Waarom is het duimpje pas zichtbaar in december | Eneco Community

Waarom is het duimpje pas zichtbaar in december

• 14 september 2013
  • 35 reacties
  • 1118 Bekeken

Sinds april heb ik nu Toon, voornamelijk om zelf het verbruik te kunnen zien maar helemaal om te kunnen zien of het jaarlijks verbruik goed gaat.
Om dus niet meer de onverwachtse NA rekening te krijgen.
Na twee maanden geen duimpje! Kan gebeuren.
Na drie maanden nog geen duimpje, toch even bellen hoe het kan. Wordt aan gewerkt.
Na vier maanden nog steeds niet. Wordt aan gewerkt. Als het goed is krijgt u in NOVEMBER een duimpje.

U krijgt ter compensatie de abonnementskosten tot november vergoed. 
Nog steeds niet blij maar wel een redelijke oplossing.

Vanmorgen keek ik op Toon. En nu staat er verbruik zichtbaar in DECEMBER.

IK BEN ER KLAAR MEE. ENECO KOM TOON MAAR WEER OPHALEN..

Hoe moeilijk kan het zijn.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

35 Reacties

Ik hield m'n iphone er kaarsrecht voor en dan flitst ie ook niet.
De lichtopbrengst van Toon is meer dan voldoende.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Marcel,

Nou nog even geduld en het zou er toch zo uit moeten zien.
Wat een scheve foto had jij gemaakt? Ik kon 'm amper bekijken...................
Of was dat om het reflectielicht weg te krijgen...................

Klopt, had hem er eerst recht voor maar dan werd het een witte vlek, daarom dus ietswat schuin, oo niet perfect maar wel redelijk te zien.
Ja dat begrijp ik, maar daarom laat ik je dit scherm zien.
Ik weet het niet meer 100% zeker, maar volgens mij verschijnt in dit scherm deze melding.
Reputatie 1
Badge +1
ik snap hem nog niet helemaal brandje, als je even mee kijkt naar de ts op zijn eerste post zegt deze "Vanmorgen keek ik op Toon. En nu staat er verbruik zichtbaar in DECEMBER" dus, heeft de ts geen status verbruik maar ziet wel wanneer dit beschikbaar komt? dat bedoelde ik met mijn post 2 hiervoor.

Dan vraag twee n.a.v jouw foto: ik zie in jou statusverbruik van het stroom het hele jaar, maar van gas volgens mij alleen de lopende maand, waarom is gas de lopende maand en van stroom het hele jaar?
Hoi Marcel,

Nou nog even geduld en het zou er toch zo uit moeten zien.
Wat een scheve foto had jij gemaakt? Ik kon 'm amper bekijken...................
Of was dat om het reflectielicht weg te krijgen...................
Je vroeg waar je dat in Toon kan zien.
Vandaar dat ik je daar naar verwees.
Ik zal je laten zien hoe het er normaal uitziet.
Ook kan je daar zien over welke periode je het duimpje ziet; geldt uiteraard nog niet voor jou.
https://[/img]
Reputatie 1
Badge +1

Door op het duimpje te klikken.
Tweede scherm in systeem
Dan volgt status verbruik.

En dat kon je zelf in Toon niet vinden................................................:mad:

Nou, ik kan je met zekerheid zeggen dat er geen maand te vinden is in dat gedeelte.
Door op het duimpje te klikken.
Tweede scherm in systeem
Dan volgt status verbruik.

En dat kon je zelf in Toon niet vinden................................................:mad:
Reputatie 1
Badge +1
Ik zie wel vaker voorbij vliegen dat men kan zien in de toon in welke maand het duimpje moet gaan verschijnen. Waar kan je dat zien in de toon?
Overigens hoef je hier echt niet boos te reageren, om iets voor elkaar te krijgen hoor..........
Iedere reactie wordt serieus bekeken/behandeld en op gereageerd of door een forumlid of door een moderator.
Ten alle tijden om een oplossing te zoeken; helaas gaat het bij sommige zodanig fout dat herstel wat langer duurt, maar ik neem aan dat je nu niet meer wilt dat Eneco je Toon komt ophalen?
Toon svp gewoon nog wat geduld; hier op het forum wordt er alltijd alles aan gedaan om het probleem(pje) naar tevredenheid op te lossen.
Het is niet zomaar wat roepen. Het is op een andere manier laten merken dat je er niet tevreden mee bent.

Vermoedelijk schrijf je dit omdat je dit in dit topic hebt gelezen...............
Heb je wel gelezen dat dat sloeg op @femdiklang, die in jouw topic wat postte en vervolgens niet meer reageerde.
Het is niet zomaar wat roepen. Het is op een andere manier laten merken dat je er niet tevreden mee bent.

Uiteindelijk betaalt de consument zelf voor deze producten zoals een Toon. Net als bij bv Oxxio, daar hadden ze een ipad cadeau maar als je de prijzen goed bekijkt betaal je die gewoon zelf.

Ik vind het gewoon heel vreemd dat bij een familie lid een paar straten verder op alles vlekkeloos werkt. Het kan dus wel.

Ik hoorde er verder niets over, ik moest het maar doen met een antwoord dat het pas in november werkt.

Nu post ik mijn Boze reactie op een forum en plotseling wordt het uitgezocht waarom het niet werkt. Het software bedrijf gaat NU kijken wat er fout gaat.
Ik ben daar blij mee want ik vind Toon een super apparaat, ik verwacht alleen dat hij ook werkt zoals het moet, en het probleem met de plakkers heb ik ook gehad maar heb ik zelf opgelost door een slimme meter te laten plaatsen.

p.s wel grappig dat zelfs de naam van het onderwerp word gewijzigd in een tekst die voor eneco "vriendelijker'' is.
Reputatie 2
Badge +1
Sinds april heb ik nu Toon, voornamelijk om zelf het verbruik te kunnen zien maar helemaal om te kunnen zien of het jaarlijks verbruik goed gaat.
Om dus niet meer de onverwachtse NA rekening te krijgen.
Na drie maanden nog geen duimpje, toch even bellen hoe het kan. Wordt aan gewerkt.
Na vier maanden nog steeds niet. Wordt aan gewerkt. Als het goed is krijgt u in NOVEMBER een duimpje.

U krijgt ter compensatie de abonnementskosten tot november vergoed. 
Nog steeds niet blij maar wel een redelijke oplossing.

IK BEN ER KLAAR MEE. ENECO KOM TOON MAAR WEER OPHALEN..

Hoe moeilijk kan het zijn.

@sborgman

Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden, welkom.
Uit je bericht begrijp ik dat je ontevreden bent over Toon omdat de vergelijking met het eigen verbruik (het duimpje) nog niet werkt. De afgelopen periode is er een storing geweest waardoor gegevens vanuit onze administratie niet doorkwamen in Toon. Dit probleem is vorige maand opgelost, excuses voor het ongemak.
Nadat het is opgelost duurt het opnieuw 2 volledige maanden verbruik om een juist advies te kunnen geven. Je zou hier in november dan gebruik van kunnen maken. Omdat je de melding krijgt dat het pas in december beschikbaar is ga ik er vanuit dat er in je situatie iets niet helemaal goed is gegaan.
Een oorzaak hier van kan zijn dat bijvoorbeeld je meteradapter de verbinding soms verliest. In dat geval wordt er namelijk niet altijd verbruik gemeten en verschuift de datum dat het duimpje zal verschijnen.

Kan je aangeven of je gaten in je verbruik hebt in de maanden augustus en september (voor zowel gas als elektriciteit)?
Ik loop al een tijdje mee, maar deze reactie kan ik geen touw aan vast knopen..........................:mad:
Volgens mij bedoelt @jvp toch iets anders.
Reputatie 1
Badge +1
Ik zou zeggen....... Welkom op het forum. Wij (brandje,jvdl en ik ) roepen dat zo vaak, echt is het forum een vrijblijvende communicatie kanaal van Eneco. Dus kmensen zijn het niet verplicht. Daarbij zijn er mensen die maar eens in de zoveel tijd op dit forum komen en dan reageren, of vergeten zijn dat ze gereageerd hebben. Ik maak me er niet druk (meer) over. Ik geef je dus hetzelfde advies in deze. :)
ik was al eerder actief op dit forum, sterker nog, was 1 van de eerste deelnemers 🙂 maar ik weet de klappen van de zweep wel dus komt allemaal goed 😉
Hoi Jürgen,

Uiteraard is reageren in ons mooie forum niet verplicht.
Maar ik blijf er vaak wel om vragen; soms is het gewoon maar wat roepen door de poster en hij/zij gaat weer over naar de orde van de dag.
Soms wordt het vergeten en dan is antwoord vragen soms zinvol.
Degene die zo maar wat roept die ben ik ook gauw vergeten, maar de anderen daar wil ik graag m'n best voor doen.
Reputatie 6
Badge +1
precies, wel jammer dat men wel klaagt maar niet ff de moeite neemt om aandragingen te beantwoorden of te zeggen dat het is opgelost.

Ik zou zeggen....... Welkom op het forum. Wij (brandje,jvdl en ik ) roepen dat zo vaak, echt is het forum een vrijblijvende communicatie kanaal van Eneco. Dus kmensen zijn het niet verplicht. Daarbij zijn er mensen die maar eens in de zoveel tijd op dit forum komen en dan reageren, of vergeten zijn dat ze gereageerd hebben. Ik maak me er niet druk (meer) over. Ik geef je dus hetzelfde advies in deze. 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Maar soms zijn er mensen die maar 1 kant op willen. Ofdat dit nu goed of niet goed is. En meestal komt het uiteindelijk vanzelf goed. precies, wel jammer dat men wel klaagt maar niet ff de moeite neemt om aandragingen te beantwoorden of te zeggen dat het is opgelost.
Kijk weet je wat ik irritant vind; @femdiklang klaagt hier en m.i. terecht, maar met de simpele tips van ons doet ie lijkt wel niets.
Uiteindelijk weten wij hier dat de "storing"die heij heeft eigenlijk geen fluit voorstelt en zo op te lossen is.
Zonde van de energie om je daar boos over te maken.
Of het uiteindelijk vanzelf goed komt, dat betwijfel ik eigenlijk............................

Reputatie 6
Badge +1
Brandje heeft gelijk, hij heeft het klip en klaar voor je op een presenteerblaadje gelegd.

Maar soms zijn er mensen die maar 1 kant op willen. Ofdat dit nu goed of niet goed is. En meestal komt het uiteindelijk vanzelf goed.
Reputatie 1
Badge +1
Dat je boos bent dat begrijpen wij hier nu wel, maar wat ga je doen met de tips die je hier hebt gekregen.
Anders wordt en blijft het een eenzijdige dialoog........................

Brandje heeft gelijk, hij heeft het klip en klaar voor je op een presenteerblaadje gelegd.
Dat je boos bent dat begrijpen wij hier nu wel, maar wat ga je doen met de tips die je hier hebt gekregen.
Anders wordt en blijft het een eenzijdige dialoog........................
Dat is simpel, dit wordt nu de 4e maal dat er een plakker op moet, en ik mag voor de prijs van 120 euro wel verwachten dat er goed werk afgeleverd wordt. Het heeft me nu ook al 4 maal een dag gekost.  Eneco levert toch ook geen bouwpakketten.Ik mag voor de prijs wel een klein beetje goed werk verwachten zeker als je alle lovende reclame ziet over Toon. De eerste maal vertelde de monteur dat het kwam door het installatie bureau. Maar dat geloof ik inmiddels niet meer.
Hoi marcel1970,

Precies, want als ik de gevallen hier met loslatende plakstrips tel, dan heb ik genoeg aan 2 handen. 
Ik zelf ben het voorbeeld; ze zitten er bijn à 1 jaar op, zonder er afgevallen te zijn. 
En als je even wacht ben je vanzelf aan de beurt en is het gratis, toch......
Reputatie 6
Badge +1

Beste sborgman,
het is vervelend dat het duimpje nog steeds niet zichtbaar is. Dit had in het verleden de oorzaak dat er een grote storing was, waardoor diverse klanten niet hun statusverbruik zagen en dus ook geen duimpje of duimpje-uitroepteken. Inmiddels zou dit isseu idd opgelost moeten zijn en dus ook voor u.

Nu weet ik wel, dat als u net en eindafrekening heeft gehad of op korte termijn (deze maand) gaat krijgen, het dan weer 2 volle kalender maanden gaat duren, voordat Toon zijn status dmv het duimpje aan u gaat vertellen. Ik kan u geen uitsluitsel geven ofdat dit ook bij u het geval is, omdat ik niet in uw gegevens kan, maar dat zou u zelf kunnen controleren in mijneneco onder facturen. Daar staat rond welke datum u de jaarnota kunt verwachten. Als dit op korte termijn is, dan is dat de reden van het niet ontvangen van de statusen en is het een vervelende loop van omstandigheden. 
En als ik uw verhaal zo lees, zou bovenstaande goed gaande kunnen zijn.