Waarom zijn er montage kosten voor het plaatsen van een wandcontactdoos? | Eneco Community

Waarom zijn er montage kosten voor het plaatsen van een wandcontactdoos?

• 27 maart 2015
  • 21 reacties
  • 2680 Bekeken

Bij het verlengen van mijn huidige contract met vier jaar zou ik de Toon gratis krijgen inclusief installatie en plaatsing van Toon.
Na telefonisch en goede deal te hebben gemaakt, akkoord gegaan met de verlenging.

Maar nu komt het, na het lezen van mijn contract zag ik staan: optioneel montage wandcontactdoos eenmalig 40,60 euro?

Nu blijk je dit wel nodig te hebben voor Toon.
Tijdens het telefoon gesprek was hier helemaal niet over gesproken.
Dit had wel gemoeten begreep ik later.

Het had naar mijn idee een goede service geweest om dit gewoon kosteloos te plaatsen,wij zijn er dan ook helaas niet uitgekomen en heb mijn verlenging geannuleerd.

Maar waarom moet het plaatsen van een wandcontactdoos 40,60 kosten?
Voor een monteur die toch al bezig is met het plaatsen van Toon inclusief slimme meters zou de montage van zo een wandcontactdoos hooguit een half uur extra tijd in beslag nemen en dat is ruim genomen!

Groeten,

Raymond

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

21 Reacties

Jammer genoeg op dit Forum nog geen antwoord gehad.

Op de Facebook pagina van eneco zelfde vraag gesteld, hierop redelijk snel wel een antwoord gehad maar géén antwoord op mijn vraag.

Hier het antwoord wat op facebook gegeven is:

Hallo Raymond,

Bedankt voor je uitgebreide bericht.
Jammer dat telefonisch je niet is duidelijk gemaakt dat er een vrij stopcontact nodig is in de meterkast. Dit is inderdaad op eigen kosten zoals in het contract beschreven wordt.
Mogelijk kun je elders of via een bekende een stopcontact laten plaatsen wat minder kosten met zich meebrengt? Mogelijk heb je in de buurt van de metekast een stopcontact en kun je iets met een stekkerdoos regelen?
Als de monteur het stopcontact regelt dan kost het inderdaad €40,60.
Gratis doen we dit niet, aangezien de installatie van Toon t.w.v. €75 al gratis is en Toon zelf in aanschaf t.w.v. €200.

We hopen door de tijd alsnog Toon te installeren als je een stopcontact hebt.

Voor nu is er niets aan te doen.

Groet,
Danielle

Ik ga er even vanuit dat dit dezelfde Danielle is die hier ook actief is.

Voor mij is het wat makkelijker om via dit Forum verder te gaan dan via Facebook en aangezien hier dezelfde mensen antwoord geven als op facebook plaats ik mijn antwoord hier nog een keer en verwijder ik het van Facebook.
Hallo Danielle,

Bedankt voor het antwoord.
Alleen is het geen antwoord op mijn vraag, welke namelijk is: Waarom moet het plaatsen van een wandcontactdoos 40,60 kosten?

Voor een monteur die toch al bezig is met het plaatsen van Toon inclusief slimme meters zou de montage van zo een wandcontactdoos hooguit een half uur extra tijd in beslag nemen.
Een half uur is heel ruim genomen eerder ligt tien minuten in de lijn der verwachtingen.

Het is géén tastbaar product wat je af neemt maar tijd van de monteur.
Dit kost natuurlijk ook geld maar hier is altijd wat mee te regelen.
Een bak koffie die de monteur drinkt kost ook tijd en dus geld!

Als opmerking wil ik nog toevoegen dat het jammer is dat 17 jaar niet beloond wordt en je dus een klant verliest om 40,60.
Hele slechte service.

Het blijkt maar weer dat overstappen loont.
Want als je een nieuwe klant bent, wordt zelfs je eventuele opzegboete vergoed!
Iets wat ruim meer kan kosten als 40.60!

Groeten,

Raymond
Badge +5
Hallo Raymond, je plakt een etiket van slechte service op Eneco omdat je een gratis stopcontact wil en als je je zin niet krijgt stap je op. Wees redelijk en denk na, het is logisch dat dit soort extra voorzieningen niet gratis meegeleverd kunnen worden.

Probeer je eens te realiseren dat een stopcontact in de meterkast maken aan materiaal alleen al snel €25 a €30 kost en dat voor de montage een klein uur nodig is inclusief uitruimen van de meterkast, ruimte maken en opruimen van installatie resten. Daar komt nog bij dat een meterkast over het algemeen weinig ruimte biedt en er geïmproviseerd moet worden en ook de groepenkast geopend moet worden.
De veiligheid en verantwoording komt wel voor rekening van de monteur en als jij dat niet gratis krijgt dan heb je kritiek? Dan stap je over voor €40,00.

Ik vind je reactie niet gepast en wil je daar opmerkzaam op maken. Ik wens je veel succes bij je nieuwe energieleverancier en weet zeker dat je spijt krijg dat je Toon niet in huis zult hebben.

Daarom denk nog eens na en wees redelijk.;)
Reputatie 1
Badge +1
Kom op 40 euro, en dan willen overstappen hiervoor? ik wil je 20 euro geven en dan praten we nergens meer over right?
Goedemiddag Yobotje,

Om misverstanden te voorkomen wil ik géén gratis stopcontact hebben, hier wil ik namelijk gewoon voor betalen. Waar ik moeite mee heb is de montage kosten a 40,60.

Jij geeft aan dat alleen al Materiaal al 25 a 30 euro kost. Dit vind ik aan de hoge kant Puur alleen materiaal kosten zou meer rond de 15 euro inkoop zijn inclusief het stopcontact.

Ook de groepenkast hoeft niet geopend te worden daar er wel al een lichtschakelaar zit in de meterkast zie foto. ook dit was gewoon vooraf gemeld. Een uur om dit te monteren is dus ook echt overdreven.

Het feit dat ik al 17 jaar bij Eneco zit en in die tijd nog nooit ben overgestapt zou wel moeten mee spelen ben ik van mening. Ik had in dit geval wel wat meer service verwacht.
Maar goed hier verschillen wij dus in van mening.

Marcel1970 Ik weet niet hoe goed jij in je geld zit maar voor mij is 40 euro een hoop geld. snap je opmerking dan ook niet helemaal maar dat kan ook aan mij liggen.
Badge +5
Hallo Raymond, wellicht eigenwijs maar als installateur weet ik waar het over gaat. Heb daar zo'n veertig jaar mijn kennis in opgedaan, je mag van me aannemen dat mijn eerdere bericht reeel is.
Tot slot: een schakelaar is geen stopcontact en heeft ook niet de vereiste bedrading die voor een geaarde "wandcontactdoos" nodig zijn; rommel kun je inderdaad ook kopen voor enkele euro's.

Onderhandelen vanwege een stopcontact zou ik nooit doen maar dat is voor ieder een eigen keus.
Succes met je besluit.;)
Hallo Yobotje,

Ik baseer mijn verhaal op de uitleg van een goede vriend van mij die bij TES werkt.
Die heb ik de foto's laten zien en het verhaal uitgelegd.

Helaas is hij verhuisd en heeft niet de tijd om op korte termijn bij mij langs te komen.

Ik heb zelf niet de ervaring om hier over met u in discussie te gaan.

Buiten de discussie of het wel of niet 40 euro kost vind ik dat er vrij makkelijk voorbij wordt gegaan aan het feit dat ik al 17 jaar bij Eneco zit zonder ooit te zijn overgestapt.
Dit had wat mij betreft wel wat zwaarder mogen mee wegen.
Als je als nieuwe klant nog bij een andere leverancier zit wordt zelfs de opzegboete over genomen door Eneco. Ik kan me voorstellen dat dit vele malen hoger is dan de 40,60 waar het nu om gaat.

Het feit dat u zelf nooit zou onderhandelen over een stopcontact, is waarschijnlijk omdat u het bij u zelf monteert 😉
Badge +5
Hallo Yobotje,

Ik baseer mijn verhaal op de uitleg van een goede vriend van mij die bij TES werkt.

Ik heb zelf niet de ervaring om hier over met u in discussie te gaan.

Buiten de discussie of het wel of niet 40 euro kost vind ik dat er vrij makkelijk voorbij wordt gegaan aan het feit dat ik al 17 jaar bij Eneco zit zonder ooit te zijn overgestapt.
Dit had wat mij betreft wel wat zwaarder mogen mee wegen.
Als je als nieuwe klant nog bij een andere leverancier zit wordt zelfs de opzegboete over genomen door Eneco. Ik kan me voorstellen dat dit vele malen hoger is dan de 40,60 waar het nu om gaat.

Als je al lang klant bij Eneco bent zoals je zegt dan zou ik je willen adviseren om via pm met de persoon over dit soort zaken van gedachte te wisselen. Daar bereik je meer mee dan met "overstappen".
Op dit forum zijn meerdere topics te raadplegen omtrent Energiecontracten en ook al is het te laat voor overleg, echt pech heb je niet met zo'n mooi product als Toon.;)
Reputatie 6
Badge +1
Ik ga me toch even mengen in dit verhaal.🆒

Als je een nieuw produkt aanschaft of wilt aanschaffen, ga je eerst oriënteren .
Als je dat had gedaan dan kom je zeker uit op deze pagina: https://www.eneco.nl/toon-thermostaat/huis-geschikt/#huis-geschikt
Je kunt daar zien wat
A->. In de installatie van Toon zit
B->. Wat Toon nodig heeft en wat dus aanwezig moet zijn (bv stopcontact)
C->. En als je op het +teken drukt, wat het kost om die "eigen voorzieningen" laat aanleggen.

Het is dan net als in iedere dienstverlening. De een kan duurder of goedkoper zijn dan een ander of zelf. Dat heet marktwerking.
Dus als u zich goed had georiënteerd dan had u kunnen weten dat Toon een stopcontact in de nabijheid nodig had, wat het kost als de monteur het terplekke regeld. Vind u dat te duur (even daargelaten wat ik vind, want een electromonteur vanuit een bedrijf kost al gauw 70 euro per uur zonder voorrijkosten of materiaal) kunt u het zelf of een ander laten doen. Dat stond daar netjes gecommuniceerd, dus snap ik het probleem niet.

Als u het brood (stopcontact) van de bakker (eneco) te duur vind, vraagt u toch ook niet, hoe hij aan die prijs komt, maar gaat u toch naar een ander die het goedkoper kan. Atans als u die smaak (toon) wilt hebben :8

Nieuwe klanten krijgen misschien wel de opzegboete vergoed, maar krijgen geen Toon of wel ook Toon, maar dan een hogere KWH uur en gas prijs in het contract. Vaste klanten willen altijd alles lager en altijd meer, dan waar ze voorheen op zijn ingestapt. Echter is er ook ooit de "rek" uit. Overstappen kan dan wel eens op het eerste oog lonend zijn, maar ............................ Op het eind ook nog?
Ik ga me toch even mengen in dit verhaal.🆒

Als je een nieuw produkt aanschaft of wilt aanschaffen, ga je eerst oriënteren .
Als je dat had gedaan dan kom je zeker uit op deze pagina: https://www.eneco.nl/toon-thermostaat/huis-geschikt/#huis-geschikt
Je kunt daar zien wat
A->. In de installatie van Toon zit
B->. Wat Toon nodig heeft en wat dus aanwezig moet zijn (bv stopcontact)
C->. En als je op het +teken drukt, wat het kost om die "eigen voorzieningen" laat aanleggen.

Het is dan net als in iedere dienstverlening. De een kan duurder of goedkoper zijn dan een ander of zelf. Dat heet marktwerking.
Dus als u zich goed had georiënteerd dan had u kunnen weten dat Toon een stopcontact in de nabijheid nodig had, wat het kost als de monteur het terplekke regeld. Vind u dat te duur (even daargelaten wat ik vind, want een electromonteur vanuit een bedrijf kost al gauw 70 euro per uur zonder voorrijkosten of materiaal) kunt u het zelf of een ander laten doen. Dat stond daar netjes gecommuniceerd, dus snap ik het probleem niet.

Als u het brood (stopcontact) van de bakker (eneco) te duur vind, vraagt u toch ook niet, hoe hij aan die prijs komt, maar gaat u toch naar een ander die het goedkoper kan. Atans als u die smaak (toon) wilt hebben :8

Nieuwe klanten krijgen misschien wel de opzegboete vergoed, maar krijgen geen Toon of wel ook Toon, maar dan een hogere KWH uur en gas prijs in het contract. Vaste klanten willen altijd alles lager en altijd meer, dan waar ze voorheen op zijn ingestapt. Echter is er ook ooit de "rek" uit. Overstappen kan dan wel eens op het eerste oog lonend zijn, maar ............................ Op het eind ook nog?

Ik heb me wel degelijk georiënteerd.
Ik heb namelijk telefonische contact gezocht om me te laten informeren wat Toon is en inhoud.
Dit vind ik zelf namelijk prettiger als via internet. Hier is mij verteld dat Toon volledig gemonteerd wordt.
Er is mij ook gevraagd of ik wifi in huis had want dat had ik nodig. Hierop melde ik gelijk dat ik dat had maar niet door het hele huis, op zolder bijvoorbeeld bij de cv heb ik geen wifi ontvangst.
Dit was geen probleem (daarom vind ik telefonische contact prettig dan kun je gelijk vragen stellen).
Er is niet verteld dat ik een vrij stopcontact in de meterkast moest hebben, hier is helemaal niet over gesproken dus sorry, hiervan was ik idd niet op de hoogte.

Over wat de kostprijs is voor een monteur, heb ik zoals vermeld me laten informeren door een ervaren elektromonteur die ik hoog heb zitten. Voor de duidelijkheid gaat het dus om de kostprijs voor Eneco en niet wat een klant er eventueel voor moet betalen. Daar komt bij dat ik had aangegeven de wandcontactdoos zelf te willen betalen ( staat ook apart aangegeven 6,70 volgens mij). Blijft montage over, voorrij kosten zijn er niet monteur is er immers al. Blijft over tijd en inkoop materiaal kosten: lasdoppen, +- 1 meter flexibele pijp, drie draden en zal best nog wat kleine dingen vergeten. Maar dit alles kost 100% géén 40 euro.

Ik begrijp het vergelijk van de bakker niet helemaal. Ik schaf namelijk in eerste instantie geen stopcontact aan maar Toon, dat je hiervoor achteraf een stopcontact voor nodig hebt kan gebeuren.
Het stopcontact is ook niet het probleem, wil ik best kopen.
Alleen de montage kosten vind ik hoog, maar ik val in herhaling op dit punt dus laat ik het hier bij.

Nieuwe klanten krijgen zelfde overeenkomst als bestaande. Inclusief gratis Toon bij vierjarig contract, zelfs als Eneco een opzegboete moet vergoeden (dit weet ik 100% zeker).

En ja ik vind dat klanten die langer lid zijn een extra voordeeltje moeten kunnen krijgen om hun "trouw" te belonen ten opzichte van nieuwkomers.
Dit gebeurd trouwens bij veel meer bedrijven waar concurrentie hoog is.
Dat de rek er op een gegeven moment uit is snap ik, dus alles naar redelijkheid. Alleen soms vind jij iets redelijk wat een ander onredelijk vindt.
Op dat moment houd het op en ga je een keuze maken.
Badge +5
Hallo Raymond, Je reactie voegt verder niets meer toe en ik begrijp nu ook beter waarom men zo op je reageert. Ik laat het hierbij.
Succes bij je overstap.;)
Hallo Raymond, Je reactie voegt verder niets meer toe en ik begrijp nu ook beter waarom men zo op je reageert. Ik laat het hierbij.
Succes bij je overstap.;)

Hallo Yobotje,

Bedankt voor nog een laatste waardevolle reactie.

Ik zal me op internet gaan oriënteren wat voor mij de beste energie leverancier is.
Reputatie 7
Badge +7
En dit allemaal over een stopcontact :8
een verleng snoerke had veel ergenis / en oneindig lange verhalen kunnen voorkomen.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Raymond.s,

Uiteindelijk heb je in het proces precies gedaan wat er van je verwacht mag worden, je hebt je daarbij laten informeren door de firma die het product levert, wat al meer is dan de meeste doen.
Je hoeft daarbij echt niet alle informatiestromen af om te kijken of je zelf niet ergens een punt bent vergeten te zetten.

Je mag van een bedrijf/leverancier verwachten dat deze jou de juiste, en volledige, informatie verschaft om het te leveren item/product goed te kunnen gebruiken.

In dit geval treft jou dus geen enkel blaam.

Het had vanuit Eneco een gebaar geweest om je hierin tegemoet te komen door een gratis wandcontactdoos aan te leggen.(Al wordt dit achter de schermen overeengekomen)
Er is je namelijk, door Eneco, niet de volledige informatie verstrekt die wel essentieel is voor de werking van het product.

Aangezien er niet is meegegaan in het oplossen van je probleem kan ik erin komen dat je van het contract afziet.
Voor mij zou ook in een dergelijke overweging het bedrag geeneens een issue zijn.
Reputatie 6
Badge +1
@ramons en @het toontje

Ik snap de redenatie wel, maar zo zit in mijn optiek de wereld niet in elkaar.
Wat betreft die "bakker vergelijk" wilde ik alleen naar mee aangeven, dat je niet verplicht bent om het stopcontact door Eneco aan te laten leggen voor de gegeven prijs. Je mag dat ook zelf of door een ander laten doen en bent daar, net als de bakker keuze, vrij in.

Dan het andere aspect wat je aan haalt:
Er is misschien (ik ben er niet bijgeweest en betwijfel het ook niet) niet alles aan de telefoon gezegd. Echter heb je de informatie en mogelijke extra kosten ook op papier gekregen.( want ik begrijp uit het verhaal dat Toon nog niet is geinstaleerd). Na deze bevestiging heb je nog steeds een aantal dagen gehad om te annuleren, als je het niet eens bent met de "voorwaardes en kosten". Hierin staat alles duidelijk vermeld en dus ook wat de kosten zijn. De informatieverstrekking heeft dan wel telefonische te kort geschoten (wat ik geloof), maar de schriftelijke bevestiging was wel duidelijk genoeg.
Vervolgens heb je geannuleerd, omdat je de opgegeven kosten van het stopcontact niet wilt betalen voor de prijs die Eneco vraagd, maar je wilt ook geen ander zoeken die dit voor je kan regelen voor in jou ogen acceptabele prijs. En nu zie ik de geplande overstap als dwangmiddel om dat stopcontact gratis te krijgen.

@het toontje ik zou dus ook niet weten waarin Eneco te kort is geschoten :? En waarom zij dan dat stopcontact voor eigen rekening moeten nemen. Immers is de schriftelijke bevestiging duidelijk in wat het stopcontact kost en de website over Toon en thuis geschikheid ook( maar de site dan even buiten beschouwing gelaten). Het was in mijn optiek anders geweest, als er nergens over een stopcontact gerept is, de monteur deze heeft geplaatst en uiteindelijk Eneco daarover een rekening stuurd. Dan heb je wel een punt, maar volgens mij is Toon nog niet bij TS geinstaleerd, dus is er in weze nog niks aan de hand. TS heeft 4 opties. Stopcontact plaatsen in eigen beheer-stopcontact plaatsen door Eneco voor de kosten die Eneco daar voor rekend- of geen Toon en opnieuw onderhandelen over het contract met een andere korting-of overstappen en bij een nieuwe leverancier onderhandelen.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Raymond S,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Ik vind het vervelend om te horen dat je niet goed geïnformeerd bent en nu door de kosten voor het plaatsen van de wandcontactdoos van plan bent over te stappen.
Ik wil toch kijken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Kun je mij je telefoonnummer sturen via een pb? Dan zorg ik dat een collega van mij telefonisch contact opneemt met je. Ik hoor graag van je.

Groet,

Folkert
Beste Raymond S,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Ik vind het vervelend om te horen dat je niet goed geïnformeerd bent en nu door de kosten voor het plaatsen van de wandcontactdoos van plan bent over te stappen.
Ik wil toch kijken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Kun je mij je telefoonnummer sturen via een pb? Dan zorg ik dat een collega van mij telefonisch contact opneemt met je. Ik hoor graag van je.

Groet,

Folkert

Hallo Folkert,

Er heeft inderdaad een collega van u contact met mij opgenomen.

Na een goed gesprek, ben ik blij dat alle misverstanden de wereld zijn uitgeholpen.

Ik ben dan ook blij dat ik weer voor vier jaar met Eneco verder kan inclusief Toon.
Badge +5
Beste Raymond S,

Ik wil toch kijken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Kun je mij je telefoonnummer sturen via een pb? Dan zorg ik dat een collega van mij telefonsich contact opneemt met je. Ik hoor graag van je.

Groet,

Folkert

Hallo Folkert,

Er heeft inderdaad een collega van u contact met mij opgenomen.

Na een goed gesprek, ben ik blij dat alle misverstanden de wereld zijn uitgeholpen.

Ik ben dan ook blij dat ik weer voor vier jaar met Eneco verder kan inclusief Toon.

Alvast veel plezier met Toon, daar ga je veel plezier van hebben. 😉
Reputatie 6
Badge +1
Fijn, ook weer opgehelderd en een tevreden klant. En plezier van Toon, dat ga je ongetwijfeld krijgen.
Reputatie 3
Badge +1
@het toontje

.......................................................................................

@het toontje ik zou dus ook niet weten waarin Eneco te kort is geschoten :? En waarom zij dan dat stopcontact voor eigen rekening moeten nemen. Immers is de schriftelijke bevestiging duidelijk in wat het stopcontact kost en de website over Toon en thuis geschikheid ook( maar de site dan even buiten beschouwing gelaten). Het was in mijn optiek anders geweest, als er nergens over een stopcontact gerept is, de monteur deze heeft geplaatst en uiteindelijk Eneco daarover een rekening stuurd. Dan heb je wel een punt, maar volgens mij is Toon nog niet bij TS geinstaleerd, dus is er in weze nog niks aan de hand. TS heeft 4 opties. Stopcontact plaatsen in eigen beheer-stopcontact plaatsen door Eneco voor de kosten die Eneco daar voor rekend- of geen Toon en opnieuw onderhandelen over het contract met een andere korting-of overstappen en bij een nieuwe leverancier onderhandelen.

Hallo Jürgen,

In beginsel heb je gelijk met je verhaal.
Alleen is dat hier de insteek niet.
Wel opgemerkt dat ook ik het moet doen met de verhaalstelling natuurlijk.

De TS heeft telefonisch contact gezocht met, in dit geval, Eneco.
Hij heeft zich daarbij laten informeren over TOON en de aanschaf daarvan.
Daarbij mag de TS verwachten dat hij alle, in ieder geval essentiële, informatie ontvangt waarop hij dan zijn keuze telefonisch bepaald om een contract aan te gaan.
Deze informatie betreft zowel het technische- als het financiële aspect.
De TS blijkt dus ook overtuigt te zijn geweest dat hij in dit gesprek alle informatie volledig had meegekregen.

Na het verkrijgen van het werkelijke contract blijken er extra kosten te zijn voor een toch essentieel onderdeel om TOON te laten werken.
Dit had de TS niet verwacht aangezien hij zich telefonisch al had laten informeren.
Voor de TS was er dus informatie weggelaten die wel degelijk in het telefoongesprek meegenomen had moeten worden.
De TS voelde zich daarbij, laten we zeggen, zeer ongemakkelijk.

Na contact te hebben opgenomen wenste hij niet meer voor de installatiekosten op te draaien, aangezien ze deze essentiële informatie hadden moeten meedelen bij het eerdere telefonisch contact.
Als middeling is er door TS voorgesteld om zelf de materialen te betalen, en Eneco de installatiekosten. Een zeer logische redenatie.
Helaas is daar negatief op gereageerd, waarbij de TS voor zichzelf een besluit neemt om eventueel van het contract af te zien.
Dat is een logisch gevolg van de onderhandeling.

Daarbij is van het contract afzien, in eerste instantie, nooit de bedoeling geweest van de TS, dit wordt zuiver ingegeven door het verloop van deze gebeurtenis.

Dus in dit geval kan ik echt niet zeggen dat de TS onzorgvuldig is geweest.
Daarbij heeft Eneco, in dit specifieke geval, essentiële informatie niet aangegeven bij het bestellen waarvan je mag verwachten dat ze dat wel hadden moeten doen.

Uiteindelijk gaat het altijd om het streven naar een oplossing, en gelukkig is die er gekomen.
Beiden zijn er op een goede manier uitgekomen, waarbij ze voor langere tijd met elkaar verder willen. 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Ach het_toontje,

Het blijft altijd een leuke materie, die ik feit technische bekijk en beredeneerd.

Rechtmatig is er een mondeling gesprek geweest. Wij zijn niet bij dat gesprek geweest en er kan dus altijd een vorm van"ruis" zijn ontstaan in dit gesprek. (Speculatief)
Conform wetgeving (en ook om dit soort dingen te voorkomen) is dit vervolgens in een schriftelijke bevestiging omgezet met alle bijbehorende informatie! Echter zal altijd deze bevestiging lijdend worden gezien in een dispuut en daar stond immers alles in. Na deze bevestiging kon Ts binnen een redelijk termijn en zonder kosten van zijn voorgenomen koop afzien. Er is dus nog niks gebeurd, geregeld etc. Dus zijn er nog geen koste of "schades", dus ook geen schade waarvoor iemand schade plechtig gehouden kan worden op basis van verkeerde of ondeugdelijke informatieverstrekking.

Maar gezien zijn voorgenomen koop, schriftelijk is bevestigd en de klant daarna nog zonder kosten zou kunnen annuleren, zou met dit gegeven, zijn rechtspositie een eis niet staande gehouden kunnen worden.

Maar goed dat zullen we nooit weten, omdat ze gelukkig samen naar een oplossing hebben gezocht. Persoonlijk baal ik alleen van het feit dat mensen "overstappen" als een pressiemiddel gebruiken (dat gevoel heb ik in deze casus heel erg)om doelen (gratis stopcontact) te behalen. Maar ik snap Eneco ook; een klant laten gaan voor €50 euro is duurder dan hem binnenboord houden.