Wanneer worden de Toon apps geüpdate? | Eneco Community
vraag

Wanneer worden de Toon apps geüpdate?

Badge +1
Is er bekend wanneer er weer een update komt voor de Android/iPad apps? Is hoog nodig, want de Eneco app (niet beschikbaar voor iPad) ziet er stukken gelikter uit dan de Toon app.

Alvast bedankt

24 Reacties

Bedoel je de App Toon op Afstand?
Badge +1
Ja, die bedoel ik
Reputatie 7
Badge +8
Wanneer deze een update krijgt is niet bekend. Dit merk vanzelf door regelmatig op forum of playstore te kijken.
Ja, die bedoel ik

Oké op korte termijn is er geen update te verwachten.
Logisch ook, want de werking is perfect.
Er zitten geen bugs in; hooguit is het radiatortje afwezig, maar dat maakt voor de werking geen verschil.
Reputatie 2
Badge
De iPad versie van Toon op Afstand werkt nog best goed eigenlijk (al laat het veel te wensen over qua functies), en valt redelijk mee qua design; heb er in ieder geval maar weinig problemen mee. De app die je op je iPhone voorgeschoteld krijgt is wel echt om te janken. Lelijk design, superslecht in elkaar gezet, erg buggy en nul komma nul functionaliteit. (Weet niet 100% zeker meer, maar meen me te herinneren dat het dezelfde app is maar een andere UI inlaad; dat zou nog triester zijn zegmaar.) Ze mogen inderdaad wel eens wat meer gaan investeren in die app om hem moderner te maken en meer functies mee te geven zodat je écht profijt hebt van je slimme thermostaat; ook op afstand. Voor zo'n apparaat als Toon mag er inderdaad wel wat meer aan de apps gedaan worden, dan gaat ook de prijs-kwaliteit verhouding van Toon weer wat de goede kant uit; gezien het op dit moment gewoon "zeer duur apparaat, weinig kwaliteit" is. 🙂
De Toon op tablet app voor de iPad werkt inderdaad goed, maar... dat je elke keer dat je de verbruiksgrafiek opent, dan moet je altijd op "Meer details" drukken anders heb je daar niet zo veel aan. Waarom niet het vaste scherm met "Meer details" knop overslaan in de volgende versie, en direct naar de gedetailleerde verbruiksgrafieks scherm?
"Mijn tips" werkt ook niet goed, ik krijg steeds een melding dat een nieuwe tip beschikbaar is en vervolgens is het weer aan het touwtje trekken... kan Eneco geen beter tips bedenken of stoppen met mijn flauwe tips?
Deze versie is van 16 dec 2015! (1.6.1)😲
Reputatie 5
Badge +4
Zou het mogelijk zijn om de toon app en de app voor iPad eens gelijk te trekken? Kan bv. Mijn rookmelders niet zien op de iPad, maar wel op mijn iPhone en het duurt op de iPad ook erg lang om de gegevens op te halen van de server.
Veel is mogelijk, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren.
Misschien als de nieuwe App Toon op afstand komt.
Misschien dat er dan meer duidelijkheid komt over de richting die Quby gaat inslaan.
Reputatie 5
Badge +4
Veel is mogelijk, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren.
Misschien als de nieuwe App Toon op afstand komt.
Misschien dat er dan meer duidelijkheid komt over de richting die Quby gaat inslaan.

We kunnen niet anders dan af wachten, maar gelukig werkt het wel dat is toch het belangrijkste 😉
Jazeker! En de  iPad®️ Pro 9,7 App werkt eigenlijk verder perfect.
Alleen moet nu eenmaal de data ff bij Toon worden opgehaald.
Daar moet je wel even geduld voor hebben.
In de overzichtsweergave is de  iPad®️ wel erg prettig.
Reputatie 4
Badge +4
Heb ik het goed dat de Toon op afstand App op tablet gaat verdwijnen? Als dit zo is zou ik het een groot gemis vinden. Het gepriegel op mijn iPhone vind ik maar niks. Gebruik meestal mijn iPad, beter bedien- en leesbaar dan op mijn iPhone.
Een Toon op Afstand voor  iPad®️ Bestaat eigenlijk niet. Deze App is gemaakt voor een  Iphone®️.
Zolang de  iPad®️ deze App toelaat zal het dus werken.
Maar bv de App Toon op Tablet daarvan is al bekend dat het certificaat niet verder door Quby wordt ondersteund.
Omdat er plannen zijn de 2 App’s samen te voegen; vandaar de beta test van de huidige App.
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Ton,

Wat is dan het verschil van Toon op afstand en Toon op Tablet? Volgens mij is dit hetzelfde. Als de twee app's samengevoegd worden dan denk ik dat de specifiek ontworpen App voor de iPhone ook gaat werken op de iPad, zoals dat nu ook al het geval is. Echter Toon op Tablet biedt veel meer uitbreidingsmogelijkheden, zoals tegels bijvoegen/verwijderen. Of zie ik dit verkeerd?
Dat hangt er vanaf hoe de werking van het certificaat zal zijn.
En dan bedoel ik dit:

Reputatie 4
Badge +4
Hallo Ton,

Het blijft verwarrend. De toekomst zal uitwijzen welke mogelijkheden er komen.
Reputatie 7
Badge +8
Hallo Ton,

Er is niks verwarrend aan.

Toon op Tablet app gaat verdwijnen. Certificaat is bij de Veldtesters al verlopen, word niet meer verlengd, wat betekent dat de app niet meer functioneel is.
Dit euvel gaat ook gebeuren bij de reguliere gebruikers.

Eneco/Quby zet vol in op Toon op Afstand, om Toon via een smartphone te kunnen beheren/aansturen.
Hallo Ton,

Hoi Wim,

Wat vind je dan verwarrend?
Ik heb wat er nu aan de hand is en wat er gaat gebeuren, toch verteld?
Reputatie 4
Badge +4
Verwarrend in zoverre dat er voor een App twee namen worden gebruikt: Toon op tablet en Toon op afstand terwijl ze beiden exact hetzelfde doen, namelijk je Toon bedienen op afstand. Waarom geen uniforme naam. En ik blijf erbij dat ik het bedienen van Toon via mijn iPad plezieriger vind dan via mijn smartphone vooral als ik een reactie wil geven op een forum. Daarbij zijn de grafieken e.d. veel beter leesbaar. Jammer dat de App gaat verdwijnen!
Ik dacht het al Wim!
Jij maakt een denkfout.

De ene App heet Toon op Afstand
De andere heet Toon op Tablet

Beide kunnen gedeeltelijk hetzelfde, maar zijn zeker niet exact gelijk!
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Ton,

Ik denk niet dat ik een denkfout maak! Het gaat erom dat er twee verschillende benamingen zijn voor App's die in essentie hetzelfde kunnen: ze zijn, denk ik, in eerste instantie gemaakt om Toon op afstand te kunnen bedienen of ik nou een smartphone of tablet gebruik.
Verder heb ik opgemerkt dat het op een groter scherm plezieriger kijken is. En ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt.

Maar goed we wachten de verdere ontwikkelingen maar af en "stoeien" verder met de Béta App op de smartphone.
Ik vind het nog al een verschil:

Reputatie 4
Badge +4
Verschillen in lay-out zijn er zeker, dat betwist ik ook niet.
Badge
De iPad app Toon op tablet doet het inmiddels helemaal niet meer?

Zie het andere topic.

https://forum.toon.nl/storingen-problemen-25/storing-app-ipad-955/index1.html#post13122

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen