Wat is jouw meest opvallende inzicht dankzij Toon? | Eneco Community

Wat is jouw meest opvallende inzicht dankzij Toon?

• 22 september 2014
  • 7 reacties
  • 191 Bekeken

Reputatie 4
Badge
  • Community manager Toon (tijdelijk)
  • 137 reacties
Gisteren is de herfst weer begonnen. Het stookseizoen komt weer in zicht. Gelukkig kunnen we op Toon het energieverbruik goed in de gaten houden.

Welk inzicht op Toon is voor jou tot nu toe het meest opvallend/verrassend/nuttig geweest? Ik ben benieuwd!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

De wijze waarop de ketel weer gaat stoken en het gas balkje met enige regelmaat weer aardig gevuld is. Echtr blijft gelukkig het duimpje, zodat je weet dat je nog steeds geen actie hoeft t nemen tegenover je maandtermen. En dat zelfs op afstand tijdens je vakantie. :D

Hoi Jürgen,
Ik snap het ff niet geloof ik...............
Als je op vakantie bent en je leest Toon uit, dan kan er toch geen gasverbruik zijn.............
Reputatie 6
Badge +1
De wijze waarop de ketel weer gaat stoken en het gas balkje met enige regelmaat weer aardig gevuld is. Echtr blijft gelukkig het duimpje, zodat je weet dat je nog steeds geen actie hoeft t nemen tegenover je maandtermen. En dat zelfs op afstand tijdens je vakantie. 😃
Reputatie 7
Badge +6
@Doetiehetofdoetiehetniet

Ik heb je vraag over slimme meters beantwoord in dit topic.
Wat het meest opvalt is dat ik qua stroom ruim 23% minder ben gaan verbruiken. Gas gaf Toon 4x teveel aan.
Dat is nu hersteld blijkbaar met de nieuwe slimme meters.. Hij geeft nu helemaal niets meer aan..!! Verbruik 0kW en 0m3 hahaha. (Zeker om te compenseren.):?
Reputatie 7
Badge +7
Nuttig om te zien dat het voorverwarmen van het warm tap water s,nachts
toch wel erg veel gas verbruikt , dus dit zo snel mogelijk uit gezet.

Maar het aller belangrijkste is toch wel dat ik door Toon
erachter kwam dat er een gas lek was in mijn ketel !!!

dit inmiddels al langgg geleden :)

tnx Toon.
Badge +5
Hallo Marco.
Voor mij is het meest opvallend hoe gemakkelijk je je verbruik kunt verminderen door gebruik te maken van de nuttige zaken in Toon.
Ik bedoel hier de weergaven zoals dagelijks gebruik en laagste gebruik. Voor mij is het een stimulans mijn verbruik verder te verminderen.
Verrassend is de toevoeging van slimme stekkers in het menu en programma, dit maakt de uitdaging en toepasbaarheid spelenderwijs groter.
Wat mij betreft mogen er meer van dit soort verrassingen toegevoegd worden die mij helpen mijn energie verbruik verder terug te dringen.
Het meest opvallende inzicht was toch wel de daling van het gasverbruik!