Wanneer zie je op je Toon dat je het termijnbedrag hebt veranderd? | Eneco Community

Wanneer zie je op je Toon dat je het termijnbedrag hebt veranderd?

'Wanneer zie je op je toon dat je het termijnbedrag hebt verandert?'.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

58 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dat gaat niet automatisch, de bedragen moeten herberekend en gepusht worden naar Toon door iemand van Eneco.
M. Ballijns wrote:

'Wanneer zie je op je toon dat je het termijnbedrag hebt verandert?'.

Hoi Ballijns,

Dat kan je zien en dus controleren op de volgende wijze:

home scherm/menu/status verbruik/rechtsboven uitleg

Je ziet dan onderaan het dan verschijnende venster je totale ingeschatte verbruik door Eneco.
Dat verbruik wordt meestal automatisch door Eneco na een jaarnota berekend en automatisch naar je Toon gepushed.

Wil je dat aanpassen, dat kan uiteraard bij Mijn Eneco, maar.......de wijziging wordt dan NIET automatisch gepushed.
Daar moet je apart in bv dit topic dan om vragen en een moderator zal het dan handmatig voor je aanpassen en pushen naar je Toon.

Is dat wat je bedoelt?
Het verwachte gebruik wordt getoond. Dat zal anders worden als je je termijnbedrag hebt gecorrigeerd, via de website. Hoe lang het duurt wanneer je dit ziet?
Zoals ik hier boven schreef gebeurt dat niet automatisch.
Dat moet je aan een moderator vragen en die voert het dan uit.
Meestal is dat binnen 1 uurtje geregeld en zie je de nieuwe bedragen op de eerder bedoelde plek verschijnen.
Dus moderator ga uw gang!
Reputatie 7
Badge +6
@M. Ballijns,

Het termijnbedrag is in het systeem van ons aangepast en dat heeft in jouw geval geen gevolgen voor de inschattingen op Toon aangezien de aanpassing niet groot was. Het termijnbedrag op Toon zie je niet direct terug, want in het Status Verbruik wordt het bedrag weergegeven o.b.v. de inschatting in die maand en die wijkt af want het termijnbedrag die je maandelijks betaalt.
Ik heb mijn termijnbedrag verhoogd zojuist. Kunt u dit aanpassen in toon?

Alvast dank.
Hoi, ik heb mijn termijnbedrag ook (flink) aangepast. Zou dit verwerkt kunnen worden in mijn toon? Bvd!
Reputatie 7
Badge +6
@Marcel Meijer en @Sjoerd1985,

Voor jullie allebei heb ik de inschattingen van het verbruik aangepast naar het termijnbedrag. Ik verwacht dat dat morgen in Toon terug te zien is.
Zo is het Status Verbruik goed bij te houden. 🙂
@danielle,
Mijn termijnbedrag is nog steeds niet aangepast op de toon. Ik denk dat er iets fout gegaan is. Alvast bedankt voor je reactie:)
Reputatie 7
Badge +6
@Sjoerd1985

Ik zie dat er op 14 januari nieuwe waardes naar je Toon zijn gestuurd 2 keer 1250 kWH en 700 m3 voor gas. Dit zie je niet in je Toon staan?
Reputatie 3
Badge +1
Ik kom eigenlijk toevallig op dit topic terecht en heb even gekeken naar mijn inschatting.
Vreemd is daar, dat er voor elektra 1700 kWh ingeschat wordt, maar ik heb een dubbele meter (die wel tegen een enkele meter tarief afgerekend wordt en ik zou dus ongeveer 3450 kWh moeten zien ?
Daarnaast in het kader van vooruit denken en maandelijkse termijnen, zie ik wel maand bedragen in verbruik, maar geen jaar bedrag. Dat zou meer helpen om te weten of ik er boven of onder zit. Nu moet ik elke maand bij elkaar optellen? Zit in website wel, bij tabellen per jaar.
Misschien is dit op de Toon te complex om te pushen, maar kan dit dan evt op de website en dan van meterstand tot meterstand .
Wat ik mis, is niet zozeer het duimpje of je goed bezig bent, maar of je termijn bedrag aansluit bij je verbruik. Voorbeeld : ingeschat verbruik is €150 pmnd. Werkelijk tov ingeschat verbruik is €175 of €135. In. Einde gevallen moet het termijn bedrag direct worden aangepast dor de gebruiker, anders heb eind van het jaar een heel groot verschil.
Of is dit nu weer een verbeterpunt?
@ folkert: als ik kijk bij uitleg status verbruik dan is er voor stroom 6000kwh p.j. gerekend en gas 700m3 p.j. bedankt voor je reactie, sjoerd
Reputatie 7
Badge +6
@RuudS,

De reden waarom jij enkel maar 1700 kWh ziet, is omdat je een dubbele meter hebt en inderdaad wordt afgerekend voor een enkele. Uiteindelijk is de inschatting wel 3450 kWh.
Op Toon wordt het exacte termijnbedrag niet weergegeven. Dat kan ook niet, want het termijnbedrag wat je betaalt is berekend op het ingeschatte verbruik in een jaar, evenredig verdeeld per maand. Op Toon wordt er een berekening gemaakt o.b.v. het ingeschatte in die maand. In januari verbruik je natuurlijk een stuk meer dan in juni, dus om een goed inzicht te krijgen, gaat het echt per maand met de bijbehorende kosten. Is het zo iets duidelijker voor je?
Als je enkele maanden het bericht krijgt op Toon dat je meer verbruikt, dan is het verstandig om het termijnbedrag te laten herberekenen om te zien wat het beste zou zijn om maandelijks te betalen, zodat je niet hoeft bij te betalen.
Reputatie 7
Badge +6
@Sjoerd1985,

Dat komt omdat je teruglevering hebt, dus de 2500 kWh wat wij hebben doorgegeven op Toon wordt aangevuld met wat jij hebt ingevoerd voor totale opwekking. Dat zou dan 3500 kWh zijn, klopt dat?
Dat klopt inderdaad. Maar als ik kijk naar mijn maandbedrag dan zit dat ergens ver achter de 150 euro per maand, terwijl mijn maandbedrag ingesteld staat op 65 euro per maand
En ik verbruik nooit geen 6000 kwh op jaar basis. Ligt eerder op 3000 kwh
Badge +5
Sjoerd1985 wrote:

En ik verbruik nooit geen 6000 kwh op jaar basis. Ligt eerder op 3000 kwh

Sjoerd, je kunt binnen een bepaalde tijd en vóór dat een reactie komt op je bericht je bericht aanpassen of aanvullen met behulp van het potloodsymbool rechtsbovenin je zojuist geplaatse bericht. Is misschien handig om te weten.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Sjoerd,

Heb je gelijk in, echter geeft Toon nu een ingeschat bedrag aan per de betreffende maand. Dit is een wintermaand. Meer verbruik en minder opbrengst dus. Vandaar dat Toon voor deze maand een veel hogere inschatting laat zien dan wat inderdaad het daadwerkelijke termijnbedrag is over het gehele jaar genomen. Het termijnbedrag bedraagt 65 euro en gaat uit van het juiste ingeschatte verbruik en terug geleverde verbruik. In de zomermaanden kan het zijn dat de inschatting op Toon juist weer onder de 65 euro uitkomt. Dit houdt elkaar in evenwicht.
Reputatie 3
Badge +1
@Danielle, duidelijk, maar toch zou ik dan op de website het advies van Eneco wel willen zien.
Dus verwacht gebruik (van meterstand tot meterstand) tov werkelijk gebruik en maandbedrag.
Dan kan ik sturen en bijstellen. Bij mindergas.nl geven ze aan wat de verwachte eindstand gas is ahv verleden, graaddagen en stookgedrag, dus er zijn mogelijkheden .
Dat eneco dat nog niet heeft begrijp ik, maar om dit in te bouwen op website, zou ik een pre vinden.
@yobotje bedankt voor de tip. @ kelly bedankt voor de uitleg! Het is me duidelijk nu.
Reputatie 7
Badge +6
@RuudS,

Bedankt voor je verbeteridee. Dat zou inderdaad erg handig zijn! Wat niet is kan nog komen. 🙂
Ik heb mijn termijnbedrag een poos terug ook aangepast. Zou dit verwerkt kunnen worden in mijn toon? Dank u wel.
Reputatie 7
Badge +6
Beste E.V. Dijk,

Welkom op het community en bedankt voor je bericht! Ik heb de verbruiken aangepast, deze zijn momenteel onderweg naar je Toon.

Groet,

Folkert
Ik zou ook graag mijn nieuwe termijn bedrag naar de Toon gepushed willen hebben.

bvbd

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen