Wanneer krijgen we bericht dat Toon geïnstalleerd wordt? | Eneco Community

Wanneer krijgen we bericht dat Toon geïnstalleerd wordt?

• 3 oktober 2012
  • 6 reacties
  • 661 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Geachte,

Wij zijn over TOON aanvraag. Omdat we graag met onze tijd mee gaan zijn we overgestapt naar Eneco voor TOON. 
Op 3 juli 2012 hebben wij een mail ontvangen met daarin de melding dat jullie geen geschikte monteur hadden gevonden om bij ons, in Overijssel, TOON te komen plaatsen. Tot jullie spijt... bla,bla,bla... en we moeten wachten tot dit najaar. Uiteraard zetten jullie een TOON apart voor ons om zo snel mogelijk langs te komen en dan direct te kunnen plaatsen.

Echter, ik weet... we zitten net in het najaar maar ik verneem helemaal niets meer. Kan me toch niet voorstellen dat alleen wij in Overijssel een TOON meter willen ontvangen, daar is toch wel een monteur voor gevonden. Ik zou graag willen weten hoe lang het allemaal nog gaat duren want ik wil ook TOON aan mijn muur 🙂 :)

Via contact pagina is het me niet gelukt om te melden want die doet het niet, bellen kom ik niet verder want daar weet niemand iets over, dus dan maar via de forum. En ik hoop dat iemand mij van Eneco mij kan helpen, vind het erg jammer als ik hier nog langer op moet wachten. We hebben er zelfs al een slimme meter voor laten plaatsen om het nog makkelijker te maken voor jullie en ons zelf.

Graag antwoord op mijn vraag... alvast heel erg bedankt!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge
ze waren werd ergens in een bericht na mij gestuurd op en zodra ze beschikbaar zijn weer komen ze voor heel nederland beschikbaar. mogelijk hebben jullie dan voorang.
Reputatie 2
Badge +1
@EnergieBoy

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over Toon.
Toon is vanaf heden in heel Nederland leverbaar. Als je bij de eerste reservering een e-mail hebt gekregen waarin stond dat we geen monteurs in je regio hadden, dan krijg je binnenkort van ons een e-mail met een nieuw aanbod voor Toon. Nog even geduld, het zal niet lang meer duren.

Voor telefonische vragen over Toon kan je contact opnemen met het Eneco Groen Advies team. Op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 zijn ze te bereiken op het telefoonnummer 0900 – 235 3632 (lokaal tarief).
Reputatie 3
Badge +1
@EnergieBoy

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over Toon.
Toon is vanaf heden in heel Nederland leverbaar. Als je bij de eerste reservering een e-mail hebt gekregen waarin stond dat we geen monteurs in je regio hadden, dan krijg je binnenkort van ons een e-mail met een nieuw aanbod voor Toon. Nog even geduld, het zal niet lang meer duren.

Voor telefonische vragen over Toon kan je contact opnemen met het Eneco Groen Advies team. Op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 zijn ze te bereiken op het telefoonnummer 0900 – 235 3632 (lokaal tarief).

Oh, geweldig dat we binnenkort bericht krijgen. We zitten er eigenlijk een beetje op te wachten 🙂 En ze zijn er zeker enthousiast over. Laten ze maar snel mailen of bellen 🙂
Ook wij hebben begin dit jaar al een TOON gereserveerd. Echter....... Enexis is de energie -distributeur geworden. We waren eerst bij Oxxio en daar een slimme meter aangeschaft. Deze is echter niet geschikt voor de TOON. We wonen in Friesland en Enexis kan ons tot op heden niet vertellen wanneer wij aan de beurt zijn. Het kan wel tot half 2013 duren. Moeten we tot die tijd maar gaan raden wat ons verbruik is en hoe wij dit op een zuinige manier besteden?????  We hopen van niet!
Reputatie 3
Badge
hallo oldehove,

ik snap je bericht niet helemaal. als je een slimme meter hebt aangeschaft via enexis is de oude meter al vervangen en lijkt het me dat je niet weer gebeld wordt voor vervanging. dat de slimme meter niet geschikt is staat natuurlijk los van toon. ik neem aan dat je de meterstanden wel ergens kan zien. dus verbruik in de gaten houden is zeker mogelijk. als je een slimme meter wil die wel met toon kan communiseren moet je vragen of je tegen kosten een nieuwe kan laten plaatsen. bij stedin was dit geloof ik 90 euro??? !!!

tot die tijd zijn er ook kastjes die je in het stopcontact kan steken waarna je ziet hoeveel dit apparaat verbruikt. kan een tijdelijke oplossing zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Ook wij hebben begin dit jaar al een TOON gereserveerd. Echter....... Enexis is de energie -distributeur geworden. We waren eerst bij Oxxio en daar een slimme meter aangeschaft. Deze is echter niet geschikt voor de TOON. We wonen in Friesland en Enexis kan ons tot op heden niet vertellen wanneer wij aan de beurt zijn. Het kan wel tot half 2013 duren. Moeten we tot die tijd maar gaan raden wat ons verbruik is en hoe wij dit op een zuinige manier besteden?????  We hopen van niet!

Deze snap ik wel.. je hebt nog een slimme meter van oxxio en die zijn bagger!!
Dus je zal moeten wachten tot ze hem komen vervangen (gratis), of je moet ze opdracht geven om hem te komen laten vervangen, dat hebben wij ook gedaan. WIj hebben enexis gewoon opdracht gegeven om een slimme meter te komen plaatsen, met in gedachten dat we straks TOON krijgen, dan zou dan veel makkelijker gaan. Ja oke, het kost je dan wel 99,- euro :)

Maar ja, je moet er wat voor over hebben als je met de tijd mee wil gaan... LOL
Dus kom maar op met die TOON, bij hebben een goede slimme meter!