Wanneer zon op toon bestellen? | Eneco Community
vraag

Wanneer zon op toon bestellen?

• 8 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 275 Bekeken

18 september worden er bij ons zonnepanelen geinstalleerd. We hebben al een Toon. Wanneer moet ik zon op toon bestellen, voor of na de installatie van de zonnepanelen?

9 Reacties

Goed dat je daar nu reeds over nadenkt!?

Heb je de voorgenomen PV al aangemeld bij:
Www.energieleveren.nl
Je hoeft namelijk niet te wachten tot de daadwerkelijke plaatsing achter de rug is.

Je kan Zon op Toon®️ nu al bestellen, zodat je zeker weet dat de Eneco monteur tijdig wordt ingepland na plaatsing van je PV.

Bel gewoon even met 088 895 59 59 kan je meteen overleggen inzake het maximale opwek-wattage van je PV.

Heb je overigens wel al Slimme meters?
Bedankt voor de reactie.

De installateur heeft ons aangemeld als terugleveradres. Ja we hebben al een slimme meter.
Graag gedaan!?
Dan staat een aanmelding nu reeds niets meer in de weg.
Laat je de afloop nog even weten.
Reputatie 1
Badge +1
Let op! kijk eerst in uw meterkast of uw slimme meter NIET en dsmr 2.2 meter is! dat kán voor problemen zorgen met Zon op Toon. Hier heb ik dit moment het zelfde euvel lopen en 6 september komt stedin de slimme meters vervangen voor de juiste en dan zal zon op toon het goed gaan doen.

Mocht u slimme meter tóch en dsmr 2.2 meter zijn laat deze dan éérst vervangen daarna kunt u zonder problemen Zon op Toon bestellen.
Reputatie 7
Badge +9
Let op! kijk eerst in uw meterkast of uw slimme meter NIET en dsmr 2.2 meter is! dat kán voor problemen zorgen met Zon op Toon. Hier heb ik dit moment het zelfde euvel lopen en 6 september komt stedin de slimme meters vervangen voor de juiste en dan zal zon op toon het goed gaan doen.

Mocht u slimme meter tóch en dsmr 2.2 meter zijn laat deze dan éérst vervangen daarna kunt u zonder problemen Zon op Toon bestellen.

DSMR 2.2 word niet meer geplaats, deze werden alleen geplaats tussen 2012 en midden 2013. Daar werd het snel vervangen, tegenwoordig word er DSMR 5 opgehangen, met real time inzicht in je gasverbruik.
Opzich heb je gelijk Ricardo.
Maar daarom is de verwijzing naar het Toon team het beste.
We hebben nu meerdere topic gevallen met DSMR 2.X gehad bij Zon op Toon, dus ik mag aannemen dat men daar nu ook oplet.
Reputatie 7
Badge +9
We hebben nu meerdere topic gevallen met DSMR 2.X gehad bij Zon op Toon, dus ik mag aannemen dat men daar nu ook oplet.

Dat is apart Ton.
DSMR 2.x zou niet meer geplaats mogen worden door de netbeheerders. Zou kunnen dat ze er al in zaten, dat kan uiteraard.

Dat is apart Ton.
DSMR 2.x zou niet meer geplaats mogen worden door de netbeheerders. Zou kunnen dat ze er al in zaten, dat kan uiteraard.

Hoi Ricardo,

Nou zal ik niet verwijzen naar recente plaatsing, maar meer naar de ts zou een slimme meter wel al enkele jaren kunnen hebben.
Ik ga er van uit dat het Toon®️ team mi bij een aanvraag Zon op Toon er tegenwoordig wel op let; ze hebben alle relevante info daar voorhanden.

Maar even een stap terug in de keten.
Je weet bij www.energieleveren.nl wordt de administratieve status van de stroommeter bepaald; ze weten bij aanmelding van een PV dat er een DSMR 2.X in het spel is, die problemen op de P1 poort veroorzaakt.
Nou die oude slimme meters zouden ze dus eigenlijk ook administratief meteen moeten afkeuren.
Reputatie 7
Badge +9

Dat is apart Ton.

Hoi Ricardo,

Nou zal ik niet verwijzen naar recente plaatsing, maar meer naar de ts zou een slimme meter wel al enkele jaren kunnen hebben.
Ik ga er van uit dat het Toon®️ team mi bij een aanvraag Zon op Toon er tegenwoordig wel op let; ze hebben alle relevante info daar voorhanden.

Maar even een stap terug in de keten.
Je weet bij www.energieleveren.nl wordt de administratieve status van de stroommeter bepaald; ze weten bij aanmelding van een PV dat er een DSMR 2.X in het spel is, die problemen op de P1 poort veroorzaakt.
Nou die oude slimme meters zouden ze dus eigenlijk ook administratief meteen moeten afkeuren.

Helemaal mee eens. Er kan gekeken worden welke meters er hangen, daar vanuit zou je direct al vervanging kunnen regelen of adviseren.

Reageer