Weergave energiegebruik? | Eneco Community

Weergave energiegebruik?

• 5 juli 2013
  • 2 reacties
  • 357 Bekeken

• Op 26 maart is Toon geinstalleerd, maar tot op heden helaas nog geen duimpje te zien:( hoe mijn verbruik afgezet tegen mijn voorschotbedrag nu ervoor staat. Bij installatie werd aangegeven dat dit 2 maanden zou duren, maar het is nu al zo'n 3,5 maand.
  • Bij het gasverbruik wordt er netjes getoond hoeveel gas ik verbruikt heb en ook staat het dagelijks verbruik in geld getoond. Echter bij het gebruik van mijn electra zie ik wel hoeveel kwh ik gebruik, maar niet de geldswaarden hiervan. Ook heb ik niet het idee dat er bij het gebruik onderscheid gemaakt wordt in piek- en daluren tarieven.
Iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

2 Reacties

Reputatie 6
Badge +1

• Op 26 maart is Toon geinstalleerd, maar tot op heden helaas nog geen duimpje te zien:( hoe mijn verbruik afgezet tegen mijn voorschotbedrag nu ervoor staat. Bij installatie werd aangegeven dat dit 2 maanden zou duren, maar het is nu al zo'n 3,5 maand.
  • Bij het gasverbruik wordt er netjes getoond hoeveel gas ik verbruikt heb en ook staat het dagelijks verbruik in geld getoond. Echter bij het gebruik van mijn electra zie ik wel hoeveel kwh ik gebruik, maar niet de geldswaarden hiervan. Ook heb ik niet het idee dat er bij het gebruik onderscheid gemaakt wordt in piek- en daluren tarieven.
Iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Hallo micheltolle, 

Laat ik eerst stellen dat het heel vervelend is dat je duimpje nog niet zichtbaar is op je toon, ondanks dat Toon al 3,5 maand aan de muur hangt. Op dit moment is er een vervelende storing waarin veel klanten last hebben dat het statusverbruik niet zichtbaar word op Toon, na de gestelde 2 maanden  Kijk maar eens naar dit topic. Echter is de verwachting dat half juli dit opgelost gaat worden, maar dat is geen defenitive deadline!. Het probleem waar jij dus mee te maken hebt is dus bekend. Helaas zit er niks anders op dan te wachten. Zodra er meer mededelingen zijn, dan zal Eneco het in dit forum vermelden. Hou dit forum dus zeker regelmatig in de gaten.

Jou 2e probleem ( het niet zien van de bedragen voor gas en de hoog/laag tarieven ) kan ook voortkomen uit bovenstaande probleem bij Eneco. Ook is het mogelijk dat Toon niet helemaal jou gebruikersprofiel heeft ontvangen. Ik heb geen toegang tot het systeem, dus dat zal een moderator van Eneco even voor je moeten nakijken.

Echter liggen jou problemen niet aan jou of Toon, maar volledig bij Eneco. 
Reputatie 7
Badge +6
@Micheltolle,

Welkom op het forum.

Vervelend om te vernemen dat je nog geen Status Verbruik hebt en er al ruim 2 maanden verstreken zijn. Zoals @Jvp al aangeeft zijn er inderdaad nog geen elektriciteitstarieven toegevoegd. Naar verwachting komt er eind juli een fix voor en hiermee wordt de ontbrekende informatie in de Toon aangevuld, waardoor er een Status Verbruik berekend kan worden.
Sorry voor het ongemak. Meer informatie volgt zodra er meer bekend is. Dit kan je in het topic wat Jvp aangeeft volgen en ik raad je ook aan dit topic te volgen, om zo op de hoogte te zijn van de laatste informatie.