgelopen maand keurig een advies. 
En dat ziet er zo uit:
Voor de stroom:
http://i45.tinypic.com/v7f75t.jpg
https://

Voor gas:

http://i46.tinypic.com/2hdr1ih.jpg
Reputatie 3
Badge
Dat klopt brandje maar in het linker vakje is het donker. 😉 dat bedoelde ik

Kijk daar moet ik dus op wachten. Thnx
Reputatie 3
Badge
Sorry, ik loop vast. Rechts staat -6 procent en links is leeg... Wat komt daar te staan dan?
Reputatie 1
Ah leuk dit, ik zie sinds gisteren ook een % in het rechtervakje, zowel bij gas als elek, ben nog opnieuw aan het inleren na de hotfix dus nog geen duimpje of iets anders. Het linkervakje is bij mij ook nog 'donker' 🙂
Sorry, ik loop vast. Rechts staat -6 procent en links is leeg... Wat komt daar te staan dan?

Hoi Jeroen,

Dat schreef ik hiervoor!
Daar links komt het percentage te staan wat Eneco en Toon verwachten dat ik bespaar of uiteraard niet bespaar tot het moment dat ik de jaarnota ontvang!

Zodra het verschijnt in de loop van deze nieuwe maand, zal ik weer een foto plaatsen!!
Ton, zijn bij jou de zwarte vakjes vanaf dag één gevukd met info of pas gedurende de maand? Ik heb dan wel de duim gekregen, maar dan verwacht ik dat tenminste één vakje gevuld is (Werkelijk), of zie ik dat toch verkeerd?
Hoi Rob,

Het is nu de 2e dag van de nieuwe maand en het vakje werkelijk is nog steeds gevuld met het percentage.
In de afgelopen maand was het vakje ingeschat gevuld. En uiteraard staat het duimpje omhoog!
Of gedurende deze nieuwe maand het werkelijke percentage weer vervangen gaat worden door ingeschat weet ik nog niet.
In iedergeval is bij mij al sinds 2 maanden na plaatsing keurig aftelezen hoe mijn werkelijke verbruik t.o.v. het voorschotbedrag verloopt.
Kan jij je nog herinneren vanaf wanneer de vakjes gevuld werden? Als Eneco met de duim kan verzinnen dat ik onder mijn ingeschatte verbruik zit dan moet toch minstens het vakje Werkelijk gevuld zijn lijkt mij!
Maandag eens even afwachten wat een @moderator daarop te zeggen heeft :o
Ja zeker! Dat was exact 2 volle maanden na plaatsing!
Ja zeker! Dat was exact 2 volle maanden na plaatsing!

Dan gaat het bij mij toch niet goed! 
@Moderators, willen jullie dit oppakken? Ik heb sinds 1 maart wel de duim ten teken dat ik onder het ingeschatte verbruik zit, alleen de twee zwarte vakken zijn niet gevuld zoals op de foto aan het begin van dit topic.
Hoi Rob,

Nee ik lieg! Ik heb de emailtjes in Toon nog even nagelezen. Toon is medio november 2012 geplaatst.
Het 1e emailtje in Toon kwam op 1 januari 2013. Dus het is geen 2 volle maanden, maar ongeveer 2 maanden na plaatsing, maar de melding is wel altijd op de 1e van de maand!
@moderators, na nog een softreset van Toon gedaan te hebben blijven de zwarte vlakjes leeg. Wel het bericht Status verbruik als ik op de duim of de zwarte vlakjes klik, maar geen gegevens in die vlakjes! Wat gaan we hier aan doen?

http://www.hupkato.nl/temp/duimpje3.jpg

http://www.hupkato.nl/temp/duimpje2.jpg
Reputatie 3
Badge
Is je verschil niet te klein om te tonen? Het is maar 3 kWh en 1m3
Is je verschil niet te klein om te tonen? Het is maar 3 kWh en 1m3

Dat lijkt mij onzin. Een verschil zo klein wordt ook gemeten anders zou je het bericht niet zien. En als het verschil dermate klein is, dan zou ik een 0% (nul%) willen zien in het vak! En buiten dat, het vak Ingeschat zal op zijn minst het aantal verwachtte m3 of kwh moeten laten zien.
Helemaal mee eens.
Ik jouw geval zou er bv "geheel op schema" moeten staan.
In de programmering is er gewoon rekening gehouden met tekst op die plaats; er dient dus uitgezocht te worden wat er met jouw Toon aan de hand is.

Ik ben nieuwsgierig wat de moderators hier maandag over te vertellen hebben.
Ik zou 1 van hen ook nog even een pbtje sturen, ja toch.................
Reputatie 7
Badge +6
@Aaipad

Ik ga voor je uitzoeken wat er weergegeven dient te worden wanneer je op je ingeschatte verbruik zit.
@Aaipad

Ik ga voor je uitzoeken wat er weergegeven dient te worden wanneer je op je ingeschatte verbruik zit.

Bedankt Folkert
Badge +2
Ik zou ook graag deze gegevens willen zien, maar bij mij helaas nog niet,
Toon heb ik nu al dik 7 maanden afwachten maar

karst
Reputatie 7
Badge +6
@Karst

Nadat je je jaarnota hebt gehad duurt het 2 kalendermaanden voordat je dit kan zien.

@Aaipad & @Brandje

Als je ongeveer net zoveel vebruikt als je inschatting hoort er te staan 'u verbruikt 0% meer' of 'u verbruikt 0% minder' , zodra er voldoende data is verzameld. Zie je nog steeds niets staan daar Aaipad?