Wat is jullie laagste verbruik? | Eneco Community

Wat is jullie laagste verbruik?

• Komt hier vaker (level 8)
  • 77 reacties
Gewoon uit nieuwsgierigheid en als referentie ben ik benieuwd wat bij andere het laagste verbruik is wat jullie meten?

Bij mij is dit momenteel 150 Watt..

Ben benieuwd naar jullie sluip/nacht verbruik!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

62 Reacties

Reputatie 3
Badge
56 zowel nacht als overdag.
Reputatie 3
Badge
Wat staat dan wel aan:

TV (KPN interactieve ontvanger)
TV standby

wat laders zoals babyfoon. koelkast (oud model en niet zuinig) en koelkast die erg zuinig is in de schuur.
65 watt.

is het minimum tot nu toe
Reputatie 3
Badge
55 en lager is hij niet geweest.
Nou, als ik jullie laagste verbruik zie, zit ik al aardig aan de hoge kant.

194 Watt

Maar eens kijken aan adapters wat er uit kan!
Reputatie 3
Badge
😉 Volgens de monteur was gemiddeld 500 het laagste bij standby maar dat zal wel een vergissing zijn.
Afgelopen nacht was mijn verbruik

111 Watt.

Maar ik heb ook een aquarium van 450 liter en daar staan 2 filterpompen op die 24 uur draaien.

Zuiniger kan ik niet.
Reputatie 3
Badge
Pompje minder dan maar. Ook de vissen moeten bezuinigen. Valt nog wel mee toch? 111
Laagste gebruik ligt tegen het punt wat mijn vroegere watcher al aangaf: 73 watt
dan staan nog aan: tv ontvanger (standby), 1x 2 disk NAS, 1x 4 disk NAS op standby, modem, SamKnows meetapparatuur, koelkast en vriezer. Her en der wat adapters, ketel,wekker en iPhone in zijn lader.

Om de zoveel tijd een piekje naar de 180 watt maar dat zullen koelkast en vriezer wel zijn.
65 watt 
wat staat er aan
2 koelkasten
2 vriezers
Cv ketel
wekkerradio's
router
timecapsule
en nog wat klein spul 
owja zeker 10 klikaanklikuit modules 

Gr kevin
Reputatie 3
Badge
Rekening houdend dat de koelkast bij het op temp zijn niet zoveel meer verbruikt he. Hij schiet omhoog als je de deur open hebt gehad.
Reputatie 3
Badge +4
 Ik weet niet hoe jullie dat doen mijn laagste gebruik is als ik weg ben 659 watt er staat geen wasmachine of droger afwasmachine aan. Er staan wel een paar apparaten standby.
659 watt als je weg bent? Draai je een serverpark thuis ofzo?
Dat is echt wel heel erg veel voor 'een paar apparaten standby'.
Dan is of Toon niet helemaal lekker aangesloten, of je hebt een paar apparaten die echt veel stroom verbruiken (zoals een wat oudere niet goed onderhouden airco)
Zou dan toch als ik jou was gerichter gaan zoeken. Als je stroom verbruik redelijk constant is, gewoon per keer alle stekkers uit een stopcontact trekken en kijken wat er veranderd. Of twee meters kopen die je telkens op een stopcontact er tussen zet om te bepalen waar je slurper zit (en bij meerdere apparaten dan telkens stekker eruit)
659 watt per uur  dat is bijna 16 kwh per dag en 5772 kwh per jaar,
en dan moet je gebruik er nog bij.

Wat ik zou doen,
Electra meter stand opnemen, en De volgende dag weer
dan weet je direct wat je dagverbruik is.
Is dat rond de 16 tot 20 kWh.
Dan weer je dat de toon een betrouwbare waarden aangeeft.
Maar ikzelf denk dat de pulse waarde in de toon verkeerd staat
bijvoorbeeld 375 pulsen per kWh en zo Zijn er 
vele instellingen mogelijk,

Succes met uitzoeken 
gr kevin
Reputatie 3
Badge
Wat Kevin zegt denk ik ook. Je kunt ook kijken wat er gebeurd als jij je tv uit zet. Dus ook van standby en doe dit met alles.
Bij mij was de monteur ook vergeten om de electrameter in de stellen. Toen ik op de Toon ging kijken bij de instelling service/energiemeters, zag ik dat die nog op de fabriekstand stond van 300 tr/kWh.

Op het frontplaatje van mijn electrameter stond echter 600 r/kWh. Toen ik dat veranderd had werd het verbruik gehalveerd en dat kwam een stuk beter in de buurt van mijn verbruik.

Misschien ook even nakijken?
Reputatie 3
Badge
De beste test is volgens mij nog steeds de waterkoker. Die van mij zou tussen de 2500 en 3000 watt zijn. Het was ook bijna 3000 watt. Lampjes aan/uit deed hij ook wel registreren maar dat duurd langer voor het zichtbaar is.
Reputatie 3
Badge +4
Daar zit wel wat in dat ie verkeerd is ingesteld  , maar is is aangesloten op pulse meter op hoeveel moet die dan staan?
Even een andere vraag tussen door : Heb een open Thermo ketel maar die hebben ze aan gesloten op aan /uit scheelt het veel als ik hem op open Therm zet ?
Reputatie 3
Badge +4
kevin wrote:

659 watt per uur dat is bijna 16 kwh per dag en 5772 kwh per jaar,
en dan moet je gebruik er nog bij.

Wat ik zou doen,
Electra meter stand opnemen, en De volgende dag weer
dan weet je direct wat je dagverbruik is.
Is dat rond de 16 tot 20 kWh.
Dan weer je dat de toon een betrouwbare waarden aangeeft.
Maar ikzelf denk dat de pulse waarde in de toon verkeerd staat
bijvoorbeeld 375 pulsen per kWh en zo Zijn er
vele instellingen mogelijk,

Succes met uitzoeken
gr kevin

Net even geken op mijn Eneco
In 2011   5448 kWh dus dat is echt veel ga is even zoeken waar dat aan licht?
Reputatie 3
Badge
Moet je ook geen hennep kweken hahaha. Er zijn meer mensen met zo'n hoog verbruik maar die verbruiken op de dag heel veel. Tv altijd aan en dergelijke.
Reputatie 3
Badge +4
Schrok me al helemaal doodt  dacht dat ik echt zoveel gebruikt maar is nu goed de Toon stond verkeerd ingesteld. Hij stond op 300imp/kWh. En moest op 1000imp/kWh staan  wil iedereen even bedanken voor het meedenken.
Reputatie 3
Badge +4
Het is in orde stond verkeerd ingesteld bedankt voor de tip.
Reputatie 3
Badge
Monteurs moeten toch even hier beter op gaan letten. Heb Joep (moderator) hier over bericht aangezien ik meer klachten er over hoor.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Ik heb van de reactie van Toon Econoom een apart topic aangemaakt. Ook de reacties op zijn onderwerp heb ik verplaatst zodat we hier over het laagste verbruik kunnen discussiëren en op het topic van Toon Econoom verder kunnen gaan over zijn onderwerp.
Reputatie 3
Badge
80 Watt
Dan staat er het volgende aan:

router
2x netwerk switch
NAS
Sonos Connect:amp & bridge
IP telefoon
antenne versterker
2x digitale klok
koelkast / vriezer
Toon!
verwarmingsketel
ventilator woonhuis
aantal adapters voor apparatuur die "uit" staat

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen