+2
-
-
Lekker op st(r)oom (level 13)
-
150 reacties
Direct na mijn vakantie in juni heb ik Toon besteld. Het lijkt mij een interessant concept.
De aanvraag procedure heb ik netjes doorlopen en in de (compabiliteits) checklist verschenen allemaal groene vinkjes. Ik voldoe dus aan alle gestelde voorwaarden om Toon te kunnen afnemen. Dat dacht ik…
Na vele weken wachten werd ik begin augustus gebeld door Eneco voor een afspraak met de Toon monteur. Afgelopen vrijdag, 6 september was het dan zover.
Een vrije dag genomen en na totaal negen weken wacht/levertijd stond de monteur voor de deur; doosje met Toon in de hand.
Hij was tot mijn verbazing en teleurstelling echter snel klaar.
Mijn elektriciteitsmeter blijkt niet geschikt voor Toon(!!!).
Ik stamelde nog voorzichtig dat dit niet op internet of bij de bestelling gevraagd werd. Mij was alleen de compabiliteitsvraag met de gasmeter gevraagd (het spiegeltje op de 0). Dit had men toch kunnen weten bij Eneco. Ze weten immers het registratienummer van mijn meter en daarmee het type; die staat ook altijd keurig op de factuur. Hadden ze daaruit niet de leeftijd/type kunnen ophalen; of waarom wordt deze vraag niet gesteld op internet, zoals voor de gasmeter wel gebeurd.
Met ongeloof dat zo’n fout in vandaag de dag nog in een bestelproces kan zitten heb ik de monteur nog een bak koffie gegeven; hij kon er immers ook niets aan doen.
De monteur belde voor mij met de Eneco servicedesk en gaf vervolgens zijn telefoon aan mij.
Ik kreeg een vrij koele dame aan de lijn die bijna niet te onderbreken was en duidelijk een script opdreunde.
Het resultaat is nu dat mijn order voor Toon gecancelled is en ik nu eerst moet wachten op Stedin voor het plaatsen van een nieuwe meter. Dit kan tot 12 weken (!) duren. Als dat gebeurd is kan er weer een afspraak gemaakt worden voor de installatie van Toon.
Er is echter in dit soort gevallen geen sprake van versnelde afhandeling of voorrang ondanks het in gebreke blijven van Eneco.
Ik verwacht dan ook dat het na het plaatsen van de nieuwe (slimme) meter nog eens zes weken duurt voordat de installatiedatum daar is. Ik moet dus gewoon weer achteraan sluiten.
Daarmee komt de totale levertijd van Toon voor mij op mogelijk 27 weken !
Dat is dus een half jaar. Dat is 2 maanden langer dan de levertijd van mijn nieuwe auto vorig jaar.
Het bedrijf waar ik voor werk helpt met procesoptimalisatie met als één van de resultanten tevreden klanten.
Misschien iets voor Eneco ?
Peter