Weekprogramma | Eneco Community

Weekprogramma

• 27 december 2012
  • 19 reacties
  • 629 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Ik ben er tijdens de feestdagen achter gekomen dat na wijzigen van het weekprogramma het nieuwe programma niet word gevolgd door Toon. Op de een of andere manier lijkt het of Toon mijn oude programma blijft volgen. Ik heb Toon gereset via de reset knop en door de spanning er vanafvte halen. Niks help. Programma helemaal leeg gemaakt n opgeslagen en vervolgens weer opnieuw geprogrammeerd maar dat helpt ook niet.
heeft iemand dezelfde problemen of gehad en wat kun je er aan doen.

michel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

19 Reacties

Reputatie 3
Badge
Probleem ken ik niet (maak er geen gebruik van) maar als je het week programma aanpast en dan eerst uitzet? en daarna weer inschakelt? Mocht dit helpen is dit natuulijk niet gewoon.
Ik ben er tijdens de feestdagen achter gekomen dat na wijzigen van het weekprogramma het nieuwe programma niet word gevolgd door Toon. Op de een of andere manier lijkt het of Toon mijn oude programma blijft volgen. Ik heb Toon gereset via de reset knop en door de spanning er vanafvte halen. Niks help. Programma helemaal leeg gemaakt n opgeslagen en vervolgens weer opnieuw geprogrammeerd maar dat helpt ook niet.
heeft iemand dezelfde problemen of gehad en wat kun je er aan doen.

michel

Hoi Michel,
Als ik jouw verhaal zo lees, dan denk ik: "dat kan toch niet"
Je hebt dus een fabrieksherstel gedaan?
Voldoende lang de stroom eraf gehad, want enkel de stroom eraf helpt niet, Toon heeft tenslotte een back-up batterij.
Ik heb 2 a 3 weken geleden in het weekprogramma ook een wijziging gedaan. Eerst bij 1 dag en vervolgens (in mijn geval dan) deze gewijzigde dag via kopieren overgebracht naar de andere 6 dagen. Ik dacht dat ik dat met opslaan had bevestigd;  maar weet dat niet zeker.
Meteen de volgende dag werd de wijziging gewoon door Toon uitgevoerd.
Overigens gebruik ik elke dag de programmering.

Ik volg dit draadje even want ik ben nieuwsgierig of er nog meer Toon-gebruikers zijn met een identiek probleem en of zij hier een oplossing voor hadden.
Reputatie 1
Badge
Ik heb het gister ook aangepast en er is vandaag niets bijzonders gebeurd. Opslaan hoeft niet. Er zijn twee knoppen, Gereed en opslaan meen ik, beide doen hetzelfde. CV doet wat ie moet doen op de nieuwe tijden en de nieuwe temperaturen. Wat me opviel is dat Toon meteen comfort standen aan elkaar koppelden.
(Vanaf 7 uur comfort stand tot 11 en vervolgens vanaf 11 uur comfort stand tot 1800...werd automatisch van 7 uur tot 1800 comfort..)
maar geen problemen ervaren overigens.

(Vanaf 7 uur comfort stand tot 11 en vervolgens vanaf 11 uur comfort stand tot 1800...werd automatisch van 7 uur tot 1800 comfort..)
maar geen problemen ervaren overigens.

@toon_liefhebber,

Dat gereed en opslaan vind ik ook zo verwarrend bij "Vakantie".
Ik gebruik het wel eens en dan doe ik toch maar opslaan. Toon doet verder wat ie moet doen.

Grappig van jouw instelling Comfort aan Comfort. En hoe Toon daar mee omgaat; ik had niet anders verwacht.
Hier heb ik ook alleen maar goede ervaringen met allerlei wijzigingen. Ik heb 'm nog niet op een fout betrapt.
Reputatie 1
Badge
Grappig van jouw instelling Comfort aan Comfort. En hoe Toon daar mee omgaat; ik had niet anders verwacht.
Ik wel want je mist een programma. Nu moet ik eerst  de volledige comfort tijd verwijderen en dan 2 tijden gaan toevoegen.
Dat zei ik niet tegen Toon. Is niet pietluttig ofzo. Moet gewoon niet.
Als ik van 7 tot 1800 comfort wou dan had ik dat wel gezegd. Toevallig stond comfort op 11 uur.
Misschien is het laat op de avond, maar nu ben ik de draad ff kwijt.
Jij schreef:

Wat bedoel je hier dan mee?

Je kan toch per ongeluk 2 dezelfde "Comfort" tijden invoeren?
Of de ene tijd zo wijzigen dat ie van Thuis in Comfort wordt gewijzigd, zodat er 2 aaneensluitende (dezelfde periodes) zijn.

Ja dat je ook 1 volledige "Comfort"tijd kan invoeren, ja dat snap ik natuurlijk.
Reputatie 1
Badge
"Je kan toch per ongeluk 2 dezelfde "Comfort" tijden invoeren?"
Ja, dat kan, dan wordt het echter wel 1 stand.  Ik vind dat niet handig.
Ik vind de automatische spellingschecker in Word ook niet altijd even handig.
T9 hetzelfde. Beetje in die trand denken, dan begrijp je het wel.
Nou dan heb ik toch goed begrepen. Want dat vind en vond ik logisch dat er 1 stand van wordt gemaakt.
Of wil jij nou juist liever dat er 2 apart blijven en je de ene weer kan wijzigen in een andere??

En T9, wat was ik blij dat ik dat toen bij de Sony Z1 had!
Later kreeg ik er toch meer een hekel aan!
Ik vind het niet eens zo onlogisch van Toon, eerder intelligent zelfs. Zou je haast niet van Toon verwachten. :D
Gisterenavond een nieuw programma ingeteld en gekopieerd naar de andere dagen van de week. En helaas blijft Toon mijn programma van een week geleden volgen. Gisteren avond Toon nog even een harde reset gegeven en de spanning 10 minuten eraf gehouden. Snap het ook niet meer. Ik heb de nog geen fabrieksherstel gedaan aangezien je eerst contact moet opnemen met eneco omdat Toon dan opnieuw moet worden aangemeld. Heb ook alle instellingen die in het weekprogramma stonden verwijderd en alles opnieuw ingesteld maar ook dat mocht niet baten. 

Michel
Reputatie 3
Badge
Aanmelden heeft niets te maken met Eneco hoor. Je hebt een brief met activatiecode die je opnieuw kan gebruiken. Alleen bij een gewone meter moeten bepaalde zaken opnieuw ingesteld worden. Hier kan Eneco bij helpen.
Reputatie 3
Badge
Als je weekprogramma eerst uitzet? Daarna opnieuw insteld en dan weer aanzet?
Jeroen,
weekrpogramma aan en uitzetten maakt ook niet uit.

michel
@michel,

Nou ik wist het wel: tijd voor een fabrieksherstel!!
@Ton,

Ben er ook bang voor. jammer ging zo lekker met Toon. of gewoon lekker blijven werken en het weekprogramma nooit meer wijzigen:o
hou je op de hoogte.

michel
@Ton,

Ben er ook bang voor. jammer ging zo lekker met Toon. of gewoon lekker blijven werken en het weekprogramma nooit meer wijzigen:o
hou je op de hoogte.

michel

Ja ik begrijp het, maar zo kan het toch niet verder.
Kennelijk is Toon ergens van streek door geraakt en dan kan je maar beter met een schone lei beginnen!! En krijg je na de harde reset instellingsproblemen dan is Eneco telefonisch echt wel behulpzaam bij het opnieuw instellen/aanmelden. Dus dit uitvoeren moet je op een werkdag plannen. Suc6. We zijn nieuwsgierig.
Badge
Misschien is het laat op de avond, maar nu ben ik de draad ff kwijt.
Jij schreef:

Wat bedoel je hier dan mee?

Je kan toch per ongeluk 2 dezelfde "Comfort" tijden invoeren?
Of de ene tijd zo wijzigen dat ie van Thuis in Comfort wordt gewijzigd, zodat er 2 aaneensluitende (dezelfde periodes) zijn.

Ja dat je ook 1 volledige "Comfort"tijd kan invoeren, ja dat snap ik natuurlijk.

Dit staat er in de gebruiksaanwijzing:

Per dag kunt u maximaal zes periodes instellen. Er moet minimaal
30 minuten zitten tussen het begin van twee periodes.
@Curl,

Sh*t, ja dat wist ik en ik was die 30 minuten eis even vergeten!!
Goeie tip!
Reputatie 1
Badge
Wordt ook weergegeven als informatie op de Toon als je die instelt.